Kilo sale, tips en tricks gezocht
vrijdag 24 maart 2023 om 23:22
Ik vind kringlopen echt geweldig en binnenkort staat een kilo sale op de planning. Wie heeft daar ervaring mee? Het lijkt me lastig om in te schatten hoeveel iets weegt en wat is normaal gesproken de standaard als je 1,5 kilo hebt bijvoorbeeld? Betaal je dan voor 2 kilo of voor 1,5?
Alle tips en tricks zijn welkom
Alle tips en tricks zijn welkom

zaterdag 25 maart 2023 om 05:01
Maar nu suggereer je dat tweedehands kleding meer kans geeft op schurft?GroenTuintje schreef: ↑24-03-2023 23:55Met het oog op schurft, de kleding goed wassen en een tijdje even niet dragen. Ik durf zelf even geen 2e hands te kopen…
Ik denk dat de kans groter is dat je schurft krijgt van kleding (passen) in de Primark/H&M of andere populaire winkel in de kalverstraat.
zaterdag 25 maart 2023 om 06:39
Nee dat klopt sowieso niet. Om schurft over te dragen moet je minstens 15 min (indirect) huidcontact hebben, dus met even vijf minuten iets passen of iets dragen wat een ander vijf minuten aangehad heeft gebeurt dat niet.Lemon_Pledge schreef: ↑25-03-2023 05:01Maar nu suggereer je dat tweedehands kleding meer kans geeft op schurft?
Ik denk dat de kans groter is dat je schurft krijgt van kleding (passen) in de Primark/H&M of andere populaire winkel in de kalverstraat.
zaterdag 25 maart 2023 om 06:46
Ze wegen je waren gewoon net zoals je een tros bananen zou wegen, en dan geeft de weegschaal een prijs, dus als je 1.37 kg koopt betaal je voor 1.37 kg, over het algemeen 
Bij de kilosale waar ik ben geweest stonden een paar weegschalen zodat je zelf al vast kon zien hoeveel iets woog en dus kostte.
Ik weet niet waar je heen gaat, maar meestal zijn die kilosales meer vintage dingen, die dus niet net van de vorige eigenaar afkomen, maar groots worden ingekocht door het bedrijf dat die sales houdt. Ik ben dus niet zo bang voor dat iemand het vorige week nog aan had en schurft heeft over gedragen. Je zou de organisatie nog kunnen vragen, zou best kunnen dat zij ook al iets van voorbehandeling doen, bijv ook tegen bedwantsen, dat was voor schurft het ding. Als het een grote kilosale speler is, verschepen ze die kleding met containers tegelijk van stad naar stad, dus die hebben wellicht wel zo hun middelen.
Veel plezier!

Bij de kilosale waar ik ben geweest stonden een paar weegschalen zodat je zelf al vast kon zien hoeveel iets woog en dus kostte.
Ik weet niet waar je heen gaat, maar meestal zijn die kilosales meer vintage dingen, die dus niet net van de vorige eigenaar afkomen, maar groots worden ingekocht door het bedrijf dat die sales houdt. Ik ben dus niet zo bang voor dat iemand het vorige week nog aan had en schurft heeft over gedragen. Je zou de organisatie nog kunnen vragen, zou best kunnen dat zij ook al iets van voorbehandeling doen, bijv ook tegen bedwantsen, dat was voor schurft het ding. Als het een grote kilosale speler is, verschepen ze die kleding met containers tegelijk van stad naar stad, dus die hebben wellicht wel zo hun middelen.
Veel plezier!
zaterdag 25 maart 2023 om 06:48
Het RIVM zegt inderdaad dat je besmette kleding eerst moet wassen.
https://www.rivm.nl/scabies
De mijt overleeft het langst (7 dagen) bij hoge luchtvochtigheid (liefst verzadigd) en 12 °C. Tien minuten bij 50 °C doodt de mijt. In het algemeen overleven de mijten drie dagen bij kamertemperatuur (18–20 °C) niet. De overgebleven mijten zijn dan slecht in staat om mensen te infecteren, omdat ze door gebrek aan voedsel te verzwakt zijn om zich nog te kunnen ingraven in de huid.
bron wikipedia.
Het is dus een erg kwetsbaar diertje.
https://www.rivm.nl/scabies
De mijt overleeft het langst (7 dagen) bij hoge luchtvochtigheid (liefst verzadigd) en 12 °C. Tien minuten bij 50 °C doodt de mijt. In het algemeen overleven de mijten drie dagen bij kamertemperatuur (18–20 °C) niet. De overgebleven mijten zijn dan slecht in staat om mensen te infecteren, omdat ze door gebrek aan voedsel te verzwakt zijn om zich nog te kunnen ingraven in de huid.
bron wikipedia.
Het is dus een erg kwetsbaar diertje.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 25-03-2023 06:55
70.58% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan

zaterdag 25 maart 2023 om 08:05

zaterdag 25 maart 2023 om 08:16
Ik zou handschoenen gebruiken bij het doorzoeken van rekken want misschien zitten er recentelijk gedragen items bij hoewel het mij niet erg waarschijnlijk lijkt dat iemand eerst een jurk draagt en die daarna gehaast, binnen 3 dgn, naar de kringloop brengt 
Pashokjes zijn dan weer wel rislkant.

Pashokjes zijn dan weer wel rislkant.
Dan moet het maar zoals het kan
zaterdag 25 maart 2023 om 08:50

zaterdag 25 maart 2023 om 10:02
Oh dat verklaart veel ja.
Mijn kind slaagt er altijd maar die heeft een obsessie met beige broeken. Tip: die zijn er.
zaterdag 25 maart 2023 om 10:20
Ook hier.
Dol op tweedehands maar de kilosale is merendeels echt troep.
En de prijzen: 45 euro per kilo.
Mijn dochter vond er nog een oude spijkerbroek. Die was 800 gram dus daar zou ze 36 euro voor betalen.
Bij de kringloop of bij Vinted nog geen tientje. De jassen zijn al gauw 80, 90 euro en dat absoluut niet waard.
zaterdag 25 maart 2023 om 10:26
zaterdag 25 maart 2023 om 10:27
Precies totaal niet interessant dus. Je kan beter wachten op KoningsdagTosca2 schreef: ↑25-03-2023 10:20Ook hier.
Dol op tweedehands maar de kilosale is merendeels echt troep.
En de prijzen: 45 euro per kilo.
Mijn dochter vond er nog een oude spijkerbroek. Die was 800 gram dus daar zou ze 36 euro voor betalen.
Bij de kringloop of bij Vinted nog geen tientje. De jassen zijn al gauw 80, 90 euro en dat absoluut niet waard.

Voor iedereen een groene tuin

zaterdag 25 maart 2023 om 10:50
Je vindt vintage niet leuk maar de kringloop wel? Wat is het verschil?
Bij de kilo sale waar ik was hadden ze ook allemaal spullen uit de 2000s. In mijn ogen is dat geen vintage trouwens, maar ouwe meuk.
zaterdag 25 maart 2023 om 11:02
Oh dat is dan perfect, de grote bij ons waar mijn buuv voor de leuk bijspringt doen ze dat niet. Ze checken wel of het geen vlekken heeft of beschadigd is.
zaterdag 25 maart 2023 om 11:15
Bij die van ons ook maar dat is inderdaad niet overal. Sinds ze dat doen hangt er ook niet meer zo;n muffe lucht in de zaak.
zaterdag 25 maart 2023 om 11:31
Het is een verdienmodel

Voor iedereen een groene tuin

zaterdag 25 maart 2023 om 12:05
zaterdag 25 maart 2023 om 12:53
Ik zoek wat modernere kleding. Niet kleding uit mijn moeders/oma's jeugd. Of dingen die tijdens mijn tienerjaren in waren. Dus geen schoudervullingen, geen printjes/kleurpatronen uit de gabber tijd en ook geen low waist jeans die halverwege je kont zit.
Vintage is voor mij meer jaren 70, 80 en ouder. Als ik nu een Loony Tunes tshirt tegen zou komen die ik als puber had vind ik dat geen vintage. Hier in de buurt zat een vintage winkel en daar hing ook Primark en band shirts van o.a. One Direction enzo. Dat is geen vintage.
Sommige mode dingen van vroeger vind ik wel leuk. Of oud speelgoed wat ik vroeger als kind had.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in