Aaargh, wat is dat toch met spiegels bij de kapper!
zaterdag 18 maart 2023 om 16:08
Hallo,
Vandaag sinds tijden weer eens naar de kapper gegaan en hoewel ik redelijk tevreden met mijn spiegelbeeld thuis vertrok verdween mijn zelfvertrouwen wbt mijn uiterlijk direkt compleet toen ik in de stoel van mijn kapper zat en daar in de spiegel keek
Toen ik ging lachen en praten werd het nóg erger, alsof het al niet erger kon.
Wat is dat met die spiegels bij de kapper?
Vandaag sinds tijden weer eens naar de kapper gegaan en hoewel ik redelijk tevreden met mijn spiegelbeeld thuis vertrok verdween mijn zelfvertrouwen wbt mijn uiterlijk direkt compleet toen ik in de stoel van mijn kapper zat en daar in de spiegel keek

Toen ik ging lachen en praten werd het nóg erger, alsof het al niet erger kon.
Wat is dat met die spiegels bij de kapper?

Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man

zaterdag 18 maart 2023 om 18:25
Wat ik altijd zo irritant vind is dat het licht bij zoveel kappers nou niet bepaald goed is en je dus niet altijd goed kan zien, als klant zijnde, of de verf goed gepakt heeft. Al een paar keer gehad dat ik thuis kwam en het resultaat eens in de spiegel bekeek bij daglicht en zag dat het hier en daar gevlekt was en mijn grijze uitgroei op sommige plekken nog gewoon zichtbaar was. Kon ik weer bellen om het opgelost te krijgen.
Maar dan denk ik: Dat zie je toch als kapster of je weet dat het licht slecht is en let dus extra op. Maar nee ze laten klanten gewoon zo de deur uit lopen en maar hopen dat de klant het niet ziet.
Maar dan denk ik: Dat zie je toch als kapster of je weet dat het licht slecht is en let dus extra op. Maar nee ze laten klanten gewoon zo de deur uit lopen en maar hopen dat de klant het niet ziet.

zaterdag 18 maart 2023 om 19:20
Herkenbaar. En niet erg geruststellend. Want een heleboel mensen moeten ook vaak lang naar mij kijken, als ik niet bij de kapper ben maar op mijn werk ofzo. Vind ik wel zielig voor die mensen.
Mijn kapper is wel ook de beste van de wereld qua föhnen. Ik vind het alleen altijd zo nutteloos want een dag later is dat leuke effect al weg en wat ik ook probeer, nooit krijg ik het zoals de kapper.
Mijn kapper is wel ook de beste van de wereld qua föhnen. Ik vind het alleen altijd zo nutteloos want een dag later is dat leuke effect al weg en wat ik ook probeer, nooit krijg ik het zoals de kapper.

zaterdag 18 maart 2023 om 20:07
Het kan dat jijzelf heel mooi bent, maar meestal ligt het aan de verlichting. Wat ik niet snap is dat meer kappers niet voor vriendelijke verlichting zorgen, dan krijgen ze uiteindelijk toch meer klandizie? Moeten ze wel goed werk leveren verder natuurlijk.
Ik ga ook niet graag naar kledingzaken waar je er in de pashokjes monsterlijk uitziet trouwens. Het blijft me verbazen dat dergelijke zaken daar geen rekening mee houden.
Wat ik wel begrijp is dat kappers goed zicht op het haar moeten hebben, maar je kunt de verlichting toch wel zo instellen dat de klanten er niet als aangevreten lijken uitzien?
zaterdag 18 maart 2023 om 20:14
blijfgewoonbianca schreef: ↑18-03-2023 19:24Volgens mij zijn er geen ergere spiegels dan die van Hunkemoller.
Dat is een van de redenen dat ik ondergoed gewoon weggraai bij de Hema of bij de Zeeman.

zaterdag 18 maart 2023 om 20:16
Hoewel ik het probleem van de nare verlichting zelf totaal niet herken snap ik ook wel dat een kapper niet bij leuk dimlicht kan werken. Die moet gewoon lekker fel licht hebben om dingen goed te zien.Lieneke schreef: ↑18-03-2023 20:07Het kan dat jijzelf heel mooi bent, maar meestal ligt het aan de verlichting. Wat ik niet snap is dat meer kappers niet voor vriendelijke verlichting zorgen, dan krijgen ze uiteindelijk toch meer klandizie? Moeten ze wel goed werk leveren verder natuurlijk.
Ik ga ook niet graag naar kledingzaken waar je er in de pashokjes monsterlijk uitziet trouwens. Het blijft me verbazen dat dergelijke zaken daar geen rekening mee houden.
Wat ik wel begrijp is dat kappers goed zicht op het haar moeten hebben, maar je kunt de verlichting toch wel zo instellen dat de klanten er niet als aangevreten lijken uitzien?
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 18-03-2023 20:17
4.31% gewijzigd

zaterdag 18 maart 2023 om 20:17
Bij kappers kan ik het me nog wel voorstellen. Dat zij zelf optimaal zicht hebben op hun werk is het belangrijkste. Maar bij kledingwinkels begrijp ik het minder goed wanneer ze per se elk putje en elke spatader in de spotlights willen zetten.Lieneke schreef: ↑18-03-2023 20:07Het kan dat jijzelf heel mooi bent, maar meestal ligt het aan de verlichting. Wat ik niet snap is dat meer kappers niet voor vriendelijke verlichting zorgen, dan krijgen ze uiteindelijk toch meer klandizie? Moeten ze wel goed werk leveren verder natuurlijk.

zaterdag 18 maart 2023 om 20:54

zaterdag 18 maart 2023 om 21:07

zaterdag 18 maart 2023 om 21:13
zaterdag 18 maart 2023 om 21:14
Hahaha, zou wat zijn, dat je thuis een stoel pakt lampen op standje maximaal aanzet en eens lekker bier uur lang naar je eigen smoel gaat kijken.
zaterdag 18 maart 2023 om 23:07
Ja die verlichting kan veel doen. Niet alleen bij de kapper. Ik was laatst een weekendje weg en in het hotel hing een spiegel waarin ik eruit zag alsof ik 25 jaar slaap nodig had. Zelfs als ik make up had opgedaan leek ik nog ziekelijk bleek met holle ogen.
lotuss wijzigde dit bericht op 18-03-2023 23:08
Reden: Taalfout
Reden: Taalfout
0.38% gewijzigd
zondag 19 maart 2023 om 11:54
Ik ben heel gevoelig voor te confronterende lelijke spiegelbeelden bij kappers en pashokjes , hotels etc. Dit ligt dan vooral aan de verlichting.
Ik heb dit ook op sommige feestjes/concerten waar groenig/blauw licht schijnt.
Dit kan dan ook echt mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen aantasten.
Voor mij onbegrijpelijk dat ondernemers hier geen rekening mee houden.
anderlicht wijzigde dit bericht op 19-03-2023 12:19
1.11% gewijzigd
zondag 19 maart 2023 om 12:10
Nou echt hè! En dan die TL-balk op je bleke lijf. Ik vind dat echt een verschrikking en koop dus mijn bh’s alleen nog maar online. Inmiddels weet ik wel waar ik op moet letten, dus ik heb altijd de goede maat.blijfgewoonbianca schreef: ↑18-03-2023 19:24Volgens mij zijn er geen ergere spiegels dan die van Hunkemoller.

zondag 19 maart 2023 om 14:24
Dat ligt niet aan de spiegel. Dat gebeurt bij verlichting via spotjes die te recht naar beneden schijnen. Schuin op de spiegel is beter, anders zie je veel onflatteuze schaduwen, vooral rondom je ogen inderdaad.
zondag 19 maart 2023 om 16:42
Ik heb wel een tijdje juist lenzen ingedaan.Misssunshine schreef: ↑18-03-2023 17:29Haha ik doe mijn lenzen soms uit, heerlijk. En dan kijk ik pas weer goed als het mooi geknipt en gefohnt is. Mijn kapper fohnt het altijd heel mooi. Thuis kijk ik weer in mijn vertrouwde spiegel en ben ik weer blij met mijn hoofd. Maar dat dat licht van boven komt daar heb ik nooit aan gedacht, dat stelt me toch weer wat gerust, ik schrik me ook altijd een hoedje bij de kapper.
Maar toen had ik altijd een heel knappe kapster….
Zit nu bij zo’n (ik denk) Turkse kapperszaak waar ze vrijwel alles met de tondeuse doen. Maakt voor mijn geringe hoeveelheid haar toch niet meer uit, een model zit er niet meer in. Gewoon kort graag.
Ben meestal met een kwartiertje wel klaar.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 19 maart 2023 om 16:46
Zelfs mn vriend zei het vorige keer bij de kapper: "Lijk dood in die spiegel". Gekke is, dat ik anderen niet dood vind uitzien, behalve mezelf. Doet ook iets met je psyche. Na drie uur kijken naar mn 20 jaar oudere profiel ben ik altijd bekaf. Ook door het vermoeiende licht.
Stom: slecht licht in de horeca.
Blijf daardoor minder lang na etentje.
Bij flatteus licht en meer zelfvertrouwen blijf ik tot het laatste rondje.
zondag 19 maart 2023 om 16:47
Roekiezoekie schreef: ↑19-03-2023 16:46
O, absoluut!

zondag 19 maart 2023 om 16:49
Dat blauwe licht heeft een functie, dat gebruiken ze ook in toiletten in openbare gebouwen. Je ziet dan namelijk je aders niet. Dus kan er niet worden gespoten.Anderlicht schreef: ↑19-03-2023 11:54Ik ben heel gevoelig voor te confronterende lelijke spiegelbeelden bij kappers en pashokjes , hotels etc. Dit ligt dan vooral aan de verlichting.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in