Gaan mannen na 50 sneller achteruit dan vrouwen?
dinsdag 21 februari 2023 om 10:53
Stuitte op een interessant artikel.
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 11:14
9.00% gewijzigd
dinsdag 21 februari 2023 om 11:47
Vrouwen voelen zich volgens het CBS hun hele leven lang minder gezond dan mannen, maar het scheelt maar een paar procentpuntjes. (CBS)
Qua feitelijke gezondheid gaat het gelijk op tot ons 65ste: mannen en vrouwen zijn even gezond. (CBS)
Hoe mensen er uit zien? Ik heb helemaal niet het idee dat mannen er slechter uit zien. In tegendeel. Een gezonde verzorgde vijftiger ziet er even vief en jeugdig uit als zijn vrouwelijk tegenpool.
Qua feitelijke gezondheid gaat het gelijk op tot ons 65ste: mannen en vrouwen zijn even gezond. (CBS)
Hoe mensen er uit zien? Ik heb helemaal niet het idee dat mannen er slechter uit zien. In tegendeel. Een gezonde verzorgde vijftiger ziet er even vief en jeugdig uit als zijn vrouwelijk tegenpool.
dinsdag 21 februari 2023 om 11:48

dinsdag 21 februari 2023 om 11:49
Ik heb het weleens gekeken en wat dan in mij opkomt is " needy".Maleficent schreef: ↑21-02-2023 11:44Dat zie je inderdaad ook vaak in Lang leve de liefde. Mannen die er niet fris of jong uit zien, ook in gedrag niet de aantrekkelijkste zijn. Die dan een vrouw van hun leeftijd afkraken, omdat ze te oud is, kort haar heeft of niet slank genoeg is. Terwijl dat vaak leuke en verzorgde en gezellige vrouwen zijn.
Ik vind dat programma echt de horror soms. Met mannen die zo opdringerig zijn, meteen intiem willen zijn enzo en zich op een nare manier opdringen, en als een vrouw dat niet meteen wil ook verbolgen doen. Dan bleef ik ook liever vrijgezel.
Dit soort mannen blijft gaan voor een soort heilige graal, om vervolgens alleen achter te blijven. Ik sla graag over. Ik denk dat de midlifecrisis de blik en realistisch beeld nogal vertroebelt
dinsdag 21 februari 2023 om 11:50
Toevallig zat ik gisteren Nachtdieren van Raven van Dorst te kijken. Hen was bij een swingersclub en daar zei dus ook zo een man dat hij alleen maar vrouwen wilde die minstens 20 jaar jonger waren, van zijn eigen leeftijd hoefde hij niet. En nee, het was geen woest aantrekkelijke man.Ik gok dat hij rond de 60 was.Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 11:41Klinkt weinig hoopvol voor mij als single van eind veertig, mocht ik ooit nog een relatie willen.
Ik heb me weleens verbaasd over mannen in de 50 die absoluut niet wilde daten met vrouwen van hun leeftijd. Want dat waren allemaal oude kranten. En er dan zelf niet erg fris en fruitig uitzien hè?
Wat wij zien en ervaren lijkt totaal anders te zijn dan hun eigen werkelijkheid.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 21 februari 2023 om 11:51
Ik ben het zó eens met alles wat hier geschreven wordt
Met als kers op de taart inderdaad die zever van 55+ mannen op vrouwen van boven de 50. Terwijl die vrouwen er vele malen leuker uitzien, leuker zijn, emotioneel intelligenter zijn, hun best doen etc.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen.
Bij mijn ouders (gescheiden) is het overigens omgekeerd, mijn moeder is veel negatiever en zeurderiger. Misschien dat het de komende jaren nog omdraait, haha.

Bij mijn ouders (gescheiden) is het overigens omgekeerd, mijn moeder is veel negatiever en zeurderiger. Misschien dat het de komende jaren nog omdraait, haha.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

dinsdag 21 februari 2023 om 11:52
Als ik om me heen kijk valt mij op dat de verschillen erg groot zijn. Mooie, goed verzorgde en geklede mannen met grijs haar, versus de mannen met afgeleefde koppen, een buik en nogal slonzig qua kleding en kapsel. Dat oogt dan een stuk ouwelijker.Fairway schreef: ↑21-02-2023 11:47Vrouwen voelen zich volgens het CBS hun hele leven lang minder gezond dan mannen, maar het scheelt maar een paar procentpuntjes. (CBS)

dinsdag 21 februari 2023 om 11:53
Als het niet zo sneu was kon ik er nog om lachen. Het zijn nooit de aantrekkelijke mannen die zulke uitspraken doen.VGM1980 schreef: ↑21-02-2023 11:50Toevallig zat ik gisteren Nachtdieren van Raven van Dorst te kijken. Hen was bij een swingersclub en daar zei dus ook zo een man dat hij alleen maar vrouwen wilde die minstens 20 jaar jonger waren, van zijn eigen leeftijd hoefde hij niet. En nee, het was geen woest aantrekkelijke man.Ik gok dat hij rond de 60 was.
dinsdag 21 februari 2023 om 11:54
Ik zit in de leeftijdscategorie en mijn man ook. Dus veel van onze vrienden ook. Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de mannen en de vrouwen hoor.
Veel hangt van de persoonlijke omstandigheden af. Als 1 van beide een ziekte heeft of als er intensieve mantelzorg voor de ouders is bijvoorbeeld. Dat laatste trekt een sterke wissel, vaak op de vrouwen. Die er dan inderdaad doodmoe en afgepeigerd uitzien, tot het niet meer gaat. Heb al burn-outs voorbij zien komen en een vriendin kon gelijk in het ziekenhuis blijven toen ze met haar moeder meekwam. De arts keek haar aan en zei: ik neem jouw bloeddruk ook even op.
Veel hangt van de persoonlijke omstandigheden af. Als 1 van beide een ziekte heeft of als er intensieve mantelzorg voor de ouders is bijvoorbeeld. Dat laatste trekt een sterke wissel, vaak op de vrouwen. Die er dan inderdaad doodmoe en afgepeigerd uitzien, tot het niet meer gaat. Heb al burn-outs voorbij zien komen en een vriendin kon gelijk in het ziekenhuis blijven toen ze met haar moeder meekwam. De arts keek haar aan en zei: ik neem jouw bloeddruk ook even op.
dinsdag 21 februari 2023 om 11:56
Nou ja ze zien natuurlijk ook wel dat het bij sommige mannen wél lukt, om een jonge meid aan de haak te slaan.Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 11:49Ik heb het weleens gekeken en wat dan in mij opkomt is " needy".
Dit soort mannen blijft gaan voor een soort heilige graal, om vervolgens alleen achter te blijven. Ik sla graag over. Ik denk dat de midlifecrisis de blik en realistisch beeld nogal vertroebelt![]()
Ik had het er laatst nog over met een collega, dat het mij echt vreselijk lijkt, een man van 25 jaar of meer ouder. Dan ben jij op je 50e nog een leuke actieve vrouw, en dan kun je thuis gaan mantelzorgen. Echt blij mee dat ik daar nooit voor gegaan ben. Kijk, als het door ziekte gebeurd is het een ander verhaal natuurlijk. Maar als je als jonge vrouw van 20 gaat voor een man van 45 oid (die dan nog zo lekker jong en hip lijkt voor zijn leeftijd), dan sta je er niet bij stil dat je op een gegeven moment qua conditie en gedrag niet meer gelijk bent.
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 21 februari 2023 om 11:56
Ik heb het idee dat de gezond emotionele mannen- zonder al teveel issues- totaal niet bezig zijn met het ouder/ jonger gedoe. Die vallen gewoon op een voor hen leuke vrouw en dat is dat.LaFolie schreef: ↑21-02-2023 11:51Ik ben het zó eens met alles wat hier geschreven wordtMet als kers op de taart inderdaad die zever van 55+ mannen op vrouwen van boven de 50. Terwijl die vrouwen er vele malen leuker uitzien, leuker zijn, emotioneel intelligenter zijn, hun best doen etc.
dinsdag 21 februari 2023 om 11:57
Maar dat geldt voor vrouwen toch ook? Misschien dat mannen ook nog wat make-up zouden kunnen gebruiken, of hun haar zouden kunnen verven. Maar dat mannen star zouden worden zie ik niet terug in de statistieken. Mannen zijn in ieder geval psychisch gezonder.Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 11:52Als ik om me heen kijk valt mij op dat de verschillen erg groot zijn. Mooie, goed verzorgde en geklede mannen met grijs haar, versus de mannen met afgeleefde koppen, een buik en nogal slonzig qua kleding en kapsel. Dat oogt dan een stuk ouwelijker.
dinsdag 21 februari 2023 om 11:58
Ik kan dit in mijn eigen omgeving niet bevestigen. Ik zie hippe en vitale oudere mannen, en ook ouwe uitgezakte. En ik zie hippe en vitale oudere vrouwen, en ook ouwe uitgezakte.
Mindset heeft er mee te maken, algehele levensinstelling, maar ook gewoon omstandigheden en ziekte.
Mindset heeft er mee te maken, algehele levensinstelling, maar ook gewoon omstandigheden en ziekte.
Na zevenhonderd jaren

dinsdag 21 februari 2023 om 11:59
Nee precies, dat zie ik ook zo. Maar het argument wat jij nu aandraagt is natuurlijk van een andere orde dan: ik wil een man/vrouw die stukken jonger is vanwege de looks.Maleficent schreef: ↑21-02-2023 11:56Nou ja ze zien natuurlijk ook wel dat het bij sommige mannen wél lukt, om een jonge meid aan de haak te slaan.
Ik had het er laatst nog over met een collega, dat het mij echt vreselijk lijkt, een man van 25 jaar of meer ouder. Dan ben jij op je 50e nog een leuke actieve vrouw, en dan kun je thuis gaan mantelzorgen. Echt blij mee dat ik daar nooit voor gegaan ben. Kijk, als het door ziekte gebeurd is het een ander verhaal natuurlijk. Maar als je als jonge vrouw van 20 gaat voor een man van 45 oid (die dan nog zo lekker jong en hip lijkt voor zijn leeftijd), dan sta je er niet bij stil dat je op een gegeven moment qua conditie en gedrag niet meer gelijk bent.
Dat gezondheidsaspect weegt voor mij ook zwaar. Looks gaan bij ons allemaal achteruit. Blijft over het karakter, leeftstijl en gezondheid.
dinsdag 21 februari 2023 om 12:00
Maleficent schreef: ↑21-02-2023 11:56Nou ja ze zien natuurlijk ook wel dat het bij sommige mannen wél lukt, om een jonge meid aan de haak te slaan.
Ja, dat heeft mijn moeder (

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

dinsdag 21 februari 2023 om 12:01
Zeker geldt dit ook voor vrouwen. Maar de vraagstelling draait om mannen.

dinsdag 21 februari 2023 om 12:03
Ik raak de kluts kwijt. Weet niet meer of dat wat ik zeg mag of kan, of ik überhaupt nog iets mag zeggen. Nu wordt de DSM weer aangepast. Ik word oud ofzo.

dinsdag 21 februari 2023 om 12:04
Dit vat het m.i. prima samen. Zo is het ook gewoon.Ginevra schreef: ↑21-02-2023 11:58Ik kan dit in mijn eigen omgeving niet bevestigen. Ik zie hippe en vitale oudere mannen, en ook ouwe uitgezakte. En ik zie hippe en vitale oudere vrouwen, en ook ouwe uitgezakte.

dinsdag 21 februari 2023 om 12:05
Je beseft je hopelijk dat je nu exact hetzelfde doet als die mannen?
Verder kan je er ook weinig mee. Ik heb zeer aantrekkelijke mannen van 60+ en zelfs 70+ ontmoet in mijn leven. Maar het merendeel van de mannen, ongeacht de leeftijd, vind ik niet aantrekkelijk. En zo geldt dat ook met vrouwen. Al moet ik zeggen dat ik bij mannen duidelijk val op ouder en bij vrouwen vooral op mijn eigen leeftijd of jonger. Geen idee waarom.

Ik vraag mij zelfs af of het wel mogelijk is, aangezien hij niet eens zijn eigen veters kan strikken. (en als het wel mogelijk is, dan wil ik dat niet weten)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in