E-reader met online bibliotheek, welke?
dinsdag 15 november 2022 om 19:21
Zoon vraagt voor Sinterklaas een e-reader. Nu heeft hij een gratis abbo van de bibliotheek en daarmee ook van de online bibliotheek. Het lijkt me dus handig als de e-reader gemakkelijk boeken daarvan erop kan hebben staan. Zonder dat dit via de computer erop gezet hoeft te worden. Weet iemand of dit kan?
Of kan het alleen met een kobo e-reader met kobo abbo?
Belangrijkste is gebruiksgemak. Kind is 9 jaar. Oja luisterboeken moeten er ook op kunnen.
Iemand tips welke ik moet hebben of waar ik op moet letten?
Of kan het alleen met een kobo e-reader met kobo abbo?
Belangrijkste is gebruiksgemak. Kind is 9 jaar. Oja luisterboeken moeten er ook op kunnen.
Iemand tips welke ik moet hebben of waar ik op moet letten?
dinsdag 15 november 2022 om 20:05
Ik heb een kobo e-reader en lees veel ebooks van de online bieb. Werkt prima! Je moet een programma van Adobe downloaden waarmee je de boeken op de e-reader zet. Op de site van de bieb staan instructies.
Mooi cadeau om te geven aan je zoon, zal hij veel plezier van hebben.
eowyn_of_rohan wijzigde dit bericht op 15-11-2022 20:05
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
8.09% gewijzigd
dinsdag 15 november 2022 om 20:39
Wat jij wil, boeken van de bieb op de ereader zetten zonder computer, kan niet. Maar het is niet moeilijk (mits je een computer hebt tenminste).
Je moet dan zorgen dat je een ereader koopt die epub-bestanden aankan. Dat zijn ze
eigenlijk allemaal (behalve die van Amazon misschien).
Je moet dan zorgen dat je een ereader koopt die epub-bestanden aankan. Dat zijn ze
eigenlijk allemaal (behalve die van Amazon misschien).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
dinsdag 15 november 2022 om 20:43
Zet je de boeken dan rechtstreeks op je Ereader of gaat dat via de computer?Eowyn_of_Rohan schreef: ↑15-11-2022 20:05Ik heb een kobo e-reader en lees veel ebooks van de online bieb. Werkt prima! Je moet een programma van Adobe downloaden waarmee je de boeken op de e-reader zet. Op de site van de bieb staan instructies.
Zoon leest makkelijk 5-10 boeken per week en heeft niet altijd mijn laptop ter beschikking dus rechtstreeks er op kunnen zettennzou handig zijn.
dinsdag 15 november 2022 om 20:59
Boeken van de online bieb rechtstreeks op je e-reader kan wel met een pocketbook. Daar zit Adobe Digital Editions ingebouwd, je kunt er boeken naartoe mailen en volgens mij ook gewoon via je e-reader naar de website van de online bibliotheek (maar werkt natuurlijk niet zo makkelijk als op je telefoon of laptop).
Roep maar als je vragen hebt, ik werk bij een (lokale) bibliotheek en help veel bij e-readervragen
Roep maar als je vragen hebt, ik werk bij een (lokale) bibliotheek en help veel bij e-readervragen
dinsdag 15 november 2022 om 21:00
Ik had eerst een abonnement op de online bibliotheek in combinatie met een Kobo Ereader. Toch heb ik het laatst na 3 jaar opgezegd omdat ik vond dat steeds meer boeken die ik wou lezen alleen nog voor de app beschikbaar waren en niet voor de ereader.
De apps van de bibliotheek, zowel om te lezen als om te luisteren vind ik niet geweldig.
Het overzetten via Adobe op een ereader moet echt even met een laptop en je moet de boeken na de leentermijn ook weer vernieuwen als je ze dan nog niet uit hebt.
Ik ben overgestapt naar een Kobo Plus abonnement. Veel duurder maar het aanbod is voor mij zoveel beter dan wat de bibliotheek had. Zowel lees- als luisterboeken.
De apps van de bibliotheek, zowel om te lezen als om te luisteren vind ik niet geweldig.
Het overzetten via Adobe op een ereader moet echt even met een laptop en je moet de boeken na de leentermijn ook weer vernieuwen als je ze dan nog niet uit hebt.
Ik ben overgestapt naar een Kobo Plus abonnement. Veel duurder maar het aanbod is voor mij zoveel beter dan wat de bibliotheek had. Zowel lees- als luisterboeken.
dinsdag 15 november 2022 om 21:13
Ha collegaChocoladeaardbei schreef: ↑15-11-2022 20:59Boeken van de online bieb rechtstreeks op je e-reader kan wel met een pocketbook. Daar zit Adobe Digital Editions ingebouwd, je kunt er boeken naartoe mailen en volgens mij ook gewoon via je e-reader naar de website van de online bibliotheek (maar werkt natuurlijk niet zo makkelijk als op je telefoon of laptop).

Het kan ook met een Tolino ereader.
https://www.onlinebibliotheek.nl/klante ... eader.html
dinsdag 15 november 2022 om 21:14
Een ramp om bibliotheekboeken op de Kobo ereader te krijgen.
Op mijn oude laptop werkte het eindelijk, maar de nieuwe laptop heeft me weer twee uur gezeik, gesodemieter en een hongerig gezin opgeleverd want mama kwam nog niet aan koken toe.
De bibliotheekapp schijnt beter te werken, maar zo'n scherm leest niet zo fijn als een ereader.
Op mijn oude laptop werkte het eindelijk, maar de nieuwe laptop heeft me weer twee uur gezeik, gesodemieter en een hongerig gezin opgeleverd want mama kwam nog niet aan koken toe.
De bibliotheekapp schijnt beter te werken, maar zo'n scherm leest niet zo fijn als een ereader.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
dinsdag 15 november 2022 om 21:27
O, dat is nieuw dan! Werkt dat een beetje lekker? Mijn man overweegt van Kindle over te stappen op iets opens, misscjien wil hij dan wel mijn kobo en ik een tolino…dolfje schreef: ↑15-11-2022 21:13Ha collega![]()
(Tenminste, als je op een tolino tegenwoordig woordenboeken kunt toevoegen.)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
dinsdag 15 november 2022 om 21:28
Ja dat weet ik dus niet uit eigen ervaring.
dinsdag 15 november 2022 om 21:46
Bedankt voor de reacties
Pocketbook zou dan misschien wel een geschikte zijn. Maar daar staat bij dat je daar geen kobo abonnement op kan hebben. Als de online bieb dan tegenvalt kun je niks meer…
Is er ook een e-reader die beide kan?
Via computer boeken erop moeten zetten zie ik eigenlijk echt niet zitten.
Pocketbook zou dan misschien wel een geschikte zijn. Maar daar staat bij dat je daar geen kobo abonnement op kan hebben. Als de online bieb dan tegenvalt kun je niks meer…
dinsdag 15 november 2022 om 21:49
Hee collega, ik was al benieuwd hoe lang het zou duren voor jij dit topic ook had gevondendolfje schreef: ↑15-11-2022 21:13Ha collega![]()

Ohja, met de nieuwste Tolino schijnt het ook te kunnen, maar daar heb ik zelf nog geen ervaringen mee, dus geen idee of dat beetje werkt.
dinsdag 15 november 2022 om 21:54
Nee de wensen van geen computer willen gebruiken bij online bieb en wel een kobo abo hebben is volgens mij niet mogelijk helaas.Ligbedje85 schreef: ↑15-11-2022 21:46Bedankt voor de reacties
Je kunt natuurlijk wel via bol.com ofzo boeken kopen voor je ereader, maar eigenlijk zijn veel abonnementsdiensten e-readergebonden (zoals dat storytel ook maar op hele specifieke ereaders kan)
dinsdag 15 november 2022 om 22:03
Waarom niet? Ik heb dus al jaren een kobo ( al heeft mijn tweede het kortgeleden begeven) en het is in een vloek en een zucht gepiept.Ligbedje85 schreef: ↑15-11-2022 21:46
dinsdag 15 november 2022 om 22:13
Ja maar dan moet ik dat voor of met zoon samen doen. Of kan ik er meteen 100 boeken ofzo opzetten? Hij gaat nogal snel door boeken heen en wil in de bibliotheek ook altijd lang rondkijken voor hij kiest zegmaar. Soms is het 2 bladzijdes en dan blijkt het toch niks te zijn. Dat leek me het voordeel van de e-reader.
dinsdag 15 november 2022 om 22:33
Je kan er sowieso maar 10 per 3 weken opzetten via de online bieb. Het is niet onbeperkt. Je kan het niet zoals een fysiek boek teruggeven.Ligbedje85 schreef: ↑15-11-2022 22:13Ja maar dan moet ik dat voor of met zoon samen doen. Of kan ik er meteen 100 boeken ofzo opzetten? Hij gaat nogal snel door boeken heen en wil in de bibliotheek ook altijd lang rondkijken voor hij kiest zegmaar. Soms is het 2 bladzijdes en dan blijkt het toch niks te zijn. Dat leek me het voordeel van de e-reader.
dinsdag 15 november 2022 om 22:39
Oja dat is wel logisch dat je niet zoveel tegelijk kan lenen. Maar je kunt dus niet “inleveren” en dan een nieuwe downloaden? 10 per 3 weken is niet genoeg vrees ik al zal de hoeveelheid die hij nu leest ook wel minder worden.
Staan er op kobo eigenlijk ook meer boeken dan op de online bieb? En kun je daar wel onbeperkt downloaden? Ik vind 13 euro per maand nogal wat geld, maar neig er nu toch wel naar.
Staan er op kobo eigenlijk ook meer boeken dan op de online bieb? En kun je daar wel onbeperkt downloaden? Ik vind 13 euro per maand nogal wat geld, maar neig er nu toch wel naar.
dinsdag 15 november 2022 om 23:18
Voor degene met bibliotheek kennis. Ik kom nu de
Onyx Boox Poke4 Lite - 6" e-inkt e-reader - Zwart - Android 11, Play Store
Daar kun je gewoon de play store op gebruiken wat ik lees dus dan kan je neem ik aan de online bieb app erop zetten zoals ik dat nu ook op m’n telefoon heb? Want dan is het makkelijk voor kind om zelf boeken te bekijken, kiezen en downloaden.
En wat ik lees kan er ook kobo op, mocht de online bieb toch minder handig of niet genoeg blijken.
Iemand die weet of dat klopt wat ik allemaal schrijf?
Daar kun je gewoon de play store op gebruiken wat ik lees dus dan kan je neem ik aan de online bieb app erop zetten zoals ik dat nu ook op m’n telefoon heb? Want dan is het makkelijk voor kind om zelf boeken te bekijken, kiezen en downloaden.
En wat ik lees kan er ook kobo op, mocht de online bieb toch minder handig of niet genoeg blijken.
woensdag 16 november 2022 om 01:18
Begin gewoon met die onlinebieb als je die gratis hebt, en dan zijn gewone abbo er nog bij. kobo kan er altijd bij. En zet niet gelijk 3 delen van een serie op de reader, want als deel 1 tegenvalt kun je die 3 boeken pas 3 weken later vervangen door iets anders. Je kunt ze niet terugsturen, je kunt ze na 3 weken niet meer openen, dus dan van de reader afhalen om overzicht te houdenLigbedje85 schreef: ↑15-11-2022 22:39Oja dat is wel logisch dat je niet zoveel tegelijk kan lenen. Maar je kunt dus niet “inleveren” en dan een nieuwe downloaden? 10 per 3 weken is niet genoeg vrees ik al zal de hoeveelheid die hij nu leest ook wel minder worden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 16 november 2022 om 08:59
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit werkt, of alle apps die je noemt ook geschikt zijn voor de device. Misschien even contact opnemen met de online bibliotheek of zij hier al ervaring mee hebben?Ligbedje85 schreef: ↑15-11-2022 23:18Voor degene met bibliotheek kennis. Ik kom nu de
woensdag 16 november 2022 om 09:21
Ja ik zou het ook even vragen. Je kan het contactformulier invullen maar als je Facebook messenger hebt geven ze vaak vrij snel antwoord.Chocoladeaardbei schreef: ↑16-11-2022 08:59Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit werkt, of alle apps die je noemt ook geschikt zijn voor de device. Misschien even contact opnemen met de online bibliotheek of zij hier al ervaring mee hebben?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in