Bikini vergeeld
vrijdag 19 mei 2023 om 09:21
Ik heb twee rood/wit/blauwe bikini’s, zelfde merk en maat, ander motiefje. Gek genoeg is de pasvorm van beide net anders en van het best zittende bovenstukje is nu het wit helemaal geel verkleurd. De bikini’s zijn beide gedragen en behandeld op dezelfde manier, dus het is zo raar dat al het wit nog wit is, behalve dat bovenstukje.
Is dit nog te redden of moet ik op zoek naar een nieuwe?
Is dit nog te redden of moet ik op zoek naar een nieuwe?

vrijdag 19 mei 2023 om 09:30
Nieuwe. Dan is er andere stof gebruikt. Gebeurt veel. Heb ik met een shirt vorig jaar gehad. Precies dezelfde gekocht, wel 2 maanden later, is een net iets andere stof. Zit meteen ook heel anders dan de andere, balen! Zal wel zijn omdat er meerdere keren een 'oplage' komt en omdat het bedrijf de kwaliteit minder belangrijk vindt dan bedrijven die dan wel dezelfde stoffen gebruiken.
Verkleurde badkleding heb ik zelf nooit meer goed gekregen.
Verkleurde badkleding heb ik zelf nooit meer goed gekregen.

vrijdag 19 mei 2023 om 10:02
Dit!
Soms zie je dat nog nauwelijks in het seizoen zelf maar zodra je je zwemkleding na de winter weer op zoekt zie je het wel.
Is voor mij een reden om altijd donkere badkleding te kopen. Waar dan zeker beslist geen wit in zit.

vrijdag 19 mei 2023 om 14:11
Weken in een teiltje met natriumpercarbonaat.
Ik heb t-shirts die al een paar jaar gedegradeerd waren naar strand-/slaapshirt hiermee wit en vlekvrij gekregen.
https://www.eenvoudiglevenshop.nl/a-514 ... escription
Ik heb t-shirts die al een paar jaar gedegradeerd waren naar strand-/slaapshirt hiermee wit en vlekvrij gekregen.
https://www.eenvoudiglevenshop.nl/a-514 ... escription
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
vrijdag 19 mei 2023 om 15:19
Dat komt inderdaad door de zonnebrand, daar zit een stofje in wat op zweet reageert waardoor je gele vlekken krijgt. Dat zie je vaak pas na het wassen want het reageert ook weer op wasmiddel. Die vlekken krijg je er dus ook niet meer uit. Daarom draag ik ook bijna geen witte kleding zomer terwijl ik dat wel leuk vind. Het helpt wel iets als je je pas aankleed een half uur na het smeren maar je moet natuurlijk ook bij smeren gedurende de dag.
Ik ben dus zoekende naar een budget zonnebrand waar die stofjes niet in zitten maar dat is nog best lastig. De grootste boosdoener is avobenzone (ook bekend als butylmethoxydibenzoylmethaan) en in mindere mate oxybenzone. Dat laatste zit meestal al niet meer in zonnebrand wegens koraal maar die eerste.
Ik ben dus zoekende naar een budget zonnebrand waar die stofjes niet in zitten maar dat is nog best lastig. De grootste boosdoener is avobenzone (ook bekend als butylmethoxydibenzoylmethaan) en in mindere mate oxybenzone. Dat laatste zit meestal al niet meer in zonnebrand wegens koraal maar die eerste.
vrijdag 19 mei 2023 om 16:03
Is deze zonnebrand misschien wat? Ik ben er zelf heel erg tevreden over en zie zo op het eerste gezicht niet dat stofje in de lijst staan. https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... l0QAvD_BwEGraze schreef: ↑19-05-2023 15:19
vrijdag 19 mei 2023 om 16:10
Als je niets te verliezen hebt kun je het witte nog insmeren met pure Ariel en dat twee dagen laten liggen. Daarna in de wasmachine.
Zo krijg ik in ieder geval zonnebrandcrème uit witte en gekleurde kleding.
We’re all mad here

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in