QR codes op de vrijmarkt

16-04-2023 18:57 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort is het weer Koningsdag en dan ga ik weer even naar de vrijmarkt gewoon om te kijken. Vorig jaar hadden veel mensen een QR code liggen om te betalen d.m.v. Tikkie. Ik vroeg me af hoe zoiets dan precies werkt en of je die codes ook kan scannen met je gewone bank app om te betalen? Ik zorg altijd dat ik wat cash geld en klein geld bij heb op een vrijmarkt maar het lijkt me ook handig om zo’n code te scannen als je net iets teveel ziet en je cash geld op is.
Gewoon scannen met je QR-codescanner. Dan wordt je vanzelf naar je betaal-app geleid.
Hier vrij veel kramen waar mensen spullen aan de weg verkopen (aardappelen, bloemen, etc) waar Jemen qr code kan betalen.
Je scant gewoon met je qr-code app. Dan opent je bank appen kun je betalen.
Ideaal!

Vraag mij wel af hoe mensen aan die qr code komen.
Wil zelf op de koningsmarkt gaan staan en denk dat het ideaal is.
Iemand die dat weet?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Huacachina schreef:
16-04-2023 19:10
Hier vrij veel kramen waar mensen spullen aan de weg verkopen (aardappelen, bloemen, etc) waar Jemen qr code kan betalen.
Ideaal!

Iemand die dat weet?

Die maak je in je bank-app, bij betaalverzoeken.
Huacachina schreef:
16-04-2023 19:10
Ideaal!

Iemand die dat weet?
Gewoon in de tikkie app of je bankapp een betaalverzoek aanmaken en dan krijg je de optie om hem via QR door te geven. Dan krijg je gewoon een pdf die je kunt printen
Met een iPhone kun je het gewoon via camera scannen en dan gaat ie naar de bankapp. Tenminste bij mij.

Je kunt via tikkie ook een qr code aanmaken per transactie. Heb ik laatst op een markt ook gedaan. Enorm handig voor beide partijen.
Dat is simpel, ga ik aanmaken zo'n qr code, dank!
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Dus het is niet Tikkie gebonden? Goed om te weten want dan zet ik dat niet op mijn telefoon.
Graze schreef:
16-04-2023 19:33
Dus het is niet Tikkie gebonden? Goed om te weten want dan zet ik dat niet op mijn telefoon.
Nee, als je wil betalen gaat het naar jouw eigen betaal-app, van jouw bank. Niet anders dan als je normaal een betaalverzoek van Tikkie of via een andere bank krijgt.
Je kan gewoon met je camera scannen, je hebt niet perse een QR app nodig. Mijn zoon staat nog wel eens met een kleedje op de markt, ik maak via Tikkie een QR aan, en print die uit voor kopers om te scannen.

Kan met iedere NL bank worden betaald, je hebt geen aparte app oud nodig.
Graze schreef:
16-04-2023 19:33
Bij ING kan je zo'n QR code gewoon in de app maken, bij andere banken zal het niet heel anders werken. :)
¡Apagando las luces!
Haha, dat is handig!

Ga ik ook doen voor vrijmarkt op 5 mei. :-D
Jaja.
SombraOnline schreef:
16-04-2023 20:24
Bij ING kan je zo'n QR code gewoon in de app maken, bij andere banken zal het niet heel anders werken. :)
Kun je die ook printen oid? Ik zie dat niet in de app. Dan kan mijn dochter die gebruiken op de vrijmarkt en heeft ze niet steeds mijn bank app en telefoon daarvoor nodig.
Als je je camera erop richt dan krijg je keuzes te zien; w.o. betalen, als je daarvoor ook een bankapp hebt op je telefoon. Misschien gaat het ook zonder app als je met je browser naar je bank gaat. Hopelijk zit ik geen overbodige voor de hand liggende dingen te vertellen. ;-D
Dan moet het maar zoals het kan
Mugske schreef:
16-04-2023 20:42
Kun je die ook printen oid? Ik zie dat niet in de app. Dan kan mijn dochter die gebruiken op de vrijmarkt en heeft ze niet steeds mijn bank app en telefoon daarvoor nodig.

Volgens mij kun je die printen. Maar de telefoon heeft ze wel nodig om te controleren of een betaling binnen is. Of je moet het op goed vertrouwen doen.
Wat is er mis met gewoon contant? Ik snap bij hele grote betalingen dat overmaken handig is, maar ik ga echt niet voor elke poep en scheet (15 cent hier 30 cent daar) zitten klooien met een qr
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
17-04-2023 07:41
Wat is er mis met gewoon contant? Ik snap bij hele grote betalingen dat overmaken handig is, maar ik ga echt niet voor elke poep en scheet (15 cent hier 30 cent daar) zitten klooien met een qr

Heerlijke opmerking :lol: helemaal mee eens :high5:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
GroenTuintje schreef:
Onbekend maakt onbemind ;-)

Betalen met een QR is net zo snel als je portemonnee pakken en daar kleingeld uithalen. Voordeel; veel mensen hebben geen of weinig contant geld in huis. Nu hoef je niet meer apart geld op te nemen voor een aankoop van 50 cent.
Tikkie heeft voor Koningsdag de Qroon. Kijk maar in de app.
GroenTuintje schreef:
Ik wil niet voor elke poep en scheet zitten klooien met cash. Dat heb ik nooit bij me en ik kan er verder ook niks mee.
check het even goed, als je geen zakelijke rekening hebt, zijn je betaalverzoeken maar (ik geloof) 20x bruikbaar, dus maak er veel aan
en check ook hoe snel ze verlopen, hoelang van te voren je ze kunt aanmaken

mocht je veel gaan verkopen, een SumUp kost nog geen 50 euro
Lila-Linda schreef:
17-04-2023 08:26
check het even goed, als je geen zakelijke rekening hebt, zijn je betaalverzoeken maar (ik geloof) 20x bruikbaar, dus maak er veel aan
en check ook hoe snel ze verlopen, hoelang van te voren je ze kunt aanmaken

mocht je veel gaan verkopen, een SumUp kost nog geen 50 euro
Die Qroon van Tikkie volgens mij juist niet, die is speciaal voor Koningsdag.
Wandelaar schreef:
17-04-2023 08:21
Ik wil niet voor elke poep en scheet zitten klooien met cash. Dat heb ik nooit bij me en ik kan er verder ook niks mee.
Nee, ik normaal gesproken ook niet. Maar op de vrijmarkt, met kinderen enzo, zorg ik toch wel dat ik losgeld mee heb.
Creatieveling schreef:
17-04-2023 07:36
Volgens mij kun je die printen. Maar de telefoon heeft ze wel nodig om te controleren of een betaling binnen is. Of je moet het op goed vertrouwen doen.
Ja, dat dacht ik ook al, hoe kan zo’n kind dan zien of het overgeboekt is

Het lijkt me trouwens wachten op de eerste oplichters met QR-codes die naar schimmige sites leiden. Misschien denk ik te negatief.
GroenTuintje schreef:

Of je kan gewoon niet zo moeilijk denken en daardoor wel bedenken dat iemand misschien wel beide opties wil aanbieden.
Tenminste zo keek ik ernaar.

Zat mensen hebben kleingeld en contant mee en anderen willen wel een qr code scannen en 2x klikken en tikkie betalen. Heb je keus.
Jaja.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven