Hoeveel inch is goed voor een TV?
zondag 27 november 2022 om 00:39
Ik denk eraan een nieuwe TV te kopen. Nu heb ik een heel oude 32 inch. Als je de verkopers mag geloven is 55 inch zo 'n beetje de standaard tegenwoordig. Maar als ik dat afmeet bij mij thuis lijkt dat wel héél erg groot. Is het echt zo dat "iedereen" tegenwoordig een 55 inch tv heeft? Of overdrijven de verkopers en gaan de meeste mensen toch voor iets kleiner?

zondag 27 november 2022 om 00:54
Hoe dicht zit je erop en hoeveel ruimte heb je? Ik heb zelf 32 inch en dat vind ik groot zat. Mijn ouders wilden eigenlijk minimaal 55 inch maar dat was te groot voor waar de tv moest komen. Hebben nu 48 inch geloof ik en dat past net.
Als ik zie hoe groot de tv's bij sommige mensen zijn... overheerst de hele woonkamer tenzij je wellicht zo'n samsung frame tv hebt ofzo wat meer lijkt op een schilderij.
Als ik zie hoe groot de tv's bij sommige mensen zijn... overheerst de hele woonkamer tenzij je wellicht zo'n samsung frame tv hebt ofzo wat meer lijkt op een schilderij.

zondag 27 november 2022 om 01:50
Die 1.7 meter verbaasde me ook. Volgens hun website is de beste en meest meeslepende kijkervaring wanneer 40% van je gezichtsveld door de tv wordt ingenomen. Dat komt neer op het schermformaat x 1.2. Zelf lijkt het me ook niet prettig hoor.
zondag 27 november 2022 om 04:47
Je went er heel snel aan. De tv van mijn ouders is ook heel groot. Belachelijk groot, vond ik, toen ze hem kochten. Maar toen ik daar een paar dagen was, merkte ik dat het toch wel mooi kijken was en toen ik weer thuis was, leek mijn eigen tv van 43 inch (geloof ik) opeens wel heel erg klein en ver weg. De volgende wordt zeker groter.
impala wijzigde dit bericht op 27-11-2022 05:19
7.32% gewijzigd
.
zondag 27 november 2022 om 04:55
No way dat hier ooit 55 inch binnenkomt.
De tv is hier een leuke bijkomstigheid in de ruimte en niet de hoofdbrok.
En tja, die verkopers willen gewoon ... verkopen.
Je betaalt zo'n tv zo'n beetje per centimeter of per inch en hun commissie om jou een grote tv aan te smeren tikt dus beter door aan 55 inch dan aan 32 inch.
De tv is hier een leuke bijkomstigheid in de ruimte en niet de hoofdbrok.
En tja, die verkopers willen gewoon ... verkopen.
Je betaalt zo'n tv zo'n beetje per centimeter of per inch en hun commissie om jou een grote tv aan te smeren tikt dus beter door aan 55 inch dan aan 32 inch.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 27 november 2022 om 06:04

zondag 27 november 2022 om 06:48
Dat denk je nu. Wacht maar tot hij er drie dagen staat

Maar je moet er wel plek voor hebben. Mijn tv staat nu op een roltafeltje, zodat ik hem een beetje kan verplaatsen en draaien, dat is erg handig. Dat gaat niet echt meer als hij nog groter wordt.
impala wijzigde dit bericht op 27-11-2022 07:15
28.41% gewijzigd
.
zondag 27 november 2022 om 07:13
Hier 55”, we zitten er ongeveer 2,5 meter vandaan. Hij past mooi tussen de kasten in nu. Man wil 65” eigenlijk, maar ik weet niet of dat past. 32” Vind ik voor een woonkamer wel heel klein. Dat hangt hier o de slaapkamer
maar goed, het ligt ook aan de grootte van je kamer enzo. En wij kijken ook vrij veel tv, dus ik vind het dan ook wel belangrijk om het goed te kunnen zien allemaal.
zondag 27 november 2022 om 07:37
Dan zit je toch ondertiteling te lezen alsof je een tenniswedstrijd live kijkt? Ik snap sowieso dat grote-tv-ding niet zo, in mijn vriendengroep proberen de meeste vrouwen het formaat wat kleiner te houden en de mannen willen groter dan groot en dan wordt er een compromis gezocht

Je mag dit dus gewoon lekker helemaal zelf weten

zondag 27 november 2022 om 07:47
Precies wat je zegt: vroeger was 32 inch grootbeeld maar toen waren de huiskamers ook kleiner. Degene die op 3 m afstand zat had pech maar de meesten zaten vlak voor de tv.
Tegenwoordig zie je veel grotere huiskamers en dan ga je niet meer voor je lol kijken naar dat kleine rechthoekje in de verte.
De juiste grootte moet je zelf uitvinden met behulp van een groot stuk karton.
Tegenwoordig zie je veel grotere huiskamers en dan ga je niet meer voor je lol kijken naar dat kleine rechthoekje in de verte.
De juiste grootte moet je zelf uitvinden met behulp van een groot stuk karton.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 27 november 2022 om 07:50
zondag 27 november 2022 om 08:20
Dit.Noekie-Noek schreef: ↑27-11-2022 00:53Dat hangt toch helemaal af van de grootte van je woonkamer en de afstand van de zithoek tot de tv?!
Hoe kunnen wij dit nou weer inschatten?

zondag 27 november 2022 om 08:57

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in