Goede noise canceling headphones

06-10-2022 23:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben op zoek naar echt goede noise canceling headphones.
Het allerbelangrijkste vind ik dat het geluid van buiten geblokkeerd wordt en dat ie een prettig draagcomfort heeft.
Muziek luisteren erop is een mooie bijvangst.
girasole3 wijzigde dit bericht op 07-10-2022 13:22
Reden: Iets duidelijker
3.52% gewijzigd
Haha, ik wil geen buren geluid dempen. Ik hoor nooit iets van de buren!
Ik bedoelde geluiden van buiten. Dus niet specifiek om muziek te luisteren maar om me af te sluiten van de omgeving.

Ik ga me verdiepen in de opties die genoemd zijn.
Dank jullie wel.
Fairway schreef:
07-10-2022 09:10
Dus je wil je buren cancelen ;)

Zolang je beseft dat het burengeluid nooit helemaal geblokkeerd zal worden, ongeacht het model..
Dempen is een beter woord. En dempen doen ze allemaal wel, soms iets meer, soms iets minder, maar verwacht geen wonderen bij een bepaald model. Waar je wel een groot verschil gaat vinden is geluidskwaliteit van de muziek, de kwaliteit van de microfoon (om te bellen).
Mijn Sony blokkeert wel echt al het geluid hoor. Mijn man kan in de kamer de muziek hard zetten en ik hoor niks. Dus burengeluiden ga je er al helemaal niet doorheen horen meer. Ik herken totaal niet wat je zegt over dempen.
En er is verder niks mis met mijn gehoor. Ik hoor juist vaak geluiden die anderen niet eens horen, dus daar ligt het niet aan. Maar die koptelefoon is echt heel goed noise cancelling.
Irregular_Choice schreef:
07-10-2022 15:28
Mijn Sony blokkeert wel echt al het geluid hoor. Mijn man kan in de kamer de muziek hard zetten en ik hoor niks.
Tsja. What can I say..

Ik heb echt heel wat noise canceling headsets gehad, ook professioneel, niet één dempt al het geluid. Misschien hechten we waarde aan andere geluiden, of definiëren we het woord blokkeren anders, maar spraak bijvoorbeeld zul je altijd blijven horen. Muziek ook.

Of het zet zal toch wel aan mijn gehoor liggen :mrgreen: maar puur kijkend naar hoe zo'n apparaat werkt:

It’s a popular misconception that noise-cancelling headphones can block out any sound around you. People purchase them in the hopes of dimming the din of kids at play, loud-talking officemates, the barking dog next door, and airplane engines. The trouble is, active noise cancellation is really effective on only one of those things. (Spoiler: It’s the airplane engine.) The reason has to do with the physics of sound and how noise-cancelling headphones work.

https://www.nytimes.com/wirecutter/blog ... phones-do/

Die Sony is echt goed, daar niet van, maar ik ga nu toch even kijken of er een draadje loshangt ergens in de mijne want het is best frappant hoeveel mensen zeggen dat dat ding ál het geluid blokkeert, iets wat onmogelijk zou moeten zijn ;)
Fairway schreef:
07-10-2022 16:15
Tsja. What can I say..

Ik heb echt heel wat noise canceling headsets gehad, ook professioneel, niet één dempt al het geluid. Misschien hechten we waarde aan andere geluiden, of definiëren we het woord blokkeren anders, maar spraak bijvoorbeeld zul je altijd blijven horen. Muziek ook.

Of het zet zal toch wel aan mijn gehoor liggen :mrgreen: maar puur kijkend naar hoe zo'n apparaat werkt:

It’s a popular misconception that noise-cancelling headphones can block out any sound around you. People purchase them in the hopes of dimming the din of kids at play, loud-talking officemates, the barking dog next door, and airplane engines. The trouble is, active noise cancellation is really effective on only one of those things. (Spoiler: It’s the airplane engine.) The reason has to do with the physics of sound and how noise-cancelling headphones work.

https://www.nytimes.com/wirecutter/blog ... phones-do/

Die Sony is echt goed, daar niet van, maar ik ga nu toch even kijken of er een draadje loshangt ergens in de mijne want het is best frappant hoeveel mensen zeggen dat dat ding ál het geluid blokkeert, iets wat onmogelijk zou moeten zijn ;)
Ik heb trouwens wel het idee dat ik meer geluid 'van buiten' hoor dan toen ik hem net had; alsof mijn oren eraan gewend zijn geraakt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Hier nog een leuk artikeltje over wat ANC nu wel en niet kan. Blijkbaar is er ook nog een subjectieve kant van het verhaal, maar hou het volgende in het achterhoofd wanneer je een dure ANC koopt...

What ANC headphones completely eliminate all sounds?

No ANC headphones can completely eliminate all surrounding sounds. As such, the best you can get is an attenuation of noise in the first 1000 Hz of about -25 dB. This is not enough to get rid of all sounds; however, it reduces the ambient intensity by 60-70%.

Active noise cancellation effortlessly attenuates low-intensity, low-frequency sounds, especially if they are sustained and follow a clear pattern. But even sounds that are largely attenuated by active noise cancellation can still be heard if you listen carefully.

https://soundsightheadphones.com/noise- ... all-noise/
Volgens mij was er ook een NC koptelefoon waarmee je kunt slapen, weet iemand nog welke dat was? Waarmee je ook op je zij kunt liggen, zeg maar.
QuietOn 3 gebruikt ANC om ‘s nachts geluid te dempen. Bose Sleepbuds speelt rustgevend geluid af maar gebruikt alleen passive noise cancelling (aka oordopje).

Die QuietOn lijkt me wel wat om aan Sinterklaas te vragen.
Hier de Bose QC 35 en zeer tevreden mee. Het is een hele comfortabele koptelefoon, ook door zijn lage gewicht. Muziek klink gebalanceerd, weet niet of het met de Sony MX koptelefoons zo is, maar Sony heeft vaak de neiging bass heavy te zijn, het laag wordt aangedikt. Dit kan erg vermoeiend zijn op den duur, de Bose QC heeft dat niet. Kwestie van beide luisteren.

Heb ondertussen audiosciencereview.com nog even geraadpleegd, meettechnisch gezien komt de Bose er een stuk beter uit, de Sony MX lijkt inderdaad een bult te hebben in het laag gebied.
Welke is het geworden TO?
Kun je met die AirPods Pro ook slapen? Dus op je zij liggen en luidruchtige buren buitensluiten met de ANC?
Nee. Ze blijven nooit goed zitten als je op je oren ligt, airpods hangen aan je oor. En zo goed is de noise reduction ook weer niet. Daar heb je dus die QuietOn-achtige oordopjes voor.

Of gewoon die goede oude analoge gele schuimdingen :sleep:
RainyDays schreef:
07-10-2022 01:06
Sony WH-1000XM3.
deze heb ik ook. Bevalt heel goed. Achteraf had ik liever de 4 omdat je die met meerdere apparaten kunt koppelen. Maar de 3 was veel goedkoper toen ik m kocht.
Fairway schreef:
12-10-2022 23:35
Nee. Ze blijven nooit goed zitten als je op je oren ligt, airpods hangen aan je oor. En zo goed is de noise reduction ook weer niet. Daar heb je dus die QuietOn-achtige oordopjes voor.

Of gewoon die goede oude analoge gele schuimdingen :sleep:

Die gele schuimdingen houden niet genoeg tegen helaas.

QuietOn heb ik naar gekeken maar ik vond de recensies niet heel denderend.
Ik zie ze hierboven vaak verschijnen, en ik ben ook erg tevreden over Sony. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Ik ben ook erg blij met m'n sony xm4! Ik draag bij het wandelen altijd mijn airpods, maar daar gaat verandering in komen omdat ik een piercing in m'n oor ga laten zetten waardoor ik geen in-ear dingen meer kan dragen. Die sony kun je ook zo instellen dat je buitengeluid juist goed kan horen (maar ik ga ervan uit dat TO het vooral binnen wil gebruiken)
Het is de Sony 1000 XM 4 geworden!
girasole3 schreef:
13-10-2022 14:52
Leuk!! Ik hoop dat je er net zo veel plezier van gaat hebben als ik :)
RikM schreef:
13-10-2022 12:22
Die gele schuimdingen houden niet genoeg tegen helaas.

QuietOn heb ik naar gekeken maar ik vond de recensies niet heel denderend.
Ik denk niet dat er een ANC is die het veel beter doet dan een goede earplug.
https://soundsightheadphones.com/noise- ... -earmuffs/
girasole3 schreef:
13-10-2022 14:52
Geniet ervan!
Dank jullie wel.

Ik ben er nu al blij mee :-D
Binnenkort moet ik vaak op verschillende locaties werken en ook veel reizen, om dan ongestoord te kunnen werken was de belangrijkste reden om er 1 te kopen.
https://shopaudio.nl/collections/all

Ik vind deze van earfun superfijn! Echt goede kwaliteit en ze blijven tenminste goed zitten en deze zijn ook nog leuk geprijst.
Deze: Niet zo duur zoals sommige andere..en werkt als een trein.

https://www.coolblue.nl/product/859866/ ... zwart.html

https://www.coolblue.nl/product/905648/ ... zwart.html

Edit: Mosterd je hebt al gekozen, de bovenste zie ik volgens mij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven