Als voor een tweede kindje niet vanzelf gaat + TABEL

24-02-2022 09:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden!

Ziehier het vervolg van ons topic "als voor een tweede kindje niet vanzelf gaat" maar dan mét overzichtstabel!
:sun:

ZWANGER
Naam UD Volgende Echo Geslacht Bijzonderheden
Besss28/0815/03 geslachtsbepaling 16w Meisje Goede NIPT!
Sammie817/0911/03MeisjeGoede NIPT!
Ximun 9/09 7/03 13w echo Jongen Goede NIPT!
Elyani 31/10 17/05 16w echo Meisje Goede NIPt!

BEZIG
NaamNOD Bijzonderheden
Whoopsadaisies 18/03 (?) Gaan aanmelden voor IVF
Annetje-VivaNiche na keizersnede

Bibi30 :redrose: 7/03/2022 :redrose:
elyani wijzigde dit bericht op 29-04-2022 09:58
13.67% gewijzigd
Jammer dat de eerste nog niet helemaal positief waren, maar beeld kan echt best wel elke keer veranderen, dus houd moed! Ik vond fijne aan ivf/icsi dat je wel bij elke stap wist hoe t ervoor stond. En als je terugplaatsing krijgt dat er ook echt iets bevrucht is. Bij zelf proberen heb je wel elke maand hoop, maar kan net zo goed na de eisprong voor niets zijn. Ik hoop dat de punctie snel gaat plaatsvinden en dat deze je meevalt. Goed blijven ademen, dan komt het goed!

Pfoe is echt best warm hè vandaag. Ik ben er vanochtend nog wel uitgeweest. Vanmiddag lui niets gedaan en zweet breekt me alsnog uit. Hou me maar vast aan het feit dat iedereen t warm heeft. Gelukkig werd dochter vandaag meegenomen op uitje door opa en oma.
Alles kan als jij het laat gebeuren
@bess, hoe is t met jou? Jij bent nu echt al bijna uitgerekend.
Ja klopt Sammie, nog 2 weken. Mijn dochter werd op deze termijn geboren dus ik hoop dat haar zusje net zo veel rekening houdt met me haha!

Ik lees hier wel de updates van alle dames, en vind het dan toch vervelend om te posten dat het bij ons uiteindelijk wel is gelukt... Zeker omdat ik het nu wel een beetje zat raak met alle kwaaltjes èn die warmte. Maar we zetten nog even door.

Heb jij al nieuws over of je het mag proberen of dat je een KS moet plannen?
Oh spannend. Nog heel even volhouden. En vanaf morgen gelukkig weer wat koeler. Ik snap je ding wel met hier reageren, maar hoop zo dat de andere heel snel volgen.

En ja ook hier…hoeveel moeite we ook hebben gedaan…ook ik klaag af en toe over deze zwangerschap. En tegelijkertijd prijs ik me gelukkig dat we het nog een keer mochten meemaken.

Wij zijn vandaag naar meertje in de buurt geweest en dat was echt heerlijk.
Placenta lijkt voldoende weggetrokken. Maandag over 1 week gaan ze nog 1 keer kijken.

Sterkte nog even! Ook voor allen anderen
@whoops, lees in ander topic dat de punctie bijna gaat plaatsvinden. Sterkte! Blijf vooral goed ademhalen en voor je t weet is t alweer klaar. Ik hoop dat de oogst goed genoeg is voor paar mooie embryo’s
Hallo, mag ik met jullie meeschrijven?

Ik heb een kindje van 2 verwekt middels ICSI. Inmiddels zijn we alweer ruim anderhalf jaar bezig voor een tweede. Het was een wonder toen ik ronde 2 spontaan zwanger bleek. Helaas bleek met bijna 12 weken zwangerschap dat we een missed abortion hadden.

Opgewekt met pillen en ontzettend mis gegaan, 1,5 liter bloed verloren en met ambu naar ziekenhuis. 10 weken later alsnog curretage want nog steeds zaten er resten. Dit heeft wel diepe sporen nagelaten.

Inmiddels 5 terugplaatsingen (met punctie tussendoor) verder is helaas niks blijven plakken. Nu weer aan de pil ter voorbereiding nieuwe punctie, spannend maar er toch weer zin in
hoi Minte, wat heftig zeg, zo lang bezig en ook zo'n heftige miskraam :hug:.

Er is ook een topic "Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9) ", dat is nu iets actiever, ik schrijf daar ook mee.

Wij hebben inderdaad de punctie net gehad. 6 eicellen geoogst. Had er liever meer gehad voor PGD maar goed, we gaan zien wat de opbrengst is.
happiness = reality - expectations
Ha Minte, welkom in dit topic, wat een weg hebben jullie al afgelegd zeg :( Is bij jullie bekend wat de reden is dat het niet (makkelijk) lukt om zwanger te raken? Ik hoop dat het deze ronde raak mag zijn voor jullie!

Whoops de punctie is dus achter de rug, hopelijk niet al te veel last van gehad? En spannend zeg dat jullie nu moeten afwachten voor PGD, is er al bekend wanneer jullie meer horen over de uitslag? Hopelijk zitten er een of meerdere gezonde embryo's bij, kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt... Bij ons waren er uit 8 follikels maar 3 geschikte eicellen waarvan er 1 succesvol is bevrucht. En dat is wonder boven wonder deze zwangerschap geworden, ik hoop zo dat jullie ook zoveel geluk mogen hebben!

Hier inmiddels de 37 weken bereikt, dus het is echt aftellen geblazen. Ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen en ben bezig met de laatste voorbereidingen. Blijft een bizar idee dat we binnen een paar weken dan toch eindelijk weer een baby gaan krijgen :heart:
Welkom minte. Wat naar dat t bij jullie ook zo moeilijk gaat. Hopelijk is t voor jullie snel raak.

Hier gaat t goed. 38 weken alweer. Deze week laatste echo gehad voor placenta ligging en deze is nog wat verder opgeschoven en nu 2,6 van de uitgang. Ik kan dus toch natuurlijk bevallen. En opeens vind ik dan toch spannend. Deze week wel wat meer tijd voor mezelf want dochter weer naar school. Dat is best lekker.
Afgelopen woensdag ben ik bevallen van een hele mooie dochter. Het was zwaar en duurde langer dan bij eerste dochter. Ze doet t super goed.

Hoe is t met iedereen?

Voor de meiden die nog niet zwanger zijn..hou vol en hopelijk wordt jullie geduld ook snel beloond.
Gefeliciteerd Sammie, wat fijn dat ze er is! Ben je inmiddels weer een beetje bijgekomen van de bevalling? Klinkt pittig, zo lang. Hopelijk zijn jullie lekker aan het genieten.

Ik ben afgelopen donderdag bevallen van onze zoon :heart: Er stond eigenlijk een keizersnede gepland voor vrijdag, omdat de bevalling niet spontaan op gang kwam. Maar uiteindelijk begonnen op donderdag toch spontaan de weeën. In het ziekenhuis mocht ik kiezen of ik natuurlijk wilde proberen of toch door voor de keizersnede, en heb na even twijfelen toch voor dat laatste gekozen. En gelukkig geen moment spijt van gehad, het ging heel snel en voorspoedig. Vrijdagmiddag mochten we alweer naar huis en sindsdien zit ik heerlijk in een knusse kraambubbel. Het besef dat we ruim 2,5 jaar naar dit moment hebben uitgekeken maakt me zo dankbaar en ik geniet echt ontzettend van onze lieve baby en het samenzijn als gezin.

Ik gun het alle dames in dit topic zo dat jullie dit ook weer mogen gaan meemaken en denk aan iedereen bij wie het nog niet is gelukt :hug:
Gefeliciteerd Sammie en ximun!
Inderdaad een hele aanloop naar wat nu zo'n dropje op schoot is 🥰

Ik denk dat ik het in dit topic nog niet had gemeld maar inmiddels ruim 3 weken geleden (26-8) is onze dochter geboren.
Spontaan gebroken vliezen, en 10 uur later was ze er. De laatste 4 cm 'kreeg' ik er in een heel heftig half uur bij en na een kwartier persen was ze er al. Bijna 9 pond, het was maar goed dat ik dat van tevoren niet wist...

Inmiddels voel ik me alweer redelijk fit, op het enorme slaaptekort na. Ze komt nog heel vaak (12 voedingen per dag redden we wel) maar ach, ik heb toch niks anders te doen haha

Hopelijk mag de rest van jullie het ook binnen het komende jaar gaan meemaken ❤️
Gefeliciteerd Sammie, Bess en Ximun :heart:!
ik wens jullie een fijne kraamtijd, doe rustig aan.
Dankjewel whoops! Heb jij al een uitslag van jullie eicellen voor de pgd?
Na wat vertraging in het lab kregen we eindelijk de uitslag van de 4 embryo's die waren gebiopteerd.
Uit de hele eerste IVF cyclus is welgeteld één goed embryo gekomen. Komende week terugplaatsing, mits het embryo goed ontdooit. Best spannend dus.

Hoe gaat het met iedereen hier? Minte, hoe ver zijn jullie, nieuwe punctie al gehad?
Oh wat spannend whoops. Ik duim zo hard voor jullie dat embryo goed ontdooit en dat deze uitgroeit tot een mooi wondertje.

WoW bess dat klinkt echt pittig. Komt ze inmiddels wat minder vaak?

Gefeliciteerd ximun, fijn dat keizersnede goed en vlot is gegaan. Herstel daarvan ook?

Hier gaat alles goed. Deze week alweer 6 weken geleden dat we bevalling gingen opwekken. Inmiddels wel weer goed hersteld. Probeer wel bewust rustiger aan te doen dan vorige keer.

Ik merk wel echt dat ik flink emotioneel ben de laatste weken. Alsof het verdriet van afgelopen jaren nog weer even naar buiten komt. Ik laat de tranen veelvuldig lopen en voel de mega dankbaarheid 2 mooie gezonde dochters.

Hoe is t met de andere?
Dat zou toch fantastisch zijn whoops, hoe lang na de terugplaatsing mag je dan gaan testen?

Sammie het is ook niet niks geweest. Ik ben bang dat het hier ook nog wel boven komt borrelen tzt.

Hier inmiddels ruim 7 weken, ze lijkt alweer zo 'oud' maar valt gewoon nog onder categorie newborn. Komt nog altijd 10x per etmaal, en heeft heel veel last van haar buik. Huilen, trappelen, slecht slapen, vieze scheten en ze zit verstopt. Arm kind. Als het goed is wordt het na deze week wat beter dus daar hopen we maar op. Ondertussen zijn we heel blij met de draagzak!

Ze begint gelukkig ook steeds vaker te lachen naar ons een haar zus. En kan zich ook af en toe 5-10 minuutjes zelf vermaken in de wipper of de box.

Fysiek ben ik er wel weer helemaal, had ik niet de hele dag een baby bij me dan had ik het wel aangedurfd om te starten met sporten weer maar dat moet dan maar even wachten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven