Emailadres blokkeren in Gmail, hoe?
zondag 26 maart 2023 om 16:30
Ben ik gek of is het niet mogelijk om een emailadres toe te voegen aan de lijst geblokkeerde afzenders? Ik wil een emailadres toevoegen dat mij nog nooit iets heeft gestuurd, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn of kijk ik niet goed? Zodra iemand je een email stuurt kun je het adres toevoegen aan de spamlijst of blokkeren, maar zolang dat nog niet is gebeurd kan dat niet blijkbaar. Of kijk ik niet goed? Ik heb wel gezien dat je een filter kunt toevoegen waarbij een email naar de prullenbak gaat, maar ik wil een bepaald adres gewoon helemaal blokkeren. Is dat mogelijk?
zondag 26 maart 2023 om 17:03
Maar dat is dan wanneer je een mail hebt ontvangen. Volgens mij bedoelt to juist bij voorbaat al, preventief zeg maar, nog voor er een mail van dat adres in haar mailbox staat.
Dat heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.
Ow. Mosterd

There is always something happening, and it's usually right now
zondag 26 maart 2023 om 17:15
Volgens mij krijg je als (in jouw geval de ongewenste) afzender dan alleen een melding dat betreffende mail onbestelbaar is en dat je dan het adres moet controleren.
zondag 26 maart 2023 om 17:18
Nee, Google houdt niet voor iedereen een aparte blacklist bij. E-mails van geblokkeerde zenders komen in je spambox terecht:
"When you block a sender, their messages will go to your Spam folder."
https://support.google.com/mail/answer/8151
zondag 26 maart 2023 om 17:22
Als ik op werk in Outlook een verkeerd mailadres gebruik (bijv. een letter of zo vergeten/teveel) krijg ik die melding wel.
Bij Gmail weet ik het eigenlijk niet zeker, volgens mij wel.
Misschien even uitproberen bij een bekende met Gmail? Zet die je eerst op blok, jij mailt en kijkt daarna wat bekende voor melding krijgt. Daarna moet bekende je wel weer uit de ongewenstenlijst halen

woensdag 29 maart 2023 om 19:20

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in