Mode & Beauty alle pijlers

Kilo sale, tips en tricks gezocht

24-03-2023 23:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind kringlopen echt geweldig en binnenkort staat een kilo sale op de planning. Wie heeft daar ervaring mee? Het lijkt me lastig om in te schatten hoeveel iets weegt en wat is normaal gesproken de standaard als je 1,5 kilo hebt bijvoorbeeld? Betaal je dan voor 2 kilo of voor 1,5?

Alle tips en tricks zijn welkom :)
Met het oog op schurft, de kleding goed wassen en een tijdje even niet dragen. Ik durf zelf even geen 2e hands te kopen…
Voor iedereen een groene tuin
Ja dat is ook wel een dingetje. Ga zowiezo alleen voor kledingstukken waarvan ik bijna zeker weet dat ze passen. Hoef ik ze daar niet te passen en dan thuis meteen alles in de was.
Alvast veel plezier:) waar wordt het gehouden? Ijhallen?
GroenTuintje schreef:
24-03-2023 23:55
Met het oog op schurft, de kleding goed wassen en een tijdje even niet dragen. Ik durf zelf even geen 2e hands te kopen…
Maar nu suggereer je dat tweedehands kleding meer kans geeft op schurft?

Ik denk dat de kans groter is dat je schurft krijgt van kleding (passen) in de Primark/H&M of andere populaire winkel in de kalverstraat.
Lemon_Pledge schreef:
25-03-2023 05:01
Maar nu suggereer je dat tweedehands kleding meer kans geeft op schurft?

Ik denk dat de kans groter is dat je schurft krijgt van kleding (passen) in de Primark/H&M of andere populaire winkel in de kalverstraat.
Nee dat klopt sowieso niet. Om schurft over te dragen moet je minstens 15 min (indirect) huidcontact hebben, dus met even vijf minuten iets passen of iets dragen wat een ander vijf minuten aangehad heeft gebeurt dat niet.
Ze wegen je waren gewoon net zoals je een tros bananen zou wegen, en dan geeft de weegschaal een prijs, dus als je 1.37 kg koopt betaal je voor 1.37 kg, over het algemeen :)

Bij de kilosale waar ik ben geweest stonden een paar weegschalen zodat je zelf al vast kon zien hoeveel iets woog en dus kostte.

Ik weet niet waar je heen gaat, maar meestal zijn die kilosales meer vintage dingen, die dus niet net van de vorige eigenaar afkomen, maar groots worden ingekocht door het bedrijf dat die sales houdt. Ik ben dus niet zo bang voor dat iemand het vorige week nog aan had en schurft heeft over gedragen. Je zou de organisatie nog kunnen vragen, zou best kunnen dat zij ook al iets van voorbehandeling doen, bijv ook tegen bedwantsen, dat was voor schurft het ding. Als het een grote kilosale speler is, verschepen ze die kleding met containers tegelijk van stad naar stad, dus die hebben wellicht wel zo hun middelen.

Veel plezier!
Het RIVM zegt inderdaad dat je besmette kleding eerst moet wassen.
https://www.rivm.nl/scabies

De mijt overleeft het langst (7 dagen) bij hoge luchtvochtigheid (liefst verzadigd) en 12 °C. Tien minuten bij 50 °C doodt de mijt. In het algemeen overleven de mijten drie dagen bij kamertemperatuur (18–20 °C) niet. De overgebleven mijten zijn dan slecht in staat om mensen te infecteren, omdat ze door gebrek aan voedsel te verzwakt zijn om zich nog te kunnen ingraven in de huid.
bron wikipedia.

Het is dus een erg kwetsbaar diertje.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 25-03-2023 06:55
70.58% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Wordt kleding bij de kringloop eerst gewassen voordat het in de rekken wordt gehangen?
Meestal is het inderdaad echt opgekochte vintage en goed zoeken naar pareltjes. Vroeg gaan kan dus zeker lonen.
Jassen zijn over het algemeen het zwaarst. Shirtjes, topjes, rokjes en shorts het goedkoopste.
BlaBla schreef:
25-03-2023 06:54
Wordt kleding bij de kringloop eerst gewassen voordat het in de rekken wordt gehangen?
Nee. Daar kunnen ze echt niet aan beginnen. Ze krijgen echt zo ontzettend veel binnen. Ze kijken wel of iets heel is. Stukke dingen komrn niet in de winkel.
Mijn ervaring is dat ze bij de kilo sale alleen afgekeurde vintage verkopen. Er zit dus altijd wel een vlek of een gaatje in of er is iets anders mee aan de hand. Ik kon er niet slagen.
Ik zou handschoenen gebruiken bij het doorzoeken van rekken want misschien zitten er recentelijk gedragen items bij hoewel het mij niet erg waarschijnlijk lijkt dat iemand eerst een jurk draagt en die daarna gehaast, binnen 3 dgn, naar de kringloop brengt :rofl:

Pashokjes zijn dan weer wel rislkant.
Dan moet het maar zoals het kan
Daveotion schreef:
25-03-2023 08:15
Mijn ervaring is dat ze bij de kilo sale alleen afgekeurde vintage verkopen. Er zit dus altijd wel een vlek of een gaatje in of er is iets anders mee aan de hand. Ik kon er niet slagen.
Ook mijn ervaring
Ik ga niet meer
Daveotion schreef:
25-03-2023 08:15
Oh dat verklaart veel ja.
Mijn kind slaagt er altijd maar die heeft een obsessie met beige broeken. Tip: die zijn er.
Als het alleen vintage is dan ben ik zo weg. Sommige vintage dingen vind ik nog wel leuk maar het meeste niet. En dan is er nog vintage wat in mijn ogen nog niet vintage is.

Het staat er niet specifiek bij dat het om vintage gaat.
Lila-Linda schreef:
25-03-2023 08:50
Ook mijn ervaring
Ik ga niet meer
Ook hier.
Dol op tweedehands maar de kilosale is merendeels echt troep.

En de prijzen: 45 euro per kilo.
Mijn dochter vond er nog een oude spijkerbroek. Die was 800 gram dus daar zou ze 36 euro voor betalen.
Bij de kringloop of bij Vinted nog geen tientje. De jassen zijn al gauw 80, 90 euro en dat absoluut niet waard.
BuzzieBee schreef:
25-03-2023 08:05
Nee. Daar kunnen ze echt niet aan beginnen. Ze krijgen echt zo ontzettend veel binnen. Ze kijken wel of iets heel is. Stukke dingen komrn niet in de winkel.
Wel hoor.
Bij onze kringloop is gaat het eerst in de was.
Tosca2 schreef:
25-03-2023 10:20
Ook hier.
Dol op tweedehands maar de kilosale is merendeels echt troep.

En de prijzen: 45 euro per kilo.
Mijn dochter vond er nog een oude spijkerbroek. Die was 800 gram dus daar zou ze 36 euro voor betalen.
Bij de kringloop of bij Vinted nog geen tientje. De jassen zijn al gauw 80, 90 euro en dat absoluut niet waard.
Precies totaal niet interessant dus. Je kan beter wachten op Koningsdag ;)
Graze schreef:
25-03-2023 10:11
Als het alleen vintage is dan ben ik zo weg. Sommige vintage dingen vind ik nog wel leuk maar het meeste niet. En dan is er nog vintage wat in mijn ogen nog niet vintage is.

Het staat er niet specifiek bij dat het om vintage gaat.
Je vindt vintage niet leuk maar de kringloop wel? Wat is het verschil?
Bij de kilo sale waar ik was hadden ze ook allemaal spullen uit de 2000s. In mijn ogen is dat geen vintage trouwens, maar ouwe meuk.
AirMaxlover schreef:
25-03-2023 10:26
Wel hoor.
Oh dat is dan perfect, de grote bij ons waar mijn buuv voor de leuk bijspringt doen ze dat niet. Ze checken wel of het geen vlekken heeft of beschadigd is.
AirMaxlover schreef:
25-03-2023 10:26
Wel hoor.
Bij die van ons ook maar dat is inderdaad niet overal. Sinds ze dat doen hangt er ook niet meer zo;n muffe lucht in de zaak.
Daveotion schreef:
25-03-2023 10:50
Bij de kilo sale waar ik was hadden ze ook allemaal spullen uit de 2000s. In mijn ogen is dat geen vintage trouwens, maar ouwe meuk.
Het is een verdienmodel ;) noem het vintage en het is weer helemaal hip (en duur :P
Daveotion schreef:
Misschien zoekt ze gewoon kleding van vorig jaar.
Daveotion schreef:
Ik zoek wat modernere kleding. Niet kleding uit mijn moeders/oma's jeugd. Of dingen die tijdens mijn tienerjaren in waren. Dus geen schoudervullingen, geen printjes/kleurpatronen uit de gabber tijd en ook geen low waist jeans die halverwege je kont zit.

Vintage is voor mij meer jaren 70, 80 en ouder. Als ik nu een Loony Tunes tshirt tegen zou komen die ik als puber had vind ik dat geen vintage. Hier in de buurt zat een vintage winkel en daar hing ook Primark en band shirts van o.a. One Direction enzo. Dat is geen vintage.

Sommige mode dingen van vroeger vind ik wel leuk. Of oud speelgoed wat ik vroeger als kind had.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven