Gaan mannen na 50 sneller achteruit dan vrouwen?
dinsdag 21 februari 2023 om 10:53
Stuitte op een interessant artikel.
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
Revealed: Men age FASTER than women :
https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... e-11298925
Ik ben bijna halverwege de 40 en sprak onlangs een 63 jarige buurman (meer een kennis tegenwoordig) die vertelde dat hij 10 jaar geleden nog het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, maar na de 2e helft van zijn 50 voelde hij goed dat hij toch achteruit ging.
En nu op zijn 63 nóg harder.
Hij sport al jaren 3x per week, geen ziektes, reist nog veel, eet gezond maar het gaat (volgens hem) nu harder. Ook mentaal kon hij veel minder hebben dan voorheen, merkte hij.
Hij zei nog: over 10 jaar ga jij het ook voelen...
Ben gelijk aan het googlen geslagen, maar onderzoeken wijzen uit dat vooral mannen na een bepaalde leeftijd heel hard achteruit gaan ivg vrouwen van dezelfde leeftijd.
Wat is jullie ervaring of wat zien jullie om je heen?
elinas wijzigde dit bericht op 21-02-2023 11:14
9.00% gewijzigd
maandag 27 februari 2023 om 13:35
ik denk dat je dit topic niet op de juiste manier leestFairway schreef: ↑27-02-2023 11:49Als het feitelijk niet klopt dan klopt het niet. Of als alleen maar de helft van het verhaal verteld wordt, dan moet je er niet vreemd van opkijken wanneer iemand de andere helft presenteert. Joh!
Er is nu dus al meerdere malen met feiten aangetoond dat dat artikel bij lange na niet het hele verhaal vertelt. Dat is toch nuttige info? Dat heeft niets met mannen op 'vrouwenfora' te maken.
de bedoeling is: tongue in cheek

maandag 27 februari 2023 om 13:54
Hoe meten ze dat, als mannen geen hulp zoeken? Vrouwen zoeken vaker hulp dus logisch dat ze meer worden geregistreerd. Dus mannen hebben een slechter gestel waardoor ze eerder overlijden maar dat heeft dan weer niks te maken met wat er psychisch wordt onderdrukt? Iets zegt me dat cijfers en feitjes ook niet het hele verhaal zijn.Fairway schreef: ↑27-02-2023 13:31Nee, vrouwen hebben meer psychische klachten. Ook daar heeft het CBS goed naar gekeken. Mannen worden minder oud maar psychisch gezien lijden vrouwen meer. Het lijkt ook niet zo te zijn dat mannen in stilte lijden. Dat effect zou je dan bijvoorbeeld ook onder allochtonen moeten zien, of laag-opgeleiden die minder toegang tot geestelijke zorg hebben maar desondanks toch hoog scoren.
Oudere vrouwen hebben het vaakst psychische klachten
Vrouwen hebben een minder goede psychische gezondheid dan mannen. Tussen 2001 en 2009 had gemiddeld één op de zes vrouwen psychische klachten. Bij de mannen was dit één op de tien.
Psychische klachten komen het vaakst voor onder 75-plussers, gevolgd door personen van 45 tot 55 jaar. Jongeren tot 25 jaar zijn op geestelijk vlak het meest gezond.
De samenhang tussen leeftijd en psychische gezondheid verschilt voor mannen en vrouwen. De relatief slechte gezondheid van 45- tot 55-jarigen en de relatief goede gezondheid van jongeren is vooral te zien bij de mannen. Bij vrouwen komen psychische klachten vooral voor onder 65-plussers.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2011/03 ... opgeleiden
anoniem_642205916c476 wijzigde dit bericht op 27-02-2023 13:57
0.03% gewijzigd

maandag 27 februari 2023 om 13:57
Lila-Linda schreef: ↑27-02-2023 13:35ik denk dat je dit topic niet op de juiste manier leest
Natuurlijk moet je dit topic niet te serieus nemen, dat doe ik vanaf pagina één al niet. Relax!
maandag 27 februari 2023 om 14:39
Dan mag je zelf nog wel even oefenen. Jouw reacties in dit en soortgelijke topics vind ik vaak zo fel, afwijzend en laatdunkend dat ik ze niet bepaald als tongue in cheek kan opvatten. Je komt op mij over als iemand die slecht met nuanceringen of (tegen)geluiden van mannen kan omgaan.Lila-Linda schreef: ↑27-02-2023 13:35ik denk dat je dit topic niet op de juiste manier leest

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in