Casten naar Google Home speakers

14-10-2022 22:38 35 berichten
Wie kan mij helpen. Sinds eergisteren kan ik vanuit mijn muziekapp geen muziek meer casten naar mijn google home speakers.
Ik hoopte dat het een storing was of iets met eeen update maar ik kan tot nu toe nog steeds niets casten.

Beide apps (muziek en Google home) heb ik net verwijderd en opnieuw vanuit de playstore teruggezet op mijn device.
Speakers doen het allebei en verbonden met wifi. Gecheckt met de vraag: hey Google hoe laat is het.
Als ik muziek wil casten hoor je het 'prrrtt' geluid uit de speakers komen maar geen muziek.

Watskebeurt dat het ineens niet meer werkt?

Ik heb ook de stappen doorlopen die ik krijg bij het help Center van Google Home.

Wie kan mij helpen zodat het allemaal weer werkt.
Ik wil weer muziek kunnen streamen vanaf mijn favoriete radiostation naar mijn google speakers.

Oja ik woon alleen met de hond en die zegt niet aan de knoppen gezeten te hebben.
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 14-10-2022 22:46
0.06% gewijzigd
Bij Google home heb ik net geklikt op Media en er wordt wel gewoon muziek gestreamd.

Speakers werken dus en zitten ook gewoon in 1 groep.

Alleen casten vanaf een radiozender (app) naar de speakers lukt ineens niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staat het geluid van de speakers op extreem zacht? Even handmatig harder drukken. Ik weet niet waarom maar mijn Google Mini zet de muziek op mijn Bluetooth speler ook altijd knetter zacht (zodat je helemaal niks hoort) by default.
Nee geluid staat gewoon aan. Het 'prrrt' geluid
:-) als de speakets aangaan hoor ik gewoon en ik kan wel muziek streamen vanuit de Google Home app zelf.
In het huis zie je nl 2 opties : media en instellingen.
Onder de knop media kun je de optie muziek afspelen via YT. En dat lukt ook gewoon.

Alleen afspelen vanaf de radio apps lukt dus niet meer.
Ik weet het niet maar het gaat over een radiozender; de rest is wel hoorbaar? Ik zou dezelfde zender opzoeken met de browser bijv. Chrome en dan casten. Ik neem aan dat dat kan. Met bluetooth moet je hem ook kunnen verbinden.

Ik neem aan dat je Home Center ook toestemming moet hebben om het geluid af te spelen. Hij mag niet zomaar alles uit de lucht pakken en dat gaan weergeven. Misschien heb je dat per ongeluk verwijderd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou hem even terug zetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of hij het dan wel doet.
retrostar schreef:
15-10-2022 06:09
Ik weet het niet maar het gaat over een radiozender; de rest is wel hoorbaar? Ik zou dezelfde zender opzoeken met de browser bijv. Chrome en dan casten. Ik neem aan dat dat kan. Met bluetooth moet je hem ook kunnen verbinden.

Ik neem aan dat je Home Center ook toestemming moet hebben om het geluid af te spelen. Hij mag niet zomaar alles uit de lucht pakken en dat gaan weergeven. Misschien heb je dat per ongeluk verwijderd.

Ja idd de radiozenders die je kan downloaden als app
Gaat altijd goed maar ik lees net dat ze bij google home een update hebben gehad misschien dat daar nog iets verandert moet worden.

Ik heb niet aan de instellingen gezeten en het heeft altijd gewerkt dus met dat toestemming geven zal het wel goed zitten.
Nu draait het op YT (die je ook vindt in de Google Home app bij de speaker groep) maar dan hoor je best wat reclame en diverse muziek van rustig tot rock en ik wil rustige muziek maar kan dat dus niet aanpassen.

De speakers doen het gewoon dus ligt het niet daar aan.
La_Galette schreef:
15-10-2022 06:49
Ik zou hem even terug zetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of hij het dan wel doet.

Ja dat kan ik doen alleen weet ik dat het altijd een heel gedoe is met het compairen van de speakers, het aanmaken van de groepen. En die tijd heb nu even niet en zonder muziek wil ik niet.

Maar ik wacht even een paar dagen misschien dat ze bij google home nog een knop moeten omzetten.
Tot die tijd even van kool and the gang naar queen, terug naar Alicia Keys en dan weer naar the stones.
Lukt het wel als je niet de app gebruikt, maar gewoon zegt: "Hey Google, speel Radio538 op TuneIn" ?
Is er een update geweest van de radio-app misschien? Soms kan een verbinding daardoor even niet goed gaan, ik heb het wel eens gehad met Chromecast en Netflix.

Vliegtuigstand aan- en uitzetten kan ook wel eens helpen.
¡Apagando las luces!
gijseman schreef:
15-10-2022 11:00
Lukt het wel als je niet de app gebruikt, maar gewoon zegt: "Hey Google, speel Radio538 op TuneIn" ?

Ja dat lukt wel. Maar dan gaat alleen de Google audio nest speaker aan en niet de mini nest.
De mini is gekoppeld aan de audio (zit in 1 groep) en gaan normaal gesproken tegelijk aan als ik de radio app aanzet.

Heel raar dit want ik heb de muziek app ook op mijn tablet staan en dan kan ik wel streamen kwam ik net achter 🤔.

Wat zou ik nou opnieuw moeten resetten op mijn telefoon (waar ik normaal gesproken alles van af stream). Op zich nu geen probleem want gebruik voor nu even mijn tablet maar streamen vanaf de telefoon vind ik handiger. Luxeprobleem dus eigenlijk.
SombraOnline schreef:
15-10-2022 14:43
Is er een update geweest van de radio-app misschien? Soms kan een verbinding daardoor even niet goed gaan, ik heb het wel eens gehad met Chromecast en Netflix.

Vliegtuigstand aan- en uitzetten kan ook wel eens helpen.

Ik heb de radioapps al er af gehaald en opnieuw binnengehaald via de playstore. Heeft niet geholpen.

Maar zoals in mijn vorige bericht staat, streamen van de tablet gaat wel.
En Google Home app en de radiozendersapp staan hier al langer op. Zo lang dat ik het alweer vergeten was. Maar net getest en dat werkt dus wel.

Vliegtuigstand werkt ook niet.
Juliette schreef:
15-10-2022 10:00
Ja dat kan ik doen alleen weet ik dat het altijd een heel gedoe is met het compairen van de speakers, het aanmaken van de groepen. En die tijd heb nu even niet en zonder muziek wil ik niet.

Maar ik wacht even een paar dagen misschien dat ze bij google home nog een knop moeten omzetten.
Tot die tijd even van kool and the gang naar queen, terug naar Alicia Keys en dan weer naar the stones.

Dat valt naar mijn ervaring wel mee hoor. Als je hem terugzet en hij herstart dan komt ie ook vanzelf weer zichtbaar in de Home app.
En als je je apparaten deelt in een groep zien zij hem ook gewoon weer.
Oja tablet is echt heel oud en de telefoon niet. dus daar kan het ook niet aan liggen.
Dit wb nieuwe versies en updaten.
La_Galette schreef:
15-10-2022 16:05
Dat valt naar mijn ervaring wel mee hoor. Als je hem terugzet en hij herstart dan komt ie ook vanzelf weer zichtbaar in de Home app.
En als je je apparaten deelt in een groep zien zij hem ook gewoon weer.
Ok dan kan ik het proberen.
Gewoon via instellingen, apps, Google Home verwijderen?
Geprobeerd en krijg de optie : casten naar de speakergroep en ik hoor ook de speakers aan gaan. Dus het signaal van streamen wordt wel opgepakt alleen er komt geen muziek door.

Echt heel raar. Tot een paar dagen geleden werkte het nog gewoon.

Google Home en de radio app werken wel via de tablet die al 8 jaar oud is. Waar kan het nou toch aanliggen.
Heeft de radio app geen eigen volumeregelaar? :D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
15-10-2022 16:22
Heeft de radio app geen eigen volumeregelaar? :D

De app speelt wel gewoon muziek af op mijn telefoon.

En het geluid staat aan want als ik vanuit de muziekapp rechtsboven in casten aangeef dan krijg je een melding te zien 'casten naar' en dan zie je je speakers staan.
Het 'prrrt' geluid (sorry weet het niet anders te omschrijven) van de speakers hoor je (dus de verbinding lijkt er te zijn) en 'prrrt' (🥴🥴) kan ik harder en zachter zetten.

Er is denk ik geen eigen volumeregelaar via de muziekzender, in ieder geval staat deze gewoon aan anders had ik ook niets gehoord op mijn telefoon.
Maar het was wel een goede opmerking van jou hoor.

Ik krijg ook de weergave 'casten stoppen' te zien. Dus er is iets aan de hand waardoor de muziek niet gecast wordt, ook al krijg ik de optie wel op mijn scherm te zien.

Wat een mysterie zeg 😆.
Heb je een vpn op je telefoon? Dan werkt het bij mij ook niet. Zet ik de vpn uit, dan kan ik weer gewoon casten op het eigen netwerk.
Je zal het vast al wel gedaan hebben, een keertje je telefoon rebooten?
FrisFruit schreef:
17-10-2022 07:32
Heb je een vpn op je telefoon? Dan werkt het bij mij ook niet. Zet ik de vpn uit, dan kan ik weer gewoon casten op het eigen netwerk.

Ik zie vpn staan bij instellingen maar kan er niets mee, aan of uitzetten bedoel ik.

Ik krijg de melding: geen vpn toegevoegd.

Het zegt mij helemaal niets.
gijseman schreef:
17-10-2022 08:47
Je zal het vast al wel gedaan hebben, een keertje je telefoon rebooten?

Nee niet gereboot want de kans zit er in dat alles weg is

Heel raar, ik kon het weekend nog wel vanaf mijn oude tablet casten. Sky radio of 538 naar de Google speakers maar dat kan sinds vandaag ook niet meer. Echt heel raar dit.

Ik weet dat er wat gedoe is of was tussen Google en Sonos (volgens mij).
Een aantal functies kon je voorheen ook met de Google speakers wat later weer niet meer kon omdat Sonos er patent op had.
Misschien dat er nu weer iets aan de gang is.
Ik snap er in ieder geval helemaal niets van.
Juliette schreef:
20-10-2022 21:30
Nee niet gereboot want de kans zit er in dat alles weg is

Heel raar, ik kon het weekend nog wel vanaf mijn oude tablet casten. Sky radio of 538 naar de Google speakers maar dat kan sinds vandaag ook niet meer. Echt heel raar dit.

Ik weet dat er wat gedoe is of was tussen Google en Sonos (volgens mij).
Een aantal functies kon je voorheen ook met de Google speakers wat later weer niet meer kon omdat Sonos er patent op had.
Misschien dat er nu weer iets aan de gang is.
Ik snap er in ieder geval helemaal niets van.
Waarom zou alles weg zijn? Rebooten is opnieuw opstarten hè?
Dit lees ik op google

Wat gebeurt er als ik mijn telefoon reboot?
Let op: bij een harde reset worden alle gegevens, instellingen en inhoud op je smartphone volledig gewist en worden de oorspronkelijke fabrieksinstellingen hersteld. We adviseren je dringend om een back-up van je toestel te maken voordat je een harde reset uitvoert.
Een harde reset is geen reboot. Een harde reset is iets zoals terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Je telefoon opnieuw opstarten verwijdert GEEN gegevens.
¡Apagando las luces!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven