Tv aansluiten, domme vraag

20-01-2023 14:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk een domme vraag.

Ik ben aan het kijken voor een televisie.
Nu ben ik geen groot televisiekijker en ik heb er ook niet veel verstand van.
Hoe werkt dit tegenwoordig?
Je hebt een smart tv, je kijkt of die ook de ziggo app kan draaien en nog Netflix npo etc. Je steekt hem in in het stopcontact. Verbindt hem met WiFi en klaar?

Ik ben huiverig om een tv aan te schaffen omdat ik tegen het aansluiten op kijk
Daarom hebben wij er een gekocht bij een wat betere winkel (en nog wat ander spul) en laten we dit instellen en ophangen voor 30 euro extra.
In principe is het niet anders dan een gewone tv alleen moet je hem wel aansluiten op internet ja. Meestal zit er een stap stap handleiding bij of je laat hem installeren. Volgens mij heeft Coolblue een installatie service. En op een smartTV hoeven niet special apps te staan van Ziggo of wat dan ook al is het wel handig. Je kunt ook via je telefoon casten naar je TV.

Een tip: Koop niet een hele oude smarttv want dan loop je het risico dat je over een jaar je de software niet meer kan updaten en dan wordt het weer een 'domme' tv.
Ik ben nu inderdaad op coolblue aan het kijken. Nu hebben wij internet via ziggo. Is het belangrijk dat de tv de ziggo go app heeft voor als je live tv via ziggo wilt kijken of hoeft dat niet?
De Ziggo Go app kunt U niet installeren op de tv, dat is voor op de tablet of telefoon. Als jullie nu ook al digitale tv van Ziggo hebben is het vrij simpel, stekker van de tv in het stopcontact en de hdmi kabel weer in de tv.
Het hangt er volgens mij vanaf hoe je tv wilt kijken. Wil je alle zenders dan heb je een tv-abonnement en een mediabox nodig (dat kan op de ouderwetse manier met een kabel of op de nieuwe manier via wifi). Wil je alleen Netflix en dergelijke kijken dan heb je alleen een internetverbinding nodig en de Netflix-app plus abonnement. Die apps staan meestal al voorgeïnstalleerd op moderne smart tv's.
Smart tv's zijn heel makkelijk aan te sluiten. Als je al een Ziggo, NPO en bijv Netflix abo hebt dan kan je de tv verbinden met je wifi (gebruiksaanwijzing start meestal op als je de tv aanzet) en de apps downloaden op je tv en inloggen.
Laatst bij de Mediamarkt een goedkope smart tv gekocht voor in mijn slaapkamer en was zo klaar met installeren. Apps stonden er ook al standaard op maar daar moet je dus wel een abo op hebben.
Heb wel een Ziggo mediabox voor de tv in de woonkamer, weet eigenlijk niet of je ook een Ziggo abonnement zonder mediabox kan afsluiten.
Vader38 schreef:
20-01-2023 15:02
De Ziggo Go app kunt U niet installeren op de tv, dat is voor op de tablet of telefoon. Als jullie nu ook al digitale tv van Ziggo hebben is het vrij simpel, stekker van de tv in het stopcontact en de hdmi kabel weer in de tv.
Jawel hoor. Ik heb de app gewoon op mijn tv staan.
@TO, ik heb alle apps die ik wil gebruiken inderdaad op de tv staan en de tv verbonden met wifi en kijk via deze weg tv.
Als het enigzins makkelijk kan zou ik de tv op bekabeld internet aansluiten.
Als je er tegen op ziet, niemand in je omgeving die het samen met je kan doen?
GreenLadyFern schreef:
20-01-2023 16:11
Als het enigzins makkelijk kan zou ik de tv op bekabeld internet aansluiten.
Als je er tegen op ziet, niemand in je omgeving die het samen met je kan doen?
Zoon als die zin heeft. Je zou denken dat als die een computer zelf kan bouwen dat die ook een tv moet kunnen aansluiten.
lonelycat schreef:
20-01-2023 16:15
Zoon als die zin heeft. Je zou denken dat als die een computer zelf kan bouwen dat die ook een tv moet kunnen aansluiten.
Dat moet hem dan zeker wel lukken. En anders kan hij vast op zijn pc opzoeken wat hij moet doen ;)
Als je naar een plaatselijke winkel gaat, dan hebben die een service waarbij ze jouw tv niet alleen aansluiten maar ook nog uitleggen hoe die werkt.
Dat is natuurlijk wel iets duurder dan een dumpwinkel of op internet, maar ja daar betaal je nou eenmaal voor.
Huur dan gewoon een Student Aan Huis of koop de installeerdienst erbij.
Op de prijs van de TV kan dat er toch wel bij.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Vrij simpel te installeren!
Live Life to the fullest
Sabbieehhhh schreef:
20-01-2023 16:04
Jawel hoor. Ik heb de app gewoon op mijn tv staan.
@TO, ik heb alle apps die ik wil gebruiken inderdaad op de tv staan en de tv verbonden met wifi en kijk via deze weg tv.

De Ziggo app is alleen geschikt voor Apple, Google, Android en Amazon tv's. De meeste mensen hebben dat niet.

TO, het is echt heel makkelijk, meestal wordt er bij het aanzetten van de tv al een wizard gestart die je overal doorheen leidt. Of je hebt er een korte beginnershandleiding bij waar het ook duidelijk staat uitgelegd. Met een kabel aansluiten kan, maar mijn ervaring is dat beide prima werkt. Ik heb een oude domme tv met Chromecast die goed werkt op wifi en ik heb een bekabelde smart tv met alle apps (behalve Ziggo dus ;-D) die ook goed werkt. Ik merk geen verschil.
TsumTsum schreef:
20-01-2023 14:48
Je kunt ook via je telefoon casten naar je TV.
.
Dit kan niet standaard met elke smart-TV, soms heb je daar nog een losse chromecast voor nodig.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb op mijn slaapkamer een Philips "The One" tv. Daar kan je de Ziggo Go app op kijken en ook alle andere streamingdiensten, en hij heeft een ingebouwde chromecast, dus je kan ook vanaf je telefoon casten. Dat was inderdaad gewoon stekker in het stopcontact en de tv met de wifi verbinden. Wijst zich vanzelf.
TsumTsum schreef:
20-01-2023 14:48

Een tip: Koop niet een hele oude smarttv want dan loop je het risico dat je over een jaar je de software niet meer kan updaten en dan wordt het weer een 'domme' tv.
Pffff. Daarom kijk ik niet eens maar het smartgedeelte. Een tv gaat als het goed is langer mee dan het smartgedeelte. Daar hebben ze dus mediaspelers voor uitgevonden. Die zijn er in alle prijssegmenten.

Het interesseert mij niks of een TV smart is, gebruik dat toch niet.
Ik heb een Philips ambilight smart tv, gekocht bij BCC, dit is een android.
De man in de winkel zei, als je een android telefoon kan instellen dan lukt dit ook.
En inderdaag heel simpel.

Wij hebben wifi, gewoon ouderwets nog met router, geen glasvezel.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Bij glasvezel heb je ook een router.

Alleen het binnenkomende medium is anders (er zijn 4 veelvoorkomende types: glasvezel, coax, telefoonkabel of UMTS), voor de rest is het allemaal redelijk hetzelfde en zal je toch een router nodig hebben om de boel te “verdelen”.
Mbree schreef:
21-01-2023 10:41
Bij glasvezel heb je ook een router.

Alleen het binnenkomende medium is anders (er zijn 4 veelvoorkomende types: glasvezel, coax, telefoonkabel of UMTS), voor de rest is het allemaal redelijk hetzelfde en zal je toch een router nodig hebben om de boel te “verdelen”.

Wij hebben coax.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven