Mode & Beauty alle pijlers

Onzin vraag over nagellak

08-07-2023 14:22 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een onzinnige vraag wellicht, maar ik belande vanochtend in een discussie over nagellak. Persoon 1 vindt dat teennagels en vingernagels dezelfde kleur moeten hebben; persoon 2 vindt dat je bv wel 2 verschillende kleuren kunt nemen maar dan met dezelfde kleurhoogte of groep en persoon 3 vindt dat het helemaal niets uit maakt, dus bv donkerrood op teennagels en groen op de vingernagels. Wat vinden jullie?
Dat je hier een discussie over kan hebben. Iedereen mag toch doen wat ‘ie wil?
Dat het niets uitmaakt! Ik vind dezelfde kleur op vinger- en teennagels zelf juist wat saai en doe liever verschillende kleuren (bijv. blauw en koraal) of in dezelfde kleurhoogte net andere tinten (bijv. roze en lila).
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Ik snap dat je voor jezelf een van de twee meningen aanhangt, maar vonden jullie dan ook allebei dat dat voor iedereen hetzelfde moet gelden? Dus dat je het fout doet als je het niet volgens de regels van één van die personen doet?
Ik zou wel zorgen dat de kleurtjes een match zijn met elkaar.
Dan moet het maar zoals het kan
Wandelaar schreef:
08-07-2023 14:27
Ik snap dat je voor jezelf een van de twee meningen aanhangt, maar vonden jullie dan ook allebei dat dat voor iedereen hetzelfde moet gelden? Dus dat je het fout doet als je het niet volgens de regels van één van die personen doet?
Ik was niet 1 van de 3 personen die het hier over hadden. Ik draag ivm hygiëne regels op mijn werk alleen tijdens vakanties nagellak.
Heeft er nog niemand gegrapt dat je overal lak aan moet hebben???
Vooruit bij deze dan...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
08-07-2023 14:48
Vooruit bij deze dan...
;-D
Grappig. Ik heb altijd zwart of donkerrood op mijn tenen. Maar soms ook gewoon nudekleuren op mijn vingernagels. Voor mij hoeft het dus niet hetzelfde te zijn maar mijn kleurenpalet beperkt zich ook eigenlijk wel tot deze tinten.
turquasi schreef:
08-07-2023 14:48
Vooruit bij deze dan...
:HA:

Maar ontopic: ik vind niet dat het hetzelfde hoeft te zijn. Ik vind ook niet dat het dezelfde kleurhoogte of familie moet zijn. Ik zou zelf niet echt willen dat de kleuren echt vloeken met elkaar, maar ik vind aan de andere kant ook niet veel echt met elkaar vloeken.
Zelf draag ik voornamelijk transparante lak op mijn vingernagels, dus dat is al makkelijk. Mijn teennagels lak ik het liefst zo min mogelijk, dus ik wil graag een kleur die niet makkelijk botst met mijn schoenen en kleding. Op dit moment is het 'French gray', niet al te donker grijs met een heel klein vleugje groen in bepaald licht. Neutraal genoeg om overal bij te passen.

De 'regel' dat het hetzelfde moet zijn, vind ik wat ouderwets, net als de regel dat schoenen, tas en riem allemaal dezelfde kleur moeten zijn. Geeft mij juist vaak een vrij statisch, setje-completje beeld. Te matchy, niet speels.
Gelakte teennagels vind ik ordinair. Op je vingers mag je doen wat je wilt. Alle nagels verschillend vind ik ook leuk.
Niet dezelfde kleur, maar wel beetje match. Ik heb eigenlijk altijd roze tint nagellak. En heel licht roze op mn teennagels. Is dus altijd wel een soort 'match' met vingernagels (die wat donkerder roze zijn)
Alleen al het feit dat lak op je tenen er een miljard jaar uit blijft zien alsof je het er vandaag op hebt gedaan en het er bij je vingers na maximaal een week alweer bedroevend bij staat zorgt dat ik hier geen regels voor wil.
KamilleT schreef:
08-07-2023 15:52
Gelakte teennagels vind ik ordinair. Op je vingers mag je doen wat je wilt. Alle nagels verschillend vind ik ook leuk.

Ongelakte teennagels vindt ik vies ogen, rode nagellak vind ik dan weer ordinair. Tenminste bij mezelf, bij anderen kan ik rode nagellak wel mooi vinden maar ongelakte teennagels vind ik echt niet mooi.

Ik hou zelf van een kleurtje op m'n vingers, in de zomer zijn het voornamelijk lichte kleuren of lekker fel. Op m'n tenen heb ik nooit felle kleuren, altijd een nudekleur passend bij hoe bruin m'n voeten zijn. Zag laatst french manicure nepnagels voor tenen, dat vind ik ook nog wel mooi, ga ik binnenkort even uitproberen bij mezelf
Je richting is belangrijker dan je snelheid
4. Ik vind matchy-matchy vingers en tenen truttig. Dus verschillend, maar het maakt me dus wel uit. Ik probeer te voorkomen dat ik op vingers hetzelfde heb als op tenen. Voor mezelf. Wat een ander doet, maakt me niet uit, natuurlijk.
KamilleT schreef:
Deze mening heb ik nou echt nog nooit gehoord. Ik zie ook echt 99% gelakte teennagels bij vrouwen in de zomer. En alle vingernagels verschillend heb ik juist bij leeftijd 12+ nooit gezien 😅
Je mag vinden wat je wil, maar opvallend vind ik het wel 😛

OT: weinig mening, bij mezelf kies ik vaak wel voor dezelfde of zeer vergelijkbare tint maar ivm werk meestal alleen tenen gelakt.
Ik stem voor persoon 3, schijt aan de wereld en doen wat ik wil.
KamilleT schreef:

Ordinair?
Hoe dan?
Charlie591 schreef:
08-07-2023 16:37
Deze mening heb ik nou echt nog nooit gehoord. Ik zie ook echt 99% gelakte teennagels bij vrouwen in de zomer. En alle vingernagels verschillend heb ik juist bij leeftijd 12+ nooit gezien 😅
Je mag vinden wat je wil, maar opvallend vind ik het wel 😛

OT: weinig mening, bij mezelf kies ik vaak wel voor dezelfde of zeer vergelijkbare tint maar ivm werk meestal alleen tenen gelakt.
Haha ja inderdaad, aparte mening KamilleT! Dan zie je dus heel vaak ordinaire teennagels.
justagirly schreef:
08-07-2023 16:46
Haha ja inderdaad, aparte mening KamilleT! Dan zie je dus heel vaak ordinaire teennagels.
Ja, ik vind het ook opmerkelijk. Sommige dingen uit je jeugd blijven dus hangen. Ik kwam er pas op mijn 30+-ste achter dat er heus ook leuke Feyenoordaanhangers bestaan. Maar die teennagels en bijv enkelbandjes, zit erin gebakken.
Nagellak op vingernagels vind ik wel heel mooi. Ik heb er de juiste nagels voor, maar het kost me teveel tijd en ik ben laks met bijhouden. Ik doe het dus alleen voor heel speciale gelegenheden.
Inderdaad bijzonder om gelakte teennagels ordinair te vinden. Ik vind ongelakte teennagels met open schoenen juist heel onverzorgd.
Overigens vind ik french manicure op teennagels wel ordinair.
Betreffende nagellak vind het vooral lelijk als een gedeelte van de nagellak heeft losgelaten. Vaak aan de toppen waar je nagels vaak buigen. Daar kan de lak vaak niet tegen. Ik zou daar dan met het kwastje nog eens vlug overheen gaan. Maar als dat in orde is dan ben ik best tolerant. ;-D
Dan moet het maar zoals het kan
Ik lak mijn tenen nog wel eens in regenboogkleuren, met tien kleurtjes :cheer2:
Dat zal vast ook ordinair of raar zijn, maar dat is dan jammer voor de toeschouwers.
Wat ik vind is wel zo'n "onpopulair opinion" dat werkelijk niemand hier erop zit te wachten dat te lezen.
;-D
Reisverslaafde schreef:
08-07-2023 17:09
Inderdaad bijzonder om gelakte teennagels ordinair te vinden. Ik vind ongelakte teennagels met open schoenen juist heel onverzorgd.
Overigens vind ik french manicure op teennagels wel ordinair.
Waarom? Nog nooit over nagedacht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven