Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig voor [...] een nieuwe job [lege OP]

24-12-2022 10:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-12-2022 09:09
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.74% gewijzigd
Klantenservice aan de telefoon? Klantcontactcentrum bij de gemeente? Helpdesk?
Wat eten we vanavond?
.
tupperware wijzigde dit bericht op 25-12-2022 15:06
Reden: Dan niet.
99.03% gewijzigd
Je bent al goed bezig TO, want wat ik lees klinkt als een plan. Je hebt al nagedacht over wat je leuk en minder leuk vindt in je huidige baan en wat je zoekt in je volgende baan. Je willen ontwikkelen en en nieuwe dingen willen leren zijn goede redenen om te solliciteren en eigenschappen die door werkgevers gewaardeerd worden.

Goede voorbereiding is het halve werk, en omdat je een baan hebt en er dus geen haast bij is, zou ik dit grondig aanpakken. Als je nog niet goed weet wat voor functie bij jou past, kun je wellicht nieuwe inzichten krijgen door aan mensen in je omgeving vragen te stellen. Waar ben je volgens hen goed in? Wat typeert jou? (Die vragenlijstjes zijn op internet wel te vinden. Zoek op loopbaantraject of carriereswitch). Je hebt vaak een blinde vlek voor je eigen talenten. Onbewust bekwaam wordt dat genoemd. Je kunt het aan collega's vragen maar ook aan partner/familie/vrienden.

Deze ken je waarschijnlijk al? https://www.carrieretijger.nl/carriere
Hier staat ook veel informatie. Zelfs de functie 'koning' :D https://www.nationaleberoepengids.nl/

Klopt het dat je in België woont? Dan zou ik dat in je openingspost erbij zetten, anders krijg je misschien advies dat niet relevant is voor jou.
Ik vind hier dingen van.
Ben je bereid om je te laten omscholen? Wil je een 9-5 baan of mag onregelmatig ook?
Goedemorgen,
w21 wijzigde dit bericht op 24-12-2022 21:05
99.00% gewijzigd
TO, je lijkt nog weleens van geslacht te wisselen in je berichten. In eerdere topics werkte je vriend in de retail en je had dan weer een vriend, dan weer vriendin. Gewoon een tip om eerlijk te zijn over wie van jullie twee achter dat toetsenbord zit..

Los daarvan, als mid-twintiger met een afgeronde mbo-4 opleiding zou je ook kunnen kijken naar een hbo-opleiding (evt met stufi?).
Als je een kantoorbaan wilt is een LinkedInprofiel wel een must. Heb je dat? Je hoeft nog niet actief te zoeken met LinkedIn, maar je kunt wel alvast beginnen met het opbouwen van een netwerk. Vul in wat je gedaan hebt en waar je huidige werkzaamheden uit bestaan, je opleidingen en cursussen. Laat je profieltekst waarin je jezelf voorstelt nog even leeg tot je weet wat je wilt. Ga mensen volgen die je kent en mensen die je interessant vindt om te volgen. Geef af en toe ergens een reactie. Accepteer elke uitnodiging. Werk aan je zichtbaarheid. Volg coaches die tips geven over solliciteren en LinkedIngoeroes.

Tegen de tijd dat je gaat zoeken ben je al thuis op het platform en weet je hoe het werkt. Dat scheelt straks weer.
Ik vind hier dingen van.
Jeetje wat kinderachtig weer.
Waarom is de OP weg?
Ik vind hier dingen van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven