Welke e-reader

24-06-2023 15:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de derde keer in acht jaar tijd is mijn Kobo e-reader overleden, hij reageert nergens meer op. Ben op vakantie en baal echt behoorlijk. Gelukkig heb ik ergens een leuk Nederlands boek op kunnen duikelen.
De eerste e-reader van mijn man is ook maar drie jaar meegegaan en een vriendin appte dat zij ook al aan haar derde bezig is in zes jaar tijd. Ik vind dat nogal vaak en snel, dus ben benieuwd naar ervaringen met e-reader die het wel jaaaaren volhouden!
Bij mij toch echt de Kobo. Mijn eerste is tien jaar meegegaan en toen was ie niet stuk maar werd ie echt te sloom, en ik ben nu 3 jaar bezig met m’n 2e Kobo.
Ik ben ook op zoek naar een e-reader.
Eisen: lang meegaan zonder opladen en boeken die ik uit de bieb leen moeten er makkelijk opgezet kunnen worden.
Welke moet ik hebben volgens jullie?
Ik heb al bijna 8 jaar mijn Kobo. Werkt nog prima. Dus mocht deze er mee ophouden, zou ik weer voor een Kobo gaan.
Ik heb trouwens een Kobo glo hd. Was niet de duurste van Kobo toen, eerder een de goedkoper versies.
Mijn Kobo gaat zo'n vier jaar mee nu, geloof ik. Is toch niet heel gek? Nu lees ik er iets meer dan 100 boeken per jaar mee, dus hij wordt goed gebruikt.
Ik heb ook altijd Kobo, maar ze gaan niet heel lang mee, nu ik erover nadenk. Maximaal vier jaar.
Ik lees mee, ben benieuwd of er readers zijn die langer meegaan.
't Is al met al een heel gedoe
Als ik een e-book koop, dan lees ik hem met Adobe Digital Edition.

Volgens mij gaat hij zolang mee als mijn laptop.

Kan hem ook bekijken op mijn tablet, maar dat is nog niet aan de orde geweest.
Dan moet het maar zoals het kan
Mijn Kobo nia gaat al een jaar of 6 mee.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
tv-icoon schreef:
24-06-2023 16:52
Als ik een e-book koop, dan lees ik hem met Adobe Digital Edition.

Volgens mij gaat hij zolang mee als mijn laptop.

Kan hem ook bekijken op mijn tablet, maar dat is nog niet aan de orde geweest.

Het gaat over welke ereader TO het beste kan kopen hé. Niet welke software je gebruikt om een boek binnen te halen.
Kobo sinds 2017, doet het nog steeds prima, wordt veel gebruikt.
Mijn man gebruikt mijn oude kobo, ik schat uit 2014 doet het ook nog goed, maar hij gebruikt hem weinig.
Destijds een nieuwe gekocht omdat ik een groter scherm wilde.
PoesmetLaarzen schreef:
24-06-2023 16:54
Het gaat over welke ereader TO het beste kan kopen hé. Niet welke software je gebruikt om een boek binnen te halen.
Ik denk dat ze indirect reageert op Jajaja.

Hmmm dus toch de meest enthousiaste reacties op de Kobo so far...
De eerste die ik kocht was wel tweedehands, dus oké dat die maar anderhalf jaar meeging was ook niet echt een shock. Maar nu al twee nieuwe die maar drie jaar meegaan vind ik toch niet echt fantastisch. Ook altijd gezeik met dat sommige kabeltjes niet werken of dat hij niet wil verbinden met de laptop etc.
Ik ben ook Kobo fan. Doet het al 12 jaar perfect bij intensief gebruik
Mijn eerste Kobo was ook een maandagochtendmodel. Liep vaak vast. Dan was het enige wat ik kon doen resetten (met een paperclip en die had ik de eerste keer op vakantie niet mee :roll: ) en opnieuw opstarten.
Duurde zo weer een minuut of 4.
En dan kon het een dag goed gaan maar ook dat ie na een kwartier weer vastliep.

Kutding.

Was niet zo erg dat ik daar een keer met mijn knie op ging zitten :proud: Toen was het echt einde verhaal.
PoesmetLaarzen schreef:
24-06-2023 17:16
Mijn eerste Kobo was ook een maandagochtendmodel. Liep vaak vast. Dan was het enige wat ik kon doen resetten (met een paperclip en die had ik de eerste keer op vakantie niet mee :roll: ) en opnieuw opstarten.
Duurde zo weer een minuut of 4.
En dan kon het een dag goed gaan maar ook dat ie na een kwartier weer vastliep.

Kutding.

Was niet zo erg dat ik daar een keer met mijn knie op ging zitten :proud: Toen was het echt einde verhaal.
Dat heb ik ook met mijn huidige model gehad. Die heb ik tot drie keer toe omgeruild voor een ander exemplaar.
Hier een pocketbook en die gaat al zeker 8 jaar mee. Ik vind het wel bijzonder dat je het tot 3 keer toe probeert met een Kobo 😁 ik was na de 2e keer stuk binnen korte tijd al overgestapt op wat anders.
Ik zou in eerste instantie ook kobo zeggen maar mijn tweede heeft 3/4 jaar meegedaan en dus afgelopen november een nieuwe gekocht die in 4 maanden tijd al meerdere keren was vast gelopen en toen terug gestuurd naar kobo en een refurbished terug gekregen. Dat ding op marktplaats gezet en een pocketbook gekocht. Was het beu.
Marcella22 schreef:
24-06-2023 17:10
Ik ben ook Kobo fan. Doet het al 12 jaar perfect bij intensief gebruik
12 jaar???? Was dat een heel fancy model? Ik heb er in die tijd al drie versleten.
't Is al met al een heel gedoe
Zanahoria schreef:
24-06-2023 17:08
Ik denk dat ze indirect reageert op Jajaja.

Nope. Je kan je e-book ook lezen op tablet, laptop of smartphone. Dan hoef je geen Kobo te kopen.
Duur geintje is die one trick e-reader Kobo. :proud:
Pingu schreef:
24-06-2023 18:33
12 jaar???? Was dat een heel fancy model? Ik heb er in die tijd al drie versleten.
Ja, ik was vanmiddag ook verbaasd toen ik me dat realiseerde 😉. En geen duur model. Wel met licht, maar verder niets bijzonders. Bij m'n beste vriendin heeft ie het ook 10 jaar gedaan. Wel jammer te lezen dat dit blijkbaar uitzonderingen zijn.
Ik vind lezen op een ereader niet te vergelijken met lezen op een ander scherm. Het leest veel prettiger en is niet vermoeiend voor je ogen.
Zelf 15 jaar een Sony gehad tot volle tevredenheid. Toen deze stuk ging een Pocketbook touch HD3 gekocht.
Deze is waterbestendig waardoor ik ook in bad kan lezen.

Boeken kan ik downloaden, dus geen gedoe meer met een kabeltje.
Én hij heeft ingebouwd leeslicht in het scherm.

Ben er erg blij mee!

Of hij duurzaam is weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb hem nu 2 jaar.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Mijn eerste Kobo (Glo) is al elf jaar oud, die heb ik doorgeschoven naar mijn dochter toen ik vier jaar geleden mijn Kobo Libra H2O kocht. Nu wordt de Glo echt te traag, en ik wil graag een e-reader/notitieboekcombi, dus ben aan het kijken voor een Sage of Elipsa en dan schuift de Libra weer door.
Slechte ervaringen met e-readers die veel te snel stuk gaan hebben gemaakt dat ik er helemaal mee gestopt ben. E-books lees ik nu op iPad of Remarkable
anoniem_65fc39b29bca3 wijzigde dit bericht op 25-06-2023 14:10
1.65% gewijzigd
Ik ben echt verbaasd door dit topic, wist niet dat e-readers zo snel slijten! Mijn Sony (wordt niet meer gemaakt) gaat al een jaar of 10 mee en ik heb geen klachten over 'm.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven