Werk & Studie alle pijlers

Saai werk

06-03-2023 12:29 570 berichten
Ik wil vooral even van mij afschrijven
Ik ben zo moe van mijn werk ,iedere dag is het zelfde geen uitdaging ik moet de laaste tijd moeite doen om niet in slaap te vallen.Het is ingewikkeld want door mijn arbeids handicap,kan ik niet zomaar andere werk gaan doen ,
Ik mis aan de ene kant uitdaging maar aan de andere kant heb ik scrutuur nodig .Ook heb ik met maar 3 collega.s een goede band, veel mensen bij ons praten alleen over het weer of over het werk, in de pauze ik heb veel moeite met niet zeggende gesprekken (voor mij dan)
Ik ben huishoudelijk hulp 35 procent en 75 procent productie medewerker ,
In een bakkerij .
Ik ben het ook zo zat iedere keer met ik zeggen jongens ruim je rommel op ,
Hou het sanitair netjes,enzo
Ik vind het normaal dat je eigen rommel opruimt maar er word vaak gezegd daar ben jj voor ,ik vind van niet ,je eigen Bekker opruimen en een wc netjes achter laten ,zijn fatsoens normen.
Ben gewoon zo moe van alles ,
Wil vooral van mij afschrijven en misschien herkent iemand zich erin .

Ps ik heb een hersen afwijking en maak daarom wat spelfouten
Moon schreef:
01-05-2023 08:12
Wat mij ooit eens hielp bij saaie baantjes, is om het doel van mijn werk anders te gaan zien.

Mijn nut als caissière was niet zozeer het afrekenen van de boodschappen, het was om te proberen om de klanten 'n iets fijnere dag te bezorgen.
Dit onderschrijf ik. Ik word altijd blij van de cassières hier in de buurt; er zijn er twee met een onverwoestbaar goed humeur. Ik weet niet eens hoe ze heten, ik maak nooit een praatje, maar ik mis ze echt als ze er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je add/adhd/andere neurodivergent brein hebt, wat ik weet van ander topic, gaan de meeste tips van dit topic, gegeven door neurotypische mensen je echt helemaal niets helpen. ;-)

Ik zou via hulpverlening gaan vragen naar werkhulptraject gespits op die afwijkende hersenen. Daar ga je meer aan hebben.
Jaja.
xynix schreef:
02-05-2023 12:42
Dit onderschrijf ik. Ik word altijd blij van de cassières hier in de buurt; er zijn er twee met een onverwoestbaar goed humeur. Ik weet niet eens hoe ze heten, ik maak nooit een praatje, maar ik mis ze echt als ze er niet zijn.
Zo werkt het alleen niet voor TO haar brein.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
02-05-2023 13:25
Als je add/adhd/andere neurodivergent brein hebt, wat ik weet van ander topic, gaan de meeste tips van dit topic, gegeven door neurotypische mensen je echt helemaal niets helpen. ;-)

Ik zou via hulpverlening gaan vragen naar werkhulptraject gespits op die afwijkende hersenen. Daar ga je meer aan hebben.
Dank je
Ik heb therapie gehad en op zich goed tips ervoor , sinds ik probeer anders te denken en te realiseren dat ,het praten met collega.s niet op diepere niveaus kan , en ik mijn tablet en oordopjes mee neem gaat het al beter, wissel mijn werk meer af nu zoek zelf extra werk , samen met studie die ik doe gaat het al beter
Heb nu ook medicijnen voor mijn mood swings
LuciFee2023 schreef:
02-05-2023 13:25
Hoe weet jij wie er neurotypisch is en wie niet?
LuciFee2023 schreef:
02-05-2023 13:27
Zo werkt het alleen niet voor TO haar brein.
Wat niet? Niet blij worden van blije cassières? Of niet een ander doel vsn je werk voor ogen houden?
Ik ben inderdaad niet neurotypisch.
S-Groot schreef:
08-03-2023 11:22
Ik zal een poging wagen:

"Ik kreeg gesprek met de jobcoach, papier erbij van toen ik 18 was 20 jaar geleden terwijl uwv 2 jaar geleden nieuwe lijst heeft gemaakt ,
Op basis van deze papieren ben jj geen match voor de vacature 😩
Dus ik vroeg oke wat dan wel
Het werk wat je nu doet is perfect passend voor jou
Dat vind jj , ik zeg dus je baseert je mening op deze niet kloppende papieren ,alles wat hij opnoemde klopt niet meer 🙈
"

Ik vind "Dus ik vroeg oke wat dan wel" geen sterke reactie, je wil namelijk voor díe vacature gaan en kijken of je dat voor elkaar kunt krijgen (en pas in de tweede plaats voor alternatieven). Dus ik zou vooral gevraagd hebben waarom de coach vindt dat je er niet geschikt voor bent. Komt ie dan met een lijst die verouderd is dan zou ik aangeven dat er een nieuwe lijst is en deze niet meer relevant is. En dan nogmaals naar zijn onderbouwing vragen. En dan ook niet alleen op basis van die (nieuwe) lijst, maar ook op basis van kenmerken/eigenschappen (van mij/mijn arbeidsvermogen en van de vacature/baan).
Ik zou niet weggaan voordat het goed onderbouwd is of voordat de coach aangeeft meer informatie op te moeten zoeken en er later op terugkomt.
Iets soortgelijks meegemaakt, ik heb diegene beschuldigd van discriminatie en dat werkte.
xynix schreef:
02-05-2023 19:11
Hoe weet jij wie er neurotypisch is en wie niet?
Aan de soort tips/inhoud van reacties kan vaak wel zien hoor. ;-)
Meeste zijn niet van mensen met een neurodivergent brein in ieder geval.

En ligt ook beetje aan TO. Als zoiets niet gemeld word in een OP ofzo, is dat ook logisch.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
02-05-2023 19:43
Ja ik bedacht pas toen ik het gepost had, dat ik dat zelf ook wel kon aflezen aan sommige tips.
LuciFee2023 schreef:
02-05-2023 19:43
Meeste zijn niet van mensen met een neurodivergent brein in ieder geval.

En ligt ook beetje aan TO. Als zoiets niet gemeld word in een OP ofzo, is dat ook logisch.
Wat zou ik dan moeten melden in de opp ?
OliebolmetKrenten schreef:
02-05-2023 19:30
Iets soortgelijks meegemaakt, ik heb diegene beschuldigd van discriminatie en dat werkte.
Zo vaak gedaan maar word niks mee gedaan,

Er werd zelfs gezegd dat ik aan het dreigen was omdat ik had gezegd dat ik het niet met hem eens was
xynix schreef:
02-05-2023 12:42

Voor mij werkt dat niet
Ik ben niet super sosaal gewoon normaal eigenlijk maar ik hoor smorgens soms mensen ook gewoon niet ,waar ik eerste werkte was er toen een klacht ingediend bij mijn leidinggevende omdat ik geen goede morgen had gezegd,had gewoon persoon niet gezien of gehoord ,want
Ik had oordopjes in vanwege de prikkels.
Ik merk dat ik nu ook weer vaker oordopjes in doen dat helpt vrij goed
En andere mindset tegenwoordig
Yes ben blij heb een gesprek gehad
Over gedoe collega nu opgelucht aangeven dat voor mij de kous af is

Verder gaat de ondersteuner kijken of er alsnog opleidingen zijn voor mij voor wat meer uitdaging en eventueel zelfs door groeien naar leidinggevende,alleen dan op een andere plek.
Er zit schot in de zaak ben zo blij
Wat fijn!
Vandaag dacht ik doe chloor in water in plaats direct uit de fles , omdat het zo spat en op mijn kleding terecht komt
En nog nu.flinke vlekken op de kleding
Baal er van maar aan gaan geven dat chloor zo vlekt en ik toch graag iets anders ga gebruiken
Na twee weken geen antwoord heb ik zelf maar wc reiniger gekocht van mister musle ik weiger om chloor te gebruiken,ga mijn kleding niet meer verpesten het slaat op mijn luchtwegen krijg er ook hoofdpijn van

Ik zeg er niks meer over eens kijken of ik commentaar krijg , belachelijk dat ze moeten overleggen over chloor ff
Dit soort dingen doen mij toch denken waarom zo moeilijk doen ,
Ik ben de laaste weken wel stuk beter sinds ik mijn mindset anders zet ,en dingen die zoals ik dat ik maar een of twee gelijke heb op mijn werk
Mijn oordopjes en studeren in mijn pauze helpen ook goed.
Alleen dit soort dingen snap ik gewoon niet ,
En ik word er moe van ...
Blauweelf41 schreef:
20-05-2023 19:37
Na twee weken geen antwoord heb ik zelf maar wc reiniger gekocht van mister musle ik weiger om chloor te gebruiken,ga mijn kleding niet meer verpesten het slaat op mijn luchtwegen krijg er ook hoofdpijn van

Ik zeg er niks meer over eens kijken of ik commentaar krijg , belachelijk dat ze moeten overleggen over chloor ff
Dit soort dingen doen mij toch denken waarom zo moeilijk doen ,
Ik ben de laaste weken wel stuk beter sinds ik mijn mindset anders zet ,en dingen die zoals ik dat ik maar een of twee gelijke heb op mijn werk
Mijn oordopjes en studeren in mijn pauze helpen ook goed.
Alleen dit soort dingen snap ik gewoon niet ,
En ik word er moe van ...
Wellicht omdat ze even moeten zoeken naar een ander middel dat binnen de HACCP regels voor een bakkerij valt?
Tip voor je: leer om het op de juiste wijze te verdunnen, dan spettert het niet op je kleding.
Irma_3110 schreef:
20-05-2023 19:55
Wellicht omdat ze even moeten zoeken naar een ander middel dat binnen de HACCP regels voor een bakkerij valt?
Tip voor je: leer om het op de juiste wijze te verdunnen, dan spettert het niet op je kleding.
Als dat zo is wisten ze ook dat chloor oficeel niet eens meer gebruikt mag worden in de schoonmaak heb dat ook aangeven ,
Verder ook als ik het water doe vlekt het het is zo agersief dat de doekjes ook chloor vlekken hebben ik had het in water gedaan en nog spetterd het bovendien heb ik toen geleerd op mijn opleiding, hoewel het agersief is het niks aan bacteriën doet daar gaat het hun om nl
Wc doet het zelfde ,maar ik heb dus nu zelf wc eend gekocht ,
Verder vind ik mijn gezondheid aangezien ik sowieso al chronische gezondheid klacht heb , belangrijk dan hun chloor ,
Ik denk erover ais ze mij dwingen toch dat spul te gebruiken,mij ziek te melden ,vind het dood eng namelijk het feit dat het zo vlekt betekend dat enorm agersief is en echt niet goed voor de gezondheid
Ziek melden zonder ziek te zijn is niet de juiste weg. Beter is een gesprek aangaan met de juiste persoon binnen het bedrijf: de Arbo coördinator of de veiligheidsfunctionaris. Of eventueel een preventief consult bij de bedrijfsarts, je wilt immers ziek worden voorkomen.
Ziek melden als je niet ziek bent is fraude en jezelf als onbetrouwbaar opstellen naar je werkgever. Er zijn betere alternatieven, gebruik die. Er zijn andere wegen dan via je leidinggevende. Als het via hem niet goed verloopt, stap je naar een van de personen die hierover gaan. Mijn mening, maar ja, ik ben dan ook groot tegenstander van misbruik van onze verzuimrechten.
Irma_3110 schreef:
21-05-2023 14:29
Ziek melden zonder ziek te zijn is niet de juiste weg. Beter is een gesprek aangaan met de juiste persoon binnen het bedrijf: de Arbo coördinator of de veiligheidsfunctionaris. Of eventueel een preventief consult bij de bedrijfsarts, je wilt immers ziek worden voorkomen.
Ziek melden als je niet ziek bent is fraude en jezelf als onbetrouwbaar opstellen naar je werkgever. Er zijn betere alternatieven, gebruik die. Er zijn andere wegen dan via je leidinggevende. Als het via hem niet goed verloopt, stap je naar een van de personen die hierover gaan. Mijn mening, maar ja, ik ben dan ook groot tegenstander van misbruik van onze verzuimrechten.
Je kan ook ziek worden van schoonmaak middelen en dat gevoel heb ik nu ,
Maar goed ga deze week mijn eigen spul gebruiken en kijken of ze erop reageren,anders ga ik zeker het gesprek aan en ook dat ik het eng vind wat dat is gewoon zo gebruik het thuis ook absoluut niet , als ik het niet gebruiken ga ik gesprek aanvragen want chloor mag nergens meer gebruikt worden behalve zwembad en ziekenhuizen en dat is echte chloor en niet de troep op mijn werk .
Natuurlijk is ziek melden niet de beste optie dat weet ik ook wel ,
Maar wil een oplossing en ga niet 2 weken wachten .
Het is toch waanzin dat ik al mijn kleding verpest erdoor en hoofdpijn en gezondheid klachten krijg
Als er geen andere opties zijn, blijft ziek melden als je niet ziek bent, nog steeds misbruik. En je hebt gelezen dat er ook andere opties zijn. Maar als jij liever fraudeert, dan kan ik je niet tegenhouden natuurlijk.
En natuurlijk kan je ziek worden van verkeerd gebruik van gevaarlijke stoffen, maar je bent niet ziek, je kan en wil dat voorkomen. Daar is die die regeling niet voor.
Mag je geen chloor meer gebruiken dan? Je mag toch gewoon bleek (glorix) gebruiken volgens mij?

Ik zou zeker niet op eigen kosten iets gaan gebruiken. Dan moet werk maar met een alternatief komen.
Zwetser
Student201 schreef:
21-05-2023 18:31
Mag je geen chloor meer gebruiken dan? Je mag toch gewoon bleek (glorix) gebruiken volgens mij?

Ik zou zeker niet op eigen kosten iets gaan gebruiken. Dan moet werk maar met een alternatief komen.
In de professionele schoonmaak mag je geen glorix bleek gebruiken ,
Zwembad en ziekenhuizen hebben echte chloor
Die ik van werk krijg is chloor die bij de supermarkt koopt daar is van bewezen dat het überhaupt geen werking heeft op bacteriën, is vooral de geur
Irma_3110 schreef:
21-05-2023 15:26
Als er geen andere opties zijn, blijft ziek melden als je niet ziek bent, nog steeds misbruik. En je hebt gelezen dat er ook andere opties zijn. Maar als jij liever fraudeert, dan kan ik je niet tegenhouden natuurlijk.
En natuurlijk kan je ziek worden van verkeerd gebruik van gevaarlijke stoffen, maar je bent niet ziek, je kan en wil dat voorkomen. Daar is die die regeling niet voor.
Welke regeling?.
Ik krijg gezondheid klacht ervan die heb ik al zelfs , maar ik ben niet ziek thuis nu ,ik heb al aangeven op mijn werk dat ik er behalve mijn kleding mee verpest (en heb geen geldboom ) in mijn tuin , ook er hoofdpijn van krijgt
En ik doe er nu iets aan namelijk dat ik het gewoon niet gebruik ,
Ik heb echt wel verstand van schoonmaak middelen en op mijn opleiding zeiden ze toen ook ,dat de chloor puur alleen de geur is en dat het onzettend vlekt en gewoon slecht voor de gezondheid is ,
Ik heb zolang gebruikt omdat ik het wilde uitproberen na een hoop kleding kapot en hoofdpijn ben ik er klaar mee ,ze overleggen maar een eind weg ,ik gebruik het gewoon niet
Dan maar met de Andy mijn gezondheid gaat voor ,
Ik fraudeer niet want ben gewoon op mijn werk ,en ga rustig gesprek aan hoor ook met de bedrijfsarts ik neem mijn man mee ,dat hielp de vorige keer ook.
En anders verzinnen ze maar ander werk is het probleem opgelost

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven