Goede noise canceling headphones
donderdag 6 oktober 2022 om 23:35
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben op zoek naar echt goede noise canceling headphones.
Het allerbelangrijkste vind ik dat het geluid van buiten geblokkeerd wordt en dat ie een prettig draagcomfort heeft.
Muziek luisteren erop is een mooie bijvangst.
Ben op zoek naar echt goede noise canceling headphones.
Het allerbelangrijkste vind ik dat het geluid van buiten geblokkeerd wordt en dat ie een prettig draagcomfort heeft.
Muziek luisteren erop is een mooie bijvangst.
girasole3 wijzigde dit bericht op 07-10-2022 13:22
Reden: Iets duidelijker
Reden: Iets duidelijker
3.52% gewijzigd

vrijdag 7 oktober 2022 om 04:38
enthousiasteling schreef: ↑06-10-2022 23:40Bose QuietComfort 20- In-ear oordopjes met Noise Cancelling. De noise cancelling ik aan of uit kan zetten. Als ik hem aanzet, hoor ik echt niks meer. Superblij mee!
Deze!

vrijdag 7 oktober 2022 om 05:53
Die heb ik ook. Ik gebruik hem tijdens het wandelen om podcasts te luisteren. Werkt echt heel goed en zit fijn.
Oordopjes blijven bij mij nooit zitten, dus is geen optie. Ik vind het over ear ook fijner dan on ear zoals de beats koptelefoon bijvoorbeeld. Die heb ik ook, maar de Sony is beter.

vrijdag 7 oktober 2022 om 08:58
Ik heb ook de XM4 (is iets goedkoper dan de 5, scheelt niet eens zoveel maar voor mij toch doorslaggevend
. Zit echt heerlijk, goede noise cancelling, wat opties in te stellen via een app. Als ik het nog stiller wil (in winkels met muziek bv, kan ik nu even slecht tegen), doe ik mijn Loops oordopjes in met deze er nog over. Hij (ik neem aan dat dat voor alle NC koptelefoons geldt, maar alleen ervaring met deze) werkt het best tegen continue geluiden, zoals bouwlawaai, stofzuigen, achtergrondmuziek. Stemmen en ‘plotselinge’ geluiden van mijn kinderen hoor ik nog wel, dat vind ik ook wel fijn, maar wel beduidend zachter.
Één mini-minpuntje is dat ik hem in de zomer wel flink warm vond. Maar dat is de komende ca. 8 maanden niet van toepassing
.
Ik vind het echt een fantastisch ding!

Één mini-minpuntje is dat ik hem in de zomer wel flink warm vond. Maar dat is de komende ca. 8 maanden niet van toepassing

Ik vind het echt een fantastisch ding!
vrijdag 7 oktober 2022 om 09:10
Dus je wil je buren cancelen

Zolang je beseft dat het burengeluid nooit helemaal geblokkeerd zal worden, ongeacht het model..
Dempen is een beter woord. En dempen doen ze allemaal wel, soms iets meer, soms iets minder, maar verwacht geen wonderen bij een bepaald model. Waar je wel een groot verschil gaat vinden is geluidskwaliteit van de muziek, de kwaliteit van de microfoon (om te bellen).
Ik heb de AirPods, AirPods Pro, Bose QC 30, QC 35, Sony WH-1000XM4 gehad. De Apple producten hebben een hele goede microfoon, maar een mindere noise canceling en geluidskwaliteit. Toch gebruik ik ze veruit het meest want ze zijn heel handzaam. Van de rest word ik warm noch koud. Het geluid van de QC-35 is fantastisch.
vrijdag 7 oktober 2022 om 09:24
Heb ik ook. Het switchen tussen apparaten (computer en telefoon) gaat niet altijd vlekkeloos, vooral omdat ik ze vaak tegelijkertijd gebruik, maar verder is het een prima ding.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 7 oktober 2022 om 09:27
Ik heb zelf de AirPods pro en de sony wh-1000xm3 (al een aantal jaren dus).
Ik gebruik voornamelijk de AirPods pro, in de trein of naar de supermarkt. Juist op de plekken waar ik het omgevingsgeluid wil verminderen. De xm3 gebruik ik eigenlijk alleen nog op vakanties, of als ik echt ga studeren in een ruimte met meerdere mensen. Ik kan mij dan nog beter afsluiten.
Ik vind de Noise cancelling van de xm3 (en dus waarschijnlijk nog beter van de nieuwe generaties) wel beter dan de AirPods, dat is logisch want het sluit mijn hele oren af. Maar de AirPods zijn gewoon compacter mee te nemen.
Ik gebruik voornamelijk de AirPods pro, in de trein of naar de supermarkt. Juist op de plekken waar ik het omgevingsgeluid wil verminderen. De xm3 gebruik ik eigenlijk alleen nog op vakanties, of als ik echt ga studeren in een ruimte met meerdere mensen. Ik kan mij dan nog beter afsluiten.
Ik vind de Noise cancelling van de xm3 (en dus waarschijnlijk nog beter van de nieuwe generaties) wel beter dan de AirPods, dat is logisch want het sluit mijn hele oren af. Maar de AirPods zijn gewoon compacter mee te nemen.
vrijdag 7 oktober 2022 om 09:52
Ik heb deze. https://www.bol.com/nl/nl/p/jabra-elite ... 106140072/
Ooit gekocht met een aanbieding voor 150euro. Was daarmee de helft van de Sony qua prijs en had volgens de reviews een betere microfoon voor bellen. Ik gebruik het ding dagelijks, heeft een batterijduur van zeker 20uur, zit heerlijk zacht op mijn oren en is onverslijtbaar. Een van mijn beste aankopen ooit.
Ooit gekocht met een aanbieding voor 150euro. Was daarmee de helft van de Sony qua prijs en had volgens de reviews een betere microfoon voor bellen. Ik gebruik het ding dagelijks, heeft een batterijduur van zeker 20uur, zit heerlijk zacht op mijn oren en is onverslijtbaar. Een van mijn beste aankopen ooit.
vrijdag 7 oktober 2022 om 09:52
Ik vind noise reduction ook beter dan cancelling als je onderweg bent. Als voetganger kan het gevaarlijk zijn om je helemaal af te sluiten van het omgevingsgeluid; het is toch wel handig als je auto's aan hoort komen bijvoorbeeld.petitfourtje schreef: ↑07-10-2022 09:27Ik heb zelf de AirPods pro en de sony wh-1000xm3 (al een aantal jaren dus).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 7 oktober 2022 om 11:02
Ik bedoel daarmee oortjes waar je toch wat meer van het omgevingsgeluid hoort dan bij bijvoorbeeld die van Sony.
vrijdag 7 oktober 2022 om 11:28
Maar die Sony doet niet veel anders dan al die anderen, de techniek is hetzelfde. Ik lees hier vaak het idee dat Sony een soort super noise cancelling zou leveren maar het verschil is marginaal.

vrijdag 7 oktober 2022 om 11:53
Om die reden heb ik 2 verschillende. .
Als ik fiets heb ik een aftershokz.
Goed geluid en ik hoor ook nog omgevingsgeluid.
Wel zo prettig.
Als ik absolute stilte wil gebruik ik mijn bose
Maar die zal ik nooit in het verkeer gebruiken.
vrijdag 7 oktober 2022 om 12:34
Ik hoor nog wel dingen als ik die van Sony op heb, maar beduidend minder dan als ik m'n oordoppen draag, vandaar dat ik het aangeef.
vrijdag 7 oktober 2022 om 13:05

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in