Hoe dowload ik liedjes?
dinsdag 13 juni 2023 om 23:01
Ok, ik had echt beter in de jaren 90 kunnen blijven. Ik hou van cd's, ik hou van dvd's en gebruik ze dus volop.
Ik heb geen netflix, disneyplus ed. Ik neem wel leuke programma's voor de kinderen en mezelf op de harde schijf van de tv, en kijk zo wat ik wil wanneer ik wil. En wat ik echt leuk vind, bewaar ik op dvd. En zo hebben wij een giga voorraad leuke films en programma's. Prima voor ons.
Maar nu zit er in onze nieuwe auto, geen cd speler meer. En dat is jammer. Op onze pc kan ik geen cd's draaien, dus heb ik een externe cd speler gehaald waarmee ik cd's op de pc kan zetten en zo weer op een usb stick (nog nooit gebruikt, geloof me!). Met die usb stick, kan ik dan in de auto toch met de kinderen naar hun favoriete liedjes luisteren.
Maar nu het probleem. Mijn zoon heeft een karaoke speler, en wil hier graag bepaalde liedjes op hebben. Maar die liedjes heb ik niet op cd.
Denk aan: Mart Hoogkamer, Snollebollekes, Evert Baptist, ''Waterscooter'', echt lollige feesthids voor kinderen. Van alles wat.
Maar hoe kom ik aan die liedjes? Moet ik die betaald dowloaden? En waar? En wat kost dat dan?
Ik snap dat jullie dit waarschijnlijk bijna niet geloven, maar het is echt zo. Ik heb nooit films of muziek gedownload dus ik weet er echt niets van. En ik gun mijn zoon zo een usb stick met zijn favoriete nummers...
Ik heb geen netflix, disneyplus ed. Ik neem wel leuke programma's voor de kinderen en mezelf op de harde schijf van de tv, en kijk zo wat ik wil wanneer ik wil. En wat ik echt leuk vind, bewaar ik op dvd. En zo hebben wij een giga voorraad leuke films en programma's. Prima voor ons.
Maar nu zit er in onze nieuwe auto, geen cd speler meer. En dat is jammer. Op onze pc kan ik geen cd's draaien, dus heb ik een externe cd speler gehaald waarmee ik cd's op de pc kan zetten en zo weer op een usb stick (nog nooit gebruikt, geloof me!). Met die usb stick, kan ik dan in de auto toch met de kinderen naar hun favoriete liedjes luisteren.
Maar nu het probleem. Mijn zoon heeft een karaoke speler, en wil hier graag bepaalde liedjes op hebben. Maar die liedjes heb ik niet op cd.
Denk aan: Mart Hoogkamer, Snollebollekes, Evert Baptist, ''Waterscooter'', echt lollige feesthids voor kinderen. Van alles wat.
Maar hoe kom ik aan die liedjes? Moet ik die betaald dowloaden? En waar? En wat kost dat dan?
Ik snap dat jullie dit waarschijnlijk bijna niet geloven, maar het is echt zo. Ik heb nooit films of muziek gedownload dus ik weet er echt niets van. En ik gun mijn zoon zo een usb stick met zijn favoriete nummers...

woensdag 14 juni 2023 om 09:45
Dit mocht toch niet? Omdat je, als het ware, dan zelf de liedjes "aanbiedt".fryskefaam schreef: ↑14-06-2023 07:33Als je wil spotify hebt en je wilt in de auto luisteren kun je een fm transmitter kopen. Kost geen drol en kun je toch streamen naar autoradio, ik gebruik hem ook.
woensdag 14 juni 2023 om 09:56
Grappig dat jij dat weet Rik. Vraag ik me vervolgens weer af: is jouw telefoon dus ook 9 jaar oud KamilleT? Het is te erg voor woorden, maar ik kan bijna niet geloven dat zo'n smartphone nu nog werkt. (En ik word verdrietig van de gedachte aan consumentisme die er achter ligt).

woensdag 14 juni 2023 om 09:59
martje55 schreef: ↑14-06-2023 09:56Grappig dat jij dat weet Rik. Vraag ik me vervolgens weer af: is jouw telefoon dus ook 9 jaar oud KamilleT? Het is te erg voor woorden, maar ik kan bijna niet geloven dat zo'n smartphone nu nog werkt. (En ik word verdrietig van de gedachte aan consumentisme die er achter ligt).
Mijn telefoon is 8 jaar oud en werkt nog prima. Al heeft 'ie wel z'n laatste update gehad dus het houdt een keer op.

woensdag 14 juni 2023 om 10:05

woensdag 14 juni 2023 om 10:07
Dan kun je die hele stap naar de usb-stick eigenlijk overstaan.
Je denkt nog erg in downloaden, maar meestal is dat nergens voor nodig. Je zou gewoon spotify kunnen nemen, en daar een leuke snollebolleke-playlist samenstellen die je dan in de auto afspeelt.
woensdag 14 juni 2023 om 10:14
Ik koop gewoon een liedje via de website 7 digital. Een liedje kost vaak maar één of twee euro. Dan heb je ook gewoon de beste kwaliteit.
https://nl.7digital.com/
https://nl.7digital.com/
woensdag 14 juni 2023 om 10:16
Sinds 2008 al legaal zolang je geen storing veroorzaakt. Daarnaast hebben die dingen een bereik van 3 meter ofzo, het is niet dat heel Nederland van mijn spotify mee kan genietenIrish_Wasser_Woman schreef: ↑14-06-2023 09:45Dit mocht toch niet? Omdat je, als het ware, dan zelf de liedjes "aanbiedt".
donderdag 15 juni 2023 om 20:14
Dat werkt niet, want hij wil van alles, niet alleen de snollebollekes, allerlei verschillende artiesten!
Maar het is me dezelfde avond al gelukt via youtube liedjes te downloaden. En ik was zo enthousiast, dat het half 2 is geworden! Zeker 50 nummers gedaan al. Leuke voor mijn zoon, mijn dochter, mezelf en ons alle 3. Mijn zoon net 9 nummers op een usb stick gezet, en hij is blij!!!
Bedankt voor al jullie tips! Het is gelukt!!!
Maar het is me dezelfde avond al gelukt via youtube liedjes te downloaden. En ik was zo enthousiast, dat het half 2 is geworden! Zeker 50 nummers gedaan al. Leuke voor mijn zoon, mijn dochter, mezelf en ons alle 3. Mijn zoon net 9 nummers op een usb stick gezet, en hij is blij!!!
Bedankt voor al jullie tips! Het is gelukt!!!
donderdag 15 juni 2023 om 20:32
Je mag sowieso geen fm zender gebruiken zonder vergunning.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑14-06-2023 09:45Dit mocht toch niet? Omdat je, als het ware, dan zelf de liedjes "aanbiedt".
donderdag 15 juni 2023 om 20:33
In de file kan je dan wel storen op andere autoradio’s. Zeker bij moderne auto’s die hele gevoelige antennes hebben.fryskefaam schreef: ↑14-06-2023 10:16Sinds 2008 al legaal zolang je geen storing veroorzaakt. Daarnaast hebben die dingen een bereik van 3 meter ofzo, het is niet dat heel Nederland van mijn spotify mee kan genieten![]()
donderdag 15 juni 2023 om 20:37
Uhh...jawel. Je kunt nog steeds liedjes kopen, downloaden, op CD branden en noem maar op. Gewoon, met iTunes, of Spotify.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... branden%27.
Soms is er een limiet aan het aantal kopieën.
zaterdag 17 juni 2023 om 00:17
Lid vd bieb zijn ze al vanaf hun geboorte, we zijn dol op boeken en komen er geregeld. Dvd's wel maar cd's nooit gezien. Dvd geen succes ivm krassen, leve de boeken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in