Welke game pc voor zoontje ?

20-10-2022 11:01 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoontje heeft een PlayStation 4 maar wilt nu graag een game pc voor zijn verjaardag.

Ik heb hier alleen echt totaal geen verstand van en heb geen idee waar ik op moet zoeken en aan welke eisen de pc moet voldoen.

De laatste keer dat ik op een pc zat ( dus geen laptop ) zat ik op Hyves en MSN.

Hij speelt voornamelijk spellen als Fifa en fortnite.

Waar moet ik allemaal aan denken?
Ook qua accessoires , bureau, stoel, headset en dergelijke.

En in welke prijsklasse moet ik gaan denken ?
600-800 euro is een flink bedrag maar daar krijg je niet een echte goede PC voor. Dus dan is hij 1 of 2 jaar blij want hij kan fortnite spelen maar dan wil hij misschien zwaardere spellen gaan spelen en dan voldoet deze PC niet en uitbreiden is ook lastig als de basis niet goed is. Dus dan is het gewoon best zonde om dat bedrag uit te geven. Ik zou nog even doorsparen en pas als hij zelf goed inzicht heeft in wat hij wil qua gamen eventueel er een aan te schaffen of een bijdrage te leveren.
Voor nu is een ps4/ps5 toch ook prima qua games? En Fortnite kan ook op de ps4 al begrijp ik de problemen met samenspelen.
Fortnite is Crossplay.
Oh perfect, dat maakt een PC nog minder nodig. Ik zou dan echt nog even een paar jaar wachten en dan verder kijken.
Alles is al zo’n beetje gezegd. :-D Mijn vriend is nogal fanatiek met gaming, maar de gaming pc (of laten we het een installatie noemen, want er staat inmiddels ook een halve race simulator) is een hobby an sich. Juiste onderdelen uitkiezen en samenstellen, regelmatig hardware upgraden, de oude onderdelen weer doorverkopen, hij blijft ermee bezig. Als je zoontje geen inherente interesse heeft voor de hardware zelf, maar ‘gewoon’ wil gamen, dan zou ik er sowieso niet aan beginnen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven