Gaan mannen na 50 sneller achteruit dan vrouwen?
dinsdag 21 februari 2023 om 10:53
Stuitte op een interessant artikel.
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 11:14
9.00% gewijzigd

dinsdag 21 februari 2023 om 22:48
Hangende borstjesblijfgewoonbianca schreef: ↑21-02-2023 22:21De billetjes gaan hangen, de borsten ook, zelfs het vel gaat over de knietjes hangen.
![]()
Het valt mij op dat sommige mannen ook maar moeten vertellen hoe fit te zijn en hoe vol energie. Tenminste, op een datingapp. Misschien een soort compensatie voor die hangende borstjes en gerimpelde knieën.
dinsdag 21 februari 2023 om 22:49
Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 22:46Ik gok dat je zo rond je 70ste vooral een maatje zoekt. Iemand die je rollator met zuurstoffles kan duwen enzo. Dan hoeft ie er ook niet heel lekker uit te zien.
Tóch nog een geruststellende gedachte. Een lichtpuntje in de duisternis.

Am Yisrael Chai!

dinsdag 21 februari 2023 om 22:50
Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 22:39Als je dit topic leest zijn de lichtpuntjes echt heel erg ver weg![]()

Keanu Reeves, 58 (moet wel naar de kapper vind ik).

Timothy Olyphant, 54
Cum non tum age
dinsdag 21 februari 2023 om 22:50
Treurig, heb net even gegoogled vond Richard Gere en Pierce Brosman altijd wel aantrekkelijke oudere mannen, maar ook niet meer!
Jammer dan na een bepaalde leeftijd het uiterlijk zo achteruit gaat, ook bij vrouwen hoor. Ben benieuwd naar foto's van een vrouwen team boven de 50 hoeveel er nog echt aantrekkelijk zijn.
Jammer dan na een bepaalde leeftijd het uiterlijk zo achteruit gaat, ook bij vrouwen hoor. Ben benieuwd naar foto's van een vrouwen team boven de 50 hoeveel er nog echt aantrekkelijk zijn.
dinsdag 21 februari 2023 om 22:51
Hahaha, ik heb ergens gewerkt waar hij vaak kwam en dan zaten een aantal van mijn collega's ook zo vreselijk te glijden. Maar inmiddels is hij ook niet zo appetijtelijk meer als dat hij als begin veertiger was hoor.Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 22:42Dan neem ik Erland Galjaard wel over van Wendy, ofzo.
Een mens moet wat.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 21 februari 2023 om 22:53
Met 70 is er voor een vrouw natuurlijk al geen eer meer te behalen. Dan hebben we allemaal een bijenrompje, grijs haar en een hangende kin. Je ziet nog wel verschil tussen wie vroeger mooi was en wie niet, maar dan ben je op zijn best een vrouw die vroeger heel mooi was.Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 22:46Ik gok dat je zo rond je 70ste vooral een maatje zoekt. Iemand die je rollator met zuurstoffles kan duwen enzo. Dan hoeft ie er ook niet heel lekker uit te zien.
Tóch nog een geruststellende gedachte. Een lichtpuntje in de duisternis.
Mijn schoonvader van 80, nog gezond en sportief, is sinds 2 maanden weduwnaar. De weduwes in de buurt hebben zich al op hem gestort, dat soort exemplaren zijn in trek.
dinsdag 21 februari 2023 om 22:56
Ik ben 42, maar kan mannen boven 55 niet goed schatten, iemand kan er nog goed uit zien op die leeftijd of heel erg verleptblijfgewoonbianca schreef: ↑21-02-2023 22:39Welnee, de middelste is ook begin 70, net als de rest.
Hoe oud ben jij, dat je die man eind 50 schat ? Net - nog geen - 30 of zo ?
dinsdag 21 februari 2023 om 23:01
Koffieverkeerd schreef: ↑21-02-2023 22:49Nu ben ik opeens best blij met mijn hangende tieten. Matcht prima met die van hem.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 21 februari 2023 om 23:04
Oeh, je bent wel van de gladde kakkers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 21 februari 2023 om 23:11
Leuk topic! Ik ben echt blij met mijn eigen exemplaar want als ik deze niet meer heb dan hoef ik die van deze plaatjes in elk geval niet.
Sowieso vind ik het erg matig als een man op die leeftijd nog steeds zo wezenloos trots kijkt als ie in zijn geliefde voetbaltenue met zijn bierteam op de foto gaat.
Ik ben het wel met de stelling eens dat veel mannen er niet leuker op worden naarmate ze ouder worden. Vaak ook het vastgeroest zitten in die oersaaie, voorspelbare denkpatronen en het felle reageren op vernieuwende ideeën vind ik een afknapper.
Sowieso vind ik het erg matig als een man op die leeftijd nog steeds zo wezenloos trots kijkt als ie in zijn geliefde voetbaltenue met zijn bierteam op de foto gaat.
Ik ben het wel met de stelling eens dat veel mannen er niet leuker op worden naarmate ze ouder worden. Vaak ook het vastgeroest zitten in die oersaaie, voorspelbare denkpatronen en het felle reageren op vernieuwende ideeën vind ik een afknapper.
woensdag 22 februari 2023 om 00:04
Ik ben zelf 27 maar vind mannen persoonlijk vanaf hun 25 qua uiterlijk wel aftakelen. Weet niet wat het is, maar op datingsapps kan ik gelijk zien of iemand 22 of 26 is.. Bij vrouwen zie ik doorgaans toch wel een minder groot verschil. Ik denk wel dat het op een bepaalde leeftijd gelijk blijft en een man bv. van hun 25ste t/m hun 40ste geleidelijk er ouder uit gaat zien en het daarna wel sneller gaat.
Voor nu vind ik jongens van 22/23 het mooist, haha.
Voor nu vind ik jongens van 22/23 het mooist, haha.

woensdag 22 februari 2023 om 03:12
Nou mee hoor, ik kan ook van sommigen de charme nog wel inzien.
Maarja zoals als eerder stond: als ze dan haar uit hun neus hebben van dichtbij ofzo en een op het oog wat meer regulier uitziende maakt precies een leuke opmerking switch ik zo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in