Grote maten niet meer bij de C&A
maandag 15 mei 2023 om 18:16
Vandaag liep ik zoals wel vaker bij de C&A naar binnen om te wat t-shirts te halen.
De grote maten kleding kon ik niet vinden waar het voorheen hing dus aan de kassa medewerkster gevraagd waar ik dat kon vinden.
"Ja dat hebben we niet meer" "Alleen nog online" .
Ik vind het echt belachelijk en uitsluiting. Van alles kun je er vinden, voor babys, kleuters, Tieners, oudere dames, hippe kleding etc. Maar dus niet meer voor grotere maten.
Triest vind ik het.
De grote maten kleding kon ik niet vinden waar het voorheen hing dus aan de kassa medewerkster gevraagd waar ik dat kon vinden.
"Ja dat hebben we niet meer" "Alleen nog online" .
Ik vind het echt belachelijk en uitsluiting. Van alles kun je er vinden, voor babys, kleuters, Tieners, oudere dames, hippe kleding etc. Maar dus niet meer voor grotere maten.
Triest vind ik het.
maandag 15 mei 2023 om 18:25

maandag 15 mei 2023 om 18:28
Ik vind de C&A zowiezo niet meer wat het geweest is qua filialen. Als ik iets online zie hebben ze het 9 van de 10x niet in het filiaal hangen. Badkleding is maar 1 rekje, pyjama/nachtkleding vaak ook maar 1 rekje. En ik zag laatst dat ze weer wat ondergoed/beha's hadden hangen die ze lange tijd ineens niet meer, dat miste mijn moeder wel. En nu je het zegt ook geen grote maten meer bij de vrouwen afdeling, bij de mannen nog wel maar zeer beperkt. Zo was er voor mijn vader afgelopen winter maar 1 vest te vinden in zijn maat.
maandag 15 mei 2023 om 18:29
Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.

maandag 15 mei 2023 om 18:31
H&M ook bedenk ik me nu, die had eerst een best een redelijke plussize selectie in het filiaal hangen. Nu ook niet meer of ze hebben het goed verstopt, zelfde met positiekleding.PoesmetLaarzen schreef: ↑15-05-2023 18:23Ow, irritant.
Vera Moda en Only doen dat ook.
Dikkies via internet![]()
maandag 15 mei 2023 om 18:33
dan moeten ze straks niet gaan piepen dat er niemand meer in de winkel komt...AprilLudgate schreef: ↑15-05-2023 18:29Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze maar zo weinig grote maten verkopen als ik het straatbeeld zo eens bekijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

maandag 15 mei 2023 om 18:37
Ach kom nou toch. Iedereen klaagt en zaagt over een obesitas-epidemie en dan zou grotematenkleding niet verkopen? Wat een onzin.AprilLudgate schreef: ↑15-05-2023 18:29Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.

maandag 15 mei 2023 om 18:37
Ik ook niet dus vind het een rare zet om dat online only te maken. Het was volgens mij altijd wel een go to winkel voor de wat vollere medemens die toch nog wat hipper erbij wilde lopen voor een betaalbare prijs. Helemaal nu Miss Etam geen filialen meer heeft. Voor de wat vollere vrouw heb je nu alleen nog Paprika, Ulla Popken of een Zizi geloof ik.
maandag 15 mei 2023 om 18:43
Het zou zijn omdat "uit onderzoek is gebleken dat de mensen met grotere maten liever online shoppen"
Echt wat een bull sh*t. En het filiaal hier heeft meer dan genoeg ruimte om een grote maten collectie op te hangen.
Het was al niet veel meer vergeleken met wat jaren terug, voorheen had je van CANDA bv goede kwaliteit t-shirts met leuke prints, maar dat was de laatste jaren al niet meer. Maar nu is het wel heel sneu.
Ik begrijp dat mensen die lang zijn ook tegen problemen oplopen, alle begrip voor! Maar het verschil is nu dat de grote maten hier (altijd?) heel lang iig, zijn geweest en nu ineens weg moeten omdat we liever online zouden shoppen?
Echt wat een bull sh*t. En het filiaal hier heeft meer dan genoeg ruimte om een grote maten collectie op te hangen.
Het was al niet veel meer vergeleken met wat jaren terug, voorheen had je van CANDA bv goede kwaliteit t-shirts met leuke prints, maar dat was de laatste jaren al niet meer. Maar nu is het wel heel sneu.
Ik begrijp dat mensen die lang zijn ook tegen problemen oplopen, alle begrip voor! Maar het verschil is nu dat de grote maten hier (altijd?) heel lang iig, zijn geweest en nu ineens weg moeten omdat we liever online zouden shoppen?
maandag 15 mei 2023 om 18:53
heel veel ketens hebben ook geen mannenkleding in de winkel hangen, terwijl ze het wel verkopen. Het dichtsbijzijnde H&M filiaal bij mij (geen klein pand) is alleen voor vrouwen en kinderen. Mannen zoeken het maar uit.AprilLudgate schreef: ↑15-05-2023 18:29Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.
Het zal idd wel te maken hebben met omzet aandeel.
maandag 15 mei 2023 om 18:53
Precies dit. Niet te vinden.Florisante schreef: ↑15-05-2023 18:25Zeker irritant, maar geldt net zo goed voor lange mensen. Lange maten alleen online, bij élke keten. Uitsluitend.
maandag 15 mei 2023 om 18:57
AprilLudgate schreef: ↑15-05-2023 18:29Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.
Oh ja,als het logisch is mag je je er niet meer aan storen

Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.

maandag 15 mei 2023 om 19:00
Hier ook in een sportwinkel: alles tot en met maat 40 in toffe neonkleurtjes. Daarboven dezelfde kleren in zwart of in zo’n stom donkerblauw-wit walvispatroon. Want dikke vrouwen kopen geen kleurtjes.AprilLudgate schreef: ↑15-05-2023 18:29Vergeet even alle emoties: dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing. De kosten om dit voorraad te houden en de winkelruimte die het kost zal niet opwegen tegen de opbrengsten. Een winkel is geen liefdadigheidsinstelling maar moet gewoon geld verdienen. Als er genoeg omzet was hadden ze het echt niet uit het assortiment gehaald.

maandag 15 mei 2023 om 19:00
Die verkopen ze wel, maar vooral online. Waarom zouden ze het uit de winkel halen, als het wel goed verkoopt in de fysieke winkels.

maandag 15 mei 2023 om 19:02
Nee hoor, het is super vervelend. Maar geen uitsluiting.PoesmetLaarzen schreef: ↑15-05-2023 18:57Oh ja,als het logisch is mag je je er niet meer aan storen![]()
Je zou toch denken dat zeker in de grote steden wel wat ruimte voor afwijkende maten zou kunnen zijn.

maandag 15 mei 2023 om 19:38
Ik vind het ook heel vervelend. Ik koop vaak kleding voor mijn moeder, die heeft ook een grotere maat. Het is sowieso al moeilijk om kleding voor iemand anders te kopen, laat staan als het steeds moeilijker verkrijgbaar is.
Waardeloos van C&A en alle andere winkels die ook geen grotere maten meer voorhanden hebben.
Waardeloos van C&A en alle andere winkels die ook geen grotere maten meer voorhanden hebben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in