LinkedIn 'profiel bekeken'?
maandag 6 februari 2023 om 12:03
Hi!
Een vraagje voor de LinkedIn kenners.
Wanneer je bent ingelogd bij LinkedIn en je zoekt een persoon op via de zoekbalk. Vervolgens klik je op 'volledig profiel weergeven', dan kom je op de pagina van de deze persoon en kan hij/zij ook zien dat zijn pagina hebt bekeken.
Nu vroeg ik mij af een persoon ook ziet dat je hem/haar hebt opgezocht, maar niet op het volledige profiel hebt doorgeklikt?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit niet zo was. Gisteren zocht ik iemand met de zoekbalk op LinkedIn op en heb ik niet op het profiel doorgeklikt, maar wel de 'bijdragen' van diegene bekeken die dan daaronder staan weergegeven. Een uur later kreeg ik van LinkedIn een melding dat die persoon op mijn profiel heeft gekeken. Louter toeval of zien mensen het dus ook als je hun naam opzoekt in de zoekbalk en bijdragen bekijkt?
Alvast bedankt!
Een vraagje voor de LinkedIn kenners.
Wanneer je bent ingelogd bij LinkedIn en je zoekt een persoon op via de zoekbalk. Vervolgens klik je op 'volledig profiel weergeven', dan kom je op de pagina van de deze persoon en kan hij/zij ook zien dat zijn pagina hebt bekeken.
Nu vroeg ik mij af een persoon ook ziet dat je hem/haar hebt opgezocht, maar niet op het volledige profiel hebt doorgeklikt?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit niet zo was. Gisteren zocht ik iemand met de zoekbalk op LinkedIn op en heb ik niet op het profiel doorgeklikt, maar wel de 'bijdragen' van diegene bekeken die dan daaronder staan weergegeven. Een uur later kreeg ik van LinkedIn een melding dat die persoon op mijn profiel heeft gekeken. Louter toeval of zien mensen het dus ook als je hun naam opzoekt in de zoekbalk en bijdragen bekijkt?
Alvast bedankt!
maandag 6 februari 2023 om 12:28
Hij/zij heeft melding gehad en jouw profiel dus even bekeken om te zien wie hen aan begluren was.
Ik vraag me dan altijd af bij dit soort vragen waarom dat belangrijk is, waarom zou het jou boeien of hij/zij kan zien dat je hen hebt bekeken?
Ik vraag me dan altijd af bij dit soort vragen waarom dat belangrijk is, waarom zou het jou boeien of hij/zij kan zien dat je hen hebt bekeken?
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 06-02-2023 12:29
0.20% gewijzigd
Jaja.
maandag 6 februari 2023 om 12:32
Misschien heeft TO wel een crush op diegene en krijgt die persoon iedere dag een bericht dat "Rosaden uw profiel vandaag 105 keer heeft bekeken".LuciFee2023 schreef: ↑06-02-2023 12:28Hij/zij heeft melding gehad en jouw profiel dus even bekeken om te zien wie hen aan begluren was.
maandag 6 februari 2023 om 12:34
Ja zoiets moet wel zijn, beetjeNogevendit schreef: ↑06-02-2023 12:32Misschien heeft TO wel een crush op diegene en krijgt dat persoon iedere dag een bericht dat "Rosaden uw profiel vandaag 105 keer heeft bekeken".

Het is vast niet vacature en werkgerelateerd want dan maakt namelijk helemaal niets uit dat iemand zijn profiel heeft bekeken op een site die is voor cv's en werk.
Jaja.
maandag 6 februari 2023 om 12:48
Tja, dat voelt voor iedereen anders, denk ik. In dit geval is het wel werk gerelateerd. In een notendop een collega met wie ik moet 'concurreren' voor een interne vacature. Voor sommige mensen boeit dat wellicht niet, ik vind het wel prettig als het er niet zo dik bovenop ligt dat ik haar heb opgezocht. Als het mij niet zou schelen, dan had ik wel haar profiel aangeklikt. Nu deed ik dat bewust niet omdat ik dat dus niet prettig vind en dacht dat ik ongezien wel haar bijdrage kan zien die ze heeft geplaatst/in is genoemd.LuciFee2023 schreef: ↑06-02-2023 12:34Ja zoiets moet wel zijn, beetje![]()
Het is vast niet vacature en werkgerelateerd want dan maakt namelijk helemaal niets uit dat iemand zijn profiel heeft bekeken op een site die is voor cv's en werk.

dinsdag 7 februari 2023 om 14:26
Mensen zetten dingen op linkedin om gezien te worden, om te delen en waar ze trots op zijn. Het zou toch raar zijn als men het dan vreemd vind als anderen dat bekijken. Ik denk dus dat je collega daar niets achterzoekt. en als ze dat wel doet, wat is er dan erg aan? Het is niet zo dat je haar hebt lopen stalken ofzo.
hoi
dinsdag 7 februari 2023 om 18:51
Volgens mij kun je het alleen uitzetten bij een betaald account? Iemand die dit weet?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
donderdag 9 februari 2023 om 09:42
Nee kan bij een regulier account ook, maar als je het uitzet, kan je het zelf ook niet zien.Huacachina schreef: ↑07-02-2023 18:51Volgens mij kun je het alleen uitzetten bij een betaald account? Iemand die dit weet?
Maar linkedin zie ik als iets anders dan een FB of instagram. Het is je zakelijke visitekaartje. Ik zie ook dat vaak klanten op mijn profiel kijken, ik denk daar voor de rest niks van.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in