RIP Twitter?

18-11-2022 18:07 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De crisis bij sociale mediabedrijf Twitter is naar een nieuw hoogtepunt gestegen. De kantoren van het bedrijf blijven voorlopig om nog onbekende reden gesloten. Veel medewerkers willen vertrekken omdat Musk hen een belofte wil laten ondertekenen dat ze harder moeten werken. Anderen zijn al ontslagen door Musk.

Voor moderatie ontbreekt capaciteit en Twitter kampt nu ook al met stabiliteitsproblemen.

Fervente Twitteraars die echt iets te melden hebben maken zich terecht zorgen. Sommigen verwijzen alvast naar een account op een ander platform (Mastodon, Substack). Anderen hebben de zichtbaarheid van hun tweets beperkt tot erkende volgers om reacties van trolls te weren.

Tot dusver was Twitter voor mij een bron van nieuws en duiding. (Ook van onderbuik en fake news, maar daar kon je omheen lezen en er werd in ieder geval nog enigszins op gemodereerd.) Ik zou het heel jammer vinden als dat verloren ging.

Hoe zien jullie dit aflopen? Is het einde van Twitter echt in zicht?
En wat dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
18-11-2022 18:18
Zoekt niemand van jullie informatie op Twitter?

Ik volg momenteel het nieuws over Oekraïne en heb daarvoor een aantal betrouwbare bronnen geselecteerd die ik iedere dag even check.
Jawel, nieuws over eigen plaats, brandweer etc.
smulrol schreef:
18-11-2022 20:36
Dit is wel bizar hoor, dat je als programmeur aan de hoogste baas je werk moet laten zien. Een normale CEO houdt zich niet bezig met het lezen van software
Een gesprek op inhoud met de hoogste baas en ook nog eens een rete intelligente met wie je ècht over de inhoud kunt praten?

Nee, dan beter een van de vorige eigenaren. Een of andere rijke, islamitische prins uit saoedie Arabië, die vindt dat vrouwen geen rechten hebben enzo.

Je weet niet waarom Musk de programmeurs wil zien. Dat jouw idee niet mactcht met zijn aanpak, kan ook iets over jouw idee zeggen.

Overigens, de mede oprichter van Twitter vond het juist fijn dat Musk het bedrijf over nam, omdat het door de aandeelhouders enkel als verdienmodel werd gebruikt. (Beursgenoteerd bedrijf he).
Ik zou toch echt wel vloeken.

Zit dagelijks op Twitter nieuws te volgen en ook dingen zoals de spoorwegen (wanneer staken ze, waar zijn er vertragingen, ...). En ook wel wat vrolijke Tweeters.

Ik hoop vooral dat zijn Musk zijn aandelen zakken, hij zijn speeltje zat raakt en dat ie de boel straks weer verder verkoopt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
oudebaas schreef:
18-11-2022 18:14
Niks is eeuwig, en zeker op Internet zijn dingen zeer vluchtig. Musk is een slechte werkgever, en zeker in een periode van lage werkloosheid en personeelstekorten is goed personeel zo gevlogen naar een prettiger werkgever.
Ongetwijfeld zal er weer wat anders komen. Zo heeft Hyves ook plaatsgemaakt voor Facebook, en zo zal Facebook weer ruimte maken voor Insta. Hopelijk stort dat Meta-imperium ook een keer in.

Eens.
En verder ook met alles wat AeonOfWinter al schreef.
Ik heb echt het gevoel dat die man van het padje af aan het raken is. Heeft hij soms contacten met ene Rian ofzo? :P
Dokje schreef:
18-11-2022 23:27
Een gesprek op inhoud met de hoogste baas en ook nog eens een rete intelligente met wie je ècht over de inhoud kunt praten?

Nee, dan beter een van de vorige eigenaren. Een of andere rijke, islamitische prins uit saoedie Arabië, die vindt dat vrouwen geen rechten hebben enzo.

Je weet niet waarom Musk de programmeurs wil zien. Dat jouw idee niet mactcht met zijn aanpak, kan ook iets over jouw idee zeggen.

Overigens, de mede oprichter van Twitter vond het juist fijn dat Musk het bedrijf over nam, omdat het door de aandeelhouders enkel als verdienmodel werd gebruikt. (Beursgenoteerd bedrijf he).
Maar hij snapt geen zak van coding. Dat is wel duidelijk uit de Twittergesprekken tussen hem en zijn personeel 😂
merano schreef:
18-11-2022 18:18
Zoekt niemand van jullie informatie op Twitter?

Ik volg momenteel het nieuws over Oekraïne en heb daarvoor een aantal betrouwbare bronnen geselecteerd die ik iedere dag even check.
Nee. Nooit Twitter gehad ook. Niet nodig.
Ik geef het nog een paar maanden hooguit. Gezien vrijwel de hele dev zo'n beetje buiten staat is dit totaal niet houdbaar. Security ligt ook op zijn gat, net als de afdeling die na zou moeten gaan of bepaalde protocollen wel uitgerold mogen worden in verschillende landen. Adverteerders en investeerders peeren hem ook massaal alsof hun huis in de fik staat (ik geef ze geen ongelijk). Musk is in een week tijd ruim 9 miljard kwijtgeraakt.
Als hij er toch van af wilde weet ik nog wel een bergje goede doelen, 1% interest had ik genoegen mee genomen ;-D
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik heb geen Twitter-account. Maar vaak begrijp ik de mededeling niet en de toelichting die ik dan nodig heb (en die juist het interessantste is) staat er niet bij. En de hashtags ergeren me op de een of andere manier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iemand die een heel hoge maatschappelijke positie heeft gaat tenslotte denken dat hij onaantastbaar is. Dat doet succes met iemand.

Enfin, misschien draait hij zich er wel weer uit. Het is Elon Musk tenslotte. Hij is met de gekste feiten weggekomen. Promootte hij geen cryptomunt op naam van een hond? En toen iedereen er intrapte verkocht hij de boel en liet iedereen in de shit zakken. Wat je had kunnen weten als het om crypto gaat. Maar zo'n soort persoon is het dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap geen reet van Twitter. Krijg steeds pushmeldingen dat ik ergens genoemd zou zijn en dan klik ik er op en is het een random tweet over iets wat ik compleet niet volg. Maar goed ik heb het ook pas een maand. Het was kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Goodbye Twitter.
Wissewis schreef:
18-11-2022 23:39
Ik zou toch echt wel vloeken.

Zit dagelijks op Twitter nieuws te volgen en ook dingen zoals de spoorwegen (wanneer staken ze, waar zijn er vertragingen, ...). En ook wel wat vrolijke Tweeters.

Ik hoop vooral dat zijn Musk zijn aandelen zakken, hij zijn speeltje zat raakt en dat ie de boel straks weer verder verkoopt.
Installeer even de rijdendetreinen app. Werkt beter dan die van NS. En stakingen worden landelijk aangekondigd ook in de NS app of op de site.
Wat is Elon een eikel :hihi:

Twitter is stervend, wat een waardeloze ideeën heeft Elon ook.
Bizar.

Ik denk wel dat er een iets nieuws komt wat enigszins op Twitter lijkt.

Zonde van zijn geld. Had ik betere aankopen mee kunnen doen.
Sjulia schreef:
19-11-2022 07:41

(Knip)

Zonde van zijn geld. Had ik betere aankopen mee kunnen doen.
Hij houdt nog genoeg geld over.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
19-11-2022 08:15
Hij houdt nog genoeg geld over.
Ja maar had het dan aan mij gegeven.
AeonOfWinter schreef:
18-11-2022 22:40
U zegt?
Dat gaat over kwaliteit, niet kwantiteit. Daarom moeten ze schermvoorbeelden tonen
retrostar schreef:
19-11-2022 06:54
Iemand die een heel hoge maatschappelijke positie heeft gaat tenslotte denken dat hij onaantastbaar is. Dat doet succes met iemand.

Enfin, misschien draait hij zich er wel weer uit. Het is Elon Musk tenslotte. Hij is met de gekste feiten weggekomen. Promootte hij geen cryptomunt op naam van een hond? En toen iedereen er intrapte verkocht hij de boel en liet iedereen in de shit zakken. Wat je had kunnen weten als het om crypto gaat. Maar zo'n soort persoon is het dus.
Hij heeft een duiker een pedofiel genoemd alleen omdat hij wel die jongetjes uit die grot wist te redden.
Ego op pootjes
Zin nieuwste stunt: Twittergebruikers laten stemmen over de terugkeer van Trump op Twitter.
Er schijnt een kleine meerderheid voor te zijn.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

broodtrommel schreef:
18-11-2022 23:49
Maar hij snapt geen zak van coding. Dat is wel duidelijk uit de Twittergesprekken tussen hem en zijn personeel 😂
De rijkste man ter wereld die ook nog eens hoogintelligent is, uitlachen? Waarom? Je kent zijn motieven toch helemaal niet?

Zelf geen Twitter account, maar ik verbaas me over de sterke gevoelens die mensen hebben. Was een streng conservatief islamitische sadoeïsche prins als mede eigenaar nou echt zoveel beter?

Het is een bedrijf. Geen overheidsinstantie.
merano schreef:
19-11-2022 09:22
Zin nieuwste stunt: Twittergebruikers laten stemmen over de terugkeer van Trump op Twitter.
Er schijnt een kleine meerderheid voor te zijn.
Iedere twitteraar mag stemmen en je hebt 24 uur de tijd. Het tij kan nog keren als je op tijd bent.
Ik vind hier dingen van.
Dit twitterdraadje :rofl:

https://twitter.com/bol_com/status/1593507218216960002

Afbeelding

Voor wie geen plaatjes kan zien:

Bol.com
"Oké, maar wat moeten we nu met al die schijtlollige tweetjes die we bedacht hebben?"
Ik vind hier dingen van.
Dokje schreef:
18-11-2022 23:27

Die rijke prins is nooit ‘vorige eigenaar’ geweest. Heeft ook nooit in het bestuur van twitter gezeten. Dat is gewoon (nog steeds) een van de aandeelhouders.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Sabeltandcavia schreef:
19-11-2022 09:52
Dit twitterdraadje :rofl:

https://twitter.com/bol_com/status/1593507218216960002

Afbeelding

Voor wie geen plaatjes kan zien:

Bol.com
"Oké, maar wat moeten we nu met al die schijtlollige tweetjes die we bedacht hebben?"
:HA: :popcorn:

En wat een niveau heeft die vent... https://twitter.com/elonmusk/status/1593624195136487426
Dokje schreef:
19-11-2022 09:37
De rijkste man ter wereld die ook nog eens hoogintelligent is, uitlachen? Waarom? Je kent zijn motieven toch helemaal niet?

Zelf geen Twitter account, maar ik verbaas me over de sterke gevoelens die mensen hebben. Was een streng conservatief islamitische sadoeïsche prins als mede eigenaar nou echt zoveel beter?

Het is een bedrijf. Geen overheidsinstantie.
Nee dat blijkt, anders had je zijn stomme onintelligente tweets wel gelezen.

Het is een slavendrijver en een goede bullshitter. Tesla is sterk overgewaardeerd op de beurs en de bedrijven hangen samen van subsidies en geleend geld. Dat is algemeen bekend.

Dat IQ is overigens ook nog maar de vraag. Hij is niet self made, of net zo self made als Trump. Hij is letterlijk met een diamanten lepel geboren en vind het doodnormaal om Chinese arbeiders in fabrieken op te laten sluiten om de quota te halen. Free speach? Nee, alleen als het hem uit komt enz

Dat Twitter nu een dumpster fire is is geheel aan Musk zelf te danken.

Zijn bedrijven worden helemaal niet zo heel goed beoordeeld om voor te werken overigens.

En waarom zou ik hem niet uitlachen. Omdat hij de rijkste is van de wereld? :lol:

We, als maatschappij, moeten biljonairs wat minder aanbidden denk ik.
broodtrommel schreef:
19-11-2022 10:39
Nee dat blijkt, anders had je zijn stomme onintelligente tweets wel gelezen.

Het is een slavendrijver en een goede bullshitter. Tesla is sterk overgewaardeerd op de beurs en de bedrijven hangen samen van subsidies en geleend geld. Dat is algemeen bekend.

Dat IQ is overigens ook nog maar de vraag. Hij is niet self made, of net zo self made als Trump. Hij is letterlijk met een diamanten lepel geboren en vind het doodnormaal om Chinese arbeiders in fabrieken op te laten sluiten om de quota te halen. Free speach? Nee, alleen als het hem uit komt enz

Dat Twitter nu een dumpster fire is is geheel aan Musk zelf te danken.

Zijn bedrijven worden helemaal niet zo heel goed beoordeeld om voor te werken overigens.

En waarom zou ik hem niet uitlachen. Omdat hij de rijkste is van de wereld? :lol:

We, als maatschappij, moeten biljonairs wat minder aanbidden denk ik.
Musk redt het klimaat met zijn auto's. Helpt oekraiene enorm. Wat draag jij bij?

Wat zijn Nederlanders toch geradicaliseerd. Biljonairs minder aanbidden? Hoe kom je erbij? Wie heeft het over aanbidden?
Gevoel van verhoudingen misschien? Basis respect voor anderen? Of is dat al teveel gevraagd?
Musk is gewoon een eikel, dat is toch duidelijk? Maar eikels hebben óok talenten of goede eigenschappen.
Hij behandeld mensen als shit, dat is duidelijk.
Ik vind niet dat hij dan nog heel veel respect terug verdiend.
Dokje schreef:
19-11-2022 12:51
Musk redt het klimaat met zijn auto's. Helpt oekraiene enorm. Wat draag jij bij?

Wat zijn Nederlanders toch geradicaliseerd. Biljonairs minder aanbidden? Hoe kom je erbij? Wie heeft het over aanbidden?
Gevoel van verhoudingen misschien? Basis respect voor anderen? Of is dat al teveel gevraagd?
LOL, als jij Musk wilt fanboyen prima. Verwacht het alleen niet van anderen. En nee, ik heb totaal geen respect voor mensen zoals Musk. Heeft hij ook niet voor anderen. Maar die berichten lees je dus niet, zoveel is duidelijk.

Hij redt het klimaat met Tesla helaas ook niet. Die batterijen zijn enorm vervuilend om over al zijn vliegreisjes nog maar niet te spreken in z'n privéjet. SpaceX, wat denk je dat die voor uitstoot heeft? Dat ding staat overigens midden in een natuurgebied.

En ik draag genoeg bij aan de maatschappij dankjewel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven