Gezondheid alle pijlers

Gaan mannen na 50 sneller achteruit dan vrouwen?

21-02-2023 10:53 580 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Stuitte op een interessant artikel.

Revealed: Men age FASTER than women :

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925

Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...

Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.

Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 11:14
9.00% gewijzigd
Maar ik vind zelf dat je als vrouw ook wel een soort van ‘onzichtbaar’ wordt hoor, zo rond je 50e. Dat mannen met je flirten of je even wat langer aankijken op straat, dat wordt steeds minder en minder.

Dus ik denk wat wij over mannen zeggen, dat ze dat ook wel denken over vrouwen. En ik doe ook wel echt mijn best om slank te blijven en er verzorgd uit te zien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maar als je single bent en je wil graag een relatie, dan kun je toch beter je leeftijdsgrens naar beneden afstellen.
Cum non tum age
Maleficent schreef:
22-02-2023 09:08
Maar ik vind zelf dat je als vrouw ook wel een soort van ‘onzichtbaar’ wordt hoor, zo rond je 50e. Dat mannen met je flirten of je even wat langer aankijken op straat, dat wordt steeds minder en minder.

Dus ik denk wat wij over mannen zeggen, dat ze dat ook wel denken over vrouwen. En ik doe ook wel echt mijn best om slank te blijven en er verzorgd uit te zien.
Ja, herkenbaar. Ik vind dat ook echt lastig en vervelend, ik mis het.
Am Yisrael Chai!
Koffieverkeerd schreef:
22-02-2023 08:56
Nodig mij ook even uit? En FV, want die komt ze ook niet tegen.
Nou, inderdaad! Begin 40 mag ook, hoor!
Am Yisrael Chai!
Maleficent schreef:

Ik ben 36 en het wordt nu al minder 🤣
Mijn hoogtijdagen waren tussen de 20 en 30. In de kroeg zal ik best nog sjans hebben, maar op straat ? Nee dat ligt al best lang achter me.
Maleficent schreef:

O ja zeker, en ik ben nog niet eens 50. Het contrast is vrij groot en ik moest daar echt aan wennen. Het besef is nu ingedaald en ik kan i.i.g. terugkijken op meer dan genoeg aandacht in het verleden. Nu staan de jonkies in de spotlights, zo gaat dat.
noa schreef:
22-02-2023 09:10
Maar als je single bent en je wil graag een relatie, dan kun je toch beter je leeftijdsgrens naar beneden afstellen.
Maar die heren vinden mij als bijna 50- jarige dan weer niet zo interessant, als ze ook die 40-45 jarige kunnen krijgen.
Bij mij kwam het kantelpunt bij veertig. Terwijl ik er op mijn veertigste nog prima uitzag, maar vanaf dat moment begonnen mannen echt door me heen te kijken.
Am Yisrael Chai!
Maleficent schreef:

Oh maar dat is ook zo.

Ik had ooit als prille 30'er in een cafe een gesprek met iemand die 20 jaar ouder was (en wat probeerde te flirten). Hij zei dat hij geen vrouw boven de 40 zocht, want hij wilde geen oude doos...
Meneer was ergens in de 50, verfde zijn haar pikzwart, had hangende wangen, nauwelijks lippen en al beginnende pigmentvlekken op zijn handen.

Ik werd er spontaan misselijk van. Om hem heen stonden leuke 40 plus vrouwen...
Sommige mannen denken in hun hoofd dat ze altijd recht hebben op jong en knap, ongeacht hun eigen leeftijd.
Koffieverkeerd schreef:
22-02-2023 09:17
Maar die heren vinden mij als bijna 50- jarige dan weer niet zo interessant, als ze ook die 40-45 jarige kunnen krijgen.
Oh, ik heb altijd het idee gehad dat mannen meestal tussen de 10 en 20 jaar jonger dan zijzelf zoeken. Mijn hele twenties had ik altijd dertigers en veertigers achter me aan, terwijl ik daar niet per se op zat te wachten. Eenmaal zelf de 30 gepasseerd begonnen de veertigers en vijftigers steeds meer te hengelen. Die lagen toen allemaal in scheiding of waren net gescheiden, en de leuke dertigers zaten zelf in een relatie en kregen net kinderen, dus toen waren de potentiële kandidaten ook schaars. En nu ben ik 40+ en komen ineens zestigers en zeventigers een kans wagen. Echt, wat denken die kerels wel niet. Maar leeftijdsgenoten willen ineens allemaal weer een dertiger.
Am Yisrael Chai!
Maleficent schreef:

Dat is denk ik ook wel een reden dat veel vrouwen op een gegeven moment denken hoeveel geld, tijd en energie ga ik nog tegen mijn uiterlijk aansmijten. Je verliest het uiteindelijk toch van de tijd, hoeveel moeite je ook doet.
Stientje schreef:
22-02-2023 08:31
Nou, wat een naar vooruitzicht! Ik heb een man van eind 40 die nog rustig voor 40 kan doorgaan. Heel sportief, goed gekleed en levenslustig. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat nog wel een tijdje zo zou blijven :)
Laat je niet gek maken. Mijn man is nu 56 en nog steeds een van de mooiste mannen die ik ooit heb gezien. Ik ben vast niet objectief, maar na het lezen hier ben ik daar nog extra in bevestigd.

En verder heb ik vooral heel veel gelachen hier. Heel serieus moet je dit niet nemen.
elinas schreef:
22-02-2023 09:19
Oh maar dat is ook zo.

Ik had ooit als prille 30'er in een cafe een gesprek met iemand die 20 jaar ouder was (en wat probeerde te flirten). Hij zei dat hij geen vrouw boven de 40 zocht, want hij wilde geen oude doos...
Meneer was ergens in de 50, verfde zijn haar pikzwart, had hangende wangen, nauwelijks lippen en al beginnende pigmentvlekken op zijn handen.

Ik werd er spontaan misselijk van. Om hem heen stonden leuke 40 plus vrouwen...
Sommige mannen denken in hun hoofd dat ze altijd recht hebben op jong en knap, ongeacht hun eigen leeftijd.
Hahaha, ik schreef net hetzelfde. Als ik van elke 20 jaar oudere vent die me probeerde te versieren een tientje had gekregen hoefde ik nooit meer te werken.
Am Yisrael Chai!
Suniva schreef:
22-02-2023 09:24
Dat is denk ik ook wel een reden dat veel vrouwen op een gegeven moment denken hoeveel geld, tijd en energie ga ik nog tegen mijn uiterlijk aansmijten. Je verliest het uiteindelijk toch van de tijd, hoeveel moeite je ook doet.
Dat. En met het ouder worden ga je ook andere dingen belangrijker vinden. En besef je je ook dat een mooi uiterlijk maar relatief is.
Ik ben twee jaar geleden mijn beste vriendin verloren aan kanker. Die was nog maar een 30'er. Ik maak me sindsdien echt wel minder druk om grijs haar en wat rimpels.
Al moet ik soms nog steeds wennen aan mijn meer vrouwelijke uiterlijk en is het meisje wat ik ooit was steeds minder zichtbaar.
fashionvictim schreef:
22-02-2023 09:25
Hahaha, ik schreef net hetzelfde. Als ik van elke 20 jaar oudere vent die me probeerde te versieren een tientje had gekregen hoefde ik nooit meer te werken.
Ik vind het iets viezigs hebben.
Dan beginnen ze af te geven op vrouwen van hun eigen leeftijd of die net iets jonger zijn. Alsof die vrouwen allemaal met een enge ziekte rondlopen. En het ergste van alles is dat ze dan dachten daar bij mij punten mee te kunnen scoren.
'Nee vriend, je hebt me zojuist gereduceerd tot een getal, denk je nu werkelijk dat ik me nu uitverkoren voel ofzo?'
elinas wijzigde dit bericht op 22-02-2023 09:30
0.00% gewijzigd
fashionvictim schreef:
22-02-2023 09:25
Er zijn trouwens ook een hoop 40+ vrouwen die aandacht krijgen van jonkies. Jongere mannen vinden oudere dames interessant naar het schijnt.
elinas schreef:
22-02-2023 09:30

Dan beginnen ze af te geven op vrouwen van hun eigen leeftijd of die net iets jonger zijn.
Zoiets als hier pagina's lang gebeurt?
Destiny schreef:
22-02-2023 09:31
:HA:
Destiny schreef:
22-02-2023 09:31
Yes!
Koffieverkeerd schreef:
22-02-2023 08:56
Nodig mij ook even uit? En FV, want die komt ze ook niet tegen.

Misschien ligt het er ook een beetje aan waar je woont… ik in 020 en hier zijn de mensen misschien sowieso wat ijdeler?
Ik heb de laatste 3-4 jaar eigenlijk meer sjans dan ooit. Juist in mijn twenties was ik echt totaal niet in trek bij mannen.

Mijn beste vriendin is trouwens 54 en flirt zich rot. Ik zie ook echt dat er genoeg mannen zijn die interesse in haar tonen en graag in haar buurt zijn.

Ik herken het dan ook totaal niet, dat onzichtbaar worden bij mannen. Zal wel bij een bepaald type man zijn.
elinas schreef:
22-02-2023 09:30
Ik vind het iets viezigs hebben.
Dan beginnen ze af te geven op vrouwen van hun eigen leeftijd of die net iets jonger zijn. Alsof die vrouwen allemaal met een enge ziekte rondlopen. En het ergste van alles is dat ze dan dachten daar bij mij punten mee te kunnen scoren.
'Nee vriend, je hebt me zojuist gereduceerd tot een getal, denk je nu werkelijk dat ik me nu uitverkoren voel ofzo?'
Ik zie dat heel veel bij LLDL. En dan zijn dat beslist geen knappe mannen, die de hoogste eisen stellen en vinden dat ze recht op een jongere vrouw hebben.
Stientje schreef:
22-02-2023 09:48
Misschien ligt het er ook een beetje aan waar je woont… ik in 020 en hier zijn de mensen misschien sowieso wat ijdeler?
Zeker. Hier iets boven 020 en de mensen zijn inderdaad ijdeler.
fashionvictim schreef:
22-02-2023 09:18
Bij mij kwam het kantelpunt bij veertig. Terwijl ik er op mijn veertigste nog prima uitzag, maar vanaf dat moment begonnen mannen echt door me heen te kijken.
Bij mij mid 40, toen merkte ik ook beduidend minder interesse via datingapps en op straat. Nu met eind 40 is het op alle fronten armetierig.
Het artikel gaat over veroudering op DNA-niveau. Topic gaat aan de hand van een voorbeeld over de vraag of mannen zich eerder oud gedragen. Misschien is er een link, ik weet het niet. Mijn waarneming is dat er veel verschil bestaat tussen individuen, en ook tussen de kringen waarin je verkeert, dat las ik ook ergens in de reacties, zowel aan de mannelijke kant als aan de vrouwelijke kant. En verder dat zowel ouwelijke kerels als vrouwen door veranderingen van omstandigheden weer kunnen opleven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven