Jarig

06-05-2023 15:09 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

We hebben hier thuis een discussie en we willen graag objectieve meningen. Ik probeer het zo neutraal mogelijk te vertellen zodat jullie ook niet weten welke ‘partij’ ik ben.
Dus: 1 van de partners is jarig. Wordt deze ochtend als eerste wakker en is nog wat op de gsm bezig. Andere partner wordt wakker, en begint ook op de gsm een spel te spelen zonder iets te zeggen. Na ongeveer 15 à 20 minuten wenst de partner aan de andere een gelukkige verjaardag. Jarige partner vindt dit nogal onsympathiek, en had graag gehad dat partner sneller een gelukkige verjaardag zou wensen (hoeft niet met ‘taal’ te zijn, een teken zou ook al voldoende geweest zijn).
Wat vinden jullie?
rosanna08 schreef:
06-05-2023 18:36
wat was het verweer van je man?

Huilen huilen huilen.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
PoesmetLaarzen schreef:
06-05-2023 18:45
Huilen huilen huilen.
Ja dat was natuurlijk voor jou te laat
Volgend jaar zo:

Afbeelding
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
hoeft niet met ‘taal’ te zijn, een teken zou ook al voldoende geweest zijn).
Fascinerend, dit.
Wat zou dat teken kunnen zijn ? Een knipoog ? “ Happy Birthday “ toeteren met je aars ? Een gigolo de kamer inschuiven ? Een champagne ontbijt op het nachtkastje zetten ? Tegen het raam gaan staan hijgen en dan een hartje op het raam tekenen ? Een felicitatie plaatsen op FB / insta ? Een whatsappje sturen terwijl je naast elkaar ligt ? Iets mimen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-05-2023 19:08
Fascinerend, dit.
Wat zou dat teken kunnen zijn ? Een knipoog ? “ Happy Birthday “ toeteren met je aars ? Een gigolo de kamer inschuiven ? Een champagne ontbijt op het nachtkastje zetten ? Tegen het raam gaan staan hijgen en dan een hartje op het raam tekenen ? Een felicitatie plaatsen op FB / insta ? Een whatsappje sturen terwijl je naast elkaar ligt ? Iets mimen ?
:rofl:
TO wat een geneuzel dit.
Uiteraard is het niet attent. Maar je had ook je mobiel weg kunnen leggen toen hij wakker werd, zeggen dat je een verjaardagswip verdient en er een gezellige ochtend en dag van maken. Get over it.
This is not kosher!
Sommige mensen zijn zelden jarig. Dat is pas zielig.
ñuca schreef:
06-05-2023 17:59
Oh nou mag je je eigen verjaardag niet meer belangrijk vinden omdat je volwassen bent? Ik vind het na 48 jaar nog steeds leuk om er bij stil te staan. Misschien is het omdat ik het niet zie als weer een jaar ouder, maar als: op deze datum ben ik geboren en dat is wat ik vier. Hoeft niet groots hoor, maar aandacht van partner en wat leuks gaan doen is toch wel het minste.
Natuurlijk mag je je verjaardag nog steeds enorm belangrijk vinden. Alleen kan ik me daar bijzonder weinig bij voorstellen. En al helemaal niet dat je teleurgesteld bent als je partner niet onmiddellijk gefeliciteerd zegt zodra hij wakker is.
Suniva schreef:
06-05-2023 19:23
Natuurlijk mag je je verjaardag nog steeds enorm belangrijk vinden. Alleen kan ik me daar bijzonder weinig bij voorstellen. En al helemaal niet dat je teleurgesteld bent als je partner niet onmiddellijk gefeliciteerd zegt zodra hij wakker is.
Ik vind mijn verjaardag/ trouwdag / moederdag ook niet belangrijk. Totdat niemand er erg in zou hebben. Ik hoef echt helemaal geen poespas of kado’s oid. Maar dat je niet gezien wordt ( om het maar ff hip te omschrijven) zou me wel storen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Team jou
En gefeliciteerd 🥳
06-05-2023 19:30
Ik vind mijn verjaardag/ trouwdag / moederdag ook niet belangrijk. Totdat niemand er erg in zou hebben. Ik hoef echt helemaal geen poespas of kado’s oid. Maar dat je niet gezien wordt ( om het maar ff hip te omschrijven) zou me wel storen.
Ze zagen allebei alleen maar de game op hun telefoon.
To als eerste
Team jarige, maar zou er zeker niet een groot punt van maken
granny71 schreef:
06-05-2023 19:41
Ze zagen allebei alleen maar de game op hun telefoon.
To als eerste
Dan kan je toch nog steeds gefeliciteerd schat zeggen?
Verder eens met BGB, ik verwacht geen verrassingsfeestjes en dure cadeaus, maar vergeten/net doen alsof ik niet jarig ben, het geen Moederdag is etc zou ik zeker niet waarderen.
Moiren schreef:
06-05-2023 19:21
Sommige mensen zijn zelden jarig. Dat is pas zielig.

:there:
NellieVermicelli schreef:
06-05-2023 19:50
:there:
:-[ :daisy:
https://youtu.be/mtCIdpnQoWk
Wanna grow up to be
Be a debaser
KamilleT schreef:
06-05-2023 16:44
Normaal gesproken doe je het hele feliciteergebeuren toch al om 00.00 uur ‘s avonds? Mijn partner gaat altijd vroeg slapen, maar hij vind het niet erg om een keer per jaar wakker gezongen te worden.
Never. Nooit. Nie. Jamais.
KamilleT schreef:
06-05-2023 16:56
Dat cadeautje is waarschijnlijk seks en dat vinden ze dan heel royaal van zichzelf.
Niks mis met zo’n cadeau

Gefeliciteerd TO! Hopelijk sluiten jullie de dag beter af dan hoe ‘ie begon.
BlaBla schreef:
06-05-2023 20:43
Never. Nooit. Nie. Jamais.
Ik geloof dat er serieuze moordpartijen geweest zouden zijn als ik dat bij (ex) man of kinderen gedaan zou hebben.

Ik stuur nu soms wel een felicitatie om 00.00 uur maar dan een appje.
Ik zou persoonlijk pas later een felicitatie verwachten, manlief beseft pas echt wat voor dag het is zo rond zn tweede kop koffie. Maar een kwartier op de telefoon zonder Goedemorgen kusje of knuffel.. dat zou ik moeilijker vinden
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Fietsertje89 schreef:
06-05-2023 22:16
Ik zou persoonlijk pas later een felicitatie verwachten, manlief beseft pas echt wat voor dag het is zo rond zn tweede kop koffie. Maar een kwartier op de telefoon zonder Goedemorgen kusje of knuffel.. dat zou ik moeilijker vinden
Toch niet als je partner jarig is? Ik kan me echt niet voorstellen dat je pas na een kwartier denkt "oh ja, mijn vrouw is jarig". Lijkt me ook erg onhandig als je 's morgens zelfs bij bijzonderheden zo traag van begrip bent. :sarcastic:
06-05-2023 19:08
Fascinerend, dit.
Afbeelding
En to, heb je nog een cadeautje gekregen?
Ja ik ben ook reuze benieuwd.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
apppie schreef:
06-05-2023 22:56
Toch niet als je partner jarig is? Ik kan me echt niet voorstellen dat je pas na een kwartier denkt "oh ja, mijn vrouw is jarig". Lijkt me ook erg onhandig als je 's morgens zelfs bij bijzonderheden zo traag van begrip bent. :sarcastic:
Hihi, mijn partner is zo een warhoofd. Die is mijn verjaardag al meerdere keren vergeten.
En dan niet na 10 minuten, maar gewoon helemaal.
Dus ook geen cadeautje.

Ach ja, is het zó belangrijk dat je partner het eerste wat hij doet jou feliciteren is?
Die zat een spelletje te spelen, met zijn duffe kop, en kreeg toen een agendamelding.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
07-05-2023 09:18
Hihi, mijn partner is zo een warhoofd. Die is mijn verjaardag al meerdere keren vergeten.
En dan niet na 10 minuten, maar gewoon helemaal.
Dus ook geen cadeautje.
Dit zou ik echt niet leuk vinden! Ik zou me totaal onbelangrijk en niet gewaardeerd voelen. En ja, het schijnt beter te vallen als je zegt dat je er geen waarde aan hecht, en ook niet aan cadeautjes, maar jammer dan: ik wil graag een cadeautje voor mijn verjaardag! In ieder geval van mijn gezin. En op andere dagen, moederdag bijvoorbeeld zou ik een cadeautje ook bijzonder waarderen, of een ontbijt op bed, of een bloemetje, of een leuk etentje 's avonds. Helemaal niets en er niet eens aan denken?! Ik zou daar oprecht gekwetst door zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven