Vader gaat vreemd

03-11-2022 09:52 86 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader gaat vreemd en ik weet niet wat ik moet doen.

Gisteren heeft mijn vader zijn mobieltje aan mij gegeven omdat hij graag foto’s van zijn mobiel naar zijn laptop wilde overzetten. Toen ik er mee bezig was kreeg hij een appje onder de naam liefje met een hartje ernaast. Dus ik dacht dat dat mijn moeder was. Ik had toen zijn app geopend, maar het bleek een andere vrouw te zijn. Ik had toen verder hun apps gelezen (had ik niet moeten doen, maar de nieuwsgierigheid nam het over). Ik zag dat mijn vader al minstens een half jaar vreemdging met deze vrouw. Mijn vader gaat elke zondagochtend ‘’’vissen’’. Maar blijkbaar bedoelt hij met ‘’’vissen’’ bij haar langs gaan. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Mijn vader komt vanavond zijn mobieltje ophalen. Moet ik hem confronteren? Moet ik het aan mijn moeder vertellen? Ik weet het niet. Ik baal zo van deze situatie. Had ik maar nooit dat appje geopend.
dochterweethetniet wijzigde dit bericht op 03-11-2022 12:22
4.33% gewijzigd
Doreia* schreef:
03-11-2022 11:29
Tja,
ik vind het dan weer niet netjes dat je méér hebt gedaan dan alleen het overzetten van de foto's.

Als er een appje binnenkomt, had je dat ook kunnen negeren. Nu zit je door je nieuwsgierigheid wat je 'moeder' aan je vader zou kunnen hebben geappt met de gebakken peren.

Vader vertellen wat je weet. En ook hoe je dat nu weet.
Als to inderdaad oprecht dacht dat het appje van moeder was, dan had ze het beter niet kunnen openen. Dan was ze nu nog in zalige onwetendheid geweest en had ze gewoon gedacht dat ma een lief appje naar pa stuurde.
Maar als to gezien had dat het van een andere vrouw was, puur in de pop-up, dan kan ik me best voorstellen dat je het in een split second van nieuwsgierigheid opent. En tja, dan kun je niet meer terug.
Ik zou tegen pa zeggen wat je gezien hebt, en de rest van het gesprek laten afhangen van zijn reactie.
madamecannibale schreef:
03-11-2022 12:23
Hij zadelt jou nu op met een groot dilemma.
Nou ja, niet bewust natuurlijk. Ik neem even aan dat het niet de bedoeling was van pa dat to erachter kwam.
grenada schreef:
03-11-2022 12:37
Even een andere kant belichten. Stel nou dat je vader en moeder nu nog (onwetend als je moeder is), gelukkig zijn. Waarom zou je je mond niet houden en het zo laten? Je eigen hart verlichten betekent dan ook 2 levens in de knoei brengen. Het is ook een optie om dus zelf je vader niets te zeggen en je er gewoon bij neer te leggen, omdat je in dat geval twee levens gelukkig houdt.. Alles afhankelijk van hoe ze nu in het leven staan dan he?
Stel dat jij de moeder was. Zou je dan ook zo in onwetendheid gehouden willen worden door je dochter?
Ik niet in elk geval.
Wombat schreef:
03-11-2022 12:43
Stel dat jij de moeder was. Zou je dan ook zo in onwetendheid gehouden willen worden door je dochter?
Ik niet in elk geval.
als ik nu gelukkig met mijn leven ben en na ontvangst van de mededeling niet meer? Ja, dan blijf ik liever onwetend en gelukkig.
Tsja, ik heb zelf ook afspraken met mijn partner waar onze kinderen niet van weten. Het is geen geheim, maar ik ga ze er ook niet ongevraagd mee lastig vallen. Onlangs hadden volwassen kind en ik een gesprek over relaties en toen ben ik er wel open over geweest, dat wij andere afspraken hebben dan de meeste stellen. Kind werd er niet echt warm of koud van. Ik zou het met mijn vader bespreken en aan de hand van dat gesprek bepalen wat je er verder mee wil. Jij kan denk ik zelf het beste beoordelen of je moeder het wil weten en in hoeverre dit voor haar ontwrichtend kan zijn. Niet weten kan een zegen zijn. Maar goed, eerst het gesprek met je vader aangaan, denk ik.
Wombat schreef:
Ik niet in elk geval.
Ja precies, hoewel het ongetwijfeld lief bedoeld is, is het in mijn ogen geen optie om dit nu geheim te houden. Vreselijk als moeder er na tijden opeens toch achter komt, en dat dan uitkomt dat haar dochter het al die tijd wist. Dat kan echt niet.
grenada schreef:
03-11-2022 12:44
als ik nu gelukkig met mijn leven ben en na ontvangst van de mededeling niet meer? Ja, dan blijf ik liever onwetend en gelukkig.
Als ik een tumor zou hebben dan ben ik na ontvangst van die mededeling ook een stuk minder gelukkig dan daarvoor, maar toch wil ik dat wel graag weten.
Wombat schreef:
03-11-2022 12:46
Als ik een tumor zou hebben dan ben ik na ontvangst van die mededeling ook een stuk minder gelukkig dan daarvoor, maar toch wil ik dat wel graag weten.
Daar ga je ook aan dood als je niets doet, en dat ga je niet als je man vreemdgaat.
Is het weer herfstvakantie?
grenada schreef:
03-11-2022 12:44
Het is niet de mededeling die moeder ongelukkig maakt hè?
Het feit dat hij vreemdgaat zal haar ongelukkig maken.
Onkruit schreef:
03-11-2022 12:51
Het is niet de mededeling die moeder ongelukkig maakt hè?
Het feit dat hij vreemdgaat zal haar ongelukkig maken.
nee, dat ben ik niet met je eens. Aks ze nu, onwetend en al, gelukkig is. En dat is maar een aanname he? Misschien is het al een waardeloos huwelijk. Maar...als ze nu wel gelukkig is, onwetend en al, dan maakt de mededeling haar ongelukkig. Maar het is maar een optie om naar de zaak te kijken, TO mag het verder helemaal zelf beslissen.
Delphinus schreef:
03-11-2022 12:50
Is het weer herfstvakantie?
Nee
1x nee is voldoende :)
grenada schreef:
03-11-2022 12:49
Daar ga je ook aan dood als je niets doet, en dat ga je niet als je man vreemdgaat.
Dat klopt, het was maar om aan te geven dat 'wordt iemand ongelukkig van de mededeling' niet bepaald het enige criterium is om te hanteren.

Je kunt bijvoorbeeld extra ongelukkig worden als je er later achter komt dat niet alleen je man je al lang bedriegt, maar je dochter dat ook nog eens misschien wel jarenlang heeft geweten en niet verteld. Dubbel in de steek gelaten.
Wombat schreef:
Ik niet in elk geval.

Ik ook niet. Sterker nog iedereen die weet dat mijn partner vreemd gaat, maar mij dat niet verteld, mag zelf ook uit mijn leven vertrekken zodra ik erachter kom dat zij het al wisten maar het niet wilden vertellen.
Je moet hem zeker confronteren met je bevindingen. Zeggen dat je de conversatie hebt gelezen en dat het je een rotgevoel geeft, zowel naar je moeder als naar hem. En over jullie gezin. Ik zou hem zeker vragen wat hier aan de hand is, en waarom hij dat doet.

Het argument "dat zijn jouw zaken niet" gaat hier niet op, want jij bent nu al 'getuige'. En als je moeder er later achterkomt dat jij het al heel lang wist, dan zet dat ook de band met jouw moeder op het spel. Je moet hem wel de kans geven om het zelf aan je moeder te vertellen, want het is hun huwelijk. Ik zou zeggen dat hij tot en met zondag de tijd heeft om het te vertellen, en anders doe jij het.

En ik zou ook even goed boos worden op hem, what the fuck is hij aan het doen?! Hoewel niet zo sjiek, zou ik screenshots maken wel overwegen, als bewijs.
RikM schreef:
03-11-2022 11:59
Weet je zeker dat hij vreemdgaat en niet dat je ouders hier afspraken over hebben?
Als dat zo is, hoor je dat meteen.
Pimpelmeesje87 schreef:
03-11-2022 13:00
Je moet hem zeker confronteren met je bevindingen. Zeggen dat je de conversatie hebt gelezen en dat het je een rotgevoel geeft, zowel naar je moeder als naar hem. En over jullie gezin. Ik zou hem zeker vragen wat hier aan de hand is, en waarom hij dat doet.

Het argument "dat zijn jouw zaken niet" gaat hier niet op, want jij bent nu al 'getuige'. En als je moeder er later achterkomt dat jij het al heel lang wist, dan zet dat ook de band met jouw moeder op het spel. Je moet hem wel de kans geven om het zelf aan je moeder te vertellen, want het is hun huwelijk. Ik zou zeggen dat hij tot en met zondag de tijd heeft om het te vertellen, en anders doe jij het.

En ik zou ook even goed boos worden op hem, what the fuck is hij aan het doen?! Hoewel niet zo sjiek, zou ik screenshots maken wel overwegen, als bewijs.
Dat laatste vind ik wel een goede. Ik zou hem overigens niet een keihard ultimatum geven. Hij zal gestresst genoeg zijn als hij weet dat jij er achter bent gekomen. Maar ik zou er wel met hem over praten. Vertellen wat dit met jou doet. En dat jij nu voor een dilemma staat. Je moet zelf bepalen of je dit aan je moeder verteld.
Honolulu schreef:
03-11-2022 13:00
Ik ook niet. Sterker nog iedereen die weet dat mijn partner vreemd gaat, maar mij dat niet verteld, mag zelf ook uit mijn leven vertrekken zodra ik erachter kom dat zij het al wisten maar het niet wilden vertellen.
Precies.
wat schiet je er eigenlijk mee op om alles te vertellen? waar zit de winst en voor wie?
Misschien wilde hij betrapt worden. Anders kan ik me zijn onvoorzichtigheid niet goed voorstellen.

Dat zeg ik omdat ik dat eerder heb gehoord. Een soort wanhoopsactie om een oplossing te forceren.

Ik zou me er niet mee bemoeien; het is iets tussen twee mensen. Er zijn allerlei gedragspatronen die een buitenstaander zich niet goed kan voorstellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou eerst eens met vader in gesprek gaan. Vragen hoe en wat en aan de hand daarvan beslissen of je wel of niet iets tegen je moeder zegt. Ik zou daar zeker geen ultimatum op zetten. Misschien zijn er afspraken, misschien zegt vader wel direct te stoppen met de affaire... heel lastig been there done that alleen was ik pas een puber destijds en heb niks gezegd tegen zowel vader als moeder. Achteraf gezien had ik het wel met mijn vader willen bespreken maar ik was nog zo jong dat ik liever deed aan struisvogel politiek.

Stertke want dit zijn echt geen leuke dingen.
grenada schreef:
03-11-2022 13:25
wat schiet je er eigenlijk mee op om alles te vertellen? waar zit de winst en voor wie?
Snap je het nou echt niet? Sowieso voor haarzelf. Hoe kan ze anders haar moeder recht in de ogen aankijken en doen alsof er niets is? Een geheim bij je dragen is loodzwaar.
Sch0rpioen schreef:
03-11-2022 13:34
Snap je het nou echt niet? Sowieso voor haarzelf. Hoe kan ze anders haar moeder recht in de ogen aankijken en doen alsof er niets is? Een geheim bij je dragen is loodzwaar.
oooo, nu snap ik het. Je vind dat ze niet moet doen wat het beste voor haar ouders is. Ze moet doen wat het beste voor haar is. Ik vind dat ongelofelijk egoïstisch.

Nou, ik wens TO veel wijsheid met het nemen van een beslissing.
Een vreemdgaande man die zijn mobiel plus toegangscode afgeeft ?
Tuurlijk……
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven