Gezondheid alle pijlers

Ervaringen l-lysine tegen koortslip/herpes: placebo of echt?

03-05-2023 10:27 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met dit supplement. (Onlangs gezoend met man die koortslip had). Vannacht voelde ik al de eerste bekende tintelingen op mijn huid en in de ochtend zag het er ook dikker en roder uit. Of het echt een koortslip is/gaat worden weet ik nog niet.
Vanochtend snel l-lysine gaan halen. Ik ga dit voor het eerst in mijn leven gebruiken. Ben erg benieuwd.

Wat is je ervaring hiermee? Werkt het echt of is het meer een placebo effect?
Moet je er mee door blijven gaan tot de incubatietijd voorbij is? Of nemen sommige mensen dit maandenlang preventief in? En als je ermee stopt komt het virus dan niet nog agressiever terug? Of werkt het helemaal niet?

Alvast bedankt!
Flipflop schreef:
03-05-2023 11:10
Op zijn zachtst gezegd bijzonder, gezien een koortslip wordt veroorzaakt door een virus en antibiotica alleen bacteriële infecties kan bestrijden.

Net zoiets als antibiotica voorschrijven bij griep. Volkomen zinloos.

Hoe kun je zoiets uit je toetsenbord krijgen?! als ik je toch zeg dat het echt werkt!

Ik zou zeggen probeer het eerst, dan kan je het zelf ervaren en erover oordelen. Propolis kost geen drol dus je verliest er niks mee. En propolis is geen antibiotica, ik zei dat het zo genoemd wordt dus je analyse had je achterwege kunnen laten, maar wat ik wel weet is dat het helpt bij het niet laten opkomen van een koortslip. Zodra ik de tintelingen in mijn lip voel, slik ik een mini stukje en de koortslip komt niet door.
Ik zweer bij de herpotherm waar Dropdrop al de link voor had gegeven.
Gisselle schreef:
04-05-2023 10:21
Hoe kun je zoiets uit je toetsenbord krijgen?! als ik je toch zeg dat het echt werkt!

Ik zou zeggen probeer het eerst, dan kan je het zelf ervaren en erover oordelen. Propolis kost geen drol dus je verliest er niks mee. En propolis is geen antibiotica, ik zei dat het zo genoemd wordt dus je analyse had je achterwege kunnen laten, maar wat ik wel weet is dat het helpt bij het niet laten opkomen van een koortslip. Zodra ik de tintelingen in mijn lip voel, slik ik een mini stukje en de koortslip komt niet door.
Doe eens rustig zeg... je punt is wel duidelijk.

Je noemde het overigens zelf een natuurlijke antibiotica.

I rest my case.
Ik gebruik ook al jaren L-Lysine tegen koortsblaren. Ik gebruik elke dag preventief 1 tablet en daarmee veel minder last van uitbraken dan voordat ik het gebruikte. Als ik er dan toch 1 op voel komen verhoog ik de dosis tijdelijk tot wel 4/5 tabletten op een dag (in overleg met huisarts) en daarmee blijft de schade heel erg beperkt. De koortslip wordt minder groot en is veel sneller over. Ook let ik er tijdens een uitbraak op dat ik minder arginine tot mij neem (bv chocolade, noten, knoflook), er is een lijstje met argininerijke voeding en die vermijd ik dan.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 05-05-2023 00:25
1.59% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik gebruik deze altijd, als ik de eerste prikkelingen op voel komen:

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... meEALw_wcB

Werkt heel goed bij mij!
Gebruikt voor een poes met niesziekte is blijkbaar ook een herpesvirus ?
Het hielp iig goed, en ik denk niet dat poes een placebo effect had ; )
.
Ik neem het nu exact al 7 dagen in. Naast wat tintelingen en wat roodheid op de plek waar ik normaal gesproken altijd een uitbraak heb, is de koortslip tot nu toe niet doorgekomen.

Hoe lang moet ik het nog blijven innemen? Ik merk dat ik heel erg last heb van slaperigheid sinds ik het inneem (lysine zou ook anti stress eigenschappen hebben, maar het ontspant iets me téveel..)
Het is nu precies een week geleden dat ik met manlief gezoend had die toen een koortslip had en ik neem het sinds maandag in (eerste dag 2x1000 mg, daarna iedere dag 1x 1000 mg, plus vitamine c). Vandaag de 7e dag van inname.
Oja man neemt er ook dagelijks 1 of 2 in. Zijn bestaande koortslip is nog niet verdwenen en er is een 2e ontstaan.

Hij is wel weer naar de sauna geweest dus het zal wel daardoor komen
Ik zou het gewoon preventief blijven slikken. Volgens mij zou slaperigheid geen bijwerking moeten zijn van Lysine maar als je het idee hebt dat dat wel zo is dan went je lichaam er sowieso wel aan.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Waterfee schreef:
07-05-2023 17:18
Oja man neemt er ook dagelijks 1 of 2 in. Zijn bestaande koortslip is nog niet verdwenen en er is een 2e ontstaan.

Het kan zijn dat hij een hogere dosis nodig heeft. Je kunt er veilig voor korte tijd tot wel 8000 mg per dag van innemen.
Mijn huisarts vertelde mij dat als je vegetarisch eet, je al dagelijks veel minder L lysine binnen krijgt, ongeveer zoveel als in twee pillen zit.
Waterfee schreef:
07-05-2023 17:18

Dan denk ik dat je man even extra moet innemen. Dan verdwijnt de 2e misschien eerder. Ik slik het alleen als ik tintelingen voel en als die over zijn, stop ik weer met inname. Soms als ik ontstoken tandvlees heb of zo, neem ik het ook. Maar ik weet eigenlijk niet of het daar ook tegen helpt. Dat denk ik niet eigenlijk.
Nou ik was 9 dagen geleden gestopt, vandaag opgestaan met koortsblaasjes op mijn lip, maar minder groot dan vroeger. Ik heb er deze ochtend gelijk weer 2 ingenomen en vanavond weer 2. Hopelijk zet de koortslip niet door en ben ik er snel vanaf

Ik merk wel dat ik van l lysine onwijs droge lippen krijg, herkenbaar?
Ik heb ergens genezen dat als je verslapt met het innemen (van bv een week of 2 dagelijks 1 pil, naar 1 per week) dat de koortslip vrijwel onmiddellijk weer opkomt .

Wie heeft er na het stoppen met een kuur lange tijd geen uitbraak meer gehad?
Waterfee schreef:
16-05-2023 12:45
Ik heb ergens genezen dat als je verslapt met het innemen (van bv een week of 2 dagelijks 1 pil, naar 1 per week) dat de koortslip vrijwel onmiddellijk weer opkomt .

Ik niet want ik stop er nooit mee. 1 per dag werkt preventief en aangezien ik in mijn voeding minder L-lysine binnen krijg omdat ik plantaardig eet zorg ik er met supplementen voor dat ik het aanvul. Ik heb echt zelden een koortslip terwijl ik voor de L-lysine geregeld aan de beurt was. Ik krijg geen extra droge lippen en wordt er ook niet slaperig van, merk er echt totaal niks van.
Ben er nu ongeveer een maand geleden mee gestopt, omdat voor mij nu een koortslip-arme periode aanbreekt. Tot nu toe geen last en mijn weerstand is momenteel niet optimaal.
Hendrikje106 schreef:
17-05-2023 06:59
Ik niet want ik stop er nooit mee. 1 per dag werkt preventief en aangezien ik in mijn voeding minder L-lysine binnen krijg omdat ik plantaardig eet zorg ik er met supplementen voor dat ik het aanvul. Ik heb echt zelden een koortslip terwijl ik voor de L-lysine geregeld aan de beurt was. Ik krijg geen extra droge lippen en wordt er ook niet slaperig van, merk er echt totaal niks van.
Wat fijn zeg!

Op zich ben ik niet zo bang voor een koortslip zelf, ik maak me alleen soms wat ongerust als ik denk dat het over kan gaan naar de ogen.
Hendrikje106 schreef:
17-05-2023 06:59
Wat fijn zeg!

Op zich ben ik niet zo bang voor een koortslip zelf, ik maak me alleen soms wat ongerust als ik denk dat het over kan gaan naar de ogen.
HappyGoLucky schreef:
17-05-2023 07:57
Ben er nu ongeveer een maand geleden mee gestopt, omdat voor mij nu een koortslip-arme periode aanbreekt. Tot nu toe geen last en mijn weerstand is momenteel niet optimaal.
Dat klinkt goed!
Ik heb er sinds de 3 op een dag ingenomen. Ik voel wel dat mijn lippen kurkdroog zijn.

Man slikt nog steeds, nu preventief want hij heeft regelmatig een uitbraak. Het werkt heel goed bij hem.

Maar hij geeft ook aan dat zijn ogen enorm droog zijn sinds hij het gebruikt. Branderig, jeuk, tranen, pijn. Hij heeft met periodes last van droge ogen, maar sinds hij nu lysine gebruik heeft hij er veel meer last van.
Voor mij is dit het enige dat echt werkt tegen een koortslip en geloof me... Ik heb alles geprobeerd.
Vroeger had ik echt heel vaak een koortslip en ik kon van alles smeren... Zovirax en weet ik veel... Niks werkte.

Nu als er een koortslip opkomt dan neem ik 4 tabletten l lysine en daarna nog een paar dagen 2. En heel vaak is het dan na 1 of 2 dagen al weg. Het ligt eraan hoe snel ik er bij ben. Als er nog geen blaasje is komt ie vaak niet eens meer door.

Eigenlijk moet je het elke dag slikken maar ik ben daar te chaotisch voor.
Waterfee schreef:
03-05-2023 11:10
Wat goed zeg!
Ik las ergens dat iemand erbij zweerde en ik ben zelf ook vrij gevoelig voor koortsblaasjes. Meestal ga ik het dan uitwendig proberen te bestrijden maar 9 van de 10 keer duurt het zolang en voel ik me er erg belabberd door

Nu dacht al bij de eerste tintelingen laat ik nu eens voor het eerst eens proberen de koortslip mbv l-lysine te onderdrukken, baat het niet dan schaadt het niet.

De 1e pil van 1000mg deze ochtend ingenomen. Ben benieuwd of ik al gelijk door deze 1e kuur verschil ga ervaren
Je mag bij de eerste dosis ook meerdere tabletten in nemen. 3 of 4 bijvoorbeeld. Dan is de kans dat het werkt groter.
Waterfee schreef:
16-05-2023 12:45

Ik neem het alleen als ik het boek opkomen en heb t nu nog ongeveer 1 keer per jaar tegenover vroeger elke maand.
coderood schreef:
17-05-2023 18:10
Ik neem het alleen als ik het boek opkomen en heb t nu nog ongeveer 1 keer per jaar tegenover vroeger elke maand.
Wat een verschil, komt niet overeen met de volgende review die ik ergens had gevonden:

Voor Herpes Simplex, Onderdrukking "NEEM GEEN LYSINE PILLEN TOTDAT U DIT LEEST. Als u eenmaal begint met het innemen van de pillen, kunt u niet meer stoppen. zal om de week uitbraken krijgen. DOE HET NIET. Blijf gewoon bij de lysinecrème en alleen wanneer u een uitbraak begint te krijgen. De meeste opmerkingen zijn van marketingbedrijven die worden betaald om een ​​bepaalde vitamine of gezondheidsproduct zoals druivenpit te promoten extract zal sinusitis en slechte adem genezen (nee, dat zal het niet doen); Zelfs de sterkste antibiotica waar je nog nooit van hebt gehoord, kunnen dat soms niet. Je lichaam kan zichzelf meestal verdedigen tegen het herpesvirus en het behouden op afstand (gebruik een lysinecrème als dat niet kan). Als u begint met het innemen van de pillen,je lichaam zal het virus niet langer bestrijden en het zal regelmatig opduiken zodra je stopt met de pillen."

1 / 10

https://www.drugs.com/comments/lysine/? ... ng#reviews

Er zijn mensen die beweren dat ze er een 'slaaf' van zijn geworden. Dat ze het dagelijks moeten nemen en als ze ermee stoppen dat ze binnen énkele dagen weer een uitbraak krijgen. En de ervaring hebben dat de koortslip vaker wil doorbreken, waardoor ze dus wéér terug moeten gaan naar een dagelijkse dosis. Of dat eerst 1000 mg wel voldeed maar na jaren een soort gewenning is opgegraven en ze dus :verplicht" worden een veel hogere dosis moeten nemen. Elke dag, jarenlang...
Waterfee schreef:
17-05-2023 22:21
Wat een verschil, komt niet overeen met de volgende review die ik ergens had gevonden:

Voor Herpes Simplex, Onderdrukking "NEEM GEEN LYSINE PILLEN TOTDAT U DIT LEEST. Als u eenmaal begint met het innemen van de pillen, kunt u niet meer stoppen. zal om de week uitbraken krijgen. DOE HET NIET. Blijf gewoon bij de lysinecrème en alleen wanneer u een uitbraak begint te krijgen. De meeste opmerkingen zijn van marketingbedrijven die worden betaald om een ​​bepaalde vitamine of gezondheidsproduct zoals druivenpit te promoten extract zal sinusitis en slechte adem genezen (nee, dat zal het niet doen); Zelfs de sterkste antibiotica waar je nog nooit van hebt gehoord, kunnen dat soms niet. Je lichaam kan zichzelf meestal verdedigen tegen het herpesvirus en het behouden op afstand (gebruik een lysinecrème als dat niet kan). Als u begint met het innemen van de pillen,je lichaam zal het virus niet langer bestrijden en het zal regelmatig opduiken zodra je stopt met de pillen."

1 / 10

https://www.drugs.com/comments/lysine/? ... ng#reviews

Er zijn mensen die beweren dat ze er een 'slaaf' van zijn geworden. Dat ze het dagelijks moeten nemen en als ze ermee stoppen dat ze binnen énkele dagen weer een uitbraak krijgen. En de ervaring hebben dat de koortslip vaker wil doorbreken, waardoor ze dus wéér terug moeten gaan naar een dagelijkse dosis. Of dat eerst 1000 mg wel voldeed maar na jaren een soort gewenning is opgegraven en ze dus :verplicht" worden een veel hogere dosis moeten nemen. Elke dag, jarenlang...
Ik denk echt dat dit grote onzin is. Ik gebruik Lysine op advies van mijn huisarts, 1 pil per dag. Bij een uitbraak een hogere dosis. Ik heb al jaren voldoende aan 1 pil per dag behalve bij een uitbraak dus waarbij ik de dosis verhoog. Nooit alles geloven wat op internet staat denk ik altijd maar.
Dubbel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven