Mode & Beauty alle pijlers

Wat is de beste goedkope nagellak?

20-06-2023 17:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds eeuwen weer mooie nagels en ik wil graag wat lakjes aanschaffen voor de zomer. Maar waar koop ik de beste voor weinig geld? Mijn eerste plan is om naar de hema te gaan, maar misschien heeft catrice of essence bijvoorbeeld wel betere. Of is bij nagellak goedkoop altijd duurkoop en moet ik echt een categorie duurder?
Basecoat en topcoat wil ik ook kopen zodat het hopelijk zolang mogelijk mooi blijft..
Ik ben heel blij met die lakjes van essence van 1,70 ongeveer. Die gebruik ik vooral voor m'n teennagels.

Mijn favoriete merk is wel echt Essie. Wel wat duurder, maar zit mooier en houdt echt lang voor mijn doen.
Ik gebruik altijd essence, top coat eigenlijk nooit, toevallig gister m'n eerste flesje gekocht. Miss bladert het dan niet zo snel. Na 2dagen gaat het wel wat bladeren, maar ik hou van kleurtjes dus wissel elke 4dagen wel af.
Gewoon uitproberen;)
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Ik vind Rimmel de beste, met de gellook topcoat erbij (zwart flesje met paarse dop).
Basecoat gebruik ik nooit.
Die van essence vind ik echt flut. Die blijft vaak nog geen dag mooi zitten (ik heb wel lange nagels misschien dat dat nog uitmaakt). Ik gebruik eigenlijk altijd die van cartrice. 3 a 4 euro per potje.
Ik ben heel tevreden over Catrice en Hema.
Blijft lang genoeg zitten, zeker met een topcoat erbij.

De prijs-kwaliteitverhouding is gewoon prima bij die twee, maar je moet niet verwachten dat ze net zo goed zijn als een nagellak die drie of vier keer zo duur is.
Ik gebruik Essence en vind het fijn spul.
Hema longlasting! Blijft echt mega lang zitten, ik doe altijd 2 laagjes, geen aparte base/topcoat en is echt onverwoestbaar! Veel kleuren ook. En goedkoop dus.
Ik ben groot fan van Catrice, die droogt in mijn ervaring sneller dan Essence en Hema.
Hema en Essie zijn mijn favorieten! Essie wel wat duurder natuurlijk, maar de meeste van Hema (longlasting) ben ik ook erg tevreden over.
Ik vind Hema longlasting goed, en Rimmel. Iets duurder maar nog beter is Essie en OPI.

Maar, ik zweer bij de topcoat van Essence! Twee laagjes en je hebt 10 dagen geen chipjes niks. Mij wordt regelmatig gevraagd waar ik mijn nagels laat doen en dan zeg ik altijd trots "dat doe ik zelf" :cheer: En hij kost maar 2,69 :heart:

Afbeelding
Rimmel en Essie zijn mijn favoriet. Essie is ook echt wel vaak in de aanbieding te vinden, dan is het niet zo duur.
Rimmel super gel. Wel met onderlaag en topcoat vooral met n felle kleur zie je sneller beschadigingen
essence ook wel maar die droogt snel uit ‘’
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Essence heeft de beste prijs kwaliteit verhouding. Ze zijn echt heel erg fijn en kosten geen drol. Hema, Catrice en Rimmel zijn ook fijn maar wat duurder (en niks beter dan Essence) dus die zou ik alleen voor specifieke kleurtjes kopen. De basecoats zijn ook dikke prima van Essence. OPI, Sally Hansen en Essie zijn fijn maar het geld niet waard, ik vind ze niet mooier of langer zitten dan de goedkope merken.

Ik heb Essence lakken van ik denk inmiddels toch wel 7+ jaar oud die nog helemaal goed zijn. Gewoon dop goed dicht en in het donker bewaren, dan blijven ze jaren goed.

Wat top coat betreft zweer ik bij Sally Hansen Insta Dri. De enige die snel genoeg droogt voor mij. En dan heeft Hema de beste matte top coat vind ik.
Tja, goedkoop en duur zijn relatieve begrippen. Ik ben zelf liefhebber van Essie. 9,99 per flesje. Een flesje van Chanel is gauw ruim 30 euro. En die vind ik echt niet beter. Sally Hansen vind ik ook fijn, vooral de Insta Dry. Ik gebruik wel een basecoat van Trind voor verzorging van de nagel en betere hechting van de lak. En ik verzorg mijn nagelriemen met Lemony Flutter van Lush.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Ik kom de goede kleur tegen of niet en het merk kan me dan niet schelen.

De laatste was zwart, en die heb ik dan ook een poos gedragen, totdat mijn nagels te kort werden om te lakken, en dat is gedeeltelijk mijn eigen schuld want dan ga ik weer met mijn handen in de aarde roeren en daardoor houd je dan geen nagel meer over.

Ook het openmaken van pistachenoten is fataal voor je nagels. De notentang ligt binnen bereik, maar dan gebruik je toch je nagels.

Dit modelletje had ik vroeger, dus de hoeken werden afgevijld:

Afbeelding

Het was veel onderhoud.
Dan moet het maar zoals het kan
Mijn dochters hadden eerst ook Essence, maar die zijn overgestapt naar Hema omdat die volgens hen toch een stuk beter blijft zitten. Zelf gebruik ik die ook wel, maar ben vooral fan van Essie.
Ik ben ook fan van essie. Hema bladert bij mij al in 2 dagen eraf.
Rimmel is fijn. Essie ook maar die is wel iets duurder.

Al ben ik tegenwoordig helemaal over op Pink Gellac, maar dat is even een investering.
Catrice vind ik prima. Basecoat, twee laagjes kleur en een topcoat. Blijft bij mij zeker een week zitten. Met tuinieren en klusjes met water draag ik tuin-, schoonmaak- of latex handschoenen. Mijn nagels zijn geen schroevendraaiers dus daar gebruik ik ze ook niet voor.
De enige die ik echt korter vond blijven zitten is China Glaze, die zit maar een paar dagen mooi (maar ik heb dan ook alleen neons van China Glaze, dus het kan ook een neon ding zijn). De rest zit minstens een week en dat vind ik lang zat, dan wil ik toch weer een nieuw kleurtje.
Oh en kijk ook eens bij de Big Bazar, daar hebben ze soms nagellak in 'oude' kleuren voor weinig geld, bijvoorbeeld van OPI.
dank voor al jullie tips! ik heb essence, rimmel, hema gekocht met een topcoat van rimmel. Die laatste droogt wel ontzettend langzaam zeg! even wennen!
Gek is dat toch.
Ik doe die topcoat echt heel snel op al mijn vingers, wapper even en ze zijn droog.
Emma95 schreef:
21-06-2023 15:58
Gek is dat toch.
Ik doe die topcoat echt heel snel op al mijn vingers, wapper even en ze zijn droog.
En dan kan je daarna in de tuin werken, verpakkingen open scheuren met je nagels, een verhuizing doen, je nagels in de bank drukken zonder dat er wat schuift of wat deukt?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven