Riempjes sandalen spannen
vrijdag 19 mei 2023 om 10:05
Dag iedereen! Heb de leukste sandalen online gekocht. Precies mijn maat maar.... de riempjes bovenaan spannen teveel. Kan ik dat op een of andere manier zelf een beetje uitrekken ? Wil ze niet terugsturen want ze zijn zo mooi! Ergens iets gelezen over 'natte kranten insteken' maar ben bang dat dat zwarte strepen gaat achterlaten.
vrijdag 19 mei 2023 om 10:10
Geen leder, eerder syntetisch materiaal.
vrijdag 19 mei 2023 om 10:12
vrijdag 19 mei 2023 om 10:13
Eens. Synthetisch materiaal laat zich niet echt uitrekken. Dus ze zullen ook niet vanzelf losser gaan zitten. Ik zou ze terug sturen als ze niet meteen goed zitten.HobbeltVerder schreef: ↑19-05-2023 10:12Stukje elastiek tussen (laten) zetten dan. Synthetisch materiaal uitrekken lijkt me niet haalbaar, gaat scheuren.
Maar heel eerlijk gezegd... als het nieuwe schoenen zijn en ze passen niet lekker, dan zou ik ze toch echt terugsturen en andere uitkiezen.
vrijdag 19 mei 2023 om 10:33
Ja. Te klein dus.
vrijdag 19 mei 2023 om 10:36
vrijdag 19 mei 2023 om 10:38
Proberen waard, dikke sokken!Mighty_Macaw schreef: ↑19-05-2023 10:36Daar ga je gegarandeerd blaren van krijgen, vooral als het warm weer is en je voeten wat uitzetten. Komen ze toevallig in halve maten, dan zou ik een halve maat groter proberen.
Of als je dat echt niet wil, ze inlopen met dikke sportsokken aan in huis (en de gordijnen dicht)

vrijdag 19 mei 2023 om 11:30
Dat met die natte kranten werkt alleen bij leer. Net als uitlopen met dikke sokken aan. Synthetisch materiaal rekt niet zo op, dat doet alleen leer.
vrijdag 19 mei 2023 om 11:54
Te klein gaat natuurlijk niet alleen over de zoolmaat. Ze passen niet, de bandjes knellen. Dan zijn ze dus te klein bij je wreef.Stoofpotje schreef: ↑19-05-2023 10:38Neen, de zool is zelfs een beetje te groot. Maat groter zou echt niet mooi zijn.
Zal ze toch moeten terugsturen, eerst maar even advies bij de schoenmaker.

vrijdag 19 mei 2023 om 14:40
Ik heb eens sandalen gehad met een kruisband over de wreef. En daar zaten ze vanaf het begin al wat strakker. Na een rondje lopen zwellen de voeten op en naast dat het pijn deed zag het er ook niet mooi uit. Die sandalen waren ook synthetisch. Nooit kunnen uitlopen, is niet haalbaar met dat spul. Dus ze stonden mooi te wezen op de plank.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in