Mode & Beauty alle pijlers

Aaargh, wat is dat toch met spiegels bij de kapper!

18-03-2023 16:08 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Vandaag sinds tijden weer eens naar de kapper gegaan en hoewel ik redelijk tevreden met mijn spiegelbeeld thuis vertrok verdween mijn zelfvertrouwen wbt mijn uiterlijk direkt compleet toen ik in de stoel van mijn kapper zat en daar in de spiegel keek @(
Toen ik ging lachen en praten werd het nóg erger, alsof het al niet erger kon.

Wat is dat met die spiegels bij de kapper?

Afbeelding
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Wat ik altijd zo irritant vind is dat het licht bij zoveel kappers nou niet bepaald goed is en je dus niet altijd goed kan zien, als klant zijnde, of de verf goed gepakt heeft. Al een paar keer gehad dat ik thuis kwam en het resultaat eens in de spiegel bekeek bij daglicht en zag dat het hier en daar gevlekt was en mijn grijze uitgroei op sommige plekken nog gewoon zichtbaar was. Kon ik weer bellen om het opgelost te krijgen.

Maar dan denk ik: Dat zie je toch als kapster of je weet dat het licht slecht is en let dus extra op. Maar nee ze laten klanten gewoon zo de deur uit lopen en maar hopen dat de klant het niet ziet.
Thanks TO! Ik heb altijd gedacht dat het aan mij lag dat ik mezelf zo vreselijk onflatteus vind in de spiegel van de kapper... :proud:
Herkenbaar. En niet erg geruststellend. Want een heleboel mensen moeten ook vaak lang naar mij kijken, als ik niet bij de kapper ben maar op mijn werk ofzo. Vind ik wel zielig voor die mensen.

Mijn kapper is wel ook de beste van de wereld qua föhnen. Ik vind het alleen altijd zo nutteloos want een dag later is dat leuke effect al weg en wat ik ook probeer, nooit krijg ik het zoals de kapper.
Volgens mij zijn er geen ergere spiegels dan die van Hunkemoller.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik herken dit niet. Bij mijn kapper zie ik altijd top uit in de spiegel.
nitflex schreef:
18-03-2023 19:58
Ik herken dit niet. Bij mijn kapper zie ik altijd top uit in de spiegel.

Het kan dat jijzelf heel mooi bent, maar meestal ligt het aan de verlichting. Wat ik niet snap is dat meer kappers niet voor vriendelijke verlichting zorgen, dan krijgen ze uiteindelijk toch meer klandizie? Moeten ze wel goed werk leveren verder natuurlijk.

Ik ga ook niet graag naar kledingzaken waar je er in de pashokjes monsterlijk uitziet trouwens. Het blijft me verbazen dat dergelijke zaken daar geen rekening mee houden.
Wat ik wel begrijp is dat kappers goed zicht op het haar moeten hebben, maar je kunt de verlichting toch wel zo instellen dat de klanten er niet als aangevreten lijken uitzien?
blijfgewoonbianca schreef:
18-03-2023 19:24

Dat is een van de redenen dat ik ondergoed gewoon weggraai bij de Hema of bij de Zeeman.
Lieneke schreef:
18-03-2023 20:07
Het kan dat jijzelf heel mooi bent, maar meestal ligt het aan de verlichting. Wat ik niet snap is dat meer kappers niet voor vriendelijke verlichting zorgen, dan krijgen ze uiteindelijk toch meer klandizie? Moeten ze wel goed werk leveren verder natuurlijk.

Ik ga ook niet graag naar kledingzaken waar je er in de pashokjes monsterlijk uitziet trouwens. Het blijft me verbazen dat dergelijke zaken daar geen rekening mee houden.
Wat ik wel begrijp is dat kappers goed zicht op het haar moeten hebben, maar je kunt de verlichting toch wel zo instellen dat de klanten er niet als aangevreten lijken uitzien?
Hoewel ik het probleem van de nare verlichting zelf totaal niet herken snap ik ook wel dat een kapper niet bij leuk dimlicht kan werken. Die moet gewoon lekker fel licht hebben om dingen goed te zien.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 18-03-2023 20:17
4.31% gewijzigd
Lieneke schreef:
18-03-2023 20:07

Bij kappers kan ik het me nog wel voorstellen. Dat zij zelf optimaal zicht hebben op hun werk is het belangrijkste. Maar bij kledingwinkels begrijp ik het minder goed wanneer ze per se elk putje en elke spatader in de spotlights willen zetten.
Ik heb zelf liever dat ik mijn kapsel of kledingstuk in de ergst mogelijke omstandigheden zie. Dan kan het thuis alleen maar meevallen.

Hoewel je op kantoor of in de trein nou eenmaal ook niet in het beste licht zit.
aaahhh nou begrijp ik waarom mijn kapper zo gruwelijk duur is. ze knippen niet alleen geweldig goed, maar in de spiegel lijk je ook knapper dan je bent en ze föhnen mijn haar waanzinnig. kost wel 80 euro voor wassen knippen föhnen, dus ik ga max twee keer per jaar.
Ik vind met slecht geföhnd haar, plat zelfs, uit de kapper komen wel heel bijzonder. Mijn kappers föhnen het altijd top! Maar ik hoor dan eerder mensen uit mijn omgeving mopperen dat het te volumineus geföhnd is. Maar plat haar? Daar zou ik gewoon ter plekke wat van zeggen, gewoon even opnieuw.
Hier juist andersom. Zit ik in die stoel, heb ik een prachtig kapsel. Hoeft het niet eens geföhnd voor te zijn. Het valt gewoon mooi langs mijn gezicht.

Kom ik thuis, heb ik een pannenkoek op mijn hoofd.
anoniem_68394f200c7be wijzigde dit bericht op 19-03-2023 06:33
0.98% gewijzigd
lemoos2 schreef:
18-03-2023 18:06
:-D
Mijn theorie: je zit dan noodgedwongen veel te veel te loeren naar jezelf. Zo vaak en lang kijk ik thuis in ieder geval niet tegen mijn eigen smoel aan.
Hahaha, zou wat zijn, dat je thuis een stoel pakt lampen op standje maximaal aanzet en eens lekker bier uur lang naar je eigen smoel gaat kijken.
Ja die verlichting kan veel doen. Niet alleen bij de kapper. Ik was laatst een weekendje weg en in het hotel hing een spiegel waarin ik eruit zag alsof ik 25 jaar slaap nodig had. Zelfs als ik make up had opgedaan leek ik nog ziekelijk bleek met holle ogen.😣
lotuss wijzigde dit bericht op 18-03-2023 23:08
Reden: Taalfout
0.38% gewijzigd
Heel erg herkenbaar! Vreselijk is dat dan he. Maar op het moment dat ik naar buiten loopt zie ik er extra goed uit, omdat mijn haar dan zo mooi zit.
Gelukkig hoef ik nu niet meer naar de kapper, dat scheelt weer.
Ik ben heel gevoelig voor te confronterende lelijke spiegelbeelden bij kappers en pashokjes , hotels etc. Dit ligt dan vooral aan de verlichting.
Ik heb dit ook op sommige feestjes/concerten waar groenig/blauw licht schijnt.
Dit kan dan ook echt mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen aantasten.
Voor mij onbegrijpelijk dat ondernemers hier geen rekening mee houden.
anderlicht wijzigde dit bericht op 19-03-2023 12:19
1.11% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
18-03-2023 19:24
Nou echt hè! En dan die TL-balk op je bleke lijf. Ik vind dat echt een verschrikking en koop dus mijn bh’s alleen nog maar online. Inmiddels weet ik wel waar ik op moet letten, dus ik heb altijd de goede maat.
Lotuss schreef:
18-03-2023 23:07
Ja die verlichting kan veel doen. Niet alleen bij de kapper. Ik was laatst een weekendje weg en in het hotel hing een spiegel waarin ik eruit zag alsof ik 25 jaar slaap nodig had. Zelfs als ik make up had opgedaan leek ik nog ziekelijk bleek met holle ogen.😣
Dat ligt niet aan de spiegel. Dat gebeurt bij verlichting via spotjes die te recht naar beneden schijnen. Schuin op de spiegel is beter, anders zie je veel onflatteuze schaduwen, vooral rondom je ogen inderdaad.
Misssunshine schreef:
18-03-2023 17:29
Haha ik doe mijn lenzen soms uit, heerlijk. En dan kijk ik pas weer goed als het mooi geknipt en gefohnt is. Mijn kapper fohnt het altijd heel mooi. Thuis kijk ik weer in mijn vertrouwde spiegel en ben ik weer blij met mijn hoofd 😆. Maar dat dat licht van boven komt daar heb ik nooit aan gedacht, dat stelt me toch weer wat gerust, ik schrik me ook altijd een hoedje bij de kapper.
Ik heb wel een tijdje juist lenzen ingedaan.
Maar toen had ik altijd een heel knappe kapster….

Zit nu bij zo’n (ik denk) Turkse kapperszaak waar ze vrijwel alles met de tondeuse doen. Maakt voor mijn geringe hoeveelheid haar toch niet meer uit, een model zit er niet meer in. Gewoon kort graag.
Ben meestal met een kwartiertje wel klaar.
When in doubt, the auditor is always right!
Zelfs mn vriend zei het vorige keer bij de kapper: "Lijk dood in die spiegel". Gekke is, dat ik anderen niet dood vind uitzien, behalve mezelf. Doet ook iets met je psyche. Na drie uur kijken naar mn 20 jaar oudere profiel ben ik altijd bekaf. Ook door het vermoeiende licht.
Stom: slecht licht in de horeca.
Blijf daardoor minder lang na etentje.
Bij flatteus licht en meer zelfvertrouwen blijf ik tot het laatste rondje.
Roekiezoekie schreef:
19-03-2023 16:46

Stom: slecht licht in de horeca.
Blijf daardoor minder lang na etentje.
Bij flatteus licht en meer zelfvertrouwen blijf ik tot het laatste rondje.

O, absoluut!
Anderlicht schreef:
19-03-2023 11:54
Ik ben heel gevoelig voor te confronterende lelijke spiegelbeelden bij kappers en pashokjes , hotels etc. Dit ligt dan vooral aan de verlichting.
Ik heb dit ook op sommige feestjes/concerten waar groenig/blauw licht schijnt.
Dit kan dan ook echt mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen aantasten.
Voor mij onbegrijpelijk dat ondernemers hier geen rekening mee houden.
Dat blauwe licht heeft een functie, dat gebruiken ze ook in toiletten in openbare gebouwen. Je ziet dan namelijk je aders niet. Dus kan er niet worden gespoten.
Meest ideale zou zijn om rood licht te gebruiken. Iedereen lijkt dan knapper. Gaat natuurlijk nooit gebeuren😄
Herkenbaar! Helaas! Ik vind mij bij de kapper ook zo lelijk! Dat licht schijnt op je hoofd en dan krijg je schaduw onder je ogen, neus etcc en ik lijk wel 30 jaar ouder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven