RIP Twitter?
vrijdag 18 november 2022 om 18:07
De crisis bij sociale mediabedrijf Twitter is naar een nieuw hoogtepunt gestegen. De kantoren van het bedrijf blijven voorlopig om nog onbekende reden gesloten. Veel medewerkers willen vertrekken omdat Musk hen een belofte wil laten ondertekenen dat ze harder moeten werken. Anderen zijn al ontslagen door Musk.
Voor moderatie ontbreekt capaciteit en Twitter kampt nu ook al met stabiliteitsproblemen.
Fervente Twitteraars die echt iets te melden hebben maken zich terecht zorgen. Sommigen verwijzen alvast naar een account op een ander platform (Mastodon, Substack). Anderen hebben de zichtbaarheid van hun tweets beperkt tot erkende volgers om reacties van trolls te weren.
Tot dusver was Twitter voor mij een bron van nieuws en duiding. (Ook van onderbuik en fake news, maar daar kon je omheen lezen en er werd in ieder geval nog enigszins op gemodereerd.) Ik zou het heel jammer vinden als dat verloren ging.
Hoe zien jullie dit aflopen? Is het einde van Twitter echt in zicht?
En wat dan?
Voor moderatie ontbreekt capaciteit en Twitter kampt nu ook al met stabiliteitsproblemen.
Fervente Twitteraars die echt iets te melden hebben maken zich terecht zorgen. Sommigen verwijzen alvast naar een account op een ander platform (Mastodon, Substack). Anderen hebben de zichtbaarheid van hun tweets beperkt tot erkende volgers om reacties van trolls te weren.
Tot dusver was Twitter voor mij een bron van nieuws en duiding. (Ook van onderbuik en fake news, maar daar kon je omheen lezen en er werd in ieder geval nog enigszins op gemodereerd.) Ik zou het heel jammer vinden als dat verloren ging.
Hoe zien jullie dit aflopen? Is het einde van Twitter echt in zicht?
En wat dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 18 november 2022 om 23:01
vrijdag 18 november 2022 om 23:27
Een gesprek op inhoud met de hoogste baas en ook nog eens een rete intelligente met wie je ècht over de inhoud kunt praten?
Nee, dan beter een van de vorige eigenaren. Een of andere rijke, islamitische prins uit saoedie Arabië, die vindt dat vrouwen geen rechten hebben enzo.
Je weet niet waarom Musk de programmeurs wil zien. Dat jouw idee niet mactcht met zijn aanpak, kan ook iets over jouw idee zeggen.
Overigens, de mede oprichter van Twitter vond het juist fijn dat Musk het bedrijf over nam, omdat het door de aandeelhouders enkel als verdienmodel werd gebruikt. (Beursgenoteerd bedrijf he).
vrijdag 18 november 2022 om 23:39
Ik zou toch echt wel vloeken.
Zit dagelijks op Twitter nieuws te volgen en ook dingen zoals de spoorwegen (wanneer staken ze, waar zijn er vertragingen, ...). En ook wel wat vrolijke Tweeters.
Ik hoop vooral dat zijn Musk zijn aandelen zakken, hij zijn speeltje zat raakt en dat ie de boel straks weer verder verkoopt.
Zit dagelijks op Twitter nieuws te volgen en ook dingen zoals de spoorwegen (wanneer staken ze, waar zijn er vertragingen, ...). En ook wel wat vrolijke Tweeters.
Ik hoop vooral dat zijn Musk zijn aandelen zakken, hij zijn speeltje zat raakt en dat ie de boel straks weer verder verkoopt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 18 november 2022 om 23:42
oudebaas schreef: ↑18-11-2022 18:14Niks is eeuwig, en zeker op Internet zijn dingen zeer vluchtig. Musk is een slechte werkgever, en zeker in een periode van lage werkloosheid en personeelstekorten is goed personeel zo gevlogen naar een prettiger werkgever.
Ongetwijfeld zal er weer wat anders komen. Zo heeft Hyves ook plaatsgemaakt voor Facebook, en zo zal Facebook weer ruimte maken voor Insta. Hopelijk stort dat Meta-imperium ook een keer in.
Eens.
En verder ook met alles wat AeonOfWinter al schreef.
Ik heb echt het gevoel dat die man van het padje af aan het raken is. Heeft hij soms contacten met ene Rian ofzo?

vrijdag 18 november 2022 om 23:49
Maar hij snapt geen zak van coding. Dat is wel duidelijk uit de Twittergesprekken tussen hem en zijn personeelDokje schreef: ↑18-11-2022 23:27Een gesprek op inhoud met de hoogste baas en ook nog eens een rete intelligente met wie je ècht over de inhoud kunt praten?
Nee, dan beter een van de vorige eigenaren. Een of andere rijke, islamitische prins uit saoedie Arabië, die vindt dat vrouwen geen rechten hebben enzo.
Je weet niet waarom Musk de programmeurs wil zien. Dat jouw idee niet mactcht met zijn aanpak, kan ook iets over jouw idee zeggen.
Overigens, de mede oprichter van Twitter vond het juist fijn dat Musk het bedrijf over nam, omdat het door de aandeelhouders enkel als verdienmodel werd gebruikt. (Beursgenoteerd bedrijf he).
zaterdag 19 november 2022 om 00:05
Nee. Nooit Twitter gehad ook. Niet nodig.
Ik geef het nog een paar maanden hooguit. Gezien vrijwel de hele dev zo'n beetje buiten staat is dit totaal niet houdbaar. Security ligt ook op zijn gat, net als de afdeling die na zou moeten gaan of bepaalde protocollen wel uitgerold mogen worden in verschillende landen. Adverteerders en investeerders peeren hem ook massaal alsof hun huis in de fik staat (ik geef ze geen ongelijk). Musk is in een week tijd ruim 9 miljard kwijtgeraakt.
Als hij er toch van af wilde weet ik nog wel een bergje goede doelen, 1% interest had ik genoegen mee genomen

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 19 november 2022 om 06:38
zaterdag 19 november 2022 om 06:54
Iemand die een heel hoge maatschappelijke positie heeft gaat tenslotte denken dat hij onaantastbaar is. Dat doet succes met iemand.
Enfin, misschien draait hij zich er wel weer uit. Het is Elon Musk tenslotte. Hij is met de gekste feiten weggekomen. Promootte hij geen cryptomunt op naam van een hond? En toen iedereen er intrapte verkocht hij de boel en liet iedereen in de shit zakken. Wat je had kunnen weten als het om crypto gaat. Maar zo'n soort persoon is het dus.
Enfin, misschien draait hij zich er wel weer uit. Het is Elon Musk tenslotte. Hij is met de gekste feiten weggekomen. Promootte hij geen cryptomunt op naam van een hond? En toen iedereen er intrapte verkocht hij de boel en liet iedereen in de shit zakken. Wat je had kunnen weten als het om crypto gaat. Maar zo'n soort persoon is het dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 19 november 2022 om 07:27
zaterdag 19 november 2022 om 07:29
Installeer even de rijdendetreinen app. Werkt beter dan die van NS. En stakingen worden landelijk aangekondigd ook in de NS app of op de site.Wissewis schreef: ↑18-11-2022 23:39Ik zou toch echt wel vloeken.

zaterdag 19 november 2022 om 08:35
Dat gaat over kwaliteit, niet kwantiteit. Daarom moeten ze schermvoorbeelden tonen

zaterdag 19 november 2022 om 08:40
Hij heeft een duiker een pedofiel genoemd alleen omdat hij wel die jongetjes uit die grot wist te redden.retrostar schreef: ↑19-11-2022 06:54Iemand die een heel hoge maatschappelijke positie heeft gaat tenslotte denken dat hij onaantastbaar is. Dat doet succes met iemand.
Ego op pootjes
zaterdag 19 november 2022 om 09:37
De rijkste man ter wereld die ook nog eens hoogintelligent is, uitlachen? Waarom? Je kent zijn motieven toch helemaal niet?broodtrommel schreef: ↑18-11-2022 23:49Maar hij snapt geen zak van coding. Dat is wel duidelijk uit de Twittergesprekken tussen hem en zijn personeel![]()
Zelf geen Twitter account, maar ik verbaas me over de sterke gevoelens die mensen hebben. Was een streng conservatief islamitische sadoeïsche prins als mede eigenaar nou echt zoveel beter?
Het is een bedrijf. Geen overheidsinstantie.
zaterdag 19 november 2022 om 09:46
zaterdag 19 november 2022 om 09:52
Dit twitterdraadje
https://twitter.com/bol_com/status/1593507218216960002

Voor wie geen plaatjes kan zien:
Bol.com
"Oké, maar wat moeten we nu met al die schijtlollige tweetjes die we bedacht hebben?"

Bol.com
"Oké, maar wat moeten we nu met al die schijtlollige tweetjes die we bedacht hebben?"
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 19 november 2022 om 10:06
Die rijke prins is nooit ‘vorige eigenaar’ geweest. Heeft ook nooit in het bestuur van twitter gezeten. Dat is gewoon (nog steeds) een van de aandeelhouders.Dokje schreef: ↑18-11-2022 23:27Een gesprek op inhoud met de hoogste baas en ook nog eens een rete intelligente met wie je ècht over de inhoud kunt praten?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 19 november 2022 om 10:11
Sabeltandcavia schreef: ↑19-11-2022 09:52Dit twitterdraadje![]()
Bol.com

En wat een niveau heeft die vent... https://twitter.com/elonmusk/status/1593624195136487426
zaterdag 19 november 2022 om 10:39
Nee dat blijkt, anders had je zijn stomme onintelligente tweets wel gelezen.Dokje schreef: ↑19-11-2022 09:37De rijkste man ter wereld die ook nog eens hoogintelligent is, uitlachen? Waarom? Je kent zijn motieven toch helemaal niet?
Zelf geen Twitter account, maar ik verbaas me over de sterke gevoelens die mensen hebben. Was een streng conservatief islamitische sadoeïsche prins als mede eigenaar nou echt zoveel beter?
Het is een bedrijf. Geen overheidsinstantie.
Het is een slavendrijver en een goede bullshitter. Tesla is sterk overgewaardeerd op de beurs en de bedrijven hangen samen van subsidies en geleend geld. Dat is algemeen bekend.
Dat IQ is overigens ook nog maar de vraag. Hij is niet self made, of net zo self made als Trump. Hij is letterlijk met een diamanten lepel geboren en vind het doodnormaal om Chinese arbeiders in fabrieken op te laten sluiten om de quota te halen. Free speach? Nee, alleen als het hem uit komt enz
Dat Twitter nu een dumpster fire is is geheel aan Musk zelf te danken.
Zijn bedrijven worden helemaal niet zo heel goed beoordeeld om voor te werken overigens.
En waarom zou ik hem niet uitlachen. Omdat hij de rijkste is van de wereld?

We, als maatschappij, moeten biljonairs wat minder aanbidden denk ik.
zaterdag 19 november 2022 om 12:51
Musk redt het klimaat met zijn auto's. Helpt oekraiene enorm. Wat draag jij bij?broodtrommel schreef: ↑19-11-2022 10:39Nee dat blijkt, anders had je zijn stomme onintelligente tweets wel gelezen.
Het is een slavendrijver en een goede bullshitter. Tesla is sterk overgewaardeerd op de beurs en de bedrijven hangen samen van subsidies en geleend geld. Dat is algemeen bekend.
Dat IQ is overigens ook nog maar de vraag. Hij is niet self made, of net zo self made als Trump. Hij is letterlijk met een diamanten lepel geboren en vind het doodnormaal om Chinese arbeiders in fabrieken op te laten sluiten om de quota te halen. Free speach? Nee, alleen als het hem uit komt enz
Dat Twitter nu een dumpster fire is is geheel aan Musk zelf te danken.
Zijn bedrijven worden helemaal niet zo heel goed beoordeeld om voor te werken overigens.
En waarom zou ik hem niet uitlachen. Omdat hij de rijkste is van de wereld?![]()
We, als maatschappij, moeten biljonairs wat minder aanbidden denk ik.
Wat zijn Nederlanders toch geradicaliseerd. Biljonairs minder aanbidden? Hoe kom je erbij? Wie heeft het over aanbidden?
Gevoel van verhoudingen misschien? Basis respect voor anderen? Of is dat al teveel gevraagd?
zaterdag 19 november 2022 om 13:34
LOL, als jij Musk wilt fanboyen prima. Verwacht het alleen niet van anderen. En nee, ik heb totaal geen respect voor mensen zoals Musk. Heeft hij ook niet voor anderen. Maar die berichten lees je dus niet, zoveel is duidelijk.Dokje schreef: ↑19-11-2022 12:51Musk redt het klimaat met zijn auto's. Helpt oekraiene enorm. Wat draag jij bij?
Wat zijn Nederlanders toch geradicaliseerd. Biljonairs minder aanbidden? Hoe kom je erbij? Wie heeft het over aanbidden?
Gevoel van verhoudingen misschien? Basis respect voor anderen? Of is dat al teveel gevraagd?
Hij redt het klimaat met Tesla helaas ook niet. Die batterijen zijn enorm vervuilend om over al zijn vliegreisjes nog maar niet te spreken in z'n privéjet. SpaceX, wat denk je dat die voor uitstoot heeft? Dat ding staat overigens midden in een natuurgebied.
En ik draag genoeg bij aan de maatschappij dankjewel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in