Wie is de oudste forummer?

24-05-2023 06:38 125 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent dus nooit te oud om te forummen, dat is duidelijk. En 50+ is niks, dat ben ik zelf bijna. 60+ hebben we ook. Maar wie is nou eigenlijk de oudste?

En wat zou inmiddels de gemiddelde leeftijd zijn...?

Uitleg poll: 40-50 betekent 40 tot 50. Ben je 50, dan val je dus in de categorie 50-60.

Ik ben:

Totaal aantal stemmen: 474

16-20 (0%)
20-30 (4%)
30-40 (32%)
40-50 (34%)
50-60 (22%)
60-70 (5%)
70-80 (2%)
80+ (1%)
marindah wijzigde dit bericht op 24-05-2023 10:26
17.86% gewijzigd
Such fun!1
himalaya schreef:
24-05-2023 12:20
Ik speel nog iedere dag via een VR bril een spel met een 83-jarige, die zelf een account aanmaakt, spellen koopt via zijn creditcard en de spellen installeert.
Niet iedereen boven de 70 is digibeet, zoals regelmatig wordt beweerd. Ook zij draaien al heel veel jaren mee met de digitalisering.
Zo, dat kan ik niet eens!
Muurbloempje115 schreef:
24-05-2023 08:01
Ik zit in categorie 20-30, tot nu toe de grootste groep zie ik.

Edit: oh nee, op de telefoon is het lastig te zien. 30-40 is de grootste.
Dat is niet per se echt de grootste, maar wij dénken dat dit de grootste groep is. Ik zit zelf tussen 50 en 60 en ik weet dat veel forummers (inmiddels :) ) die leeftijd hebben. Boven de 60 zijn er ook, maar boven de 70 ben ik nog nooit tegengekomen. Dat er een tachtiger zou zijn, geloof ik niet.
.
Lila-Linda schreef:
24-05-2023 12:46
ik zie een enorm verschil tussen mijn vader (78) en mijn schoonvader (82)
Mijn vader heeft de digitale wereld omarmd, heeft altijd online reizen geboekt, betalingen geregeld, etcetc
(alleen social media vindt hij stom)

Schoonvader werkte ooit aan de eerste (kamervullende) computers, maar vindt het hele online stuk eng, en vreemd en stom
En vroeger was alles veel eenvoudiger
Internet voor de particulier is ook jonger. In 1994 begon XS4ALL als eerste Internet aan te bieden. Daarvoor hadden universiteiten, grote bedrijven en overheidsinstellingen wel internet. Ook voor mensen met IT ervaring was dat internet vaak nieuw en soms eng.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Maar om te forummen heb je niet veel digi-kennis nodig toch?
Ik denk dat de voornaamste vraag is of de discussieonderwerpen aanspreken.
anoniem_64fd9f1a16274 wijzigde dit bericht op 24-05-2023 12:53
4.76% gewijzigd
Bijna 50 en begonnen als 20-er op dit forum. Zoals vele anderen, ik denk dat daarom de meeste forummers 40-55 jaar zijn.
Ik ben sinds een paar weken 65.
Ach ja.... :jump:
Marianneke schreef:
24-05-2023 12:53
Bijna 50 en begonnen als 20-er op dit forum. Zoals vele anderen, ik denk dat daarom de meeste forummers 40-55 jaar zijn.
Hoe oud is dit forum eigenlijk? Ik kwam hier voor het eerst in 2001 toen ik via een zoekmachine, toen nog Ilse, hier terecht kwam met een vraag over orthodontie. Ik ben hier dus 22 jaar en nu met mijn tweede nick.
Puritanism:
(HL Mencken)
47, ergens begin 20 hier gekomen nav promotie in de Viva zelf. Toen was het nog zwart met gele letters.
Haha, briljant topic.

En nee, 80 jarigen hebben zeker niet altijd gelijk, juist niet. ;-)
Jaja.
Net 46, lees zeker al 15 echt dagelijks mee, maar daarvoor ook af en aan, dus 20 jaar een meelezer en ik denk 10/12 jaar een meeschrijver.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 24-05-2023 13:03
91.67% gewijzigd
Jaja.
oudebaas schreef:
24-05-2023 12:52
Internet voor de particulier is ook jonger. In 1994 begon XS4ALL als eerste Internet aan te bieden. Daarvoor hadden universiteiten, grote bedrijven en overheidsinstellingen wel internet. Ook voor mensen met IT ervaring was dat internet vaak nieuw en soms eng.
toch snap ik nu digibeten van een jaar of zestig, zeventig niet. Die waren toen dertig, veertig en hebben de ontwikkelingen volkomen genegeerd. En nu mauwen dat ze er te oud voor zijn. Ik ben veertig geweest nu en reken er maar dat ik er als de kippen bij ben als er iets nieuws speelt. Júíst als het een beetje eng of moeilijk is.
Rosalind* schreef:
24-05-2023 12:53
Maar om te forummen heb je niet veel digi-kennis nodig toch?
Ik denk dat de voornaamste vraag is of de discussieonderwerpen aanspreken.
Eens. De gemiddelde discuzeur op Facebook (voldoende 50+ ers in de comments) kan daar prima z'n weg vinden, dus waarom zou dat op een forum als viva niet lukken?
*Elfje* schreef:
24-05-2023 12:46
Zo, dat kan ik niet eens!
Dat is niet heel moeilijk hoor Elfje, dat kan jij ook, echt.
Jaja.
Pinaco schreef:
24-05-2023 13:03
Eens. De gemiddelde discuzeur op Facebook (voldoende 50+ ers in de comments) kan daar prima z'n weg vinden, dus waarom zou dat op een forum als viva niet lukken?
Laat ze maar daar hoor. :lol:
Jaja.
oudebaas schreef:
24-05-2023 12:57
Hoe oud is dit forum eigenlijk? Ik kwam hier voor het eerst in 2001 toen ik via een zoekmachine, toen nog Ilse, hier terecht kwam met een vraag over orthodontie. Ik ben hier dus 22 jaar en nu met mijn tweede nick.
Toevallig zocht ik dat op! 1999 was de start. Dus volgend jaar 25 jaar forum! :cheer:
Kaascracker schreef:
24-05-2023 13:02
toch snap ik nu digibeten van een jaar of zestig, zeventig niet. Die waren toen dertig, veertig en hebben de ontwikkelingen volkomen genegeerd. En nu mauwen dat ze er te oud voor zijn. Ik ben veertig geweest nu en reken er maar dat ik er als de kippen bij ben als er iets nieuws speelt. Júíst als het een beetje eng of moeilijk is.
Het kan zijn dat ze werk hadden waar toen geen computers werden gebruikt, althans niet door de uitvoerders. En een computer was ook best wel duur.
Puritanism:
(HL Mencken)
Mijn leeftijdscategorie staat er zo te zien ook bij. Mooi.
LuciFee2023 schreef:
24-05-2023 13:04
Laat ze maar daar hoor. :lol:
Precies dit.
Ik zit hier al 24 jaar mijn tijd te verdoen :O
Moiren schreef:
24-05-2023 13:05
Toevallig zocht ik dat op! 1999 was de start. Dus volgend jaar 25 jaar forum! :cheer:
Dus volgend jaar taart en champagne.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
24-05-2023 13:08
:cheer2:
Kaascracker schreef:
24-05-2023 13:02
Dat had ik ook nog toen ik 40 was. Inmiddels 55 en ik heb daar eigenlijk niet zoveel zin meer in. Ik heb chatgpt bv niet uitgeprobeerd, terwijl ik dat vroeger wel zou hebben gedaan.
Ik weet niet of het de leeftijd is of dat er gewoon te veel informatie te verwerken is tegenwoordig, maar ik ervaar toch wel een informatie overload. Toen er minder info beschikbaar was, vond ik het een stuk leuker om alles op te zoeken en uit te pluizen.
(VR gamen heb ik dan wel weer ervaring mee, fantastisch vind ik dat).
.
Wat een openbaring. De afgelopen 5 jaar heb ik altijd gedacht dat vooral mensen van 20 tot 40 op het forum zaten.
Waarom? Ik ging ervan uit dat ik met leeftijdsgenoten hier zat, (zelf rond 25) en omdat ik die zwangerschap forums zoveel voorbij zag komen. En daar zal de gemiddelde leeftijd tussen 30-40 zitten?
Naja goed.
oudebaas schreef:
24-05-2023 13:08

Voor ons allemaal!
Such fun!1
Monique1818 schreef:
24-05-2023 13:14
Wat een openbaring. De afgelopen 5 jaar heb ik altijd gedacht dat vooral mensen van 20 tot 40 op het forum zaten.
Waarom? Ik ging ervan uit dat ik met leeftijdsgenoten hier zat, (zelf rond 25) en omdat ik die zwangerschap forums zoveel voorbij zag komen. En daar zal de gemiddelde leeftijd tussen 30-40 zitten?
Naja goed.
Veel oudjes hebben de zwangerschapspijler laten uitzetten. Ik ook. Dus ik zie dat helemaal niet voorbijkomen. Er zijn wel een stuk meer topics over de overgang dan 20 jaar geleden. Het wachten is op de eerste topics over rollators :)
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven