Lijf & Lijn alle pijlers

IF (Intermittent Fasting), wie doet er mee?

02-06-2023 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen met IF. Reden is dat ik eigenlijk nooit trek heb in ontbijt en vaak dan toch wat tegen mijn zin eet in de ochtend.
Ik ben wat gaan Google-en en zag dat het veel gezondheidsvoordelen heeft, ook op lange termijn. Dus ik ben begonnen en het gaat best OK! In het weekend laat ik de teugels wat los maar over het algemeen voel ik me goed en energiek! Leuke is ook dat ik in mijn eetraam (tussen 12.00 en 20.00) ook gezondere keuzes maak.
Wie is er ook bezig of wil er ook mee gaan beginnen? Lijkt me fijn om ervaringen en tips te delen!
Ik volg al een tijd een 8:16 eetpatroon. Ik probeer alleen te eten tussen 12:00 en 20:00. Avondeten vaak om 18:30 met daarna alleen nog een stukje chocolade circa 20:00, soms later.

Ik begin het eetwindow met een glas water met appelazijn/ citroensap. Drink ‘s ochtends wel zwarte koffie.

Dit doe ik in combinatie met 3x pw sporten en proberen tussendoor voldoende te bewegen.

Ik ben er circa 1.5-2 kg mee afgevallen en heb een plattere buik gekregen. Heb verder een gezond BMI. Zou nog wel 2 kg kwijt willen maar ik houd te veel van zoet en snacks, en let binnen mijn eetwindow niet zo heel erg op wat ik eet.
Hoi, ik ben een maand geleden (weer) begonnen. Ik eet niet voor 12:00 (soms door drukte zelfs pas om 13:00) en dan eet ik 3 maaltijden. Ik begin met een flinke maaltijd, rond 15:00 een kleine maaltijd en dan avondeten uiterlijk om 18:30.
Binnen deze tijden let ik op koolhydraten.
Ik eet ook twee maaltijden. Eentje om ca. 13.00 uur en dan rond 19.00 weer. Tussendoor vaak rond 16.00-17.00 uur, dan neem ik 2 gekookte eitjes, of wat ongezouten/ongebrande noten.

Grappige is dat als ik eet, ik nu toch nog meer de focus leg op gezonde keuzes.
Ik spring ff uit de band vanavond: stampot rauwe andijvie!
Aardappelen ha!
En een gehaktbal.

Heb met een bakje kwark op, er gaat niet zoveel in met dat (héérlijke) warme weer.

Als je if gaat doen, dan is het heel normaal dat dit niet meteen lukt.
Dit hoor je op te bouwen.

Ik ontbeet toch al nooit, sportte en (nu) wandelen, altijd op nuchtere maag gedaan.
Pieremachochel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven