Blijven of gaan?

11-05-2023 19:48 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste tijd zit ik weer erg in de twijfel modus over mijn relatie. Deze is de afgelopen 10 jaar steeds meer verslechterd. Vanwege de kinderen heb ik de handdoek echter nooit in de ring gegooid.

Na een bijna break-up zijn we het weer opnieuw aan het proberen maar er is nog niet heel veel veranderd. De sfeer is gelukkig wel wat beter geworden, maar nog steeds komen er bij tijd en wijle nare ruzies, we doen weinig leuke dingen samen en leven nog steeds als broer en zus.

Het deprimeert me als ik bedenk te blijven en nooit meer verliefdheid, intimiteit of gezamenlijke toekomstplannen te hebben. Tegelijkertijd mag ik hem nog steeds graag als mens en boezemt de onomkeerbaarheid als ik bij hem wegga me veel angst in, en zie ik op tegen het effect van een scheiding op mijn kinderen. Misschien vind ik die grote liefde ook wel nooit meer.

Ik kom er gewoon niet uit! En word gek van mijn getwijfel.
blijfgewoonbianca schreef:
11-05-2023 21:36
Voor sommigen. Anderen hebben het er behoorlijk druk mee.
Maar goed,….een gezamenlijke hobby ( tuinieren, fietsen, parachutespringen, een oldtimer opknappen, marmotten fokken ) kan ook.
Ik ga vaak alleen weg maar word daar heel verdrietig van. Ik wil dat niet meer. Ik wil het reizen met iemand kunnen delen.

We hebben weinig gezamenlijke interesses momenteel en we willen allebei ook andere dingen.
Zoek je een reisgeno(o)t(e).
Minder ingrijpend dan scheiden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
11-05-2023 21:36
Voor sommigen. Anderen hebben het er behoorlijk druk mee.
Maar goed,….een gezamenlijke hobby ( tuinieren, fietsen, parachutespringen, een oldtimer opknappen, marmotten fokken ) kan ook.

Opvang van zwerfkatten, heel dankbaar en ook leuk en lief werk :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Hoe oud zijn die kinderen?

Is het ook een optie om te wachten tot ze volwassen zijn en dan een nieuw leven te beginnen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
deadpoetssociety schreef:
11-05-2023 21:38
Ik ga vaak alleen weg maar word daar heel verdrietig van. Ik wil dat niet meer. Ik wil het reizen met iemand kunnen delen.

We hebben weinig gezamenlijke interesses momenteel en we willen allebei ook andere dingen.
Verdiep je je weleens in zijn hobby’s ? Ga je weleens mee voor hem ipv dat je alleen iets doet wat jij leuk vindt ?
Lijkt me toch sterk dat jullie in het begin ook niks gemeenschappelijks hadden.
Wat verbond jullie vroeger? Wilde hij toen ook al niet reizen?
Muselet schreef:
11-05-2023 21:40
Opvang van zwerfkatten, heel dankbaar en ook leuk en lief werk :)
Ja, zoiets.
Of ottertjes.
Kun je eerst samen een zwembad graven.
11-05-2023 21:38
Zoek je een reisgeno(o)t(e).
Minder ingrijpend dan scheiden.
Heb ik al gedaan. Vriendinnen gaan meestal met hun partners en in een groep is leuk maar voel me dan toch eenzaam omdat ik het met een partner wil delen. Het is ook het herinneringen delen aan dingen die je samen gedaan hebt wat ik belangrijk vind. Nu maak ik allemaal herinneringen die ik met mezelf deel.
11-05-2023 21:41
Heb ik al gedaan. Vriendinnen gaan meestal met hun partners en in een groep is leuk maar voel me dan toch eenzaam omdat ik het met een partner wil delen. Het is ook het herinneringen delen aan dingen die je samen gedaan hebt wat ik belangrijk vind. Nu maak ik allemaal herinneringen die ik met mezelf deel.
Waarom ga je niet met je kinderen dan ?
Wissewis schreef:
11-05-2023 21:40
Hoe oud zijn die kinderen?

Is het ook een optie om te wachten tot ze volwassen zijn en dan een nieuw leven te beginnen?
Dat heb ik eerst bedacht. Maar toen dacht ik als ik nu al weet dat ik dan niet samen verder wil, wat is dan the point om nu door te bikkelen? Plus het zal steeds lastiger worden een andere partner te vinden lijkt mij en je hebt dan ook veel korter over om samen wat op te bouwen.
11-05-2023 21:44
Dat heb ik eerst bedacht. Maar toen dacht ik als ik nu al weet dat ik dan niet samen verder wil, wat is dan the point om nu door te bikkelen? Plus het zal steeds lastiger worden een andere partner te vinden lijkt mij en je hebt dan ook veel korter over om samen wat op te bouwen.
Kan natuurlijk ook zijn dat er tegen dan ook mannen "weer vrij" zijn wiens kinderen ook volwassen zijn.

Geen gedoe van samengestelde gezinnen, kinderen overal inpassen, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
11-05-2023 21:43
Waarom ga je niet met je kinderen dan ?
Dat heb ik ook gedaan. Maar dan hou ik het gevoel dat ik het graag met mijn partner zou willen delen. In ieder geval heb ik dan wel gezamenlijke herinneringen met mijn kinderen gemaakt… maar op een gegeven moment willen die ook niet meer mee natuurlijk.
Nu maak ik allemaal herinneringen die ik met mezelf deel.

En met je kinderen. :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Muselet schreef:
11-05-2023 21:47
Nu maak ik allemaal herinneringen die ik met mezelf deel.

En met je kinderen. :)
Klopt ❤️ Maar op een gegeven moment gaan die ook niet meer mee.
11-05-2023 21:46
Dat heb ik ook gedaan. Maar dan hou ik het gevoel dat ik het graag met mijn partner zou willen delen. In ieder geval heb ik dan wel gezamenlijke herinneringen met mijn kinderen gemaakt… maar op een gegeven moment willen die ook niet meer mee natuurlijk.
Ik heb even wat oude posts van je doorgelezen.
Als er na meer dan een jaar ongezellig navelstaren niemand de noodzaak voelde om in therapie te gaan of dat voor te stellen, dingen drastisch te veranderen, lekker vreemd te gaan, met de vuist op tafel te slaan dat er nu iets moet gebeuren omdat het anders over en uit is, dan gaat dat morgen vast ook niet meer gebeuren. Dan is dit het, denk ik. Dan ben jij misschien ook niet de dappere, warmbloedige, avontuurlijke vrouw waar je jezelf voor houdt.
11-05-2023 21:46
Dat heb ik ook gedaan. Maar dan hou ik het gevoel dat ik het graag met mijn partner zou willen delen.
Met EEN partner of met DEZE ?
Waarom ben je ooit op hem gevallen? Wat is er veranderd? Je zal toch wel dingen gemeen hebben gehad in het begin?
11-05-2023 21:54
Ik heb even wat oude posts van je doorgelezen.
Als er na meer dan een jaar ongezellig navelstaren niemand de noodzaak voelde om in therapie te gaan of dat voor te stellen, dingen drastisch te veranderen, lekker vreemd te gaan, met de vuist op tafel te slaan dat er nu iets moet gebeuren omdat het anders over en uit is, dan gaat dat morgen vast ook niet meer gebeuren. Dan is dit het, denk ik. Dan ben jij misschien ook niet de dappere, warmbloedige, avontuurlijke vrouw waar je jezelf voor houdt.
Vreemd gaan zal ik niet doen, al merk ik wel dat ik me erg aangetrokken voel tot (sommige) andere mannen. Maar als je iemand anders leuk vindt beter de knoop doorhakken ipv te bedriegen.

Misschien ben ik ook niet zo avontuurlijk maar ik hou wél van op vakantie gaan, in het buitenland, ver weg of dicht bij.

Maar grote levenskeuzes zijn wel een stuk lastiger dan het besluit om ergens op vakantie te gaan.

Therapie heb ik voorgesteld maar dat wil hij niet.

Met de vuist op tafel slaan: ja dat is dus het probleem. Met mijn getwijfel.
11-05-2023 21:54
Met EEN partner of met DEZE ?
Met een.
Dat je niet geslagen wordt is geen 'plus'
Verder zou niet willen reizen geen punt hoeven zijn, als je gaat scheiden ga je toch ook weg zonder hem?
Lorem Ipsum
Bbubbels schreef:
11-05-2023 22:00
Waarom ben je ooit op hem gevallen? Wat is er veranderd? Je zal toch wel dingen gemeen hebben gehad in het begin?
In het begin hadden we een heel ander leven. We keken veel films, bespraken boeken, kookten samen, vertelden verhalen, gingen een stukje wandelen.

Maar mijn verhalen wil hij niet meer horen want die kent hij nu onderhand wel, hij wil alleen nog maar films kijken die hij zelf leuk vindt en hij gaat niet meer gezellig mee naar mijn vrienden of andere gelegenheden waar dat eerst wel gebeurde. Dus hij doet ook niet meer zijn best.

Wat er precies veranderd is kan ik mijn vinger niet op leggen, maar ik denk eigenlijk dat hij steeds meer zichzelf geworden is.
turquasi schreef:
11-05-2023 22:05
Dat je niet geslagen wordt is geen 'plus'
Verder zou niet willen reizen geen punt hoeven zijn, als je gaat scheiden ga je toch ook weg zonder hem?
Maar dan zou je met je nieuwe partner kunnen gaan, als je die hebt.
Is het een optie om tijdelijk apart van elkaar te wonen om te zien wat dit met je/jullie doet?
Huunes schreef:
11-05-2023 22:13
Is het een optie om tijdelijk apart van elkaar te wonen om te zien wat dit met je/jullie doet?
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Moet ik wel eerst nog woonruimte zien te vinden natuurlijk… maar ik heb het idee dat ik dan pas echt merk hoe ik het vind.
11-05-2023 22:08
In het begin hadden we een heel ander leven. We keken veel films, bespraken boeken, kookten samen, vertelden verhalen, gingen een stukje wandelen.

Maar mijn verhalen wil hij niet meer horen want die kent hij nu onderhand wel, hij wil alleen nog maar films kijken die hij zelf leuk vindt en hij gaat niet meer gezellig mee naar mijn vrienden of andere gelegenheden waar dat eerst wel gebeurde. Dus hij doet ook niet meer zijn best.

Wat er precies veranderd is kan ik mijn vinger niet op leggen, maar ik denk eigenlijk dat hij steeds meer zichzelf geworden is.
En wat zegt hij als jij dit tegen hem zegt? Weet hij van jouw twijfels over jullie relatie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven