Am I the A-hole?
maandag 2 januari 2023 om 18:08
Ik heb een matige band met mijn familie (gezin waarin ik ben opgegroeid). De rest is wel prima.
Ik heb mijn zus al 3/4 jaar niet gesproken / gezien. Sinds kort weer sporadisch oppervlakkig contact. Nu zag ze laatst op social media dat ik haar lievelings eten (dat wist ik niet) had gemaakt voor vrienden. Kreeg een reactie - kan je dit ook voor mij maken is mijn lievelingseten.
Nu stuurde ik terug ik heb over - je kan het dan en dan komen ophalen (ze woont 10 min fietsen).
Krijg ik terug, kan je het komen brengen vanaf 22.00 uur dan zijn we terug van vakantie dan hoeven niet te koken.
Ben ik nu de A-hole om dit echt aso te vinden?
Als ik dit lees heb ik meteen weer het gevoel dat we een stel kleuters zijn waarvan ik de oudste ben en maar moet toegeven aan de jongste. We zijn beiden gewoon volwassen.
Ik heb mijn zus al 3/4 jaar niet gesproken / gezien. Sinds kort weer sporadisch oppervlakkig contact. Nu zag ze laatst op social media dat ik haar lievelings eten (dat wist ik niet) had gemaakt voor vrienden. Kreeg een reactie - kan je dit ook voor mij maken is mijn lievelingseten.
Nu stuurde ik terug ik heb over - je kan het dan en dan komen ophalen (ze woont 10 min fietsen).
Krijg ik terug, kan je het komen brengen vanaf 22.00 uur dan zijn we terug van vakantie dan hoeven niet te koken.
Ben ik nu de A-hole om dit echt aso te vinden?
Als ik dit lees heb ik meteen weer het gevoel dat we een stel kleuters zijn waarvan ik de oudste ben en maar moet toegeven aan de jongste. We zijn beiden gewoon volwassen.
maandag 2 januari 2023 om 18:48
Velvetlady schreef: ↑02-01-2023 18:45Jij kiest er voorr om opfacebooj te zetten dat je een bepaald gerecht hebt gemaakt voor vriendinnen ( alsof iemand dat interesseert)
Wow.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.

maandag 2 januari 2023 om 18:48

maandag 2 januari 2023 om 19:02
Ze doet toch helemaal geen moeite? Ze heeft eten over en zus mag het halen. Prima, maar ik zie geen moeite.milesdavis schreef: ↑02-01-2023 18:41Ze mag het komen halen. Op de door jou aangegeven tijden. Dit is wel een gevalletje waarin je een vinger aanbiedt en ze proberen je hele arm eraf te trekken.
Je doet al moeite voor haar, daar mag ze dan ook zelf wel moeite doen. En als het vanavond niet uitkomt, dan lekker een andere keer, 22 u is wel laat hoor. Of als ze komt eten kun je het voor haar klaarmaken. (hoewel ik niet weet of dat iets is wat je zou willen)
maandag 2 januari 2023 om 19:05
Haar eerste bericht met datvis mijn lievelingseten wil je het een keer voor mij maken zie ik meer al een ik zoek toenadering bericht.
Jij geeft aan dat je over hebt en dat ze het mag komen halen. Als het een toenaderingsbericht was, doe jij indirect dus de deur een beetje dicht.
Ik zou terugsturen, als je op de terugweg even langs rijdt zet ik het klaar en kun je het oppikken, fijne reis nog.
Jij geeft aan dat je over hebt en dat ze het mag komen halen. Als het een toenaderingsbericht was, doe jij indirect dus de deur een beetje dicht.
Ik zou terugsturen, als je op de terugweg even langs rijdt zet ik het klaar en kun je het oppikken, fijne reis nog.
maandag 2 januari 2023 om 19:06
Natuurlijk ga je dat om 22.00 uur niet brengen. Dat kan je toch ook gewoon zeggen? 'Als je het wil hebben mag je er om komen. Ik ga niet om 22.00 uur, dus in het donker, nog 2x 10min fietsen'.
Als het maar 10min fietsen is kan ze het makkelijk ophalen op de terugweg van vakantie.
En goed, was het een serieuze reactie van haar op fb: 'Wil je dat voor mij ook eens maken'?
Dat soort reacties krijg ik ook wel als ik een foto van een mooie/lekkere taart ofzo plaats. Zo van: 'oh daar lust ik ook wel een stukje van'. Of: is er nog een stukje over?', of 'neem maar mee naar het werk morgen'. Gewoon complimentjes dat ze het lekker vinden, maar ik neem dat niet zodanig serieus dat ze echt een stukje moeten krijgen of ik het op werk moet uitdelen.
Maar goed, lief dat je aangeeft dat je nog iets over hebt hoor.
Wat ik hierboven ook lees lijkt het eerder of ze wat contact zoekt. Dat ze t misschien leuk vindt als jullie dat gerecht een keer samen eten. Wat vind jij daarvan? Vind je het leuk dat ze contact zoekt? Zo ja, dan zou ik zeggen: kom een keer gezellig eten, dan maak ik het voor je.
Als het maar 10min fietsen is kan ze het makkelijk ophalen op de terugweg van vakantie.
En goed, was het een serieuze reactie van haar op fb: 'Wil je dat voor mij ook eens maken'?
Dat soort reacties krijg ik ook wel als ik een foto van een mooie/lekkere taart ofzo plaats. Zo van: 'oh daar lust ik ook wel een stukje van'. Of: is er nog een stukje over?', of 'neem maar mee naar het werk morgen'. Gewoon complimentjes dat ze het lekker vinden, maar ik neem dat niet zodanig serieus dat ze echt een stukje moeten krijgen of ik het op werk moet uitdelen.
Maar goed, lief dat je aangeeft dat je nog iets over hebt hoor.
Wat ik hierboven ook lees lijkt het eerder of ze wat contact zoekt. Dat ze t misschien leuk vindt als jullie dat gerecht een keer samen eten. Wat vind jij daarvan? Vind je het leuk dat ze contact zoekt? Zo ja, dan zou ik zeggen: kom een keer gezellig eten, dan maak ik het voor je.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 02-01-2023 19:10
16.00% gewijzigd

maandag 2 januari 2023 om 19:07
Ik zie de opmerking ook als toenadering van zus.Noekie-Noek schreef: ↑02-01-2023 19:05Haar eerste bericht met datvis mijn lievelingseten wil je het een keer voor mij maken zie ik meer al een ik zoek toenadering bericht.
maandag 2 januari 2023 om 19:11
Dit. Als jij het gevoel hebt dat dit jullie dynamiek is, kan je die ook eenzijdig veranderen. Zelfs zonder ruzie. Namelijk door op haar voorstel te reageren met wat jij wél wilt of kunt. En als je ruimte voelt dat ze het kan afhalen of dat je het in de vriezer wil gooien voor ophalen op een ander moment, kun je dat terug schrijven.
Maar een reactie dat je de deur niet meer uitgaat is net zo prima. Zij vraagt iets. Jij mag nee zeggen (en je verbazen ; )

maandag 2 januari 2023 om 19:11
Jullie zijn allebei geen A-hole. Zij vraagt iets, jij kan gewoon ja of nee daarop zeggen.
Ik lees in jouw post dat het nogal wat nare gevoelens bij je oproept en je herinnerd aan jullie ‘strijd’.
Om het even om in perspectief te plaatsen: ik zou dit een hele prima vraag vinden en dit ook gewoon doen voor mijn zus. Blijkbaar voelt je zus zich vertrouwd genoeg om dit aan je te vragen. Jij maakt er een machtsstrijd van.
10 minuten fietsen is zo’n 5 minuutjes met de auto gok ik. En als je het nu brengt en in een tasje aan de deur hangt dan blijft dat echt nog wel goed. Kleine moeite, groot gebaar.
Ik lees in jouw post dat het nogal wat nare gevoelens bij je oproept en je herinnerd aan jullie ‘strijd’.
Om het even om in perspectief te plaatsen: ik zou dit een hele prima vraag vinden en dit ook gewoon doen voor mijn zus. Blijkbaar voelt je zus zich vertrouwd genoeg om dit aan je te vragen. Jij maakt er een machtsstrijd van.
10 minuten fietsen is zo’n 5 minuutjes met de auto gok ik. En als je het nu brengt en in een tasje aan de deur hangt dan blijft dat echt nog wel goed. Kleine moeite, groot gebaar.
maandag 2 januari 2023 om 19:12
Zoiets kan ook. Niet ingaan op de vraag zelf, maar helaas, volgende keer beter.Suniva schreef: ↑02-01-2023 18:48Een beetje apart is het wel maar ja, jullie zijn nu geen kleuters meer en een van jullie twee zal zich volwassen moeten opstellen. Jij dus zo te lezen. Gewoon een nietszeggend antwoord in de trant van, ah jammer dat je het niet kunt ophalen, volgende keer beter. Fijne vakantie.
maandag 2 januari 2023 om 19:13
Nee, je bent geen a-hole. Ze mogen zelf wel moeite doen. Ik zou het trouwens zelf als een voorstel m bij elkaar te eten zien.
(Waarom dat zinloze Engels?)
(Waarom dat zinloze Engels?)
oudebaas wijzigde dit bericht op 02-01-2023 19:15
28.24% gewijzigd
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
maandag 2 januari 2023 om 19:13
Damn, ik stemde verkeerd, die 'ja' moest een 'nee' zijn!
Maar ik heb hetzelfde gevoel als Noekie. Als iemand bij mij reageert met 'maak je dat ook een keer voor mij', dan vat ik dat op als een zelf-uitnodiging van die persoon, gezellig om te komen eten. Maar als je dan terugkrijgt, kom het maar halen, dan zou ik beteuterd zitten kijken.
Kan aan jullie band liggen en dat jullie dat anders bedoelen.
Maar ik vind je iig geen aso in deze.
Maar ik heb hetzelfde gevoel als Noekie. Als iemand bij mij reageert met 'maak je dat ook een keer voor mij', dan vat ik dat op als een zelf-uitnodiging van die persoon, gezellig om te komen eten. Maar als je dan terugkrijgt, kom het maar halen, dan zou ik beteuterd zitten kijken.
Kan aan jullie band liggen en dat jullie dat anders bedoelen.
Maar ik vind je iig geen aso in deze.
Such fun!1
maandag 2 januari 2023 om 19:15
Dit zou ik niet doen als to een nare bijsmaak heeft. Want de kleine moeite geldt ook voor de zus die het hebben wil. Die kan ook langsrijden
maandag 2 januari 2023 om 19:21
Even voor de mensen die vinden dat ik de reactie op een post te serieus neem.
Dit meent zus. Als sinds kleins af aan kook ik voor haar - alleen verslechterde onze band naar loop van tijd we een relatie kregen en we elkaars partners niet mochten.
Nu kan zij dus ECHT NIET KOKEN dus eet allemaal simpele dingen. Ik kan heel goed koken al zeg ik het zelf, maar maak dus ook gerechten die een paar uur kosten. Zoals stoofpotjes, quiche, confit de canard etc... ook gewoon gerechten die je in een restaurant kan bestellen. Vroeger toen we nog goed waren bracht ik het langs zodat ik niet met haar vent aan tafel hoefde te zitten.
Dat ik hem niet mocht heeft een reden - iets met mijn grenzen. Ik wil daar verder niet op in gaan.
Dit meent zus. Als sinds kleins af aan kook ik voor haar - alleen verslechterde onze band naar loop van tijd we een relatie kregen en we elkaars partners niet mochten.
Nu kan zij dus ECHT NIET KOKEN dus eet allemaal simpele dingen. Ik kan heel goed koken al zeg ik het zelf, maar maak dus ook gerechten die een paar uur kosten. Zoals stoofpotjes, quiche, confit de canard etc... ook gewoon gerechten die je in een restaurant kan bestellen. Vroeger toen we nog goed waren bracht ik het langs zodat ik niet met haar vent aan tafel hoefde te zitten.
Dat ik hem niet mocht heeft een reden - iets met mijn grenzen. Ik wil daar verder niet op in gaan.
maandag 2 januari 2023 om 19:26
Maar jij denkt nu jullie weer langzaamaan contact aan het opbouwen zijn, dat het geen toenadering van zus kan zijn om weer eens af te spreken?ladywhy schreef: ↑02-01-2023 19:21Even voor de mensen die vinden dat ik de reactie op een post te serieus neem.
maandag 2 januari 2023 om 19:30
Nou ik vind ook dat je het wel erg groot maakt. Nee is ook een antwoord. En dat kan ook vriendelijk. Wat is er mis met:
‘Nee sorry dan lig ik al in bed’, of ‘Nee dat lukt me helaas niet, maar rij anders op de terugweg even langs dan zet ik het voor klaar’ of ‘Nee, dat lukt me helaas niet, maar ik stop ‘m wel voor je in de vriezer’ of ‘Nee, dat lukt me helaas niet, maar als ik nog een keer maak zal ik zeker aan je denken’. ‘Fijne vakantie !’
‘Nee sorry dan lig ik al in bed’, of ‘Nee dat lukt me helaas niet, maar rij anders op de terugweg even langs dan zet ik het voor klaar’ of ‘Nee, dat lukt me helaas niet, maar ik stop ‘m wel voor je in de vriezer’ of ‘Nee, dat lukt me helaas niet, maar als ik nog een keer maak zal ik zeker aan je denken’. ‘Fijne vakantie !’

maandag 2 januari 2023 om 19:40
Precies.Hoerabanaan schreef: ↑02-01-2023 19:15Dit zou ik niet doen als to een nare bijsmaak heeft. Want de kleine moeite geldt ook voor de zus die het hebben wil. Die kan ook langsrijden

maandag 2 januari 2023 om 19:40
Ik weet niet hoe erg de relatie met je zus verpest is natuurlijk maar ik zou zoiets gewoon even in haar huis zetten al eerder op de avond.
Hebben een sleutel van elkaars huis voor noodgevallen dus dan zou ik die gebruiken. Indien geen sleutel zou ik het, goed verpakt, voor de deur kunnen zetten. En zus zou bereid zijn het te halen.
Ik kan me dus helemaal niet voorstellen hoe dat bij jullie gaat.
Hebben een sleutel van elkaars huis voor noodgevallen dus dan zou ik die gebruiken. Indien geen sleutel zou ik het, goed verpakt, voor de deur kunnen zetten. En zus zou bereid zijn het te halen.
Ik kan me dus helemaal niet voorstellen hoe dat bij jullie gaat.

maandag 2 januari 2023 om 19:53
Als zus het bedoelde als toenaderingspoging dan is een antwoord als ‘ kom het maar om 22 uur brengen’ nog steeds wel apart hoor.
Dan zeg je toch iets als nou ik kom het nu graag halen of jammer kan het niet halen want pas laat thuis van vakantie maar het lijkt me gezellig om binnenkort samen te eten, of iets dergelijks.
Dan zeg je toch iets als nou ik kom het nu graag halen of jammer kan het niet halen want pas laat thuis van vakantie maar het lijkt me gezellig om binnenkort samen te eten, of iets dergelijks.

maandag 2 januari 2023 om 19:57
To doet heemssl geen moeite voor haar. Ze heeft iets gekookt voor haar zelf en haar vriendinnen.milesdavis schreef: ↑02-01-2023 18:41
Je doet al moeite voor haar, daar mag ze dan ook zelf wel moeite doeb
Het is niet opgegaan en nu heeft ze over. Wat is dan de moeite fie ze gedaan heeft voor haar zus?
Wil alsnog niet zeggen dat eat er id overgebleven maar aan haar zus moet geven l. Maar moeite voor haar zus heeft ze niet gedaan.
.
maandag 2 januari 2023 om 20:21
Deze situatie staat geloof ik niet op zich. TO moest denk ik vaker komen opdraven voor zus en is gepikeerd dat net nu het contact voorzichtig weer wat wordt opgebouwd zus meteen weer misbruik van de situatie maakt. De oude emoties spelen ook nog mee in deze. (Voor mijn zus was ik nl op de fiets gesprongen met het bakje eten en was ik ook nog langs de supermarkt gefietst voor een lekker toetje erbij. Klaar om alle vakantiebelevenissen meteen te horen)
In het geval van TO zou ik zeggen: brengen geen optie, tussen dan en dan kun je het komen halen. En als je voor tienen naar bed wilt/ of ze niet wilt treffen zet je het voor je deur, dat ze het zelf kunnen pakken.
In het geval van TO zou ik zeggen: brengen geen optie, tussen dan en dan kun je het komen halen. En als je voor tienen naar bed wilt/ of ze niet wilt treffen zet je het voor je deur, dat ze het zelf kunnen pakken.
maandag 2 januari 2023 om 20:21
Het geven is totaal niet probleem toch?Velvetlady schreef: ↑02-01-2023 19:57To doet heemssl geen moeite voor haar. Ze heeft iets gekookt voor haar zelf en haar vriendinnen.
Het is niet opgegaan en nu heeft ze over. Wat is dan de moeite fie ze gedaan heeft voor haar zus?
Wil alsnog niet zeggen dat eat er id overgebleven maar aan haar zus moet geven l. Maar moeite voor haar zus heeft ze niet gedaan.
.
Het gaat erom of TO dan na 22.00 uur het nog even kan brengen naar hen omdat zus dat een hele normale vraag vindt ipv zelf even te halen op weg naar huis.
Jaja.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in