Eenvoudige printer Windows11
woensdag 1 maart 2023 om 22:09
Mijn moeder had een printertje staan voor wat kleine printjes. Maar sinds haar pc is geüpdatet naar Windows11 werkt ie niet meer. Van ellende gaat ze nu maar met een usb stick naar de bieb om te printen.
Ik had al eens op marktplaats gekeken naar een printer, maar daar worden massaal printers aangeboden die ook niet werken met Windows11.
Iemand een idee wat een goede, niet al te dure printer is die door een 78 jarige kan worden gebruikt. Dus niet al te fancy, gewoon printen en verder niks. Er moeten ook betaalbare cardridges in kunnen en niet z'n duur cardridge abonnement bij zitten, want dat maakt ze lang niet op.
Dank alvast.
Ik had al eens op marktplaats gekeken naar een printer, maar daar worden massaal printers aangeboden die ook niet werken met Windows11.
Iemand een idee wat een goede, niet al te dure printer is die door een 78 jarige kan worden gebruikt. Dus niet al te fancy, gewoon printen en verder niks. Er moeten ook betaalbare cardridges in kunnen en niet z'n duur cardridge abonnement bij zitten, want dat maakt ze lang niet op.
Dank alvast.
donderdag 2 maart 2023 om 12:27
Check ook even of de computer de laatste updates heeft geinstalleerd, want windows 11 gaat al een tijdje mee en er zijn verschillende patches die verschillende problemen oplossen vrijgegeven.
Ik zag namelijk berichten van 2021 dat de printers het niet meer deden, en nu is microsoft een erg stom bedrijf met stomme keuzes, ze zullen niet niets doen met zo'n probleem.
Dat doe je bij: De vier blokjes (start) -> instellingen -> helemaal onderaan staat windows update. En daar klik je op pupdates zoeken.
Er staat er nu ook weer een klaar bij mij. (Goed dat ik ff keek).
Ik zag namelijk berichten van 2021 dat de printers het niet meer deden, en nu is microsoft een erg stom bedrijf met stomme keuzes, ze zullen niet niets doen met zo'n probleem.
Dat doe je bij: De vier blokjes (start) -> instellingen -> helemaal onderaan staat windows update. En daar klik je op pupdates zoeken.
Er staat er nu ook weer een klaar bij mij. (Goed dat ik ff keek).
donderdag 2 maart 2023 om 12:28
donderdag 2 maart 2023 om 12:30
Kan er geen USB/memory card in de huidige printer? Dan heeft hij geen Windows nodig om te printen.
Ik vind het vreemd dat er geen driver is voor Windows 11 voor je printer. Welke heeft ze nu? Het lijkt mij persoonlijk dat 1. De driver is er wel of 2. De printer is te oud en er komt geen driver meer voor uit.
Ik vind het vreemd dat er geen driver is voor Windows 11 voor je printer. Welke heeft ze nu? Het lijkt mij persoonlijk dat 1. De driver is er wel of 2. De printer is te oud en er komt geen driver meer voor uit.
donderdag 2 maart 2023 om 12:58
Nope, zie mijn bericht, windows heeft een "foutje" gemaakt en is vergeten dat alle printers met hun systeem zouden moeten kunnen werken.Ugli schreef: ↑02-03-2023 12:30Kan er geen USB/memory card in de huidige printer? Dan heeft hij geen Windows nodig om te printen.
Geen ondersteuning meer zou echt voor een matrix printer gelden, ik heb er nog 1 staan die komt uit 2012 of zo en die werkt nog prima.
donderdag 2 maart 2023 om 13:09
Ah ja die had ik niet gelezen, klinkt logisch.Hecamel schreef: ↑02-03-2023 12:58Nope, zie mijn bericht, windows heeft een "foutje" gemaakt en is vergeten dat alle printers met hun systeem zouden moeten kunnen werken.
Geen ondersteuning meer zou echt voor een matrix printer gelden, ik heb er nog 1 staan die komt uit 2012 of zo en die werkt nog prima.
donderdag 2 maart 2023 om 20:14
Dat valt best mee.LoiseauBicyclette schreef: ↑01-03-2023 22:47Die hebben wel flink hoge aanschafkosten. Als je maar af en toe print is een inktjet voordeliger. Zelfs als je dan jaarlijks de inktpatronen moet vervangen, die koop je voor een tientje.
Wij printen maar heel weinig. De zwart wit laser printer was iets van 30 euro duurder dan de inkjet printer en elk jaar cartridges weggooien die ingedroogd waren, was duurder dan een laser printer kopen en zo nu en dan een toner (1x in de 4 jaar zo ongeveer)
Het hangt heel erg van de printer af hoe duur de cartridges van een inkjetprinter zijn.
zondag 5 maart 2023 om 13:28
Dan heb ik nog een tip voor jou: Teamviewer. Daarmee kun je vanaf afstand in een andere computer. De ander hoeft alleen Teamviewer op te starten en een ID en wachtwoord door te geven. Ik doe dat weleens met mijn vader en dat werkt als een trein. Teamviewer staat op zijn bureaublad, dus makkelijk te vinden en ik heb hem uitgelegd wat hij dan moet doorgeven. Teamviewer is gratis voor privé-gebruik.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in