Fitbit
zondag 26 maart 2023 om 14:20
Hoi allemaal,
Ik wil aan een Fitbit gaan beginnen. Ik heb begrepen dat ik de app via telefoon moet downloaden. Heb ook al beetje de gebruiksaanwijzing gelezen en dan denk ik al van: is dat niet te moeilijk?
Mijn vraag is het een makkelijke smartwatch voor een beginner? Ik wilde er eerst niet aan omdat ik ze wat lomp vind/vond maar bij deze vind ik hem toch wel mooi niet te groot etcetera. Ik heb veel analoge horloges, maar wil nu toch wel een Fitbit.
Is het een beetje makkelijk te installeren en te gebruiken?
Alvast bedankt voor de tips!
Ik wil aan een Fitbit gaan beginnen. Ik heb begrepen dat ik de app via telefoon moet downloaden. Heb ook al beetje de gebruiksaanwijzing gelezen en dan denk ik al van: is dat niet te moeilijk?
Mijn vraag is het een makkelijke smartwatch voor een beginner? Ik wilde er eerst niet aan omdat ik ze wat lomp vind/vond maar bij deze vind ik hem toch wel mooi niet te groot etcetera. Ik heb veel analoge horloges, maar wil nu toch wel een Fitbit.
Is het een beetje makkelijk te installeren en te gebruiken?
Alvast bedankt voor de tips!
zondag 26 maart 2023 om 15:01

zondag 26 maart 2023 om 16:26
zondag 26 maart 2023 om 18:11
Door de online gebruiksaanwijzing.
Dus als ik het goed begrijp moet je als je hem draag buitenshuis ook je telefoon meenemen? Vanwege de bluetooth of kan de telefoon gewoon thuis blijven?
zondag 26 maart 2023 om 18:20
Nee hoor, je hoeft je telefoon niet bij je te houden. Als je terug thuiskomt, gaat het horloge uit zichzelf synchroniseren met je telefoon. Vervolgens kun je alle gegevens uitlezen op je telefoon.
Je horloge geeft stappen, hartslag, zuurstof saturatie en niet te vergeten tijd en datum
gewoon aan als je niet bij je telefoon in de buurt bent
Telefoontjes & appjes kun je natuurlijk wel alleen ontvangen met de telefoon in de buurt
Je horloge geeft stappen, hartslag, zuurstof saturatie en niet te vergeten tijd en datum

Telefoontjes & appjes kun je natuurlijk wel alleen ontvangen met de telefoon in de buurt
zondag 26 maart 2023 om 18:29
Heldere uitleg en duidelijk bedankt!EyeOfTheBeholder schreef: ↑26-03-2023 18:20Nee hoor, je hoeft je telefoon niet bij je te houden. Als je terug thuiskomt, gaat het horloge uit zichzelf synchroniseren met je telefoon. Vervolgens kun je alle gegevens uitlezen op je telefoon.
Je horloge geeft stappen, hartslag, zuurstof saturatie en niet te vergeten tijd en datumgewoon aan als je niet bij je telefoon in de buurt bent
Ja voor mij is inderdaad die hartslag zuurstof etcetera belangrijk. En de tijd natuurlijk! Eens kijken hoe fit ik ben.
zondag 26 maart 2023 om 19:49
zondag 26 maart 2023 om 20:03
zondag 26 maart 2023 om 20:24
Ik heb ook de versa 2. Saturatie kan wel met de SPo2 wijzerplaat. En alleen met deze wijzerplaat. Duurt zo’n 2 dagen (+1nacht) voordat je je percentage kunt zien. Ik vind het geen mooie wijzerplaat en weet niet wat ik er precies mee kan eigenlijk…. Waar zou jij het voor willen gebruiken?Attraverso schreef: ↑26-03-2023 19:49Ik heb de Versa 2 en daar kan je toch wel appjes op lezen en zien wie je belt.
Saturatie zit er niet op...
Maar is zeker niet moeilijk in gebruik. Al moet je alles met een korreltje zout nemen, als je je arm veel beweegt bvb bij het strijken telt hij ook stappen.
zondag 26 maart 2023 om 20:25
Ik heb een Garmin Lily, net als de door jou genoemde Apple Watch wat offtopic, maar daarop hoef ik geen appjes te lezen met die naar kleine lettertjes... Hij (zij?) heeft gewoon een 'find my phone' functie!Esther-93 schreef: ↑26-03-2023 15:01Wat wil je er mee? Alleen je sport activiteiten meten of ook appjes kunnen lezen?
Ik had de Fitbit Alpha HR, en die was heel simpel. Puur om te proberen of ik m fijn vond.
En daarna over gegaan op Apple Watch, omdat ik toch wel appjes wil lezen als ik m’n telefoon weer eens kwijt ben

TO, heb je de Garmin Lily al gezien? Die kan wat jij wil weten: hartslag,saturatie, stappen, allerlei sporten (zelfs zwemmen), vochtinname, calorieverbruik) en ik vind hem (haar?) heel elegant.
zondag 26 maart 2023 om 20:30
Geeft hij dan een gemiddelde? Ik kan mijn actuele SPo2 aflezen, op ieder moment. Als je saturatie belangrijk is voor je, zal je dat willen. Het is namelijk minder belangrijk dat hij over de afgelopen dag/dagen goed was, als hij op dit moment keldert.EyeOfTheBeholder schreef: ↑26-03-2023 20:24Ik heb ook de versa 2. Saturatie kan wel met de SPo2 wijzerplaat. En alleen met deze wijzerplaat. Duurt zo’n 2 dagen (+1nacht) voordat je je percentage kunt zien. Ik vind het geen mooie wijzerplaat en weet niet wat ik er precies mee kan eigenlijk…. Waar zou jij het voor willen gebruiken?
zondag 26 maart 2023 om 20:37
zondag 26 maart 2023 om 20:47
Ik geloof dat hij overdag ook veranderde. Maar eer het werkte duurde gewoon een tijdje (als info voor TO).
zondag 26 maart 2023 om 23:30
Hier ook een versa3,
Ben er zeer tevreden over. Handig in gebruik, kan er mee douchen/zwemmen, nauwkeurige stappenteller, hartslag meten en kcal verbranding bijhouden. Wekker is ook fijn trouwens. Ik doe meer dan een week mee met batterijen.
Ik twijfelde tussen versa2 of 3 maar blij dat ik ff door gespaard heb.
Ben er zeer tevreden over. Handig in gebruik, kan er mee douchen/zwemmen, nauwkeurige stappenteller, hartslag meten en kcal verbranding bijhouden. Wekker is ook fijn trouwens. Ik doe meer dan een week mee met batterijen.
Ik twijfelde tussen versa2 of 3 maar blij dat ik ff door gespaard heb.
maandag 27 maart 2023 om 09:09
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik wil voor de Fitbit luxe gaan.
@Irma, bedankt. Ik ga er op google want klinkt goed.
@Cherryblossom, oh kijk! Dus je kunt er zelfs mee zwemmen en douchen. Dat wist ik nog niet. Ook handig inderdaad!
Diegene die ik trouwens wil halen is alleen nog online verkrijgbaar. Heb al gekeken of er ergens in Rotterdam/omgeving een filiaal is die hem heeft, helaas niet.
Tot zover bedankt voor de informatie!
Hier kan ik zeker wat mee
Bedankt voor de reacties. Ik wil voor de Fitbit luxe gaan.
@Irma, bedankt. Ik ga er op google want klinkt goed.
@Cherryblossom, oh kijk! Dus je kunt er zelfs mee zwemmen en douchen. Dat wist ik nog niet. Ook handig inderdaad!
Diegene die ik trouwens wil halen is alleen nog online verkrijgbaar. Heb al gekeken of er ergens in Rotterdam/omgeving een filiaal is die hem heeft, helaas niet.
Tot zover bedankt voor de informatie!
Hier kan ik zeker wat mee
maandag 27 maart 2023 om 17:43
Fitbit is ook heel nuttig om je slaap bij te houden! Doet ie helemaal vanzelf, je hoeft niet te zeggen "nu begin ik met slapen" en "nu sta ik op" ofzo. Bij een (veel duurdere) Apple watch moet je dat wel! Voor mij de reden geweest om toch terug te keren van een Apple watch naar een fitbit. Wel even checken, op de goedkopere fitbits zit die functie misschien niet altijd.
maandag 27 maart 2023 om 22:02
Ik heb ook fitbit en vind het ideaal. Alleen dat mensen hun slaap bijhouden heb ik echt nooit begrepen. Je weet toch zelf wel of je goed geslapen hebt? Het is toch niet zo dat als je slecht geslapen hebt en je moe bent en je fitbit zegt dat je goed geslapen hebt dat je je dan opeens energieker voelt? Daar doe ik dus niks mee. Maar stappen tellen en trainingen bijhouden doe ik wel en ook calorieën bijhouden doe ik maar ik trek van de verbruikte calorieën wel standaard 200 af want zo nauwkeurig is dat niet. Je rekent je snel te rijk.
dinsdag 28 maart 2023 om 11:21
Het is niet per se heel belangrijk want idd weet ik meestal zelf wel of ik goed geslapen heb. Maar het geeft wel wat inzicht waaróm ik 's ochtends nog moe ben. Dat ik 20 keer heel even wakker ben geweest herinner ik me niet meer. Dat ik misschien maar 20 minuten diepe slaap heb gehad weet ik zelf ook niet. Maar dat soort info kan wel wat helderheid geven als ik moe opsta terwijl ik toch denk 8 uur geslapen te hebben.
Maar meestal doe ik er idd niet zo heel veel mee.
Wat ik wel belangrijker vind is mijn hartslag tijdens mijn slaap. Die varieert van heel laag tot aan de hoge kant, en sinds ik daarop let weet ik ook wat de oorzaken zijn en wat dus factoren zijn die een rustige slaap belemmeren.
Te peerd parmant al triomfant

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in