Gewoon jullie inzicht nodig... [lege OP]

01-10-2022 21:31 114 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor al jullie tips en tricks. Uit angst om herkend te worden heb ik mijn bericht verwijdert.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2022 09:57
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
94.19% gewijzigd
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Ik heb het zelf ook moeten leren trouwens, maar ik heb inmiddels geleerd dat wanneer je zoveel mogelijk jezelf bent, je ook de mensen aantrekt die bij je passen. Jij duwt jezelf nu in een keurslijf dat helemaal niet past, en staat dus ook op feestjes midden tussen de mensen waarmee je weinig overeenkomsten hebt. Dat gaat ook niet veranderen zo lijkt me.

Als je gaat doen wat je leuk vindt (die tekencursus bijvoorbeeld), kom je daar gelijkgestemden tegen en ga je merken dat je niet 'raar' bent, maar gewoon anders dan de mensen met wie je tot nu toe omgaat. En dat er meer mensen zijn met dezelfde interesses.

En natuurlijk is er helemaal niks mis met af en toe wél naar zón feestje gaan, gewoon omdat dit belangrijk is voor je partner en omdat je dat met hem wil delen. Maar dan zou het ook mooi zijn dat hij zich aanpast aan jou door zijn best te doen om jouw behoeften te begrijpen en zich ook eens aan te passen.
Tjezus, wat vals
Lolainthebigcity schreef:
01-10-2022 23:25
Probeert hij ookal heel vaak maar dat kan gewoon vaker niet dan wel.
Maar dat hoeft dan niet jouw probleem te worden? Hoe had hij dat dan gedaan als hij geen partner had? Ik zeg niet dat je nooit moet rijden, maar ook niet standaard. Er zijn zoveel mensen die soms niet naar iets kunnen omdat ze geen vervoer hebben.

En ik zie big city in je naam, kan hij geen Uber nemen ofzo?
01-10-2022 23:22
Omdat ik vaak of altijd bezwaard voel om nee te zeggen.
Maar andersom voelt je man zich niet bezwaard om nooit eens voor jou thuis te blijven of zonder jou naar zijn dingen te gaan.

Dat er naar je gevraagd wordt als je er niet bent geloof ik best. Maar dat doen mensen gewoon, ik zou daar verder niet veel gewicht aan hangen.
karootje81 schreef:
01-10-2022 23:06
Ik vind het verrassend te horen dat jullie al 21 jaar samen zijn en jouw man niet accepteert dat jij anders in elkaar steekt dan hij? Na 2 jaar weet je toch al hoe iemand in grote lijnen in elkaar steekt en dat je een ander niet kan veranderen en enkel hier en daar wat compromis kan bereiken? Dus ergens voelt hij wel de ruimte om te blijven proberen jou te veranderen?
Ons leven is vooral afgelopen jaren verandert, wat nu vooral speelt dat vele koppels ook samen iets willen ondernemen en dan wordt je/ik dus ook mee gevraagd en daar is tijd voor waar voorheen onze schema's totaal anders waren. En ja natuurlijk ga ik weleens mee maar voor mij voelt en dat gebeurd dus dat nee zeggen tot discussies leidt telkens weer.
WollenStone schreef:
01-10-2022 22:42
Waarom moet jij veranderen? Waarom accepteer jij jezelf niet zoals je bent?
En ook; je kúnt niet veranderen. Dit is wie TO is. Hooguit kan ze dingen doen die tegen haar natuur in gaan. Als je rechtshandig bent en je verliest je rechterhand, dan kun je heus wel aanleren met links te schrijven. Maar je zult altijd van nature rechtshandig blijven.
navyblue schreef:
01-10-2022 23:25
Maar in wat voor context hebben jullie elkaar dan vroeger leren kennen? Hing je toen wel elk weekend in de lampen ofzo?
Nee, gewoon per toeval, ging toen ook niet uit. Elkaar tegengekomen en hij was zo sociaal en wilde alles van mij weten en hij vond mij lief, zachtaardig en rustig. Maar moet zeggen we hebben lang , bijna 18 jaren weinig tijd samen gehad, we hadden zulke andere schema's qua werk en slaapritme.
Het lijkt een beetje alsof hij er voor iedereen is, behalve voor de belangrijkste persoon: jij. Waarom kan hij niet gewoon trots op feestjes zeggen: “Joh, Lola doet haar eigen ding.”

Ik ken een stel waarvan de man helemaal gek is van feestjes en festivals en de vrouw niet. Geen probleem dat zij niet meegaat. En dan vragen we naar haar, gewoon uit interesse. Maar niet met het idee: “Waarom wil ze geen tijd met ons doorbrengen?”
Soms haalt en brengt ze hem, superlief. Maar ze gaat daar niet uren naast hem staan en zich ongemakkelijk voelen.

Heeft jouw man het idee dat jullie maar altijd samen dingen moeten doen? En dat stelletjes gedoe, tuurlijk is dat leuk als het klikt onderling. Maar als jij niks hebt met de vriendinnen van zijn vrienden, dan vind ik het raar dat hij druk op je uitoefent om mee te gaan.

En dan je hobby’s… is parttime werken voor jou een optie? Zeker omdat je de avonden eigenlijk niet hebt (het is zo half 10 haha), is het misschien wel fijn om doordeweeks overdag wat tijd te kunnen nemen voor een creatieve uitlaatklep. Dan zou je een cursus kunnen doen die overdag is.
01-10-2022 23:33
Ons leven is vooral afgelopen jaren verandert, wat nu vooral speelt dat vele koppels ook samen iets willen ondernemen en dan wordt je/ik dus ook mee gevraagd en daar is tijd voor waar voorheen onze schema's totaal anders waren. En ja natuurlijk ga ik weleens mee maar voor mij voelt en dat gebeurd dus dat nee zeggen tot discussies leidt telkens weer.
Ok, ik denk dat ik het begrijp. Door omstandigheden in jullie leven (werkroosters onder andere) zijn de verschillen duidelijker geworden en ook een probleem geworden?

En kan je iets met mijn suggesties of is dat voor jou nog een brug te ver?
Bellinis schreef:
01-10-2022 23:47
Het lijkt een beetje alsof hij er voor iedereen is, behalve voor de belangrijkste persoon: jij. Waarom kan hij niet gewoon trots op feestjes zeggen: “Joh, Lola doet haar eigen ding.”

Ik ken een stel waarvan de man helemaal gek is van feestjes en festivals en de vrouw niet. Geen probleem dat zij niet meegaat. En dan vragen we naar haar, gewoon uit interesse. Maar niet met het idee: “Waarom wil ze geen tijd met ons doorbrengen?”
Soms haalt en brengt ze hem, superlief. Maar ze gaat daar niet uren naast hem staan en zich ongemakkelijk voelen.

Heeft jouw man het idee dat jullie maar altijd samen dingen moeten doen? En dat stelletjes gedoe, tuurlijk is dat leuk als het klikt onderling. Maar als jij niks hebt met de vriendinnen van zijn vrienden, dan vind ik het raar dat hij druk op je uitoefent om mee te gaan.

En dan je hobby’s… is parttime werken voor jou een optie? Zeker omdat je de avonden eigenlijk niet hebt (het is zo half 10 haha), is het misschien wel fijn om doordeweeks overdag wat tijd te kunnen nemen voor een creatieve uitlaatklep. Dan zou je een cursus kunnen doen die overdag is.
Helaas is parttime werken voor mij geen optie. Zou dit wel graag willen maar het fina cieel inleveren heeft dan voor ons beide een grote invloed.
Mijn indruk is dat jij echt in alle mogelijke opzichten de kar trekt zodat hij naar de buitenwereld toe kan shinen.

Echt geen wonder dat je doodop bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
karootje81 schreef:
02-10-2022 00:01
Ok, ik denk dat ik het begrijp. Door omstandigheden in jullie leven (werkroosters onder andere) zijn de verschillen duidelijker geworden en ook een probleem geworden?

En kan je iets met mijn suggesties of is dat voor jou nog een brug te ver?
Juist, het is nu gewoon duidelijk in onze verschillen.

En de regie nemen, vind ik heftig.
02-10-2022 00:07
Helaas is parttime werken voor mij geen optie. Zou dit wel graag willen maar het fina cieel inleveren heeft dan voor ons beide een grote invloed.
Je zou kunnen beginnen om te stoppen met die 40+ uur. 36 uur is ook fulltime.
Dat je niks aan een hulp in de huishouding hebt snap ik niet. Ben je zo'n type die gaat opruimen voordat die komt?
Is het altijd al zo geweest dat jij min of meer tegen je zin mee gaat naar allerlei sociale events?

Gelukkig mag je zelf kiezen of je gaat of niet. Als je niet wil, wil je niet.
Mijn man heeft dit lange tijd geleden ook eens geprobeerd. Ik moest een aantal keren mee naar vrienden, zogenaamd omdat hij graag wilde dat ik erbij was (wat ook wel zo was hoor), maar tussen de regels door vooral omdat daar veel gedronken werd en ik dan mooi kon rijden. Dat is me een flinke ruzie waard geweest en daarna snapte hij het. Dan gaat hij maar met het OV of hij blijft ergens slapen. Ik heb meestal geen zin in dit soort dingen met zijn vrienden en aanhang, waar ik weinig mee heb.

Jouw man en jij zijn wat dat betreft een slechte combi, hij bespeelt jou en jij voelt je schuldig. Doe dat niet, je hebt alle recht om je leven te leiden zoals jij dat wilt en je niet continu naar hem te schikken.
Jullie hebben dus gezamenlijke financieën? Waarom gaat je partner dan niet meer werken zodat jij wat minder kan? En meer huishouden e.d. Misschien houd je dan wat meer energie over om die ene avond niét om half tien naar bed te gaan en een hobbyclub uit te zoeken.
Verder niet meer chauffeuren als je dat niet wilt.

Bedenk voor jezelf hoeveel jij wel wil doen met je partner's sociale uitjes. 1x per week, twee weken, maand? Benoem dat bij hem.
vivapimpelmees schreef:
02-10-2022 00:57
Je zou kunnen beginnen om te stoppen met die 40+ uur. 36 uur is ook fulltime.
Dat je niks aan een hulp in de huishouding hebt snap ik niet. Ben je zo'n type die gaat opruimen voordat die komt?
Ik doe elke dag een beetje en probeer zo minimalistisch te leven dus gelukkig is dit niet nodig.

Wat voor mijn gevoel vooral was, je moet taken voor de hulp verzinnen en ik verlies mijn vrijheid thuis, alleen te werken als ik dat net die dag wil. Ze kwam om de week en ik vergat dan weleens een briefje klaar te leggen en dan deed ze in mijn ogen net die dingen waar ik niets aan had. De eerste hulp verloren we omdat ze van dag wilde ruilen, die wilde graag op een zaterdag werken en had speciaal schoonmaakmiddel nodig, als dit op was deed ze bijvoorbeeld niet de badkamer uit of dweilen. Ik moest dan dus denken aan briefje, niet thuis zijn en schoonmaakmiddel. Misschien gewoon niet onze match maar voor mij voelde het als geregel.
GreenLadyFern schreef:
02-10-2022 05:09
Jullie hebben dus gezamenlijke financieën? Waarom gaat je partner dan niet meer werken zodat jij wat minder kan? En meer huishouden e.d. Misschien houd je dan wat meer energie over om die ene avond niét om half tien naar bed te gaan en een hobbyclub uit te zoeken.
Verder niet meer chauffeuren als je dat niet wilt.

Bedenk voor jezelf hoeveel jij wel wil doen met je partner's sociale uitjes. 1x per week, twee weken, maand? Benoem dat bij hem.
Mijn partner werkt al fulltime dus dat is geen probleem.

Het laatste hoeveel ik er zou willen, qua sociale uitjes, als ik in mijn hart kijk 0.......
Mapex schreef:
02-10-2022 01:36
Is het altijd al zo geweest dat jij min of meer tegen je zin mee gaat naar allerlei sociale events?
Ja. Alleen ik dacht, eerste serieuze relatie dit hoort erbij , levens zijn verandert en ik heb gewoon het gevoel dat het nu zoveel meer is en het uitspreken levert dus conflict op waarin ik mij de boeman voel.
RikM schreef:
01-10-2022 22:07
Dat lijkt me heel rot, een relatie waarin je niet jezelf kunt zijn. Altijd maar moeten rennen om hem bij te houden. Laat je niet aanpraten dat er iets mis is met introversie hoor, dat is volkomen normaal. Ongeveer een derde van de mensen is zo. Als hij dat niet inziet en je daarin niet steunt dan heeft hij niet het beste met je voor.
Dit TO! Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Ga wat meer aan jezelf denken en minder aan hem. Je bent zn moeder toch niet.. wat jij voor hem regelt kan hij prima zelf hoor en jammer de bammer voor hem hoor maar je gaat toch niet naar feestjes terwijl jij je kapot verveelt enkel voor hem? Je bent toch geen gezelschapsdame..?
Echt wordt wat liever voor jezelf, en als hij dat niet leuk vindt, zijn probleem, niet dat van jou...
Dat is best een verdrietige constatering, dat je uitspreken van wat goed is voor jou, een conflict en een boeman gevoel oplevert. Eigenlijk zeg je daarmee dat de manier waarop jij gebakken bent (met meer behoefte aan kunst dan katers, en aan gesprek ipv gelal) slechter is dan hoe hij gemaakt is.

Die gedachte lees ik ook terug als je het hebt over het huishouden. Want waarom moet jij de briefjes maken voor de hulp, misschien kan die geweldige vent van je dat soort dingen veel beter. Wat maakt dat jij nu schoonmaakt terwijl hij wel tijd voor zijn hobby heeft?

Zelfs als je het hebt over hoeveel slaap je nodig hebt, kan ik lezen dat je jezelf te kort lijkt te doen. Want van continue een mens te moeten zijn die je niet bent, word je heel erg moe. Niet willen uitspreken wat je wil omdat je bang bent voor conflicten kost heel veel energie.

Ik weet niet of jullie in dit patroon van hem volgen in alles gegroeid zijn of dat het dominantie van je partner is. Wat ik wel weet is dat de enige manier om dit te doorbreken, toch voor jezelf opkomen is.
Misschien is het wel nodig dat je allereerst van jezelf accepteert dat je zo bent. Kun je daarna gaan zorgen dat je je leven inricht op een manier die daarbij past. Dat gaat een nieuwe balans in je relatie opleveren, eentje waarbij jij meer tot je recht komt.
En dan? Is dat een ontzettend groot drama, het financieel met minder doen? Dan gaat hij maar lekker 40 uur werken.. en veel sociale contacten is ook niet goedkoop. (Met andere woorden jij werkt fulltime zodat hij lekker kan feesten..)
Anyway jullie relatie is totaal niet in balans, jij wordt daar niet blij van maar je laat het wel toe...

TO zie mijn motto....
Ik zou bij de partner er op aandringen om een of ander rijbewijs te halen. Dan kan hij er zelf op uit. Doet hij het niet dan kondig je vaker en vaker aan dat je niet meegaat. Hij zal dan meer gemotiveerd zijn oom een rijbewijs te halen.

Ga je toch dan probeer je geen negatieve gedachten te krijgen (zoals: interesseert me niet) maar je gaat je amusement zelf zoeken binnen de bezoeken. Er is altijd wel iets wat wel interessant is; desnoods neem je je tekenblok mee en ga je de interessantste gezichten of objecten uitschetsen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Phoebe-Holmes schreef:
02-10-2022 07:40
En dan? Is dat een ontzettend groot drama, het financieel met minder doen? Dan gaat hij maar lekker 40 uur werken.. en veel sociale contacten is ook niet goedkoop. (Met andere woorden jij werkt fulltime zodat hij lekker kan feesten..)
Anyway jullie relatie is totaal niet in balans, jij wordt daar niet blij van maar je laat het wel toe...

TO zie mijn motto....
Met de huidige 17% inflatie kán het een probleem worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het hoeft geen probleem te zijn om verschillende interesses te hebben zolang je elkaar maar niet tegen elkaars zin meesleept. Mijn man en ik doen ook dingen apart van elkaar en als er naar mij gevraagd wordt zegt hij: ze houdt niet zo van blablabla. Ik zou er heel kriegel van worden als ik steeds gepusht werd om dingen tegen mijn zin in te doen. Ik vind: je moet al zoveel in je leven, je vrije tijd mag je zelf weten.

Oh en over de schoonmaakhulp, ik heb er ook een en die hoef ik niks te vertellen, ze gaat haar gang en het huis blinkt weer een paar uur later. Daar moet je een beetje geluk mee hebben
Mannen kunnen ook poetsen :)

Jij komt over als een heel lief mens, heb je wel eens aan een hondje gedacht, lekker uitwaaien en dan, in een door man gepoetst huis terugkomen.

Zo makkelijk is het meestal niet, ik wens je wel sterkte :rose:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven