Mode & Beauty alle pijlers

Glittertattoos

13-04-2023 20:20 21 berichten
Voor een wat groter feest met veel kinderen binnenkort ben ik gevraagd om een uurtje glittertattoos te zetten. Lijkt me hartstikke leuk, ik gezegd dat ik de spullen ook wel regel. En toen ging ik zoeken en nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Grote sets met vooral veel kleuren glitters, terwijl ik eigenlijk vooral een grote hoeveelheid verschillende (!) stickers wil (denk ik??). Verschillende lijmen...

Kan ik bestellen via ali express of hebben dan straks alle kinderen huidkanker?

Ik dacht: grote set sjabloon stickers via ali, losse lijm voor glittertattoos en glitters die ik nog in de kast heb liggen en altijd ver uit de buurt van mijn kinderen houd. Of moeten het speciale glitters zijn??

Graag tips... :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet voor heel veel verschillende stickers gaan, dan duurt het lang voordat kinderen kiezen.
Als dit ergens is, staan er altijd lange rijen kinderen, wees daar dus op voorbereid en oefen van te voren.
nu ben ik zelf iemand die alle soorten glitters gewoon gebruikt op mijn huid (en gezicht zelfs, en dat dan op festivals). maar het is niet aan te raden om knutselglitters op je huid te plakken, want daar is het simpelweg niet voor bedoeld! > https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... p-je-huid/
Mugske schreef:
13-04-2023 20:26
Ik zou niet voor heel veel verschillende stickers gaan, dan duurt het lang voordat kinderen kiezen.
Als dit ergens is, staan er altijd lange rijen kinderen, wees daar dus op voorbereid en oefen van te voren.
Dat is echt een super tip want ik zag veel grote pakketten sjablonen, maar dan dezelfde 12 x 10 oid.

Juist een aanrader dus.
Noellie schreef:
13-04-2023 20:26
nu ben ik zelf iemand die alle soorten glitters gewoon gebruikt op mijn huid (en gezicht zelfs, en dat dan op festivals). maar het is niet aan te raden om knutselglitters op je huid te plakken, want daar is het simpelweg niet voor bedoeld! > https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... p-je-huid/
Duidelijk, bedankt!
Los van de effecten op je huid zou ik ook even stilstaan bij de effecten op het milieu, dat er niet allemaal microplastic het riool in gaat als die kids ‘s avonds afgeboend worden. :)
https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... KN_1731386

Heel ongezond, ik zou er niet mee werken, zeker niet bij kinderen
amby schreef:
13-04-2023 20:45
Los van de effecten op je huid zou ik ook even stilstaan bij de effecten op het milieu, dat er niet allemaal microplastic het riool in gaat als die kids ‘s avonds afgeboend worden. :)
Ai hier ben ik wel heel gevoelig voor. Ideeën voor een alternatief? Schminken doen ze al en als ik het niet meer doe, vragen ze misschien gewoon iemand anders..
Schminken en glittertattoos is ook wel een beetje dubbelop

Misschien gekleurde haargel of -spray?

https://www.kappersshop.com/sibel-kleur ... color.html
Marianneke schreef:
13-04-2023 20:50
Schminken en glittertattoos is ook wel een beetje dubbelop

Misschien gekleurde haargel of -spray?

https://www.kappersshop.com/sibel-kleur ... color.html
Ik lees over lichtblond haar dat het er moeilijk uit gaat, dat lijkt me een wel een risico. Wel een leuk idee! Bedankt, ik ga het eens inbrengen!
Ik zet ze regelmatig, als je wilt kan ik je wel een linkje sturen waar ik alles koop.

Ik zou een basisset qua kleuren kopen, vooral niet te veel keuze 😂 geldt ook voor sjablonen. 5-10 verschillende is al recept voor keuzestress.
DrBrowns schreef:
13-04-2023 20:47
Ai hier ben ik wel heel gevoelig voor. Ideeën voor een alternatief? Schminken doen ze al en als ik het niet meer doe, vragen ze misschien gewoon iemand anders..
Biologisch afbreekbare glitter? Misschien airbrush tattoo als alternatief?
amby schreef:
13-04-2023 20:56

Bestaat niet, claims die dat zeggen kloppen niet, zie de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde
DrBrowns schreef:
13-04-2023 20:55
Ik lees over lichtblond haar dat het er moeilijk uit gaat, dat lijkt me een wel een risico. Wel een leuk idee! Bedankt, ik ga het eens inbrengen!

Hier een hoogblond kind dat een keer thuis kwam met groen haar. Het ging eruit, maar er bleef inderdaad een aantal dagen nog een groene zweem zichtbaar. En hij had echt maar weinig in zijn haar gekregen.

Goede ervaring met de glittertattoos van Heutink (voor thuis). Vast niet de goedkoopste, maar wel bedoeld voor kinderen, voldoet aan allerlei eisen, wat je bij Aliexpress maar moet afwachten. Het zou plasticvrij moeten zijn (hoewel ik me afvraag of dat kan, maar ik heb de samenstelling zo niet bij de hand).
Marianneke schreef:
13-04-2023 21:16
Bestaat niet, claims die dat zeggen kloppen niet, zie de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde
Het bestaat wel, alleen niet alles wat claimt het te zijn is het ook daadwerkelijk.
amby schreef:
13-04-2023 21:49
Het bestaat wel, alleen niet alles wat claimt het te zijn is het ook daadwerkelijk.
Dan bestaat het toch niet? Dan zegt het alleen dat het bestaat. Maar dat maakt het niet waar.
amby schreef:
13-04-2023 20:56
Er is net een aflevering uitgezonden van keuringsdienst van waarde, biologisch afbreekbare glitter bestaat dus niet
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou wel glitters gebruiken en lijm die op de huid kunnen dus niet op ali of andere Chinese sites of via dropshippers bestellen. Houd er rekening mee dat alles onder de glitter komt te zitten. En misschien is makkelijk afwasbare glitters ook wel handig. Heb zelf een keer een glitter tattoo laten zetten voor de gein en die heeft er ruim een week op gezeten. Vond ik niet erg want ik vond het een leuke tattoo en het zat op een plek die ik eventueel kon bedekken. Maar ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten.
TsumTsum schreef:
13-04-2023 22:32
Ik zou wel glitters gebruiken en lijm die op de huid kunnen dus niet op ali of andere Chinese sites of via dropshippers bestellen. Houd er rekening mee dat alles onder de glitter komt te zitten. En misschien is makkelijk afwasbare glitters ook wel handig. Heb zelf een keer een glitter tattoo laten zetten voor de gein en die heeft er ruim een week op gezeten. Vond ik niet erg want ik vond het een leuke tattoo en het zat op een plek die ik eventueel kon bedekken. Maar ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten.
dit dus, mijn nichtje had ook zo'n tattoo op een feestje laten zetten, hartstikke leuke vlinder, kind super blij. Moeder wat minder toen ze twee dagen later naar een uitvaart moesten.
De stickers via ali zijn hetzelfde als hier bij de winkels. Ik zou wel aanraden om goede huidlijm (dus niet van Ali) te kopen en geen hobby glitter te gebruiken. Hier kunnen glasdeeltjes in verwerkt zijn wat schadelijk is voor de huid.
Glitter is troep want je vind het overal terug in de komende weken en maanden. Dat spul zou er bij een kinderfeestje hier niet inkomen.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven