Wel of niet hiermee doorgaan
donderdag 20 april 2023 om 21:11
voor ieder die de moeite wil nemen om dit te lezen en of reageren .
Ik ben zelf 3 jaar gescheiden, mijn leven verder op orde, 3 dochters een fatsoenlijke verdeling kids, leuk huis en werk.
Ik heb al enkele jaren oogcontact met een man hier uit het dorp, verder dan dat ging het niet. Onlangs kwam ik hem ineens tegen op mijn Facebook ik was nieuwsgierig en klikte het aan en per ongeluk heb ik hem toegevoegd, gelijk ongedaan gemaakt maar hem wel een berichtje gedaan dat het per ongeluk was. Toen zijn we uiteindelijk aan de praat geraakt, waar hij al gauw aangaf single te zijn en vroeg of ik dat ook was ( wat ik ben) nou ja heen en weer gekletst na een week of wat telefoonnummers uitgewisseld en daar verder gekletst, er bleek al gauw over en weer spanning te zitten en hij gaf aan dat hij me altijd leuk had gevonden. Eens spontaan bij hem op de thee geweest wat gezellig was maar niets gebeurd, een week later weer afgesproken waar ik hem 3x gezien heb waar wel meer is gebeurd. Hij geeft ook aan mij erg leuk te vinden en dat vind ik ook,
echter is er een probleem. Hij is nog niet zolang gescheiden een half jaar nu, en heeft het daar nog moeilijk mee ( dat snap ik had ik ook, ook al was het mijn eigen keus) en hij is een typische overdenker hij maakt zich overal druk over, nu is hij maandag begonnen met appen dat hij er niet klaar voor was en hij het niet wist, waar ik heb aangegeven het begreep en hem dan het beste wenste, toen wilde hij toch wel contact maar dan als vrienden ik zei oké weet niet of ik dat kan maar bedoel je dan fwb waar ieder de vrijheid heeft ook andere mensen te daten? Nee daar moest hij niet aan denken, dag erna miste hij me en ons contact. Nu heb ik hem gister weer gezien en hebben we goed gesproken.
Ik zou ergens best graag willen kijken of het iets zou kunnen worden tussen ons, maar aan de andere kant hij heeft duidelijk nog een hoop te verwerken en wil ik daar eigenlijk wel op wachten? Bedoel ik ben wel klaar om te kijken of en wat we kunnen zijn samen en misschien blijkt dat we wel helemaal niet bij elkaar passen maar dat weet je alleen als je het probeert. Ik wil hem daar alleen niet van moeten overtuigen hij moet dat zelf willen omdat hij mij wil zeg maar. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, stoppen of toch wat geduld hebben met hem
Ik ben zelf 3 jaar gescheiden, mijn leven verder op orde, 3 dochters een fatsoenlijke verdeling kids, leuk huis en werk.
Ik heb al enkele jaren oogcontact met een man hier uit het dorp, verder dan dat ging het niet. Onlangs kwam ik hem ineens tegen op mijn Facebook ik was nieuwsgierig en klikte het aan en per ongeluk heb ik hem toegevoegd, gelijk ongedaan gemaakt maar hem wel een berichtje gedaan dat het per ongeluk was. Toen zijn we uiteindelijk aan de praat geraakt, waar hij al gauw aangaf single te zijn en vroeg of ik dat ook was ( wat ik ben) nou ja heen en weer gekletst na een week of wat telefoonnummers uitgewisseld en daar verder gekletst, er bleek al gauw over en weer spanning te zitten en hij gaf aan dat hij me altijd leuk had gevonden. Eens spontaan bij hem op de thee geweest wat gezellig was maar niets gebeurd, een week later weer afgesproken waar ik hem 3x gezien heb waar wel meer is gebeurd. Hij geeft ook aan mij erg leuk te vinden en dat vind ik ook,
echter is er een probleem. Hij is nog niet zolang gescheiden een half jaar nu, en heeft het daar nog moeilijk mee ( dat snap ik had ik ook, ook al was het mijn eigen keus) en hij is een typische overdenker hij maakt zich overal druk over, nu is hij maandag begonnen met appen dat hij er niet klaar voor was en hij het niet wist, waar ik heb aangegeven het begreep en hem dan het beste wenste, toen wilde hij toch wel contact maar dan als vrienden ik zei oké weet niet of ik dat kan maar bedoel je dan fwb waar ieder de vrijheid heeft ook andere mensen te daten? Nee daar moest hij niet aan denken, dag erna miste hij me en ons contact. Nu heb ik hem gister weer gezien en hebben we goed gesproken.
Ik zou ergens best graag willen kijken of het iets zou kunnen worden tussen ons, maar aan de andere kant hij heeft duidelijk nog een hoop te verwerken en wil ik daar eigenlijk wel op wachten? Bedoel ik ben wel klaar om te kijken of en wat we kunnen zijn samen en misschien blijkt dat we wel helemaal niet bij elkaar passen maar dat weet je alleen als je het probeert. Ik wil hem daar alleen niet van moeten overtuigen hij moet dat zelf willen omdat hij mij wil zeg maar. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, stoppen of toch wat geduld hebben met hem

vrijdag 21 april 2023 om 08:13
Hij is er niet klaar voor. Oké, dat kan. Bedenk voor jezelf wat jij redelijk vindt nu. Vrienden blijven (of worden, want jullie zijn geen vrienden) ? Kan, maar dan wel zonder verwachtingen, anders zit je misschien weet ik hoe lang op het wachtbankje.
Zelf zou ik aangeven dat je het dan liever hierbij laat, ook al had je graag willen zien waar dit toe zou leiden. Dan sluit je het voor jezelf af, sta je niet in de wacht en laat je het even los. En wie weet hoe het dan verder loopt.
Zelf zou ik aangeven dat je het dan liever hierbij laat, ook al had je graag willen zien waar dit toe zou leiden. Dan sluit je het voor jezelf af, sta je niet in de wacht en laat je het even los. En wie weet hoe het dan verder loopt.
vrijdag 21 april 2023 om 08:18
Ik zou het wat tijd geven. Snap niet zo goed waarom je jezelf de vraag stelt of je er wel op wil wachten? Waarom hem niet de tijd geven om z'n zaakjes wel of niet op orde te krijgen. Een half jaar gescheiden is niet lang en als hij niet degene is die de keuze heeft gemaakt om te scheiden is het al helemaal niet lang.
vrijdag 21 april 2023 om 09:01
Waarom hem geen tijd geven? Goede vraag hoelang “wacht” ik dan? En als we elkaar dan wel zien dan is het beter dat we ook geen intiem contact hebben, wat moeilijk is voor beiden, dus ik zit daar gewoon mee te worstelen. Hij neigt inmiddels ook naar de depressie en heb hem op mijn aanraden naar de huisarts verwezen waar hij heen gaat, hopelijk kunnen ze daar iets voor hem doen.
Ergens ben ik gewoon bang dat als ik wel wacht het uiteindelijk op niks uitloopt en ik alsnog met lege handen sta, aan de andere kant ben ik gewoon ook als persoon niet zo dat ik hem wil laten stikken met al zijn gedachtes
Ergens ben ik gewoon bang dat als ik wel wacht het uiteindelijk op niks uitloopt en ik alsnog met lege handen sta, aan de andere kant ben ik gewoon ook als persoon niet zo dat ik hem wil laten stikken met al zijn gedachtes
vrijdag 21 april 2023 om 10:54
Ok, als er iets van een depressie bij komt kijken wordt het een iets ander verhaal. Dan wil je geen "vervanging" zijn voor de dingen die hij mist, lijkt me.
Je was eerder klaar om er een punt achter te zetten, maar als hij aangeeft je te missen twijfel je. Denk dat je gewoon heel duidelijk moet zijn naar hem als je een gewone vriendschap zelf nu niet trekt. En met tijd geven bedoelde ik niet dat je op m moet gaan zitten wachten en verwachtingen moet gaan hebben.
Verder sluit ik me aan bij wat JufJoke zegt.
Je was eerder klaar om er een punt achter te zetten, maar als hij aangeeft je te missen twijfel je. Denk dat je gewoon heel duidelijk moet zijn naar hem als je een gewone vriendschap zelf nu niet trekt. En met tijd geven bedoelde ik niet dat je op m moet gaan zitten wachten en verwachtingen moet gaan hebben.
vrijdag 21 april 2023 om 12:37
Hoe vervelend ook: niet wachten. Ook niet toch nog contact houden, daar pijnig je alleen jezelf maar mee. Als hij er klaar voor is mag hij je berichten (eerder niet) en dan zie je wel of je het nog een kans wil geven of niet. Ondertussen niet op het wachtbankje gaan zitten maar verder met je (date)leven.

vrijdag 21 april 2023 om 18:13
Dat vind ik ook weer een extra rode vlag, eigenlijk. Wordt inderdaad een beetje een ander verhaal. Niet klaar voor een relatie én wellicht een depressie? Dat ga ik al naar 'nee, bedankt, ik zoek even verder '.firstnamelastname schreef: ↑21-04-2023 10:54Ok, als er iets van een depressie bij komt kijken wordt het een iets ander verhaal. Dan wil je geen "vervanging" zijn voor de dingen die hij mist, lijkt me.
vrijdag 21 april 2023 om 19:46
vrijdag 21 april 2023 om 20:03
Singlemama37 schreef: ↑20-04-2023 21:11nu is hij maandag begonnen met appen dat hij er niet klaar voor was en hij het niet wist, waar ik heb aangegeven het begreep en hem dan het beste wenste, toen wilde hij toch wel contact maar dan als vrienden ik zei oké weet niet of ik dat kan maar bedoel je dan fwb waar ieder de vrijheid heeft ook andere mensen te daten? Nee daar moest hij niet aan denken, dag erna miste hij me en ons contact. Nu heb ik hem gister weer gezien en hebben we goed gesproken.
Ik wil hem daar alleen niet van moeten overtuigen hij moet dat zelf willen omdat hij mij wil zeg maar. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, stoppen of toch wat geduld hebben met hem
Hij is volgens mij je loyaliteit aan het uittesten. Eerst tijd en ruimte vragen en een dag later mist hij je. Hou het simpel en oprecht. Ik gok erop dat jij te nuchter voor hem bent.
'balans leidt tot glans'
vrijdag 21 april 2023 om 20:09
Dit wordt niets. Verkeerd moment in jullie / zijn leven.
Als jullie toevallig over 3 jaar allebei nog single zijn én hij is stabiel kan je het misschien nog een keer een kans geven.
Maar voor nu zou ik er geen moeite in stoppen, niet gaan wachten én ook geen vriendschap opbouwen. Dat doet immers alleen maar dromen van toch meer.
Als jullie toevallig over 3 jaar allebei nog single zijn én hij is stabiel kan je het misschien nog een keer een kans geven.
Maar voor nu zou ik er geen moeite in stoppen, niet gaan wachten én ook geen vriendschap opbouwen. Dat doet immers alleen maar dromen van toch meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

vrijdag 21 april 2023 om 20:22
Je laat hem niet stikkenSinglemama37 schreef: ↑21-04-2023 19:46Ik ben misschien ook te lief wat dat betreft, ik was na mijn eigen scheiding ook echt niet stabiel dus ik weet hoe dat voelt, aan de andere kant ik was toen ook niet in staat om volledig lief te hebben. Ik wil hem dan alleen niet laten stikken, aan de andere kant ik moet niet al het leed aantrekken
Je zorgt goed voor jezelf!
vrijdag 21 april 2023 om 20:31
Mensen die aantrekken en afstoten brengen alleen maar verwarring.
Ik vind dat je goed bij jezelf moet gaan nadenken of je dit wil.
Wat ik zou doen als ik jou was: doorgaan met mijn leven en als hij dan toevallig op jouw pad komt tzt en hij laat zien dat hij echt 100% voor je gaat, dan pas toehappen.
Ik vind dat je goed bij jezelf moet gaan nadenken of je dit wil.
Wat ik zou doen als ik jou was: doorgaan met mijn leven en als hij dan toevallig op jouw pad komt tzt en hij laat zien dat hij echt 100% voor je gaat, dan pas toehappen.
vrijdag 21 april 2023 om 20:42
Klopt ik moet ook verder, en ik kan het dan wel zielig vinden omdat ik hem laat “zitten” maar ik merk zelf ook dat ik hier onstabiel van wordt en onzeker, en dat moet niet de bedoeling zijn. Ik wil ook gewoon een man die moeite voor mij doet, en hij kan dat nu niet bieden om allerlei redenen die heel plausibel zijn.
vrijdag 21 april 2023 om 21:04
Singlemama37 schreef: ↑21-04-2023 20:42Klopt ik moet ook verder, en ik kan het dan wel zielig vinden omdat ik hem laat “zitten” maar ik merk zelf ook dat ik hier onstabiel van wordt en onzeker, en dat moet niet de bedoeling zijn. Ik wil ook gewoon een man die moeite voor mij doet, en hij kan dat nu niet bieden om allerlei redenen die heel plausibel zijn.
Nou, je hebt het goed scherp volgens mij. Snap dat iemand laten zitten vervelend kan aanvoelen, maar je bent een ander geen relatie verplicht en je moet er zeker niet onstabiel en onzeker van worden.
'balans leidt tot glans'
vrijdag 21 april 2023 om 21:09
Je hebt nog geen relatie, maar al wel last van het redderssyndroom.
Terwijl hij het zélf moet doen.
Ik denk dat je jezelf, hem en je kinderen redt als je hem de tijd geeft het zelf op te lossen.
En in de tussentijd niet wachten, maar als hij echt klaar is met zijn shit merken jullie wel of de kans dan verkeken is of alsnog een optie geworden is.
Ik denk dat je niemand helpt met meelijden.
Ik denk dat je jezelf, hem en je kinderen redt als je hem de tijd geeft het zelf op te lossen.
En in de tussentijd niet wachten, maar als hij echt klaar is met zijn shit merken jullie wel of de kans dan verkeken is of alsnog een optie geworden is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

vrijdag 21 april 2023 om 22:05
Heel erg mee eens. En dat heeft verder weinig te maken met te lief zijn.feow schreef: ↑21-04-2023 21:09Je hebt nog geen relatie, maar al wel last van het redderssyndroom.
vrijdag 21 april 2023 om 22:21
vrijdag 21 april 2023 om 23:46
Dat is echt zo gebeurd, heb ik al meerdere keren gehad.. Er staat bijv. zo'n rijtje met 'Mensen die je misschien kent' en dan drukte ik per ongeluk op 'vriend toevoegen'.

zaterdag 22 april 2023 om 06:52
Maar dat is dus niet zo.firstnamelastname schreef: ↑21-04-2023 08:18Ik zou het wat tijd geven. Snap niet zo goed waarom je jezelf de vraag stelt of je er wel op wil wachten? Waarom hem niet de tijd geven om z'n zaakjes wel of niet op orde te krijgen. Een half jaar gescheiden is niet lang en als hij niet degene is die de keuze heeft gemaakt om te scheiden is het al helemaal niet lang.

zaterdag 22 april 2023 om 06:57
Mwah, ik weet niet of dat echt met te lief zijn te maken heeft, of sowieso met laten stikken. Ik vind " al het leed aantrekken" ook wel wat dramatisch.Singlemama37 schreef: ↑21-04-2023 19:46Ik ben misschien ook te lief wat dat betreft, ik was na mijn eigen scheiding ook echt niet stabiel dus ik weet hoe dat voelt, aan de andere kant ik was toen ook niet in staat om volledig lief te hebben. Ik wil hem dan alleen niet laten stikken, aan de andere kant ik moet niet al het leed aantrekken
Het gaat om daten met iemand die je nauwelijks kent, je bent geen hulpverlener. Maak het niet te groot.
zaterdag 22 april 2023 om 07:15
Niet doorgaan. Iedereen heeft het al mooi verwoord, ik wil hooguit nog toevoegen dat elke volgende relatie die je aangaat een wel heel gezonde moet zijn. Dat ben je aan je dochters verplicht. Je hebt niet zoveel kansen om een goed voorbeeld te geven, verkwansel ze niet aan iemand zielig vinden.
Lorem Ipsum
zaterdag 22 april 2023 om 08:53
Nou ik denk dat je het bericht dan niet helemaal goed gelezen hebt
ik niet in staat was lief te hebben, en inderdaad als persoon ben ik nu eenmaal zorgend dat mag iemand anders overdreven vinden maar zo steek ik nou eenmaal in elkaar. Echter ben ik het mee eens ik ben niet zijn hulpverlener en daarom heb ik een aantal dagen geleden ook wederom gezegd dat dit niet onze tijd is en hij echt eerst zelf moet Helen en we dan kunnen kijken of het zou werken ( mits ik of misschien hij niet al iemand anders heeft)
Bedankt voor jullie waardevolle reacties ik heb er best wat aan gehad met name dat ik echt wat harder kan zijn en het leed van anderen niet op mijn bord hoef te nemen

Bedankt voor jullie waardevolle reacties ik heb er best wat aan gehad met name dat ik echt wat harder kan zijn en het leed van anderen niet op mijn bord hoef te nemen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in