Mode & Beauty alle pijlers

Mijn haar is in de krul gesprongen, wat nu?

17-06-2023 13:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,

Na jaren mijn haar heel erg lang te hebben gehad heb ik het maar eens een paar dagen geleden laten knippen in een bob mijn laagjes. Ik had een plaatje met voorbeeld meegenomen ( Juliëtte Binoche in The English patiënt :heart: ) dus al helemaal in gedachte hoe het zou worden, echter.....mijn haar is compleet in de krul gesprongen :O
In mijn lange haar had ik wel slag met wat krulletjes rondom de haargrens maar dit had ik niet verwacht dus.

Ik wil niet aan de steiltang dus probeer te dealen met de krullen maar ondervind nu ook dat dat best lastig is om te voorkomen dat het gaat 'pluizen' .

Welke produkten raden jullie aan voor mooie soepel vallende krullen?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Verdiep je eens in de curly girl methode. Bestaat ook een topic over hier, zal ns kijken of ik dat kan uppen.
Ja, curly girl methode. Ik was mijn haar, style het vervolgens volgens de CG en dat blijft dan zo’n 4 dagen prima. ‘s Ochtends maak ik het een beetje nat om het weer in de plooi te krijgen, zo nodig tegen pluizen gebruik ik een paar druppels argan olie.
Je wilde Juliette Binoche, je kreeg Monica in Barbados (Friends) :O
De Perfecte Krul lijn van Andrelon werkt bij mij prima, en ik hoor/ lees daar ook vaak goede ervaringen mee van andere krullen-bezitters.
VR23 schreef:
17-06-2023 14:36
De Perfecte Krul lijn van Andrelon werkt bij mij prima, en ik hoor/ lees daar ook vaak goede ervaringen mee van andere krullen-bezitters.
Als je de cg methode volgt is deze niet geschikt. De Curl Care lijn wel.
Oké, dat wist ik niet, maar ik volg ook niet de cg methode. (@vivapimpelmees)
Sowieso niet meer borstelen of kammen als het droog is.
Ik gebruik John Frieda dream curls producten en wat nitflex zegt niet kammen.
Ook was ik het niet te vaak, maximaal twee keer per week. Op de dagen dat ik het niet was spuit ik het vochtig en knijp ik de krul er meestal zo weer in.
Maar mensen gaan voorbij
Tegen pluizen. Na het wassen en drogen even een staart inelkaar draaien, daar een haarklem op zetten en even laten zitten. Daarna valt het lekker pluisvrij
Gewoon perfecte Krul van andrelon. Meer of duurder heb je niet nodig.
Perfecte krul van Andrelon gekocht, dank jullie allemaal voor de tips!
VR23 schreef:
17-06-2023 14:36
Hahaha, ik moest eventjes wat ik in mijn hoofd had bijstellen. Op zich niet verkeerd, ik ben er wel blij mee :D
Valentijn101 schreef:
17-06-2023 17:12
Tegen pluizen. Na het wassen en drogen even een staart inelkaar draaien, daar een haarklem op zetten en even laten zitten. Daarna valt het lekker pluisvrij
Daar is het nu veel te kort voor :)
vivapimpelmees schreef:
17-06-2023 13:26
Verdiep je eens in de curly girl methode. Bestaat ook een topic over hier, zal ns kijken of ik dat kan uppen.
Och ja, helemaal vergeten dat zo'n topic bestaat, ik ga wel eventjes zoeken. Dank je :)
nitflex schreef:
17-06-2023 16:02
Sowieso niet meer borstelen of kammen als het droog is.

Joppie schreef:
17-06-2023 16:35
Ik gebruik John Frieda dream curls producten en wat nitflex zegt niet kammen.
Ook was ik het niet te vaak, maximaal twee keer per week. Op de dagen dat ik het niet was spuit ik het vochtig en knijp ik de krul er meestal zo weer in.

Ook niet met een grove kam?
Na het wassen krullencreme (ik doe etos eigen merk, vond andrelon minder lekker ruiken) erin verdelen, de boel met de vingers 'doorkammen' en losschudden, klaar :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Henk-und-Roelie schreef:
17-06-2023 18:28
Ook niet met een grove kam?
Beter van niet, met mijn haar dan. Ik heb sowieso alleen maar een grove kam, ik heb geen borstel. Maar die kan gebruik ik alleen als het nat is.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 17-06-2023 19:26
27.64% gewijzigd
Ik kan mijn haar ook alleen met mijn vingers
Maar mensen gaan voorbij
Bij mij werkt een grove kam dan wel weer goed. Maar goed zoveel krullen, zoveel stylingtips…. 😆

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven