Digitaal schrift

27-02-2023 23:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik zie steeds vaker mensen met een digitaal schrift. Ze schrijven dan met een speciaal pennetje daarop. Ziet er leuk uit. Wat is het precies? Is het handig? En heeft het voordeel ten opzichte van gewoon een papieren schrift?
Ik gebruik iets er tussen in: Bambook.
Dit kan ik weer uitvegen.

Daarnaast ook de ipad.
*
anoniem_640905fa8d0aa wijzigde dit bericht op 08-03-2023 09:52
0.00% gewijzigd
Ik denk dat jij de Remarkable bedoelt. Best leuk, en belachelijk duur. Ik heb het nooit gebruikt.
Het voordeel is dat het in de cloud wordt opgeslagen en je het dus makkelijker terug kan vinden.
Tenzij je enorm gestructureerd bent dan is het soms moeilijk om aantekeningen terug te vinden.

Maar goed, ik vind het dat niet waard. Ik heb ook een bambook.
Een aantal van mijn collega’s gebruiken de remarkeble.. het ziet er prachtig uit maar ik vind het erg duur. Het werkt wel mooi.

Ik kreeg zelf 2 jaar terug de Rowrite. Ben ik minder enthousiast over. Daarmee schrijf je op papier en wordt het daarnaast digitaal gemaakt. Het werkt niet gewoon niet zo handig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je een ipad hebt kan je een pencil aanschaffen en de app Notability, dan heb je alles in een. En als je dan het papierschrijfgevoel wil hebben kan je er een paperlike screenprotector op doen.

Waarschijnlijk zijn dezelfde soort apps ook wel voor een android tablet te vinden en pennen zijn er ook voor de android tablets.

Ik heb gekeken naar een Remarkable, en je bent meer dan €400,- kwijt, want de pen moet je er nog los bij kopen, en voor dat geld heb je ook een tablet met meer functies dan alleen schrijven.
Dank! Vind ik inderdaad te duur. Ga me eens verdiepen in de bambook!
Ik heb idd ook zo'n pen bij mijn iPad.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven