Zaterdag!
zaterdag 3 juni 2023 om 09:50
zaterdag 3 juni 2023 om 21:07
Wat een leuk topic om te lezen. Ik word zo blij van iedereens leuke plannen/dag
Hier vanochtend met dochter naar opa en oma geweest zodat man thuis rustig kon klussen. Vanmiddag met zijn drietjes in de tuin gespeeld en even naar de praxis geweest. Dochter slaapt nu en wij kijken een film. Heerlijk
Morgenochtend even bij vrienden de verjaardag van hun kind vieren en s middags zien we wel weer. Wat een fijn weekend zo!

Hier vanochtend met dochter naar opa en oma geweest zodat man thuis rustig kon klussen. Vanmiddag met zijn drietjes in de tuin gespeeld en even naar de praxis geweest. Dochter slaapt nu en wij kijken een film. Heerlijk

Morgenochtend even bij vrienden de verjaardag van hun kind vieren en s middags zien we wel weer. Wat een fijn weekend zo!
zaterdag 3 juni 2023 om 21:10
zaterdag 3 juni 2023 om 21:54
Haha, nou… Hij maakt al een paar jaar zelf zijn ontbijt (yoghurt / havermout) die hij dan rustig eet terwijl hij Donald Duck leest, dus daarvoor hoef ik er niet uit en hij vindt het ook fijn om ‘s ochtends alleen te zijn mits hij op een schermpje mag.Ikeakast555 schreef: ↑03-06-2023 18:26Wel even benieuwd! Hoe heb jij je 8 jarige gedrild dat hij je tot 8:30 uur laat liggen en ook nog koffie brengt op bed?!!
De mijne wekt mij met veel lawaai rond 06:00 en om 07:00 staat hij vaak weer naast m’n bed, maar niet met koffie![]()
Wat hier goed helpt is ‘om s avonds een briefje voor hem te schrijven met daarop de tijden dat hij mag tv kijken of gamen en hoe laat hij mij dan wakker mag maken. Dat briefje leest hij dan bij het ontbijt. Met dat briefje wens ik hem goedemorgen, vraag ik of hij lekker geslapen heeft, schrijf de ‘afspraken’ op en ook eventuele bijzondere dingen voor die dag. Ik doe het niet elk weekend, maar als ik het doe merk ik dat het hem ook helpt dat de routine voor die ochtend duidelijk is.
Het is overigens eigenlijk ‘wakker moet maken’ want als het aan hem ligt blijft hij nog een uur achter een scherm

Het klinkt misschien allemaal een beetje als een hoog loeder-moeder gehalte en die kan ik wel beamen, maar dit werkt voor mij en mijn zoon gewoon heel goed, allebei de tijd om rustig op te starten in het weekend. Wat ook wel helpt is dat we in een appartement wonen en mijn slaapkamer naast de woonkamer is, dus ik ben altijd dichtbij.

zaterdag 3 juni 2023 om 22:11
Ik vind dit juist heel schattig en respectvol en duidelijk en liefdevol klinken.Roos_M schreef: ↑03-06-2023 21:54Haha, nou… Hij maakt al een paar jaar zelf zijn ontbijt (yoghurt / havermout) die hij dan rustig eet terwijl hij Donald Duck leest, dus daarvoor hoef ik er niet uit en hij vindt het ook fijn om ‘s ochtends alleen te zijn mits hij op een schermpje mag.
Wat hier goed helpt is ‘om s avonds een briefje voor hem te schrijven met daarop de tijden dat hij mag tv kijken of gamen en hoe laat hij mij dan wakker mag maken. Dat briefje leest hij dan bij het ontbijt. Met dat briefje wens ik hem goedemorgen, vraag ik of hij lekker geslapen heeft, schrijf de ‘afspraken’ op en ook eventuele bijzondere dingen voor die dag. Ik doe het niet elk weekend, maar als ik het doe merk ik dat het hem ook helpt dat de routine voor die ochtend duidelijk is.
Het is overigens eigenlijk ‘wakker moet maken’ want als het aan hem ligt blijft hij nog een uur achter een schermDe koffie gaat niet altijd van harte hoor, maar vanochtend dus wel. Daarna spelen we gezellig een potje Uno in bed en kletsen we wat en dan kan hij niet wachten om naar buiten te gaan om te voetballen.
Het klinkt misschien allemaal een beetje als een hoog loeder-moeder gehalte en die kan ik wel beamen, maar dit werkt voor mij en mijn zoon gewoon heel goed, allebei de tijd om rustig op te starten in het weekend. Wat ook wel helpt is dat we in een appartement wonen en mijn slaapkamer naast de woonkamer is, dus ik ben altijd dichtbij.
zaterdag 3 juni 2023 om 22:26

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in