Gaan mannen na 50 sneller achteruit dan vrouwen?
dinsdag 21 februari 2023 om 10:53
Stuitte op een interessant artikel.
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 11:14
9.00% gewijzigd
dinsdag 21 februari 2023 om 16:09
Toevallig ben ik Will Smith niet al te lang geleden wel in het wild tegengekomen en die is van dichtbij en in het echt toch echt minder leuk hoor. Hij verft zijn haar maar dan ook zo dat hij zijn kaalheid daarmee verdoezelt, echt letterlijk dat er zwarte verf op zijn hoofd zit.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 21 februari 2023 om 16:12
fashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:09Toevallig ben ik Will Smith niet al te lang geleden wel in het wild tegengekomen en die is van dichtbij en in het echt toch echt minder leuk hoor. Hij verft zijn haar maar dan ook zo dat hij zijn kaalheid daarmee verdoezelt, echt letterlijk dat er zwarte verf op zijn hoofd zit.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:13
je valt natuurlijk waar je op valt, maar ik zie echt mijn opa, hoor. Dus je mag hem hebben!

Am Yisrael Chai!

dinsdag 21 februari 2023 om 16:15
Ik vind juist dat er wel wat meer over mannen geklaagd mag worden. Het is mij echt een raadsel waar het idee vandaan komt dat mannen mooi oud zouden worden (mooier zelfs dan vrouwen).

dinsdag 21 februari 2023 om 16:17
Het grote verschil is natuurlijk dat vrouwen levenslang met hun uiterlijk en persoonlijke verzorging in de weer zijn. De gemiddelde vrouw gaat regelmatig naar de kapper, verft haar haar, gebruikt dagcrème en (een beetje of heel veel) make up. Ook geven vrouwen veel meer uit aan kleding. Als ik zie hoe sommige mannen er qua kleding soms bijlopen (zeker als ze ouder worden). Die dragen gerust kleding die totaal niet meer past, onverzorgd is of totaal uit de mode.
Daarnaast zijn mannen veel minder communicatief ingesteld. Vrouwen discussiëren (en roddelen) meer en houden elkaar scherp.
Daarnaast zijn mannen veel minder communicatief ingesteld. Vrouwen discussiëren (en roddelen) meer en houden elkaar scherp.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:18
fashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:09Toevallig ben ik Will Smith niet al te lang geleden wel in het wild tegengekomen en die is van dichtbij en in het echt toch echt minder leuk hoor. Hij verft zijn haar maar dan ook zo dat hij zijn kaalheid daarmee verdoezelt, echt letterlijk dat er zwarte verf op zijn hoofd zit.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:18
dinsdag 21 februari 2023 om 16:20
Hoe dan? Is dat niet die verf die je op het haar kunt spuiten?fashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:09Toevallig ben ik Will Smith niet al te lang geleden wel in het wild tegengekomen en die is van dichtbij en in het echt toch echt minder leuk hoor. Hij verft zijn haar maar dan ook zo dat hij zijn kaalheid daarmee verdoezelt, echt letterlijk dat er zwarte verf op zijn hoofd zit.
Overigens denk ik dat het huwelijk met Jada hem ook geen goed doet
dinsdag 21 februari 2023 om 16:21

dinsdag 21 februari 2023 om 16:24
Mijn ex is trouwens ook na zijn 50e significant minder leuk geworden. Ik ben een stuk jonger en heb heel lang gedacht, wat maakt leeftijd nou uit, of ligt dit aan mij, ik ben de boze ex en tegen anderen doet hij vast nog wel normaal. Maar laatst zag ik hem met zijn huidige liefde -echt een aanwinst, leuke intelligente vrouw, heel lief en attent voor mijn kind - en daar deed hij ook al zo naar tegen. Zeurmodus.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:26
fashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:18En ach, dit is inderdaad best nog prima voor een ouwe man, maar voor mij blijft het een te oude man waar ik dus ook niet van denk, zoooo, met jou wil ik wel even een beschuitje eten. Ik heb meer associaties van beschuitjes voeren, dan.
![]()

dinsdag 21 februari 2023 om 16:27
Ik vind dit echt een hele mooie man, ook hier.fashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:13je valt natuurlijk waar je op valt, maar ik zie echt mijn opa, hoor. Dus je mag hem hebben!
![]()
Henk van de technische afdeling kan ook lekker zijn overigens.
De vader van mijn dochtertje is 59 geworden onlangs en echt de mooiste man die ik ooit heb gezien.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:29
Nogmaals dat zijn mannen die het van hun looks moeten hebben. Ik zie ze van die leeftijd niet zo bij mij op de werkvloer rondlopen.vaniteifear schreef: ↑21-02-2023 16:27Ik vind dit echt een hele mooie man, ook hier.
Henk van de technische afdeling kan ook lekker zijn overigens.
De vader van mijn dochtertje is 59 geworden onlangs en echt de mooiste man die ik ooit heb gezien.
dinsdag 21 februari 2023 om 16:30
vaniteifear schreef: ↑21-02-2023 14:59Ik vind zonder uitzondering dat mannen (mits ze hun haar houden en gezond blijven leven) na hun 50e enorm opknappen. En na de 55 zelfs nog meer. Mannen hebben doorgaans een dikkere huid dan vrouwen en ook meer collageen, waardoor ze minder snel rimpels en lijntjes krijgen. Vaak zijn het van die charmante kraaienpootjes die wijsheid en levenservaring uitstralen. Als ze dan ook nog grijs of wit worden zijn ze al helemaal niet te versmaden. Mannen blijven tot ruim in de 70 lekker, nogmaals, mits ze hun haar behouden. Bij vrouwen zie ik dat veel minder.

https://www.bndestem.nl/zeeland/watersc ... 102397427/ Allemaal foto’s van - naar mijn idee - doorsnee oudere mannen in deze link.
Ik deel je mening niet, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 21 februari 2023 om 16:31
Ben Affleck, alcohol en drugs..frambozentaartje schreef: ↑21-02-2023 16:29Ik vind die man van Jennifer Lopez -hoe heet hij nou- ook opeens zo'n oud gezicht hebben. 20 jaar geleden leek hij duidelijk jonger en nu vind ik haar veel en veel leuker. Fris en vrolijk en hij staat strak van de botox.
Maar Jlo ziet er prachtig uit!
dinsdag 21 februari 2023 om 16:33
Ik ga stukblijfgewoonbianca schreef: ↑21-02-2023 16:30
https://www.bndestem.nl/zeeland/watersc ... 102397427/ Allemaal foto’s van - naar mijn idee - doorsnee oudere mannen in deze link.
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 16:35
1.37% gewijzigd

dinsdag 21 februari 2023 om 16:36
Ik keek pas die film met Ashton Kutcher en Reese Witherspoon en ik vond hem zo oud geworden ineens. Hij was lang heel jongensachtig en nu leek het alsof hij iets had laten doen.frambozentaartje schreef: ↑21-02-2023 16:29Ik vind die man van Jennifer Lopez -hoe heet hij nou- ook opeens zo'n oud gezicht hebben. 20 jaar geleden leek hij duidelijk jonger en nu vind ik haar veel en veel leuker. Fris en vrolijk en hij staat strak van de botox.
En ik ben het met je eens over die man van Jennifer. Alsof hij zijn haar en baard verft. Maar het zure mondje helpt ook niet echt mee.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:37
Neeeefashionvictim schreef: ↑21-02-2023 16:09Toevallig ben ik Will Smith niet al te lang geleden wel in het wild tegengekomen en die is van dichtbij en in het echt toch echt minder leuk hoor. Hij verft zijn haar maar dan ook zo dat hij zijn kaalheid daarmee verdoezelt, echt letterlijk dat er zwarte verf op zijn hoofd zit.
In een ander topic zag ik een foto waarop hij grijs aan het worden is. Staat prima vind ik.

dinsdag 21 februari 2023 om 16:39
Ik deel haar mening ook niet. Ik blijf wel single.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-02-2023 16:30

dinsdag 21 februari 2023 om 16:41
Dat zijn geen aantrekkelijke mannen maar ze zijn zeker lekkerder dan ze in hun jongere jaren waren. Guy Verhofstadt vind ik ook geil, volgens mij ben ik daar ook de enige in. Ik ga er maar vanuit dat mijn smaak afwijkend is.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-02-2023 16:30

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in