Emailadres blokkeren in Gmail, hoe?

26-03-2023 16:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik gek of is het niet mogelijk om een emailadres toe te voegen aan de lijst geblokkeerde afzenders? Ik wil een emailadres toevoegen dat mij nog nooit iets heeft gestuurd, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn of kijk ik niet goed? Zodra iemand je een email stuurt kun je het adres toevoegen aan de spamlijst of blokkeren, maar zolang dat nog niet is gebeurd kan dat niet blijkbaar. Of kijk ik niet goed? Ik heb wel gezien dat je een filter kunt toevoegen waarbij een email naar de prullenbak gaat, maar ik wil een bepaald adres gewoon helemaal blokkeren. Is dat mogelijk?
Op mijn iPhone doe ik dit door bovenin op de naam van de afzender te klikken. In het scherm wat dan opent kan ik kiezen voor ‘blokkeer deze contactpersoon ‘.
I would rather shit in my hands and clap
Ja zo werkt het inderdaad als je een email van iemand hebt ontvangen, maar als je zelf een emailadres wilt toevoegen aan de lijst kan dat blijkbaar niet?
tialtngo schreef:
26-03-2023 16:59
Op mijn iPhone doe ik dit door bovenin op de naam van de afzender te klikken. In het scherm wat dan opent kan ik kiezen voor ‘blokkeer deze contactpersoon ‘.
Maar dat is dan wanneer je een mail hebt ontvangen. Volgens mij bedoelt to juist bij voorbaat al, preventief zeg maar, nog voor er een mail van dat adres in haar mailbox staat.
Dat heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Ow. Mosterd ;-D
There is always something happening, and it's usually right now
Kan je geen nieuwe regel maken waarin je berichten van dit e-mailadres gelijk naar je trash laat gaan?
Jep, dat kan en dat heb ik ook gedaan. Maar dat is niet hetzelfde als blokkeren, waarbij de afzender de email terug krijgt. Of gebeurt dat sowieso niet, ook niet bij blokkeren?
Mlous schreef:
26-03-2023 17:12
Jep, dat kan en dat heb ik ook gedaan. Maar dat is niet hetzelfde als blokkeren, waarbij de afzender de email terug krijgt. Of gebeurt dat sowieso niet, ook niet bij blokkeren?
Volgens mij krijg je als (in jouw geval de ongewenste) afzender dan alleen een melding dat betreffende mail onbestelbaar is en dat je dan het adres moet controleren.
Ja, dat wil ik dus. Weet iemand of dat kan?
Mlous schreef:
26-03-2023 17:12

Nee, Google houdt niet voor iedereen een aparte blacklist bij. E-mails van geblokkeerde zenders komen in je spambox terecht:

"When you block a sender, their messages will go to your Spam folder."

https://support.google.com/mail/answer/8151
Mlous schreef:
26-03-2023 17:16
Ja, dat wil ik dus. Weet iemand of dat kan?
Als ik op werk in Outlook een verkeerd mailadres gebruik (bijv. een letter of zo vergeten/teveel) krijg ik die melding wel.
Bij Gmail weet ik het eigenlijk niet zeker, volgens mij wel.
Misschien even uitproberen bij een bekende met Gmail? Zet die je eerst op blok, jij mailt en kijkt daarna wat bekende voor melding krijgt. Daarna moet bekende je wel weer uit de ongewenstenlijst halen ;-D
Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil dat de e-mails van een bepaald persoon die mij al meer dan een jaar e-mails stuurt (soms een paar weken niet) blokkeren zodat ze niet meer binnenkomen. Maar ze komen nu in mijn spambox terecht.
Ik laat de ongewenste mail ook in de spambox belanden, omdat het me niet lukt om het adres te blokkeren.
Kan je niet een automatische replay maken voor dat adres? Out of Office maar dan aangepast? Misschien kan dat alleen voor dat adres als je een groepslijst maakt.
Ik zit eraan te denken om mijn e-mailadres maar gewoon op te heffen. Als dat kan. Wel vervelend, want ik gebruik dit e-mailadres al heel lang en oom voor officiële instanties.
Ja, dat kan ik me voorstellen. Zo onhandig dat er geen zwarte lijst bestaat bij gmail. Ik heb nu een automatische respons gemaakt dat het emailadres niet meer in gebruik is, maar dat kan alleen omdat het niet mijn primaire emailadres is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven