Onsmakelijke ontlasting vraag en bloed bij afvegen.
vrijdag 23 juni 2023 om 20:52
Hoi,
Alvast sorry voor de onsmakelijke details, niet verder lezen als je dat niet prettig vindt.
Voor ik in paniek schiet, kunnen jullie mij wellicht een beetje gerust stellen.
Ik heb nogal eens de neiging het ergste te denken.
Af en toe heb ik een buikpijn “aanval”, zoals ik ze noem.
Extreme kramp en gezwollen buik, waarbij ik echt misselijk ben en begin te zweten, enorme buikpijn en geborrel wat enorm hard is. Soms het gevoel alsof ik flauwval van de pijn terwijl ik op de pot zit, trillende benen. Tot ik dus moet poepen (duurt even maar als het komt dan komt het haha, en vaak ook diarree erbij) Daarna last in mijn onderbuik, maar dan trekt het weg .
De frequentie was zo weinig, eens per 2/3 maanden of rond de menstruatie dat ik er nooit echt wat bij gedacht heb anders dan ach slecht gegeten of te vettig wellicht.
Nu had ik vorige week op vakantie zo een “aanval” en nu gisteren en vandaag ook. En vandaag zag ik bij het afvegen wat helderrood bloed op het toilet papier (bij 1 veeg en niet in de ontlasting zelf wat ik zag). Ja en dan denk ik meteen aan het ergste.
Ik check altijd, in de ochtend nog gewoon normaal gepoept en geen bloed en nu weet na het eten dit.
Ik heb verder gewoon trek als altijd, eet wat ongezonder door de warmte dus hopelijk komt het hierdoor.
Ik hou het uiteraard in dit gaten en anders bel ik de huisarts volgend week maar klinkt dit herkenbaar voor iemand?
Alvast sorry voor de onsmakelijke details, niet verder lezen als je dat niet prettig vindt.
Voor ik in paniek schiet, kunnen jullie mij wellicht een beetje gerust stellen.
Ik heb nogal eens de neiging het ergste te denken.
Af en toe heb ik een buikpijn “aanval”, zoals ik ze noem.
Extreme kramp en gezwollen buik, waarbij ik echt misselijk ben en begin te zweten, enorme buikpijn en geborrel wat enorm hard is. Soms het gevoel alsof ik flauwval van de pijn terwijl ik op de pot zit, trillende benen. Tot ik dus moet poepen (duurt even maar als het komt dan komt het haha, en vaak ook diarree erbij) Daarna last in mijn onderbuik, maar dan trekt het weg .
De frequentie was zo weinig, eens per 2/3 maanden of rond de menstruatie dat ik er nooit echt wat bij gedacht heb anders dan ach slecht gegeten of te vettig wellicht.
Nu had ik vorige week op vakantie zo een “aanval” en nu gisteren en vandaag ook. En vandaag zag ik bij het afvegen wat helderrood bloed op het toilet papier (bij 1 veeg en niet in de ontlasting zelf wat ik zag). Ja en dan denk ik meteen aan het ergste.
Ik check altijd, in de ochtend nog gewoon normaal gepoept en geen bloed en nu weet na het eten dit.
Ik heb verder gewoon trek als altijd, eet wat ongezonder door de warmte dus hopelijk komt het hierdoor.
Ik hou het uiteraard in dit gaten en anders bel ik de huisarts volgend week maar klinkt dit herkenbaar voor iemand?
vrijdag 23 juni 2023 om 20:57
Klinkt als overloop diarree, zit er een kleine aambei ofzo door gedeeltelijke obstipatie? En je menstruatie kan soms ook klachten geven aan je darmen.
En dat kan dan ontstoken raken, of darm zelf raakt ontstoken. Krijg je pijn aanvallen van. En soms bloed ook.
Zou weekend aanzien maar sowieso maandag de huisarts bellen. Wat er verder ook gebeurt.
Krijg je meer bloed of weer zo'n pijn/diareeaanval, bel gewoon de huisartsenpost.
En dat kan dan ontstoken raken, of darm zelf raakt ontstoken. Krijg je pijn aanvallen van. En soms bloed ook.
Zou weekend aanzien maar sowieso maandag de huisarts bellen. Wat er verder ook gebeurt.
Krijg je meer bloed of weer zo'n pijn/diareeaanval, bel gewoon de huisartsenpost.
Jaja.
vrijdag 23 juni 2023 om 21:09
Ik zou ook maandag even de huisarts bellen voor de zekerheid. Een beetje bloed na heftige diarree vind ik niet zo vreemd. Je huid raakt dan simpelweg wat geïrriteerd. Maar ik zou zeggen, voor de zekerheid overleggen met de huisarts.
Zou t trouwens een allergie kunnen zijn? Iets wat je vorige week en gisteren en vandaag hebt gegeten?
Zou t trouwens een allergie kunnen zijn? Iets wat je vorige week en gisteren en vandaag hebt gegeten?
vrijdag 23 juni 2023 om 21:15
Even over nagedacht. Ik heb wel meer kaas dan normaal gegeten en filet américaine (eet ik niet zo veel, soms een bakje zoals afgelopen 2 dagen). Maar dat was in de ochtend en de 3 aanvallen van afgelopen week vonden plaats vrij snel na het avond eten. Vandaag en gisteren gewoon normaal gegeten, wel roomkaas bij het avond eten. Had hier eerder nooit last van, maar dingen kunnen veranderen natuurlijk!Minik schreef: ↑23-06-2023 21:09Ik zou ook maandag even de huisarts bellen voor de zekerheid. Een beetje bloed na heftige diarree vind ik niet zo vreemd. Je huid raakt dan simpelweg wat geïrriteerd. Maar ik zou zeggen, voor de zekerheid overleggen met de huisarts.
vrijdag 23 juni 2023 om 21:16
Oh wat vervelend zeg...
Ik heb qua 'aanvallen' hetzelfde gehad: extreme kramp, zweten, misselijk, gevoel flauw te vallen.. Voelde me dan zó beroerd. En zodra ik dan (met heeele hoge nood!) naar de wc was geweest trok het weg.
Na jarenlang last te hebben (soms maanden niet, soms een paar keer per week. Wel altijd binnen een paar uur na het avondeten) ben ik er achtergekomen wat de oorzaak was: de hormonen van de anticonceptiepil.
Ik had ineens geen last meer toen ik zwanger wilde raken en met de pil stopte. Na mijn bevalling weer gestart met de pil en toen kwam het weer terug. Toen viel het kwartje.. Voor mij nooit meer de pil dus!
Nu overigens wel een hormoonspiraal (kyleena) maar geen last meer!
Wellicht kan dit bij jou ook een oorzaak zijn?
Bloed bij je ontlasting wel even in de gaten houden.. Kan gewoon een adertje, aambei oid zijn, maar goed om even te blijven checken en als je het niet vertrouwt laten nakijken!
Ik heb qua 'aanvallen' hetzelfde gehad: extreme kramp, zweten, misselijk, gevoel flauw te vallen.. Voelde me dan zó beroerd. En zodra ik dan (met heeele hoge nood!) naar de wc was geweest trok het weg.
Na jarenlang last te hebben (soms maanden niet, soms een paar keer per week. Wel altijd binnen een paar uur na het avondeten) ben ik er achtergekomen wat de oorzaak was: de hormonen van de anticonceptiepil.
Ik had ineens geen last meer toen ik zwanger wilde raken en met de pil stopte. Na mijn bevalling weer gestart met de pil en toen kwam het weer terug. Toen viel het kwartje.. Voor mij nooit meer de pil dus!
Bloed bij je ontlasting wel even in de gaten houden.. Kan gewoon een adertje, aambei oid zijn, maar goed om even te blijven checken en als je het niet vertrouwt laten nakijken!
foxie wijzigde dit bericht op 23-06-2023 21:18
2.69% gewijzigd
vrijdag 23 juni 2023 om 21:17
Foxie schreef: ↑23-06-2023 21:16Oh wat vervelend zeg...
Na jarenlang last te hebben (soms maanden niet, soms een paar keer per week) ben ik er achtergekomen wat de oorzaak was: de hormonen van de anticonceptiepil.
Klinkt precies als mijn aanvallen, alleen hier al jaren geen pil meer. Dus dat zal het niet zijn. Ben blij voor jou dat je er van af bent!
vrijdag 23 juni 2023 om 21:18
Zou kunnen, aambei is mij ook niet onbekend inderdaad. En ja ga sowieso voor mijn eigen geruststelling maandag even bellen. Dankjewel!LuciFee2023 schreef: ↑23-06-2023 20:57Klinkt als overloop diarree, zit er een kleine aambei ofzo door gedeeltelijke obstipatie? En je menstruatie kan soms ook klachten geven aan je darmen.
vrijdag 23 juni 2023 om 21:25

vrijdag 23 juni 2023 om 21:48
vrijdag 23 juni 2023 om 23:23
Dat was ook mijn gedachte. Heb het zelf gehad en mijn dochter in erge mate.
Hier wordt vaak door artsen overheen gekeken.
vrijdag 23 juni 2023 om 23:39
Vriend heeft ook deze klachten. Ineens slecht worden, de wc net wel/niet halen. Flauwvallen, overmatig zweten, diarree, soms braken..
Vind t doodeng elke keer als hij knock out gaat.
Ha heeft m nagekeken maar kon niks vinden. Op internet kwam ik iets van prikkelbaardarmsyndroom tegen maar vriend is te koppig om daar even naar te kijken. Dus weet niet of hij herkenning heeft daarin..
Ha heeft m nagekeken maar kon niks vinden. Op internet kwam ik iets van prikkelbaardarmsyndroom tegen maar vriend is te koppig om daar even naar te kijken. Dus weet niet of hij herkenning heeft daarin..
vrijdag 23 juni 2023 om 23:49
Almdudler schreef: ↑23-06-2023 23:39Vriend heeft ook deze klachten. Ineens slecht worden, de wc net wel/niet halen. Flauwvallen, overmatig zweten, diarree, soms braken..
Ik heb IBS (prikkelbaardarmsyndroom) en het is echt klote. De huisarts en haar verwijzing naar het ziekenhuis / dietiste heeft mij zeker geholpen om klachten te verminderen tot een zeer leefbaar niveau. Maar ik stel hier dus GEEN diagnose, zeg enkel, bespreek het met de huisarts.
zaterdag 24 juni 2023 om 06:05
Er zitten heel wat supergevoelige zenuwen in dit gebied en alles moet goed samenwerken om het voedsel goed te verteren en de resten tenslotte eruit te verwijderen. Ik weet niet hoe en waarom de psyche hier invloed op heeft maar het is een feit dat dit het geval is. Je krijgt een bepaald gevoel en daarna "moet" je. Je kán het meestal ophouden en daarna verdwijnt de prikkel maar als gevolg daarvan dikt de ontlasting in. Ga je wél, dan blijft je zenuwstelsel vaak dezelfde aandrang nog een poos doorgeven, waardoor ook voedsel wat nog niet aan de beurt was om uitgescheiden te worden omdat er nog teveel vocht in zit, er plotseling onverwacht uit komt terwijl je een wind laat (tenminste je denkt dat het een wind is). Al met al een heel gecompliceerd systeem. 
Bloed bij de ontlasting kan door een kleinigheid worden veroorzaakt. Door de passage van ontlasting die te breed was waardoor er een scheurtje ontstaat, door een gesprongen bloedvaatje, door poliepen of door geirriteerde slijmvliezen. Ik zou zo'n test laten doen; volgens mij kan je die aanvragen bij je huisarts.

Bloed bij de ontlasting kan door een kleinigheid worden veroorzaakt. Door de passage van ontlasting die te breed was waardoor er een scheurtje ontstaat, door een gesprongen bloedvaatje, door poliepen of door geirriteerde slijmvliezen. Ik zou zo'n test laten doen; volgens mij kan je die aanvragen bij je huisarts.
Dan moet het maar zoals het kan
zaterdag 24 juni 2023 om 08:23
Tijdje terug zat ik net op tijd op de wc en ben toen nog een keer of 15 met spoed terug gemoeten. Een week later was het weer raak.
Ineens een heel opgezette buik en waterdunne diaree.
Beide keren had ik een stuk of 10 suikervrije pepermuntjes gegeten een uurtje voordat die diaree begon. Die pepermuntjes heb ik weggegooid, waren toch niet zo lekker en 'alles' is weer normaal.
Het kan echt aan iets simpels liggen, in jouw geval zou ik die filet americain verdenken.
Ineens een heel opgezette buik en waterdunne diaree.
Beide keren had ik een stuk of 10 suikervrije pepermuntjes gegeten een uurtje voordat die diaree begon. Die pepermuntjes heb ik weggegooid, waren toch niet zo lekker en 'alles' is weer normaal.
Het kan echt aan iets simpels liggen, in jouw geval zou ik die filet americain verdenken.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
zaterdag 24 juni 2023 om 10:04
Ik heb dit een maand of drie geleden gehad. Ik heb ongeveer zes weken af en aan dunne ontlasting gehad met daarbij heftige krampen, zweten en trillen. Eerst dacht ik dat ik een buikgriepje had maar het frappante was dat het elke keer na het avondeten kwam opzetten. Na een week was ik er wel van overtuigd dat het geen buikgriep kon zijn en dacht ik dat ik een acute glutenintolerantie had. Maar na een kleine week glutenvrij eten was het nog niet over. Naar de dokter geweest en bloed laten prikken en ontlasting onderzoek gehad. Ze zagen in mijn bloed dat er een ontsteking zat en wilde dit verder onderzoeken maar de klachten namen toen al af. Na ongeveer zes weken was ik er helemaal van af. Ik had trouwens ook bloed bij de ontlasting maar dat bleken gesprongen adertjes te zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in