Wat koop jij bij bol
donderdag 29 december 2022 om 15:08
Ik heb onlangs een aantal cadeaubonnen gekregen en heb net even gekeken.
Ik ben op zoek naar wasmanden en naar een apparaat voor in de keuken, om makkelijk groente en fruit te snijden.
De wasmand die ik heb uitgezocht blijkt bij verschillende bouwmarkten (?) zo'n 9 euro goedkoper te zijn, en de apparaten om groenten en fruit te snijden zijn copy paste van Aliexpress...
Deceptie dus.
Maar wat is dan wél een aanrader op bol?
Ik ben op zoek naar wasmanden en naar een apparaat voor in de keuken, om makkelijk groente en fruit te snijden.
De wasmand die ik heb uitgezocht blijkt bij verschillende bouwmarkten (?) zo'n 9 euro goedkoper te zijn, en de apparaten om groenten en fruit te snijden zijn copy paste van Aliexpress...
Deceptie dus.
Maar wat is dan wél een aanrader op bol?
donderdag 29 december 2022 om 16:30
Bestellen bij bol.com begon ooit met boeken en e-boeken.
Tegenwoordig bestel ik er van alles. Best vaak.
Alleen dropshippers die hun zooi van Ali Baba dumpen op Bol.com vind ik heel erg irritant. Ik trapte er een keer in met iets kleins. Wekenlang gewacht, bleek het uit china te komen. Het was ook nog van slechte kwaliteit.
Dus nu let ik beter op!
Tegenwoordig bestel ik er van alles. Best vaak.
Alleen dropshippers die hun zooi van Ali Baba dumpen op Bol.com vind ik heel erg irritant. Ik trapte er een keer in met iets kleins. Wekenlang gewacht, bleek het uit china te komen. Het was ook nog van slechte kwaliteit.

Dus nu let ik beter op!
donderdag 29 december 2022 om 16:39
Veel!
Vaak schoonmaakmiddelen. Zijn regelmatig in de aanbieding en dan echt goedkoop (Cif Desinfect, Cif Cleanboost Power en Shine 6 stuks voor 8,86).
Recent een fonduepan, electrische tandenborstel, Lucovitaal vitaminepillen (aanbieding), Roter vitamine C bruistabletten (aanbieding), was parfum, Biodermal P-CL-E creme (aanbieding), Garnier oogmake-up reininger (aanbieding), Robijn wasmiddelen pakket (aanbieding), Scheenbeschermers, Belkin Boost charge, Fifa 23, Apple Air Tag (aanbieding), enz....
Ik ook het liefst niet bij een externe verkoper. Vind Select erg fijn. Maar ik vergelijk wel regelmatig. Maar ik hou van Bol. Inderdaad wel minder dan voorheen ivm externe verkopers.
Vaak schoonmaakmiddelen. Zijn regelmatig in de aanbieding en dan echt goedkoop (Cif Desinfect, Cif Cleanboost Power en Shine 6 stuks voor 8,86).
Recent een fonduepan, electrische tandenborstel, Lucovitaal vitaminepillen (aanbieding), Roter vitamine C bruistabletten (aanbieding), was parfum, Biodermal P-CL-E creme (aanbieding), Garnier oogmake-up reininger (aanbieding), Robijn wasmiddelen pakket (aanbieding), Scheenbeschermers, Belkin Boost charge, Fifa 23, Apple Air Tag (aanbieding), enz....
Ik ook het liefst niet bij een externe verkoper. Vind Select erg fijn. Maar ik vergelijk wel regelmatig. Maar ik hou van Bol. Inderdaad wel minder dan voorheen ivm externe verkopers.
donderdag 29 december 2022 om 16:43
stippensokken schreef: ↑29-12-2022 16:40Ik koop er pertinent niks. Lang leve de plaatselijke middenstand.
Als ik heeeeeel incidenteel eens een Bol-cadeaubon krijg, zet ik het om in e-books. Maar dat komt hooguit eens per twee jaar voor ofzo.
Dat is leuk als je dat hebt ja.
Ik woon ergens met maar weinig winkels. Dus lang leve online winkels en ook bol.com. Ik zit er niet op te wachten om voor elk dingetje naar een dorp of stad in de buurt te moeten, ik heb nu al tijd te kort in het leven.
s0leil wijzigde dit bericht op 29-12-2022 16:51
1.21% gewijzigd
donderdag 29 december 2022 om 16:48
Inderdaad. Van veel soorten winkels hebben wij er twee of drie met een beperkt assortiment waardoor ze dat wat je zoekt dan nét niet hebben. Dus dan ga je vier winkels af en heb je nog niks.
Voor elektronica hebben wij eigenlijk alleen een Media Markt. En dat vind ik dan ook weer niet echt plaatselijke middenstand. (Edit: En voor speelgoed alleen 2 vestigingen van Intertoys. Maar ik kwam erachter dat die dan weer wel een franchise zijn met een plaatselijke eigenaar.)
Maar ik denk er wel bewust over na. Fysieke / hardcopy boeken koop of bestel ik tegenwoordig inderdaad weer altijd bij de plaatselijke boekhandel.
lariba wijzigde dit bericht op 29-12-2022 16:56
16.38% gewijzigd
donderdag 29 december 2022 om 16:50
stippensokken schreef: ↑29-12-2022 16:40Ik koop er pertinent niks. Lang leve de plaatselijke middenstand.
Als ik heeeeeel incidenteel eens een Bol-cadeaubon krijg, zet ik het om in e-books. Maar dat komt hooguit eens per twee jaar voor ofzo.
Eens.
Alleen mijn kat moest op dieetvoer en dat kan ik alleen kopen via bol.com, wel bij een externe verkoper in België maar bij bol bestellen is goedkoper. (Is helaas niet verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak en ik kon het ook niet meer bestellen bij de dierenarts.)
Ook heb ik er ooit een tweedehands boek gekocht waar ik al heel lang naar op zoek was en nergens anders meer verkrijgbaar was. Maar nieuwe boeken koop ik gewoon bij een plaatselijke boekhandel.
Verder heb ik er dus nog nooit wat gekocht.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
donderdag 29 december 2022 om 16:51
Liefst zo weinig mogelijk! Ik probeer de lokale ondernemers in het dorp mee overeind te houden, dus waar mogelijk koop ik in stenen winkels.
Maar soms kan ik iets niet vinden (ladeverdelers bijvoorbeeld). Die koop ik dan maar bij Bol.
Vroeger kon je erop vertrouwen dat je van Bol fatsoenlijk spul had. Nu het doorspekt is van dropshippers en de helft dus rommel is koop ik er het liefst nog minder! (Ik koop wel eens dropship-spul, maar dan rechtstreeks van de dropshippersite en tegen een redelijke prijs en dan weet ik dat ik zooi kan verwachten. Soms is dat niet erg. Maar bij Bol kan ik niet zien wat van welke kwaliteit is).
Maar soms kan ik iets niet vinden (ladeverdelers bijvoorbeeld). Die koop ik dan maar bij Bol.
Vroeger kon je erop vertrouwen dat je van Bol fatsoenlijk spul had. Nu het doorspekt is van dropshippers en de helft dus rommel is koop ik er het liefst nog minder! (Ik koop wel eens dropship-spul, maar dan rechtstreeks van de dropshippersite en tegen een redelijke prijs en dan weet ik dat ik zooi kan verwachten. Soms is dat niet erg. Maar bij Bol kan ik niet zien wat van welke kwaliteit is).
moizer wijzigde dit bericht op 29-12-2022 16:58
69.25% gewijzigd
donderdag 29 december 2022 om 16:55
Lariba schreef: ↑29-12-2022 16:48Inderdaad. Van veel soorten winkels hebben wij er twee of drie met een beperkt assortiment waardoor ze dat wat je zoekt dan nét niet hebben. Dus dan ga je vier winkels af en heb je nog niks.
Voor elektronica hebben wij eigenlijk alleen een Media Markt. En dat vind ik dan ook weer niet echt plaatselijke middenstand.
Fysieke / hardcopy boeken koop of bestel ik tegenwoordig inderdaad weer altijd bij de plaatselijke boekhandel.
2 of 3 per soort vind ik al veel en een Media Markt helemaal. Dan woon je toch in een redelijke plaats. Hier een paar supermarkten, bakkers en wat goedkope flutwinkels a la Zeeman en Jola en dan heb je het wel gehad. Er is veel kapot gegaan in de afgelopen 10 jaar.
O ja en nog een lokale boekhandel. Daar koop ik wel bij voorkeur mijn boeken, maar die heeft zo moeten krimpen in de afgelopen jaren, dat hij haast niks meer heeft, dus ik kom steeds vaker zonder boek naar buiten dan met.
donderdag 29 december 2022 om 17:00
Om te voorkomen dat de lokale boekhandel verdwijnt: zij kunnen al je boeken bestellen. Max 3 dagen later heb je het binnen!S0LEIL schreef: ↑29-12-2022 16:552 of 3 per soort vind ik al veel en een Media Markt helemaal. Dan woon je toch in een redelijke plaats. Hier een paar supermarkten, bakkers en wat goedkope flutwinkels a la Zeeman en Jola en dan heb je het wel gehad. Er is veel kapot gegaan in de afgelopen 10 jaar.
O ja en nog een lokale boekhandel. Daar koop ik wel bij voorkeur mijn boeken, maar die heeft zo moeten krimpen in de afgelopen jaren, dat hij haast niks meer heeft, dus ik kom steeds vaker zonder boek naar buiten dan met.
donderdag 29 december 2022 om 17:01
Klopt, zo klein is het hier ook niet. We zijn zelfs gezegend met een echte handwerkwinkel en een echte kookspeciaalzaak. Vaak kom ik lokaal dus een heel end. Maar toch gebeurt het regelmatig dat ik specifieke dingetjes zoals bv. die kerstboomlichtjes of een X naar Y kabeltje van Z-lengte toch maar online bestel omdat ik echt niet zou weten waar ik die hier zou kunnen halen.S0LEIL schreef: ↑29-12-2022 16:552 of 3 per soort vind ik al veel en een Media Markt helemaal. Dan woon je toch in een redelijke plaats. Hier een paar supermarkten, bakkers en wat goedkope flutwinkels a la Zeeman en Jola en dan heb je het wel gehad. Er is veel kapot gegaan in de afgelopen 10 jaar.
Mijn punt was vooral dat 'ik koop alles lokaal' bijna niet vol te houden is.
donderdag 29 december 2022 om 17:05
Ik koop boeken eigenlijk altijd nieuw of zo goed als nieuw via mp, zelfs met verzendkosten nog goedkoper dan in de boekhandel of online winkels. Maar als ik cadeaubonnen zou hebben (voor mij dus gratis) zou ik even mijn wishlist erbij pakken en bol afspeuren voor leuke boeken, of parfum kopen want dat hebben ze daar tegenwoordig ook. Dat het ook echt een cadeautje aan mezelf zou zijn, in ieder geval iets leuks waar ik echt blij van word. Wasmanden heb ik gewoon van de Action.
Van de zomer 2 ventilatoren gekocht bij bol en onlangs nieuwe koptelefoon voor mijn vriend. Maar verder gebruik ik bol vooral om lijstjes op te slaan.
Van de zomer 2 ventilatoren gekocht bij bol en onlangs nieuwe koptelefoon voor mijn vriend. Maar verder gebruik ik bol vooral om lijstjes op te slaan.
donderdag 29 december 2022 om 17:10
Dat geluk heb ik ook ooit gehad daar!! Ik was echt al heel lang naar dat boek op zoek, om de een of andere reden niet heel makkelijk aan te komen. En toen zag ik het tweedehands in zeer goede conditie bij bol via een verkoper. Voor 20 euro! Een nieuw boek in de boekhandel kost vaak al meer. En nu had ik ook nog dat ene specifieke boek wat ik al jaren zocht, wat was ik blij!

donderdag 29 december 2022 om 17:14
Batterij oplader
Colsjaal
Auto parfum
Tracker voor poes
Gordijnhaakjes
Keukenrolhouder
Perliet
Accuhouder
Accupoolklemmen
Ledstrip
Isoleerkan
Zwembadstrips
Draadloze deurbel
Iphone case
Fietstas
Theedoeken
Vaatdoekjes
Vaatdoekjeshouder
Kokenwaterkraan
Drinkbeker
Snijplank
Koffiezetapparaat
Kruidenpotjes
Snijplankenset
Samsung hoesje
Vlieg oordoppen
Oral B borsteltjes
Kinesio tape
Enz. Enz. Teveel dus.
Colsjaal
Auto parfum
Tracker voor poes
Gordijnhaakjes
Keukenrolhouder
Perliet
Accuhouder
Accupoolklemmen
Ledstrip
Isoleerkan
Zwembadstrips
Draadloze deurbel
Iphone case
Fietstas
Theedoeken
Vaatdoekjes
Vaatdoekjeshouder
Kokenwaterkraan
Drinkbeker
Snijplank
Koffiezetapparaat
Kruidenpotjes
Snijplankenset
Samsung hoesje
Vlieg oordoppen
Oral B borsteltjes
Kinesio tape
Enz. Enz. Teveel dus.
donderdag 29 december 2022 om 17:15
De lokale boekenwinkel verwijst hier heel vaak naar hun website.
Waar de boeken minstens even duur zijn als bij Bol.
En ik ook nog verzendkosten betaal én het langer onderweg is dan bij Bol.
Dan is de keuze financieel en qua snelheid meestal toch snel gemaakt.
Ik ben trouwens meestal ook Miss Last Minute (op woensdag realiseren dat ik zaterdag een cadeau nodig heb bijvoorbeeld, of pas op donderdag beslissen welk cadeau ik precies nodig heb voor iemand). Ik heb dus gewoon geen tijd om een week op een boek te gaan zitten wachten of 3 keer de stad in te moeten.
Ik ben trouwens meestal ook Miss Last Minute (op woensdag realiseren dat ik zaterdag een cadeau nodig heb bijvoorbeeld, of pas op donderdag beslissen welk cadeau ik precies nodig heb voor iemand). Ik heb dus gewoon geen tijd om een week op een boek te gaan zitten wachten of 3 keer de stad in te moeten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 29 december 2022 om 17:19
Niet echt handig van die boekwinkel! Eigen schuld dat ze hun omzet mislopen lijkt me!Wissewis schreef: ↑29-12-2022 17:15De lokale boekenwinkel verwijst hier heel vaak naar hun website.
Maar op boeken zit een prijsafspraak. Die kunnen niet zomaar ergens goedkoper zijn (tenminste, in Nederland) (en ja, met verzendkosten scheelt het natuurlijk wel!)
moizer wijzigde dit bericht op 29-12-2022 17:30
16.41% gewijzigd

donderdag 29 december 2022 om 17:35
Ik koop vaak e-books, ik heb een Kobo Plus abonnement, maar wil ook wel eens een boek lezen dat niet in mijn abonnement zit, dat bestel ik dan bij Bol.com. Verder ook wel gewone boeken, regelmatig cadeautjes voor de kinderen, vooral als ik specifiek op zoek ben en geen zin heb om tig winkels af te lopen. Het laatste wat ik heb besteld is een printer. Ik heb een Select-abonnement.
Boeken koop ik ook wel bij de lokale boekhandel, maar dus niet per se alleen maar daar, het is maar net hoe het loopt en hoe het uitkomt.
Boeken koop ik ook wel bij de lokale boekhandel, maar dus niet per se alleen maar daar, het is maar net hoe het loopt en hoe het uitkomt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 29 december 2022 om 17:50
Boeken
Kattenvoer van een bepaald merk omdat ik geen zin heb in met 10 kg sjouwen.
Voordat ze ook andere verkopers toelieten kocht ik er veel meer. Door de jaren heen laptops, telefoons, oortjes, wasnetjes, condooms, reisgidsen, nieuwe stekker voor de laptop, keukengerei, wasmachine,
SD-kaart, computermuis, tulbandvorm, kattenmandjes, agenda, klompen, sokken, fietspomp en een strandstoel.
Kattenvoer van een bepaald merk omdat ik geen zin heb in met 10 kg sjouwen.
Voordat ze ook andere verkopers toelieten kocht ik er veel meer. Door de jaren heen laptops, telefoons, oortjes, wasnetjes, condooms, reisgidsen, nieuwe stekker voor de laptop, keukengerei, wasmachine,
SD-kaart, computermuis, tulbandvorm, kattenmandjes, agenda, klompen, sokken, fietspomp en een strandstoel.
donderdag 29 december 2022 om 17:56
Dit geldt ook voor mij.
Ik woon btw in een grote stad dus ik heb over winkelaanbod niks te klagen.
Maar ik heb sowieso geen auto dus voor zware dingen is bol.com of een andere online winkel erg handig.

donderdag 29 december 2022 om 17:57
Ik koop er ook van alles, laatst nog wat kerstcadeautjes daar gekocht omdat bol.com de goedkoopste was. Je moet echter wel opletten want het staat vol met spullen van Aliexpress en Action, Big Bazaar maar dan minstens 3x zo duur. Wil je daar geen enkel risico mee lopen koop dan alleen bij bol.com zelf en niet bij een verkoper die op bol.com verkoopt. Dat staat er altijd duidelijk bij.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in