Mode & Beauty alle pijlers

Riempjes sandalen spannen

19-05-2023 10:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag iedereen! Heb de leukste sandalen online gekocht. Precies mijn maat maar.... de riempjes bovenaan spannen teveel. Kan ik dat op een of andere manier zelf een beetje uitrekken ? Wil ze niet terugsturen want ze zijn zo mooi! Ergens iets gelezen over 'natte kranten insteken' maar ben bang dat dat zwarte strepen gaat achterlaten.
Wat voor materiaal zijn de riempjes?
Vraag de schoenmaker om advies.
Irregular_Choice schreef:
19-05-2023 10:07
Wat voor materiaal zijn de riempjes?
Geen leder, eerder syntetisch materiaal.
Stukje elastiek tussen (laten) zetten dan. Synthetisch materiaal uitrekken lijkt me niet haalbaar, gaat scheuren.

Maar heel eerlijk gezegd... als het nieuwe schoenen zijn en ze passen niet lekker, dan zou ik ze toch echt terugsturen en andere uitkiezen.
HobbeltVerder schreef:
19-05-2023 10:12
Stukje elastiek tussen (laten) zetten dan. Synthetisch materiaal uitrekken lijkt me niet haalbaar, gaat scheuren.

Maar heel eerlijk gezegd... als het nieuwe schoenen zijn en ze passen niet lekker, dan zou ik ze toch echt terugsturen en andere uitkiezen.
Eens. Synthetisch materiaal laat zich niet echt uitrekken. Dus ze zullen ook niet vanzelf losser gaan zitten. Ik zou ze terug sturen als ze niet meteen goed zitten.
Ze zijn dus te klein.
Paska schreef:
19-05-2023 10:20
Ze zijn dus te klein.
[/quote
Neen, het is mijn maat, enkel de riempjes spannen teveel.
Stoofpotje schreef:
19-05-2023 10:21
Ja. Te klein dus.
Daar ga je gegarandeerd blaren van krijgen, vooral als het warm weer is en je voeten wat uitzetten. Komen ze toevallig in halve maten, dan zou ik een halve maat groter proberen.
Of als je dat echt niet wil, ze inlopen met dikke sportsokken aan in huis (en de gordijnen dicht :lol: )
Paska schreef:
19-05-2023 10:33
Ja. Te klein dus.
Neen, de zool is zelfs een beetje te groot. Maat groter zou echt niet mooi zijn.
Zal ze toch moeten terugsturen, eerst maar even advies bij de schoenmaker.
Mighty_Macaw schreef:
19-05-2023 10:36
Daar ga je gegarandeerd blaren van krijgen, vooral als het warm weer is en je voeten wat uitzetten. Komen ze toevallig in halve maten, dan zou ik een halve maat groter proberen.
Of als je dat echt niet wil, ze inlopen met dikke sportsokken aan in huis (en de gordijnen dicht :lol: )
Proberen waard, dikke sokken!
Als ze nu met passen al niet passen zou ik ze terugsturen. Mocht het je lukken ze wat uit te laten rekken, wat ik met dat materiaal niet verwacht, heb je na een wandeling als je voeten wat opzwellen weer een probleem.
Stoofpotje schreef:
19-05-2023 10:10
Geen leder, eerder syntetisch materiaal.

Dat met die natte kranten werkt alleen bij leer. Net als uitlopen met dikke sokken aan. Synthetisch materiaal rekt niet zo op, dat doet alleen leer.
Stoofpotje schreef:
19-05-2023 10:38
Neen, de zool is zelfs een beetje te groot. Maat groter zou echt niet mooi zijn.
Zal ze toch moeten terugsturen, eerst maar even advies bij de schoenmaker.
Te klein gaat natuurlijk niet alleen over de zoolmaat. Ze passen niet, de bandjes knellen. Dan zijn ze dus te klein bij je wreef.
Ik heb eens sandalen gehad met een kruisband over de wreef. En daar zaten ze vanaf het begin al wat strakker. Na een rondje lopen zwellen de voeten op en naast dat het pijn deed zag het er ook niet mooi uit. Die sandalen waren ook synthetisch. Nooit kunnen uitlopen, is niet haalbaar met dat spul. Dus ze stonden mooi te wezen op de plank.
Niet terugsturen maar lekker naar de schoenmaker. Die kan dat waarschijnlijk prima oplossen voor je.
Zijn het riempjes met gespen? Kan je een gaatje bijprikken? Of anders de schoenmaker een stukje elastiek er tussen laten zetten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven