Mode & Beauty alle pijlers

Wat is een geschikte wandel- en fietsjas?

18-05-2023 18:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom er maar niet uit. Ik zoek een dunne jas voor de zomer, een die ademend is, wind tegen houdt, warm is en die er een beetje leuk uitziet. Liefst een die wat langer is.
Ik kom uit op softshel jassen, die vind ik niet heel mooi en die zijn vaak strak, ik houd van iets wijder.

Wat vinden jullie een fijne jas die geschikt is voor fietsen en wandelen.
Waarom wil je voor de zomer een jas die warm is? Ben je dan niet beter af met een dunnere winterjas?
En is waterdicht geen eis?
Ik heb deze van The North Face:

https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... lsrc=aw.ds

Echt een hele goede jas, van lekkere kwaliteit, niet te strak en goed ademend. Ik heb hem overigens in zwart, dus dat kan ook nog als je dat mooier vindt dan dit zomerse kleurtje :)
Ik heb een lange softshell jas van Scapino. Heerlijk om te wandelen en op de fiets en tja dan maar niet de schoonheidsprijs.
Ik heb deze:

https://www.zalando.nl/kjelvik-parka-bl ... gKPV_D_BwE

Fijne jas, zit niet heel strak, is warm genoeg voor dagen als vandaag (hier was het 13 graden).
MissPiglet schreef:
18-05-2023 18:55
Ik heb deze:

https://www.zalando.nl/kjelvik-parka-bl ... gKPV_D_BwE

Fijne jas, zit niet heel strak, is warm genoeg voor dagen als vandaag (hier was het 13 graden).
Maar dat is juist softshell, en dat wil TO niet.
vaniteifear schreef:
18-05-2023 18:57
Maar dat is juist softshell, en dat wil TO niet.
Oh overheen gelezen :facepalm:. Nou ja, misschien dan een tip voor iemand anders.
Ik heb een fijne softshell jas voor fietsen, maar die gebruik ik in de koude periode (late herfst, winter, vroege voorjaar). Die is nu al veel te warm voor mij. En hij is kort. Ik heb hem via een webshop voor fietskleding trouwens.
Voor de zomer gebruik ik een ademende jas, dun, van the north face. En die is nu vaak al te warm voor mij.
agene schreef:
18-05-2023 18:07
Waarom wil je voor de zomer een jas die warm is? Ben je dan niet beter af met een dunnere winterjas?
En is waterdicht geen eis?

Nou ja, een beetje warm, maar zeker niet te warm.
Waterdicht is op zich handig, alleen ben ik bang dat deze niet zo ademend zijn, maar misschien heb ik dat mis.
vaniteifear schreef:
18-05-2023 18:09

Echt een hele goede jas, van lekkere kwaliteit, niet te strak en goed ademend. Ik heb hem overigens in zwart, dus dat kan ook nog als je dat mooier vindt dan dit zomerse kleurtje :)

Deze vind ik erg mooi. Ga je er niet in zweten vanwege de waterdichtheid?
Creatieveling schreef:
18-05-2023 19:24
Nou ja, een beetje warm, maar zeker niet te warm.
Waterdicht is op zich handig, alleen ben ik bang dat deze niet zo ademend zijn, maar misschien heb ik dat mis.
De jas die ik linkte is heel ademend én waterdicht. Echt niet te vergelijken met een regenjas of iets. En ik heb het heel snel warm, dus misschien ook iets voor jou.
MissPiglet schreef:
18-05-2023 19:16
Oh overheen gelezen :facepalm:. Nou ja, misschien dan een tip voor iemand anders.

Ik ben blij met alle tips. ;-)
Creatieveling schreef:
18-05-2023 19:25
Deze vind ik erg mooi. Ga je er niet in zweten vanwege de waterdichtheid?
Nee, gek genoeg niet. Ik vind het echt een heel fijne jas, en inderdaad mooi. Zeker omdat er iets een A-lijn in zit.
vaniteifear schreef:
18-05-2023 19:26
Nee, gek genoeg niet. Ik vind het echt een heel fijne jas, en inderdaad mooi. Zeker omdat er iets een A-lijn in zit.

Dat is goed om te weten. Ik vind 'm echt heel mooi. Beetje duur, maar ik gebruik jassen vaak jaren, dus in dat opzicht valt het mee.
vaniteifear schreef:
18-05-2023 19:26
Nu wil ik hem ook. In paars.
helena2 schreef:
18-05-2023 21:12
Nu wil ik hem ook. In paars.

Ik ga voor de zwarte.
Hopelijk heeft Vainitefair aandelen, dan houdt ze er wat aan over. :-D
Creatieveling schreef:
18-05-2023 21:40
Ik ga voor de zwarte.
Hopelijk heeft Vainitefair aandelen, dan houdt ze er wat aan over. :-D
Haha 😂 Nee, geen aandelen helaas
Ik heb deze voor op de fiets. Niet lang, maar wel ademend, wind- en waterdicht en wijd. Het is eigenlijk een hardshell jas. Ik draag deze het hele jaar door, tenzij het echt warm wordt. In de winter met een fleece er onder. Er bestaat trouwens wel ook een langere versie. Erg tevreden over.

https://www.zalando.nl/adidas-performan ... 9-q12.html
Ik heb een jas voor bergwandelingen van decathlon. Speciaal voor vrouwen en zeer geschikt voor het voorjaar/zomer/najaar. Wind en waterdicht maar wel ademend. En met ritsen onder de oksels voor ventilatie tijdens het fietsen. Lichtgewicht dus makkelijk ergens in te doen en niet zo warm en zwaar als softshell.
Hier ook een jas van Decathlon. Te koop in okergeel en kaki. Valt net op de bovenbenen. Iets over de heupen dus. Wordt een wandeljas genoemd. Te tailleren door een koordje. Goede capucon en heel veel zakken. Gebruik hem zelf op de fiets. Water- en winddicht. Viel in mijn prijsklasse: 49,95 euro. Bevalt prima.
Ik zie net dat de kaki jas een tientje duurder is. 59,95 dus.
Bedankt voor jullie tips. Inmiddels heb ik een mooie jas aangeschaft. Door dit topic kwam ik er achter wat ik mooi vond. Moet de jas nog even uittesten, maar ben er blij mee.
vaniteifear schreef:
18-05-2023 18:09

Bedankt voor deze tip! Ik vind hem perfect!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven