Droge voeten
maandag 12 juni 2023 om 19:34

maandag 12 juni 2023 om 19:41
Smeren werkt zeker! Maar dan wel dagelijks. Ik gebruik ‘working hands’ crème (is er ook voor voeten maar die is minder fijn. En niet die van Kruidvat eigen merk nemen want die stinkt). Maar moet vast ook lukken met andere (voet) crème. Af en toe een voetenbadje en scrubben, en dus dagelijks smeren.
Succes!
Succes!

maandag 12 juni 2023 om 20:41
Elke avond voor het naar bed gaan wassen en insmeren. Eens per week met de voetvijl te lijf gaan en af en toe een voetenmasker.
Voor mij zijn dikke crèmes uit pot beter dan dunnere crèmes in een tube. Dus bijvoorbeeld van die O’Keeffe zou ik eerder de pot nemen (in het verleden ook gehad).

Maar alles van Gehwol is ook top.
Voor mij zijn dikke crèmes uit pot beter dan dunnere crèmes in een tube. Dus bijvoorbeeld van die O’Keeffe zou ik eerder de pot nemen (in het verleden ook gehad).

Maar alles van Gehwol is ook top.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 12-06-2023 20:45
51.80% gewijzigd
maandag 12 juni 2023 om 20:43
Bepanthen of voetencreme van Hansaplast werken bij mij goed. https://www.hansaplast.nl/directe-hulp/ ... id-en-eelt Wel volhouden en consequent smeren, dat is vaak de crux en doe ik ook steeds weer niet…

maandag 12 juni 2023 om 21:01
oudewetse uiercreme, zo'n oranje pot. Spot goedkoop en werkt heel goed. Wel een heel klein beetje gebruiken.
Ik heb ooit een aantal jaren in Egypte gewerkt als duikinstructeur, droog en heel warm klimaat en een heel zoute zee. Dus de kloven springen spontaan in je voeten. Nederlanders waren daar erg populair met de uierzalf.
Ik heb ooit een aantal jaren in Egypte gewerkt als duikinstructeur, droog en heel warm klimaat en een heel zoute zee. Dus de kloven springen spontaan in je voeten. Nederlanders waren daar erg populair met de uierzalf.
maandag 12 juni 2023 om 21:26
maandag 12 juni 2023 om 22:16

dinsdag 13 juni 2023 om 06:01
Er zijn inderdaad perioden dat ik allemaal haakjes en dergelijke aan mijn hielen voel als ik in bed lig. Ik weet niet waaraan het ligt. Ik pak dan meestal meteen even dat schuurrolletje draaiend op batterijen en haal die even langs mijn hielen zodat de haakjes weg zijn en ik weer gerust gaan slapen. Ik maak er niet meer werk van dan nodig.
Ik heb het idee dat warm weer en vermoeide voeten het vooral veroorzaken, en dan raad ik dat dit komt doordat de zachte laag van sokken ontbreekt en je blote of dunbesokte voet reageert met eeltvorming op de harde binnenzolen van de schoenen.
Ik loop vaak op blote voeten en wil niet dat mijn vloer vies wordt door creme die meestal ook vreselijk geurt. Dus geen creme. Ben ik ook gewoon te lui voor.
Ik heb het idee dat warm weer en vermoeide voeten het vooral veroorzaken, en dan raad ik dat dit komt doordat de zachte laag van sokken ontbreekt en je blote of dunbesokte voet reageert met eeltvorming op de harde binnenzolen van de schoenen.
Ik loop vaak op blote voeten en wil niet dat mijn vloer vies wordt door creme die meestal ook vreselijk geurt. Dus geen creme. Ben ik ook gewoon te lui voor.
Dan moet het maar zoals het kan

dinsdag 13 juni 2023 om 10:19
Ga je weleens naar de pedicure dan?
Ik ga iedere 6 weken en smeer als ik t lekker vind. Vaker tegen zweetvoeten dan voor t mooi.
Been there, done that, got the T-shirt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in