Make-up nog uit tijd dat je het meest aantrekkelijk was?
maandag 13 februari 2023 om 14:19
In hoeverre stamt jouw make-uplook nog uit de tijd dat jij jezelf het meest aantrekkelijk vond?
Ik hoorde laatst dat veel vrouwen geneigd zijn vast te houden aan de manier van opmaken die ze hadden in de tijd dat ze nog jong waren en ze voor hun gevoel op hun mooist waren. Terwijl ze met het ouder worden er misschien beter zouden uitzien met een andere look.
Ikzelf ben met make-up begonnen eind jaren tachtig, begin jaren negentig en gebruikte voor mijn ogen bijvoorbeeld jarenlang vloeibare eyeliner voor een cat eye. Inmiddels vind ik dat dus niet meer zo mooi bij mezelf, maar ik heb dit echt jaren (en wellicht te lang) gedaan.
Volg jij trends en verander jij wel eens iets in je make-up, of maak je je al jaren hetzelfde op? En hoe erg is het dan dat je er misschien wat 'gedateerd' bij loopt?
Ik hoorde laatst dat veel vrouwen geneigd zijn vast te houden aan de manier van opmaken die ze hadden in de tijd dat ze nog jong waren en ze voor hun gevoel op hun mooist waren. Terwijl ze met het ouder worden er misschien beter zouden uitzien met een andere look.
Ikzelf ben met make-up begonnen eind jaren tachtig, begin jaren negentig en gebruikte voor mijn ogen bijvoorbeeld jarenlang vloeibare eyeliner voor een cat eye. Inmiddels vind ik dat dus niet meer zo mooi bij mezelf, maar ik heb dit echt jaren (en wellicht te lang) gedaan.
Volg jij trends en verander jij wel eens iets in je make-up, of maak je je al jaren hetzelfde op? En hoe erg is het dan dat je er misschien wat 'gedateerd' bij loopt?
maandag 13 februari 2023 om 16:37
Hangt ook een beetje van je type af. Ik ken een paar oudere vrouwen die wat donker van kleurtype zijn (donker haar, donkere ogen) en die zien er heel goed uit met oog make-up. Maar in het algemeen vind ik idd less is more als je wat ouder bent. Sowieso eigenlijk wel, die zware make up die kennelijk op social media populair is vind ik bij oud en jong spuuglelijk.
Na zevenhonderd jaren

maandag 13 februari 2023 om 16:43
Klopt, het hangt heel erg van je type af. Ik vind veel oogmake-up er prachtig uitzien bij donker haar en bruine ogenGinevra schreef: ↑13-02-2023 16:37Hangt ook een beetje van je type af. Ik ken een paar oudere vrouwen die wat donker van kleurtype zijn (donker haar, donkere ogen) en die zien er heel goed uit met oog make-up. Maar in het algemeen vind ik idd less is more als je wat ouder bent. Sowieso eigenlijk wel, die zware make up die kennelijk op social media populair is vind ik bij oud en jong spuuglelijk.

maandag 13 februari 2023 om 16:49
Ik vind dus oprecht dat een goede felle lipstick, rood of donker mij juist enorm oppept. Bij jonge meiden vind ik dat eerder zonde. Potlood onder de ogen had ik al nooit, maar ik draag nu wel softe eyeliner boven m’n ogen (geen wing, dat kan sowieso niet met mijn oogtype).Rooiboshoning schreef: ↑13-02-2023 15:37Ik bedoel eigenlijk meer zwaar aangezette ogen, felle/donkere lippenstift, dat soort dingen. Dat een naturel look mooier staat als je ouder wordt. Snap dat je wat aan die kringen doet hoor!
Ik ben overigens wel een donker type, ik ben bruin en heb zwart haar.

maandag 13 februari 2023 om 17:08
In hoeverre: nog steeds hetzelfde.
Zou ook niet weten wat ik daar aan zou moeten veranderen. Het is nooit ‘on trend’ geweest, minimaal en vooral gericht op ‘er uitgerust’ uitzien. Ik heb het opmaken geleerd van mijn grootmoeder met bouwjaar 1917 dus tsja.
Ik heb trouwens ook de ervaring dat een knalrode lippenstift de boel gelijk opfleurt nu ik 40+ ben dus voor een feestje heb ik snel dat ‘oh Lemoos heeft wel enige moeite ervoor gedaan’ effect.
Zou ook niet weten wat ik daar aan zou moeten veranderen. Het is nooit ‘on trend’ geweest, minimaal en vooral gericht op ‘er uitgerust’ uitzien. Ik heb het opmaken geleerd van mijn grootmoeder met bouwjaar 1917 dus tsja.
Ik heb trouwens ook de ervaring dat een knalrode lippenstift de boel gelijk opfleurt nu ik 40+ ben dus voor een feestje heb ik snel dat ‘oh Lemoos heeft wel enige moeite ervoor gedaan’ effect.
maandag 13 februari 2023 om 17:31
Ik maak wel deels anders op, inderdaad de blush wat anders en ik doe actief wat aan de kringen. Maar ik doe nog steeds een lijntje onder mijn ogen en vind het heel lastig dat niet te doen. Mijn puberella heeft me natuurlijk allang verteld dat dat lijntje echt zwaar outdated is en mijn leeftijd ernstig verraad, maar toen ik dat lijntje een keer achterwege liet, vond ze dat ik er niet als mezelf uitzag en dat dat lijntje er maar snel weer op moet.
Overigens is het wel een zacht lijntje, niet een harde zwarte streep ofzo.
Ik probeer wel mijn make-up aan te passen, maar gewoontes blijken wel hardnekkig te zijn helaas. En dan moet ik ook wennen aan mijn 'nieuwe' gezicht als ik me anders opmaak.
Overigens is het wel een zacht lijntje, niet een harde zwarte streep ofzo.
Ik probeer wel mijn make-up aan te passen, maar gewoontes blijken wel hardnekkig te zijn helaas. En dan moet ik ook wennen aan mijn 'nieuwe' gezicht als ik me anders opmaak.
maandag 13 februari 2023 om 17:33
maandag 13 februari 2023 om 17:45
Beter van niet

Voor de rest maak ik me nog wel min of meer hetzelfde op als toen realiseer ik me door dit topic

Het schijnt dat volle wenkbrauwen trending zijn, dat laat ik sowieso heel graag aan me voorbij gaan. Heb van nature volle zware wenkbrauwen en wil ze dus juist zo smal mogelijk. Lang leve het touw

maandag 13 februari 2023 om 17:58
Ik kom er net een beetje achter dat paarse tinten oogschaduw die me nooit stonden nu wel goed passen bij me, waarschijnlijk doordat mijn haarkleur ook koeler is nu. Bruine eyeliner vervangen door grijs potlood. Ik gebruik minder (vaak) mascara en meer wenkbrauwproducten. Lippen vooral nude kleuren want het valt toch al snel erg op. Contouren ben ik een beetje klaar mee, teveel werk. Primers gebruikte ik vroeger ook nooit en nu wel, zonder foundation eigenlijk... gewoon met wat poeder.
Lorem Ipsum

maandag 13 februari 2023 om 18:26
Ik heb dan altijd het idee dat bepaalde tinten juist mooi staat, op een blekere teint. Zoals een kleur ook uitkomt zoals bedoelt op een wit blaadje, zeg maar.vaniteifear schreef: ↑13-02-2023 16:43Klopt, het hangt heel erg van je type af. Ik vind veel oogmake-up er prachtig uitzien bij donker haar en bruine ogenHet benadrukt dan echt de schoonheid. Ik heb zelf een vrij bleke teint, blauwe ogen en een zacht gezicht. Dan staat hele zware oogmake-up helaas niet zo super, maar maakt het snel hard. Wel jammer, want ik vind juist die zwaardere make-up schitterend
![]()
En ik vind multichrome achtige oogschaduw ook altijd mooi staan bij een lichte teint.
Dat hoeft niet perse zwaar te zijn toch?

maandag 13 februari 2023 om 18:33
Ah ja, daar kan ik me iets bij voorstellen inderdaad. Multichrome is inderdaad mooi bij vrijwel elke huidteint, ook bij bleker.Surebaby schreef: ↑13-02-2023 18:26Ik heb dan altijd het idee dat bepaalde tinten juist mooi staat, op een blekere teint. Zoals een kleur ook uitkomt zoals bedoelt op een wit blaadje, zeg maar.
En ik vind multichrome achtige oogschaduw ook altijd mooi staan bij een lichte teint.
Dat hoeft niet perse zwaar te zijn toch?

maandag 13 februari 2023 om 18:37
Lipstick is voor 'oudere mensen' vind puber hier, dus daar hou ik me dan maar aan.
Ik heb precies hetzelfde.
Als beginnend puber was ik punk/new wave en smeerde alles op mijn hoofd, diverse looks, imitaties uit modetijdschriften, experimenten om er 60's uit te zien, etc.
Een grote creativiteitsuitbarsting want ik had natuurlijk geen geld dus ik gebruikte alles voor alles. Foundation als lipstick, lipstick op mijn ogen, ik ging helemaal los.
Toen ik op mijn 'mooist' was droeg ik alleen eyeliner en lipstick, oranje/bruin, of een bepaalde aubergine tint.
Die kleuren staan me eigenlijk nog altijd het mooist. Rode lipstick is niet echt een succes bij mij.
Nu draag ik als ik ergens heenga foundation, oogschaduw, highlighter, foundation, en nog steeds eyeliner maar nu met mascara.
Het lijntje eyeliner is wel dunner geworden.
Als ik foundation op heb laat ik de lipstick vaak achterwege, draag dan een lipgloss of liptint.
Dit alles inderdaad omdat ik mezelf anders zo grauwig vind.
Dagen dat ik niet werk draag ik alleen eyeliner en lipstick.
Lipstick vind ik altijd leuk om op te doen en ik vind het ook een soort verzorging, ik hou niet van droge lippen.

maandag 13 februari 2023 om 18:39
Bij mij was dat online vergaderen echt killing.Ladida1981 schreef: ↑13-02-2023 18:33Ik heb nooit make up gebruikt op wat mascara bij uitgaan na, ik zag er prima en fris en fruitig uit. Ik heb juist nu (40+) af en toe de gedachte dat ik er misschien eens aan moet beginnen.
Ik was die ouwe kop zo zat.
Maar na veel smeren en experimenteren kwam ik erachter dat goed licht, je laptop wat hoger zetten, eyeliner mascara en lipstick al voldoende helpt, die camera is best grof.
Dus nu zorg ik voor randvoorwaarden maar juist amper make-up.
Verder blijft het behelpen
maandag 13 februari 2023 om 18:47
Ik gebruikte vroeger ook veel meer zwarte en donkere tinten. Halverwege de veertig nu en ben ik al een tijdje overgestapt op de lichtere en bruintinten bij mijn bleke hoofd. Die passen nu beter bij mijn leeftijd, want met het ouder worden, verdwijnt ook wat kleur uit je gezicht. Donkere, dikke en harde kleuren geven dan een te groot contrast. Denk dat dit wel voor de meeste huidskleuren opgaat.Susan schreef: ↑13-02-2023 14:33Ik denk dat ik destijds meer oogschaduw gebruikte en ook donkerdere kleuren, dus meer smokey eyes-achtig, veel donkergrijs en zelfs zwart. Verder is er denk ik niet zoveel verschil. Vloeibare eyeliner heb ik maar heel kort gedaan, cateye past ook niet bij mijn vorm ogen. Oogpotlood gebruik ik nog wel.
maandag 13 februari 2023 om 18:48
Ik draag ook minder make-up. Geen lagen foundation meer. Eigenlijk gebruik ik nu: mascara, wenkbrauwpotlood (dankzij de trend in de 2000s heb ik bijna geen wenkbrauwen meer over, dunner dunst was het motto)
Concealer en een lik foundation
Op mijn lippen vaseline of lipolie.
Toen ik 16, 17 had ik altijd een dikke rand oogpotlood en ook oogschaduw. Ik heb hooded eyes en het staat toch echt beter zonder al die opsmuk.
Concealer en een lik foundation

Op mijn lippen vaseline of lipolie.
Toen ik 16, 17 had ik altijd een dikke rand oogpotlood en ook oogschaduw. Ik heb hooded eyes en het staat toch echt beter zonder al die opsmuk.

maandag 13 februari 2023 om 20:09
Yep. Als ik foto's van vroeger zie met eyeliner en dikke mascara vind ik mn hangende ogen en oogleden nu beter uitzien met bruine en gouden oogschaduw. Heel soms een zeer vervaagde lijn onder de ogen, meestal niet. Wel boven onder het ooglid een donkere streep (niet erop) en onderkant ogen wit. Tipje licht in de ooghoeken en ik vind dat er vijf jaar af zijn. Geen poeder, vind ik zelden mooi, ook niet bij een ander. Foundation meng ik twee soorten met een beetje Hollywood flawless of olie. Roze, perzikachtige blush en roestachtige lipliner. Die vervaag ik, want wil vollere lippen en geen kontmond.
Vroeger dikke laag foundation, vijf lagen mascara en knalrode lippenstift. De tijd van ontplofte toupeercoupe.

maandag 13 februari 2023 om 20:18

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in